Exon 125 & Uzun Yol Tavsiyeleri
Reklamlar
-
Tüm büyüklerime, motosiklet konusunda tecrübeli olanlara selamlar.
Yakın zamanda bir motosiklet aldım, Mondial Exon 125, şuan 500 kilometreye geldim ve pazartesi ilk bakımım var. Motorumda hiçbir sorun yok, çok iyi bir rodaj dönemi geçiriyorum, kitapçıkta yazan hızları geçmiyorum, sık sık devir değiştiriyorum, motoru zorlamıyorum, yük taşımıyorum. Pazartesiden sonra MOTUL yağa geçiş yapıp Anlas dört mevsim tekerlere de geçiş yapacağım. Ayrıca ne olur ne olmaz diye sıfır ve daha iyi bir marka kayış alacağım motora, kayış konusunda önerilerinizi bekliyorum.
Konuya gelmem gerekirse, uzun yol yapmak istiyorum. Motorum henüz 500 kilometrede, 500 bakımından sonra ve yukarıda yazdığım değişikliklerden sonra İstanbul - Sakarya - Cebeci yolu yapmak istiyorum, sizce henüz 500 kilometreye yeni gelmiş bir motorla uzun yol yapmak sağlıklı mı? Yapılabilirse hangi devirlerde gitmeliyim? Yanıma çadır gibi yükler yüklesem motoru çok zorlar mıyım?
Yardımcı olacak kişilere şimdiden teşekkür ederim... İlk motosikletim ve genç bir kardeşinizim.
Reklamlar
-
dediğiniz rotada sürekli gidip gelen biriyim benim motorum 250cc ona rağmen illallah ettim artık sürmüyorum uzun yol küçük motorlarla işkence oluyor 125cc bi scooterla o yolu gitmenizi önermem tırlar bile en sağ şeritten 90 kmh hızlarla gidiyor ayrıca rüzgar çok canınızı yakabilir kuzey marmaradan da gitseniz sahil tarafı ücretsiz yoldan da gitseniz ikisinde de çok rüzgar oluyor çadır vs gibi yüklerle çok daha zorlanırsın illa uzun yol yapmak istiyorsan istanbulun karadeniz kıyılarına gidebilirsin ama şehirlerarası gitmeni önermiyorum
-
sampsonte adlı üyeden alıntı
dediğiniz rotada sürekli gidip gelen biriyim benim motorum 250cc ona rağmen illallah ettim artık sürmüyorum uzun yol küçük motorlarla işkence oluyor 125cc bi scooterla o yolu gitmenizi önermem tırlar bile en sağ şeritten 90 kmh hızlarla gidiyor ayrıca rüzgar çok canınızı yakabilir kuzey marmaradan da gitseniz sahil tarafı ücretsiz yoldan da gitseniz ikisinde de çok rüzgar oluyor çadır vs gibi yüklerle çok daha zorlanırsın illa uzun yol yapmak istiyorsan istanbulun karadeniz kıyılarına gidebilirsin ama şehirlerarası gitmeni önermiyorum
Hocam bu rotaları daha önce bisikletle bile gittim, rüzgar konusu beni tek üzebilecek durum sanırım. Sonuçta her saniye tırların geçmediği boş bir yer, insanlar 50CC ile çıkıyor bu yolları yapmayın hocam, sonuçta hızlı varmak gibi bir durumum da yok, yer yer durup hem kendim hem motoru dinlendireceğim. Yol çekilebildiği sürece 50CC ile bile gidilir.
Benim sorum teknik anlamdaydı, 500KM'lik 125'lik motorla hangi devirleri izlemeliyim? Ve bu 500 KM Rodajında olan bir motor için ne sonuçlar doğurabilirdi. Tır, Rüzgar gibi şeyleri zaten hesaba kattım, onlar hakkında soru sormak isteseydim konuya eklerdim.
-
Motor yapabileceği bütün mekanik arızaları şerit kağıda yazıp tavşana kader çektirebilirsin mesela. Motor kaç devir çeviriyorsa rodajın bitince 500 km de bir 1000 devir arttırırsın. yatırım tavsiyesi değildir.
-
Bu tip sukuterler için en kaliteli marka Bando'dur ama orijinal ölçüyü bulabilirmisin bilemem , bazen bir mm geniş yada dar kayışı Bando diye takıyorlar , özellikle iki kişi yokuş çıkarken performans kayıpları yaşanabiliyor..
-
Bando güzel kayış ama senin motosiklete uygunu var mı bilmiyorum daha büyük veya daha küçüğü çekişini etkileyebilir. Uzun yol yapılabilir senin sabrına bağlı , her motosikletle neredeyse uzun yol yapılır . Benim motosikletim 125cc ve 7bin devirde 100-110 civarında sabit gidebiliyorum. 1 Saatte değilde 1.5 saatte gitmek senin için sıkıntı olmazsa bişey olmaz ama rüzgardan dolayı biraz illalah edebilirsin. Ben Ege bölgesinde yaşıyorum ve 150kilo motosiklet sağa sola sallıyor çoğu yerde , ama gidon kontrolün güzelse hiç bir sıkıntı olmaz şeritten şeride atacak kadar çok rüzgar yemedim hiç . Benim bildiğim rodaj uzun yolda yapılır ama rodaj aslında 3-5bin kmye kadar yükselebiliyor diye biliyorum , şuana kadar hiç sıfır motosiklet almadığım için tam bilmiyorum forumda konuları vardır illa . Bildiğim kadarıyla 500kmden sonra 100-200kmde bir 1000bin devir arttırmakta fayda var diye biliyorum Örn: 500km boyunca 6bin devir , 200km sonrasında 1bin devir arttırarak daha sağlıklı diye biliyorum. Lastiklerini kesinlikle değiştir üzerinde büyük ihtimalle dandik bir lastik vardır , sigortanın özelliklerine bak bazı sigortalarda yılda bir kere ücretsiz çekici hizmeti var kafan daha rahat olur . Rotan üzerindeki akü , lastik değiştirme vs. yerlerine de bak ve çantana bir tane lokma, vida ve civata seti gibi birşey taşı Bkz:https://www.trendyol.com/bosch/akilli-tornavida-seti-46-parca-p-4651924 . Motosikletinin herhangi bir kroniği vb. var mı bilmiyorum o yüzden daha çok öneride bulunamıyorum :D şimdiden kazasız belasız sürüşler .
-
125 cc artçılı olarak Nordkapp a gitmiş biri olarak: Bin ve git diyorum.
-
Wilfaelor adlı üyeden alıntı
İsmet Hocam siz misiniz?
Hoca iltifatınız için çok teşekkür ederim.
Evet benim.
Dediğim gibi o dur, bu dur bitmez, zaten sana yol öğretir.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Hoca iltifatınız için çok teşekkür ederim.
Evet benim.
Dediğim gibi o dur, bu dur bitmez, zaten sana yol öğretir.
Hocam inanın sizin videolarınızı izleye izleye buna karar verdim, önemli olan şey milyonluk hazırlıklarla değil yolun keyfini çıkarmakta bitiyor kesinlikle... Son geçirmiş olduğunuz kazada bizi çok korkuttunuz... Değerli eşinize de size de çok geçmiş olsun...
En yakın zamanda gezi videolarınızı bekliyoruz hocam, sağlıcakla.
-
01 Aralık 2024, 16:02
#10
Gidilir tabi ama gidilen yollara göre değişir.
Otoban gibi yollardan gidecekseniz o yol bitmez gibi gelir. Alternatif ara yollardan trafiğin daha yavaş aktığı ama şehirlerin, köylerin içinden geçen yollardan giderseniz saat başı mola vere vere, köy bakkallarında/kahvelerinde durup çay/soda içe içe keyifli gidilir.
Ben yılda 3-5 kere İstanbul'a gidip geliyorum, otobandan yaklaşık 170k-200km oluyor gittiğim mesafe, otoban sürüşünde 650cc motorla bile canım sıkılıyor, işim olduğu için gidiyor olmasam keyfi gezi olsa otobandan 2 saatte gitmek yerine alternatif yollardan 4 saatte gitmek daha zevkli gelirdi ki aynı yolu xmax ile gittiğimde yolu uzatıp otoban dışı, köylerin kasabaların içinden geçen yollardan gidiyordum daha keyifli oluyordu.
Siz de yola çıkmadan öncesinde google haritaları açın, mümkünse telefondan değil büyük bilgisayar ekranından açın, şu yoldan buraya giderim burada mola veririm diye önceden kabaca plan yapın.
Motorun arabadan farkı da bu, arabayla en kısa en hızlı yoldan bir an önce gideceğimiz yere gideriz yolda ne var ne yok çok da görmeyiz, motorla araba olsa girmeyeceğimiz yan yollara girme şansımız var daha önce aa burası da böyle miymiş diyeceğimiz yollar/köyler görürüz, böyle sürünce daha keyifli.
Saat başı mola verirseniz hem siz dinlenmiş dikkatiniz dağılmamış olur hem motor dinlenir. Aman bir an önce yol bitsin diye gidince hem dikkat dağılır hem kaza olasılığı artar.
-
01 Aralık 2024, 20:30
#11
espresso adlı üyeden alıntı
Gidilir tabi ama gidilen yollara göre değişir.
Otoban gibi yollardan gidecekseniz o yol bitmez gibi gelir. Alternatif ara yollardan trafiğin daha yavaş aktığı ama şehirlerin, köylerin içinden geçen yollardan giderseniz saat başı mola vere vere, köy bakkallarında/kahvelerinde durup çay/soda içe içe keyifli gidilir.
Ben yılda 3-5 kere İstanbul'a gidip geliyorum, otobandan yaklaşık 170k-200km oluyor gittiğim mesafe, otoban sürüşünde 650cc motorla bile canım sıkılıyor, işim olduğu için gidiyor olmasam keyfi gezi olsa otobandan 2 saatte gitmek yerine alternatif yollardan 4 saatte gitmek daha zevkli gelirdi ki aynı yolu xmax ile gittiğimde yolu uzatıp otoban dışı, köylerin kasabaların içinden geçen yollardan gidiyordum daha keyifli oluyordu.
Siz de yola çıkmadan öncesinde google haritaları açın, mümkünse telefondan değil büyük bilgisayar ekranından açın, şu yoldan buraya giderim burada mola veririm diye önceden kabaca plan yapın.
Motorun arabadan farkı da bu, arabayla en kısa en hızlı yoldan bir an önce gideceğimiz yere gideriz yolda ne var ne yok çok da görmeyiz, motorla araba olsa girmeyeceğimiz yan yollara girme şansımız var daha önce aa burası da böyle miymiş diyeceğimiz yollar/köyler görürüz, böyle sürünce daha keyifli.
Saat başı mola verirseniz hem siz dinlenmiş dikkatiniz dağılmamış olur hem motor dinlenir. Aman bir an önce yol bitsin diye gidince hem dikkat dağılır hem kaza olasılığı artar.
Valla öyle güzel anlatmışsınız ki şuan giyinip hazırlıksız yola çıkasım geldi, teşekkürler tavsiyeleriniz için...
Google Maps'in Rota planlayıcısı var, Google Earth üzerinden seçe seçe İstanbul > Sakarya > Kefken yolculuğu yapacağım. Dediğim gibi yolları seven birisiyim, sorun yaşamayacağımı bilsem 30'la bile giderim, İsmet Şanlı hocam gibi bir sürü insan var marka, model, CC farketmeksizin geziyorlar, o kadar hoşuma gidiyor ki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------
Tam olarak aradığım teknik cevap buydu, alet çantası koymak çok iyi fikir.
Hız olarak 100 - 110 aralarını motor gayet kaldırıyor, ama durmaksızın o hızlarda gitmek gibi bir planım yok, hiç haz etmediğim, motorun da aerodinamiği yüzünden sürekli tetikte olmam gereken hızlar olduğu için 80 - 90 arası hızlar ideal oluyor, ekstra olarak tüm yolu otobanlardan da gitmeyeceğim ama devir konusunda tüm verdiğiniz önerileri bir yere yazdım.
Lastikler dandik değil, resmen dandik ötesi. Motoru yatırmaya korkuyorum diyebilirim, Anlas 4 Mevsim'e geçiş yapacağım, ustamla görüştüm daha iyi bir kayışta takılacak, ayrıca 500 bakımımı da pazartesi yaptırıyorum. MOTUL marka yağa geçiyorum, şuan bile motorum performans olarak çok iyi durumda, rodajı çok iyi devam ettirmemin de etkisi büyük bunda sanırım..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)