egzozla üst kapağın ordan duman atması
Reklamlar
-
motoru çalıştırıken bujiden ufak bir duman atıyor aynı zamanda çalıştıktan sonra gaz verdikçe egzozla üst kapağın birleştiği yerden duman atıyor sanırım siyah duman ön çamurluğın arka kısmı siyahlaşmış. sizce sorun nedir. bir hafta önce karbüratör ayarı yaparken açık hava filtresine benzin aktı birazcık.
https://ibb.co/XYH5Xdk
Reklamlar
-
Açık hava filtresine akmış olan benzin çoktan yakılmıştır yani sorun olmaz, sadece o süre zarfında bir miktar zengin karışım olmuştur o kadar. İşaretlediğin birleşme yerlerindeki somunları söktüğünde o arada bi conta olması gerekiyor, eğer sök tak yapılırken conta unutulmuşsa ondan kaçırır. Belki de somunlar tam sıkılmadığından da yapıyor olabilir. Alet edavat kullanımın yoksa bir ustaya uğrasan ayak üstü yapar basit bir problem
-
vtrnnn adlı üyeden alıntı
motoru çalıştırıken bujiden ufak bir duman atıyor aynı zamanda çalıştıktan sonra gaz verdikçe egzozla üst kapağın birleştiği yerden duman atıyor sanırım siyah duman ön çamurluğın arka kısmı siyahlaşmış. sizce sorun nedir. bir hafta önce karbüratör ayarı yaparken açık hava filtresine benzin aktı birazcık.
https://ibb.co/XYH5Xdk
Buji'yi kontrol et yandığı için duman atıyor olabilir , başka sorunlarda çıkıyor olabilir en kolayını dene sonra ona göre Hava-Benzin ayarı , hava filtresi veya en kötü ihtimalle contalarda sıkıntı çıkıyor ve yanma odasına yağ kaçıyor . Üst kapağın egzozla birleştiği yere manifold denir sanayide "bu bilmiyo severiz bunu " diye sevmemeleri ve bilgi edinmen için söylüyorum :D manifold'taki civataları ve orada conta olması lazım genelde onu takmak uğraşlı olduğu için takmayan bisikletçiden bozma ustalar olabilir , onları kontrol et . Motosikletler 50-70dereceye çıkıyor benzinin çoğu veya hepsi 1 haftada rahatlıkla yanıp gitmiş olurdu tabi motosiklet yattıktan sonra kullandıysan farklı ondan dolayı olabilir. BKZ: https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/181982-silindirden-gelen-duman.html linkteki konudanda bilgi edinebilirsin. En kolay kendi yapabileceklerini yap , geçmezse sanayiye başvur.
-
üst kapak ve silindir yeni sıfır takıldı 3 hafta önce manifoldu da geöen hafta sanayide taktılar yokmuş benim motorda. hava filtresini ve diğer dediklerinizi deniyeceğim teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:46 ----------
uurrdmrr adlı üyeden alıntı
Buji'yi kontrol et yandığı için duman atıyor olabilir , başka sorunlarda çıkıyor olabilir en kolayını dene sonra ona göre Hava-Benzin ayarı , hava filtresi veya en kötü ihtimalle contalarda sıkıntı çıkıyor ve yanma odasına yağ kaçıyor . Üst kapağın egzozla birleştiği yere manifold denir sanayide "bu bilmiyo severiz bunu " diye sevmemeleri ve bilgi edinmen için söylüyorum :D manifold'taki civataları ve orada conta olması lazım genelde onu takmak uğraşlı olduğu için takmayan bisikletçiden bozma ustalar olabilir , onları kontrol et . Motosikletler 50-70dereceye çıkıyor benzinin çoğu veya hepsi 1 haftada rahatlıkla yanıp gitmiş olurdu tabi motosiklet yattıktan sonra kullandıysan farklı ondan dolayı olabilir. BKZ: https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/181982-silindirden-gelen-duman.html linkteki konudanda bilgi edinebilirsin. En kolay kendi yapabileceklerini yap , geçmezse sanayiye başvur.
egzozu ve açık hava filtresini söktüm hala çalışmıyor dumanın merden geldiğine dair video paylaşıyorum. ayak marşı vurdukça böyle duman atıyor.
https://youtube.com/shorts/9ctS6EE6Wt8?feature=shared
-
O kısımdan şu anlık duman gelmesi gayet normal çünkü egzoz flanşı takılı değil ve kaçak meydana geliyor, egzoz kısmında oluşan siyahlık ise zengin karışıma işarettir eğer hava karışımı çok zenginse çalışmama gibi bir durum olabilir. Size tavsiyem gaz vererek güçlü biçimde ayak marşına basın veya marş basın, emme manifolduna sürdüğünüz kırmızı sıvı contada orada bir süre sonra iş yapmamaya başlayacaktır çünkü kullanılan sıvı conta benzine dayanıklı değildir oraya orijinal olan klingrit contasını kullanırsanız daha sağlıklı olacaktır.
-
Bujiden veya egzozdan kaçak olsa sadece duman değil farklı seslerde duyulur , yeni işlem yapılan parçaların üzerinde çalışan kişinin elinden , anahtarından vs yağ bulaşmıştır , belli bir süre duman yapar (bir kaç gün yada 50-100 km gibi)
-
motor asla çalışmıyor ayak marşıyla ancak vurdurarak çalışıyor o da istop edince bi daha vurdurarak ta çalışmıyor uzunca bir süre
-
vtrnnn adlı üyeden alıntı
motor asla çalışmıyor ayak marşıyla ancak vurdurarak çalışıyor o da istop edince bi daha vurdurarak ta çalışmıyor uzunca bir süre
Karbüratörde yapılan işlemden sonra buji ıslanıyor olabilir..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Karbüratörde yapılan işlemden sonra buji ıslanıyor olabilir..
karbüratörü ters çevirdi usta, yani açık hava filtresi ön tarafa bakıyor şu an ondan dolayı olabilir mi? öncesinde bir sorunu yoktu çünkü
-
Çalıştırdığınız zaman ciddi bir güç kaybı varmı? Belki subaplarınız yanmışta olabilir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Çalıştırdığınız zaman ciddi bir güç kaybı varmı? Belki subaplarınız yanmışta olabilir.
güç kaybı yok ama gazı kestiğim zaman istop ediyor, ayrıca üst kapak daha yeni takıldı sıfır subabların yanma ihtimali varmı? varsa neden yanar yanlış subab ayarından vs…
-
vtrnnn adlı üyeden alıntı
güç kaybı yok ama gazı kestiğim zaman istop ediyor, ayrıca üst kapak daha yeni takıldı sıfır subabların yanma ihtimali varmı? varsa neden yanar yanlış subab ayarından vs…
Güç kaybı yoksa subaplara yanıklığına bakmayada pek gerek yok, ama karbüratöre bakılması çok daha sağlıklı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)