Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motor hacmini buyutmek..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Darkdiamond ben kimseye sahsi suclama yapmadim kirmak ta istemem. Yaptigim makina Superlight ti ve disliye kadar degistirdim 170 cc oldu. Fark oldu ama cok ciddi degil. Zaten sonrada sinirlenip Gs500 aldim Ama dedigin dogru cin mallari ikinci hatta ucuncu kez eritilen metallerden yapiliyor. Ornegin kutu kola , kaporta , sandelye iskeleti gibi. Sonuc adi metaller isiya karsi dayaniksiz ve performanstan yoksun oluyorlar. Kimseye su markayi modifiye etmeyin diyemem ama ustam soyle derdi. Cin malina harcadigin para haramdir , Japon ise helal cunku o her kurusunu sana guc ve hiz olarak geri verir. O hakli cikti bilmem anlatabildimmi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    bazen25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Motosikleti
    x evo 400
    kısaca böyle bir çin yada madagaskar farketmez bu makinalar için yapılacak modifiye işlemleri fantaziden öteye geçmemeli sanırım, birde unutulan birşey var sanırım evet NOS da takıp uçabilirsin pekiii nasıl duracağını hiç düşündünmü ? gerçekten modifikasyon yapacaksan bir runner almanı ve avrupadan (özellikle italya) bu makinalar için hazırlanmış birçok kit mevcut bunu yapmalısın sanırım ekonomi olarak buna uydunda değilsin ozaman hiç gerek yok

  3. #23
    Kartal23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul/Esenyurt
    Motosikleti
    Motorumu Sattım
    japon kayışı bile çinli motorun performansını arttırıyo... diğer bütün yazılanlar ek masraf.. yazık. çünki ilk başlarda eğlenceli ve hızlıdır motor.. ve metal yorulmaya başladığında yağyakmaya başlar üzülürsün...
    Motorumu Sattım Kendimi Garip ve Yanlız Hissediyorum
    ( A RH + ) Türkçe' ye Sahip Çık, Yok Olmasına İzin Verme...
    Aşkın Bir Sabun İse Köpürt Beni Pakize

  4. #24
    Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    pekı ben bu karburatorden sureklı sorun yaşıyorum kalıtelı bı karburator takamazmıyım bu motora? ve spor bujı nın bana ne gıbı bı artısı olur? karburator uyumsuzlugu olurmu? herhangı kalıtelı bır karburator bu motora uyarmı? kayışın esneklığı fazla mı bu cınlılerde? o yuzdenmı performans da sorun cıkarıyor? sımdı bu motora yapılacak ufak tefek performans artısı olabılecek modıfıkasyonlar neler ?

    sıralarsak;
    japon kayış, kaliteli bir buji... baska?

  5. #25
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    arkadaşlar bende bu motorlar için hacim büyütme olayını duydum.ama aklımı karışıtran birşey var:bu motorlara 4 zamanlı dolayısı ile subap zamanlama ayarı da yapılıyor mu bu uygulamadan sonra?çünkü aynı uygulamalar otomobillere yapılınca egzantrik mili de ayarlanıyor.
    melaku
    bu motorlar türkiyede yeni olduğu için ustalar yeni yeni tanıyorlar ve şu anda yapılan modifiyeler yazıldığı üzere genelde başarısız oluyor.
    bence şu anda karbüratör meme büyütme veya değiştirme ve japon kayış iyi buji gibi değişikliklerle yetinmek aradan zaman geçince yapılacak başarılı uygulamaları taklit ederek daha sorunsuz bir motor ortaya çıkabilir.

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arkadaşlar,

    Bu motorların hacmi büyür mü büyür. Ama o kadar işte. Yanında getireceği problemler, motorun ömrünün azalması, titreşim sorunları sizi yaptığınıza pişman ettirecektir. Örneğin hiç kimse silindirin gömleğini tornada işletip iç çapı büyütünce cidar kalınlığı azalacak olan gömleğin, içerideki basınç ve sıcaklığa dayanıp dayanamayacağını sorgulamıyor. Bu işler mühendislik işidir ve her müdahalenin diğer parçalar üzerinde bir etkisi vardır. Plansız programsız bir şekilde usta kafasıyla yapılan modifiye işleminde ya sorun yaşarsınız, ya performans alamazsınız ya da usta bu işi bugüne dek 100 kere yapmıştır sonunda en uygun çözümü bulmuştur ve onu uygular ki Çin motorunda pek olası birşey değil. Bunun dışında metallerin üç kez, beş kez veya 50 kez eritilip kullanılmasının kalitesi üzerinde hiç bir etkisi yoktur. 50. kez erittikten sonra bile isterseniz çok yüksek kalitede, isterseniz inşaat demirlerinden daha basit çelikler üretebilirsiniz.

  7. #27
    Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    sımdı neye vardık bu konuda? pıston degısıklıgıne falan gerek yok karbutor de bıraz yenılıge gıdılecek? kayısı japon kayış alıcaz? peki bu kayısın kalıtesını nerden anlayacagız? ve nerden bulacagız? sanayıden alacagımız kayısın kalıtesını nerden bılebılırızkı? fıyatla kalıteye karar veremeyız heralde? bujı konusundada yardımcı olabılecek bırı yokmudur?

    guncelllllllll

  8. #28
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    Japon Karburatör demisin... acıkcası daha kalitelisi hangisi bilemicegim. Benim RS imde hacim büyütürken sökük oldugu sırada görmüstüm: karburatör zaten japon malı!
    Yazdigim gibi ben yaptırdım, torkunda (cekis gücünde) inkar edilmiyecek bir artis oldu fakat motor ancak 2000km dayandi.
    Motorunun gücünü artırmak icin 120 YTL egsoz bile takdırmıstım, sadece ses in korkunc bir derecede artıgından hemen deyistirdim yine
    Diyer RS lere nazaran daha iyi gitmesi icin ve ömrünü artırkmak icin, bosch power buji, iyi bir kayıs, sürekli taze hava flitresi, her 1000-1500 arasi (kıs a girdigimizden 10-40) taze yag Tabiki hava flitresiyle oynayarak, karbüratordeki samdandra ya ayar cekerek, benzin hava karisimini ayarlayarak biraz daha varim alirisin.......
    all you need is love

  9. #29
    velespit-cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir-Küçükyalı
    Motosikleti
    09` cbr 125
    otakacağin parçalar o motorun fiyatınıı yarısına gelirr...bence değmez...
    [COLOR="Black"][FONT="Comic Sans MS"]RİDE THE WINDS OF CHANGE[/FONT][/COLOR]

  10. #30
    sezer85 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    adana/ceyhan
    Motosikleti
    wsk 1969
    insan oğlunun yapamayacağı şey yoktur düşünerek ama iş o adamı bulmanda

  11. #31
    fener1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul / G.O.Paşa
    Motosikleti
    Keeway KW250-H SUPERSHADOW
    bu modifeyi yaparsın.Fakat ilk rapmada gaza yüklendiğinde motor ben gitmiyorum burda kalacam diyebilir.böyle modifiyeler tehlikeli motorda tamir olmaz hasarlar açabilir.Söylediğin gibi % 30 modifiye küçünsenmiyecek bir artış,Bence bu hiç sağlıklı olmaz.Emin ol böyle küçük hacimli bir motora yapıcan modifiye en fazla 1000 km gider.

  12. #32
    Mel-a-ku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2005
    @intercom;
    bosch buji yi nerrden bulurum? adres yer telefon vs varmı? ve bu hava fıltrelerı dışarda ne kadar fıyatları? servısınde 20 veya 25 dı sanırım. ama uyduruk bunlar. dışarda fıyatları ne kadar? yardımcı olursanız sevınırım ıyı gunlerr.

  13. #33
    ırmakmotor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2006
    Şehir
    DENİZLİ-TAVAS
    Motosikleti
    TVS APACHE 150 YUKI ATV150 20 P 0696

    servis olarak

    bir servis olarak bahsi gecen motora modifiye yapmanızı önermem ama bu iş zevk meselesidir...olabilir
    karbüratör tıkanıyor diyorsunuz, çin motorlarındaki karbüratör tıkanmasının nedenleri
    1- kalitesiz benzin filitresi
    2- benzin deposunun küflenmesi ve küfün filitreden gecerek karb. gelmesi
    3- motor yeni iken bazen meydana gelen tıkanmalar .. (motorlar çinde çalıştırılıyor, çindeki benzinin kalitesiyle türkiyedeki farklı ilk defa çalıştırılan benzin karb. belirli bir kısmı kalıp ucuyor kalan kısım alimunyum üzerine yapışıp kalıyor ve türkiyedeki mevcut kullandığın benzin onu eritiyor ve karbüratör motor yeni iken bir kaç kez tıkanma yapıyor karbüratörü karb. temizleyici sıvılar ile temizlenmesi gerekir ve dediğim gibi kaliteli filitre taktırman gerekir...)
    modifiye olarak : 20*30*842 dayco kayış + ngk c7hsa buji orj. japon
    varyatörden yapılacak olan ayarlama + karbüratör ayarı + hava filitresi değişimi
    gibi şeyler yaptır silindir piston gibi şeylerden fazla sonuç alamayabilirsin...
    [B][COLOR="Red"]motorcuyum[/COLOR][/B]

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    31 Mart 2007
    Şehir
    İstanbul - Fındıkzade
    Motosikleti
    Leike gitti kaldık kawaya
    Konu biraz eski ama şu son mesajaki sorun başıma geldi.

    125cc çin işi bir motorsiklet aldım. ilk aldıgımda çok seri idi. hatta 100 ü görüp geçiyordu. 600 km sonra motor kesilmeye başladı. şimi biraz daha hantal yolda giderken sonradan açılıyor ve Motor 75 ile 80 in üstüne çıkmıyor gidiyim ile gitmiyim arası bişeyde kalıyor. elektrik tesisatı kontrol edildi buji değiştirildi. hatta dün bakımdan çıktı yağı falanda değişti. ustanın söylediği karbüratörüde söküp temizlediği ama motor hala hantal. ilk kullandıgımdaki performansı yok acaba sorun karbüratörden mi.

  15. #35
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Motor hacmi= 3.14 x (yarıçap)^2 x strok

    57.3mm çap, 57.8mm strok var benim Honda CBF150'de mesela. 5.73cm'ye 5.72cm eder.

    5.73cm çap ise, yarıçap 2.865cm eder.

    3.14 x 2.865^2 x 5.78 = 148.97 cm3

    Zaten resmi sitede de 149cc diyor. Pi'yi daha çok basamaklı alınca 149 eder.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler