Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

bu size nekadar tehlikeli görünüyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    leonine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL / ÇORLU
    Motosikleti
    TRANSALP
    son yapılan bilimsel araştırmalara göre
    * kuru yol
    * iyi zemin
    * mükemmel görüş
    * çekişi güçlü lastikler
    * bakımlı bir spor motorsiklet
    * iyi kayışlar
    * fazla yıpranmamış bir kır yolu.

    sizce nekadar tehlikeli

    nerdeyse bütün ölümcül kazalar tam olarak YUKARIDA belirtilen koşullarda gelişmektedir.

    peki araştırmayı yapan kimdir.?

    rupert paul

    motorsikletle ilgili köşe yazılarının yanında,rupe motorsiklet nuhun gemisinden indiğinden beri onları test eden,motorların iç yapısını detaylı bir şekilde açıklamsının yanı sıra uzun süredir kendiside dahil tüm motorcuların neden deli gibi motor kullanıdığını araştıran bir bilim adamı ve pisikologtur.


    " tehlike göreceli bir kavramdır, erkekler tehlikeli şeyleri kadınlara oranla daha az riskli görürü" ilk yaptığı araştırmaların sonucu bu

    ne anlamaız gerekiyor kadın sürücüler daima daha dikkatli.....( katılmaya bilirsiniz)

    tehlike ile ilgili konuşuyorsak ölümden daha tehlikeli bişey yoktur.

    sussex te bir polis memuru olan simson albbett yıllarca motorsiklet ve motorcu ölümlerini araştırdı.

    bir çok kişi modaya uyarak bunun virajlardan kaynaklandığını söyledi,ama ölümcül kazaların kavşaklar yada virajlarla hiç alakası yoktu,yaptığı araştırmalar 2000,2003 arası sussex te gerçekleşen 55 ölümlü kazada ne tür motorların yer aldığı içeriyor.

    bunu normal polis kayıtlarından bulmak pek mümkün değildir.
    sonuçlar oldukça çarpıcı,

    55 ölümcül kazada, 37 si ( R1-gsx- gibi ss sınıfı motorlar)
    diğer 11 kaza da ( blackbird-vfr- fazer gibi turing motorlar)

    diğer geri kalanlar şehir içinde küçük motorlra tarafından yapılmıştır. aslında motor tarafından değil sürücü hatası ile gerçekleştirilmiş kazalardır.

    bu kazaların % 10 u aşırı hız dan kaynaklanmıştır.

    bir diğer açıklama kazaların " temmuz ve kasım ayları arasında yoğunlaşmış olmasıdır "

    sonuç sportmotor kullanların diğer guruplara oranla daha fazla heyecan aradığı ortaya çıktı,

    genelde tek başına sürüşte yapılan kazalarda

    ilk aranan suçlunun diğer 4 tekerlek sürücüsünde olduğu 2.suçlu ise bozuk yolların oluşu

    tabiki bu sürücünün geliştirdiği bir savunma mekanızmasıdır ki hiç birimiz yaptığımız hatayı kabullenemeyiz.

    ss sınıfı motorsiklet üreticilerinin ise ortak görüşü bu sınıfı üretmek ama sadece kapalı pistlerde kullanılmasını önermek daha fazla curiser tipi makinaların daha az tehlike içerdiğinde hem fikir olmaları

    toplu sürüşlerde ise öndeki liderin hızını artırması ile diğer sürücülerin ( sürü piskolojisi) ile mesafeyi istemdışı kapatma isteiğidir.

    özellikle aynı tip motorsiklet kullanan sürücüler belli bir zamandan sonra kendilerine çok fazla güven vermektedir buda kazaların oluşumunda en büyük etkendir.

    motoron dergisi- simon labbet kasım 2003
    _________________
    'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE'
    \'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'

    İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    essenceturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2006
    çok kıymetli bilgiler bunlar;
    tamamen bilimsel bağlamda ele alınmış ve araştırılmış.
    eline sağlık murat abi.
    [RIGHT][B][I][SIZE="2"][COLOR="Silver"]..[COLOR="Gray"]::[COLOR="DimGray"]TO[COLOR="Black"]L[COLOR="DimGray"]GA[COLOR="Gray"]::[COLOR="Silver"]..[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/SIZE][/I][/B][/RIGHT]

  3. #3
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    *İzmirde iki kişi Şehir içinde yüksek süratle seyrederken yapılan kaza sonucu 2 Motorcu arkadaş hayatını kaybetti
    *one more mile ..ironbutt da denilen bir gün içinde 1000 kara mili yol yapma deneyiminde bir motorcu daha hayatını kaybetti..
    *İzmir de bir motorcu gece Alkolün ve süratn etkisi ile yaptığı kazada vefat etti
    *saatte ortalama 180-200 km hızla gittiği söylenen motorda daha bir kaç gün önce bir arkadaşımız daha vefat etti
    *Muğla marmaris arasında bir ss la aşırı sürat sonucu 2 genç motorcu hayatlarını kaybetti

    Yukarda adlarını yazmadığım çoğumuzun tanıdığı , arkadaşı , dostu olan arkadaşlarımızı son bir kaç ayda kaybettik ..örnekleri Artırmak mümkün...Bu arkadaşlarımız birilerinin kardeşi, birilerinin oğlu, birilerinin eşi, birilerinin babası idi..Ateş düştüğü yeri yaktı..Gencecik bu arkadaşlar giderlerken arkalarında çok acılar çekecek , hatta bu ateşi ömür boyu söndüremeyecek gözü yaşlı insanlar bıraktılar ..

    Daha 2 gün önce ,Mahşer yeri gibibir cenaze ile iki genç bedeni uğurladı marmaris .İkiside hayatlarının baharında idi .Tıpkı diğer örneklerde olduğu gibi ..

    Gelin o gazı açarken , evde sizi bekleyen bir çocuğunuz, anneniz, eşiniz olduğunu düşünün ..Onların yüzünü aklınıza getirin ...Dostlarınızı düşünün ...Yaşanacak güzel günleri düşünün ..

    Anlatmak istediğim çok ama çok şey var ..ama yazıya dökülmüyor işte ..Uzun uzun önce ekrana sonra klevyeye bakıyorum ama boğazımda bişiler düğümleniyor yazamıyorum allah kahretsin ...yazamıyorum
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  4. #4
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    *İzmirde iki kişi Şehir içinde yüksek süratle seyrederken yapılan kaza sonucu 2 Motorcu arkadaş hayatını kaybetti
    *one more mile ..ironbutt da denilen bir gün içinde 1000 kara mili yol yapma deneyiminde bir motorcu daha hayatını kaybetti..
    *İzmir de bir motorcu gece Alkolün ve süratn etkisi ile yaptığı kazada vefat etti
    *saatte ortalama 180-200 km hızla gittiği söylenen motorda daha bir kaç gün önce bir arkadaşımız daha vefat etti
    *Muğla marmaris arasında bir ss la aşırı sürat sonucu 2 genç motorcu hayatlarını kaybetti

    Yukarda adlarını yazmadığım çoğumuzun tanıdığı , arkadaşı , dostu olan arkadaşlarımızı son bir kaç ayda kaybettik ..örnekleri Artırmak mümkün...Bu arkadaşlarımız birilerinin kardeşi, birilerinin oğlu, birilerinin eşi, birilerinin babası idi..Ateş düştüğü yeri yaktı..Gencecik bu arkadaşlar giderlerken arkalarında çok acılar çekecek , hatta bu ateşi ömür boyu söndüremeyecek gözü yaşlı insanlar bıraktılar ..

    Daha 2 gün önce ,Mahşer yeri gibibir cenaze ile iki genç bedeni uğurladı marmaris .İkiside hayatlarının baharında idi .Tıpkı diğer örneklerde olduğu gibi ..

    Gelin o gazı açarken , evde sizi bekleyen bir çocuğunuz, anneniz, eşiniz olduğunu düşünün ..Onların yüzünü aklınıza getirin ...Dostlarınızı düşünün ...Yaşanacak güzel günleri düşünün ..

    Anlatmak istediğim çok ama çok şey var ..ama yazıya dökülmüyor işte ..Uzun uzun önce ekrana sonra klevyeye bakıyorum ama boğazımda bişiler düğümleniyor yazamıyorum allah kahretsin ...yazamıyorum
    Ne güzel yazmışsın. Ellerine sağlık. Gazı açarken biraz daha düşünmek lazım...
    Okan ACAR

  5. #5
    leonine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2005
    Şehir
    İSTANBUL / ÇORLU
    Motosikleti
    TRANSALP
    ne kadar pamuk ipliğine bağlı yaşadığımızı başsağlığı msj okuyunca daha iyi anlıyoruz.

    sanırım tehlike hiç bizi bulmaz diyoruz ama her zaman dikkat gerekiyor

    asıl öenmli detay burada gizli

    "ss sınıfı motorsiklet üreticilerinin ise ortak görüşü bu sınıfı üretmek ama sadece kapalı pistlerde kullanılmasını önermek daha fazla curiser tipi makinaların daha az tehlike içerdiğinde hem fikir olmaları "

    tabiki bu motorlara sahip olup hız yapmamak elde değil oturuş pozisyonundan airodinamiğine kadar hız için tasarlanan bu makinalar üreticilerin de kabul ettiği gibi pist için tasarlanmış makinalardır.

    zaten bizim tem yollarımız dahil hiç bir yolumuz ss sınıfı makinalar için uygun değildir
    \'NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE\'

    İ.E.T.T GERİ DÖNDÜ,YAŞASIN AKBİL

  6. #6
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    * kuru yol
    * iyi zemin
    * mükemmel görüş
    * çekişi güçlü lastikler
    * bakımlı bir spor motorsiklet
    olay çok net ortada bütün bu şartlar sürat yapmak için, sürat yapmak ta ölmek için ideal.

  7. #7
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Bence mola verip çay içmek için tam bir bahane...........

    Kusura bakmayın 2 tane yollamışım
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  8. #8
    E_M_R_E_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr 125 :D
    tüm motorcu arkadaslar lütfen daha dikkatli olalım
    ANKARA MT

  9. #9
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olay çok net ortada bütün bu şartlar sürat yapmak için, sürat yapmak ta ölmek için ideal.
    Bence durup çay içmek için tam ideal zaman
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  10. #10
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Motosikletin diğer araçlara göre daha tehlikeli olduğu bir gerçek. Buna rağmen birde yüksek sürat yapılırsa sonuçlar çok korkunç olabiliyor.
    Cruiser türü motosikletlerde fazla sürat yapılmıyor. Motosikletgin potansiyeli olsa bile rüzgar baskısı bir süre sonra çok rahatsız edici oluyor zaten.
    Daha önce gördüğüm başka bir araştırmada 35 yaşın üstündeki sürücülerin nadiren ölümlü kazaya karıştığını okumuştum. Demek ki yaş faktörüde öneli genç arkadaşlar daha heyecanlı oluyolar sonunu düşünmeden daha fazla (gereksiz) risk alabiliyolar.
    Yine motosikletlerin kaza yapma oranları diğer araçlarınkinden fazla değil ama yaralanmalı kaza oranları çok daha yüksek.
    Ülkemizde insanların sürat tutkularını yenebilecekleri gerekli donanımın ve güvenliğin sağlandığı makul bir ücretle girip yarışılacak pistler mevcut değil. Herkes hevesini caddede almaya çalışıyor. SS motosiklet alıyosa insan sürat yapacaktır bunuda bilelim. Kimse pazar gezmesin gitmek için 1000cc Süpersport makineye binmez. Bu motorları tercih edenler zaten sürat yapacak yapıda insanlar. Maalesef sonuçtada gazetelerde haberlerini okuduklarımız çoğunlukla bu arkadaşlar oluyor.
    Benim düşüncem sonuçta bunu yapan insandır. Motosikleti yapanda insan onunla sürat yapan da insan. Suçu yada sorunu başka yerde aramamak lazım.
    Herkese kazasız sürüşler diliyorum.

  11. #11
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Değerli bilgiler teşekkürler.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler