Bugün felaket tellalı gibi oldum
Şaka diye girdim. Gerçekmiş.
Şok oldum, şuan kampanyalardan motor alanlar ya da alacaklar kara kara düşünüyorlardır. Acaba nasıl bir durum olacak bence başka bir marka ile birleşebilir. Bir de şu turuncuyu bu kadar ön plandan kaldıran bir zihniyet gelirse bence satılır.
Bajajla ortak,gasgas,mv agusta ve husqvarnayi satin aldi.musterileri dinlemeyip motorlari sacma sapan dizayn edip ustune gereksiz birsuru teknolojik zimbirti ekledi.hersene dizayn degistirdi.bir suru yanlis yapti.
Simdi herseyi bastan alcaklar,ceo su konustu youtubede,iflas yok,90 gunluk kendi iclerinde finansal denge kurmak icin plan yapmislar roportaj var.
dediklerine gore stoklari artmis.
Durumu duzeltip uretime ve daha ileri falan filan iste aciklama yaptilar.
Tüh yaa...
Halbuki arka maşaları ne kadar güzeldi...
ben turuncusundan memnundum açıkcası
Ulen dün akşam editlemeye üşendim iyi mi =)))
Bişey olmaz oynat devam.
belli bir şeydi zaten çok şaşırmadım.ölümüne yatırım yapıyorlar az satış yapıyorlar ama yinede devam ediyorlar.aynı şey motogp içinde geçerli inanılmaz paralar yattı ama geri dönüş olmadı olamadı.makina olarak değilde bütçe olarak geri kaldılar.göz göre göre lades millet uyguna yapıp satma derdinde bunlar allahsız gibi fiyatlandırma yapıyorlar.en son duke 990 1390 fiyatları gerçekten inanılmaz tüm dünya için.bence iyi ettiler bunun evrilmesi daha güzel şeylere vesile olur gibi duruyor.ducatide batıyordu daha yeni yani audi kurtardı şimdiki hali ortada
Özet:
Pandemide oluşan pazar genişlemesine çok kapıldılar.
Bu genişlemenin bir diğer bacağı olan bisiklet işine çok para gömdüler.
Yarışlara çok para gömüyorlar.
ArGe harcamaları çok yüksek seviyede.
2024'te satışlar düşünce şirketi çevirecek nakit kalmadı.
Yılda 2,5 milyar euro gelir üreten bir yapıdan bahsediyoruz. Bizim motosiklet kanalları da "alacak olan napacak şimdi" triplerine giriyor..
Geçer geçer bişey olmaz. Canavar gibi beyaz yaka çıkartıyorlar, fabrika duruyor, acık da keş ateşlenir devam ederler. Videoda bahsettim adamların iki yıllık tasarruf sonunda kotarmayı planladıkları tasarruf 1 milyar dolar.
Goygoyunu çok yaparım ama günün sonunda kullanıcılar için önem arz eden bir şey yok.
Ahhh Hırbo ah, biliyorum okuyorsun buraları...
Senin yüzünden, şöyle bir konuda forumun en diagnostik kişiliğinin yorumlarını okuma fırsatını kaçırdık...
Beri yandan, KTM'e CEO olacak kapasitedeki beyinlerin forumlarda kendini hırpalaması da ayrı vehamet...bunlar hep senin eserlerin...
Bu kadar nefis bir şaseyi, bu denli harika bir arka maşayla süsleyip, kullanıcısına bulutlar üzerinde sürüş yapıyormuş hissi veren şu premium markaya reva mı bu...
E tabii bunlar hep kaliteden anlamayan avam müşteriler yüzünden. Gidip Avrupalı alacağına Japon alırsan, KTM de konkordato ilan eder. Hadi şimdi ver bakalım bunun hesabını...
Ahhh Hırbo Ah, yatacak yerin yok...
Şuraya da yazmıştım.
Beş babayiğit bulup satın alsak, yerli ve milli ve de pilli Kuvvetli Türk MotoCikleti yabsak olma mı?
Ktm bence motosiklet dünyasında "nevi şahsına münhasır" sözünü hak eden markalardan biridir. Yaşadığı finansal krize üzülmemek elde değil, çünkü gerçek anlamda kişiliği olan farklı yapı ve karakterde motorlar üretiyorlar. Muhtemelen yakın zamanda çoğunluk hisseleri Bajaj gibi Hintli firmalar ya da adını sanını duymadığımız Çinli firmalar tarafından ele geçirilir.
Zaten çoğu motoru Hindistanda üretiliyor, sanırım 390cc ye kadar olan kısımlar Bajaj fabrikasında. KTM nin yarısı da Bajaja aitti.
Güncel olarak 1,5 Milyar dolar borçları var ve konkordato ilan etmek için başvuruyu yaptılar bile.
Parça fiyatları ( Svartpilen için söz ediyorum ) yüksekti, satış fiyatları yüksekti...
Özgün tasarımları var ve yeni Vitpilen 801 de onlardan biriydi bana göre.
Fakat kampanyadan faydalanmak ve motorumu değiştirmek için bir dönem Sportmotoya gitmiştim ve kendi markalarını dahi takasa almaya yanaşmamışlardı.
Distribütöre gidiyorsun ve kendi markasını takasa almıyor bir takım bahaneler ile.
Ben artık böyle satış sonrası güçsüz bir markayı satın alacağımı zannetmiyorum.
Para karşılığı ürün aldığımız kurumlarla duygusal ilişki kurmak komik gelse de, eğri oturup doğru konuştuğumuz zaman KTM'in motosiklet endüstrisine kattıkları çok büyük. Sadece karakter kişilik olarak farklı bir şey sundukları için değil, adamlar asla yetinmiyorlar sürekli daha iyi bir şey yapalım kafasındalar. Çıtayı yukarı çekiyorlar, sektörün kalitesini artırıyorlar. Böyle baktığımız zaman gerçekten üzücü ve kurulu ekonomik sistemle kötü planlama karışıp firmayı bu noktaya getirince üzücü bir durum oluyor.
Kabaca %50'si Bajaj'da zaten, onları da yüksek fiyattan çok güzel ütmüş oldular :D CFMoto satın alırsa şaşırmam ben de.
youtube.com/@bisuruyorum
Bu yazdıklarını örneklendirebilirmisin? Motosiklet endüstrisine ne katmıştır diğer markaların yapamadığı neyi yapmış KTM. Bana göre şişirmasyon sıradan bir marka. Son dönem ülkemizde yatırımını arttırmıştı bayi ve servis yaygınlığı ile japonların rahatını bozmaya başlamıştı o açıdan piyasadan çekilirse kötü olur....
Makarayı bırakırsam, aslında KTM'in geldiği noktayı kendi adıma üzücü bulduğumu söylemeliyim. Belki de Avusturya ile olan organik bağımız nedeniyle, (oğlum halen orada yaşıyor) KTM'e hep sempati ile bakmışımdır. Hatta Hornet almadan önce, ciddi anlamda 790 Duke ile ilgilenmiştim. Gerçi KTM'nin epey bir çoğunluğunun Hintlilere satılmasından sonra mevcut sempatim azalmıştı ama yine de KTM, KTM'dir.
KTM'in özellikle Red Bull ile yaptığı işbirliği de kayda değer bir heyecan yarattı zamanında. Merkezi Salzburg'da olan Red Bull KTM Factory Racing takımının MotoGP'de estirdiği rüzgar ortada. Sonuçta rakiplerini de daha iyiye zorlayan çok etkili bir performans ortaya koydular. Red Bull ayrıca Formula 1'de de aldığı şampiyonluklar ile adından çokça bahsettirdi. Red Bull'un ayrıca akrobatik havacılıktaki yeri de ayrıdır. Sonuçta iki devasa Avusturya şirketinin ortaya koyduğu ciddi bir başarı öyküsü var motorlu taşıt dünyasında. Olanağı olanların Salzburg'taki havaalanının yanındaki Hangar 7 Red Bull müzesini gezmesini özellikle salık veririm. Meraklısı için gerçekten hayranlık uyandıran bir mekandır.
https://www.hangar-7.com/en/hangar-7/concept/
Kısaca, KTM 1934'te başlayan serüveninde hem motosiklet üretimi, teknolojisi, yatırımları ile hem de MotoGP, MXGP, SMX gibi motosiklet yarışlarında elde ettiği başarılar ve diğer rakiplerini daha iyiye zorlayan performansı ile motosiklet camiasında haklı bir yere sahiptir. Ayrıca iyi bir bisiklet yelpazesi vardır. Grup sürüşlerinde arada kullandığım arkadaşımın KTM Revelator'ı çok sevdiğim bir bisikletti.
Tabii bizim gibi amatör kullanıcıları ilgilendiren kısım satış, servis, yedek parça, hizmet kalitesi gibi değişkenler olunca, çoğunlukla goygoyla geçiştirilen öznel değerlendirmelerden öteye gidilemiyor. Biraz da bizim topraklarla ilgili bir durum. Farklı bir coğrafyada yaşasak, belki çok daha rahat karar vereceğimiz KTM satın alma ve yürütme süreci, burada yerini hep kuşkulara bırakıyor. Çok doğal, ben de aynı kuşkularla karar verdim (yani vermedim).
Kısaca KTM'i ne yermeye, ne de arşa çıkarmaya gerek yok. Genlerinde Avusturya ciddiyeti ve çalışkanlığı olan köklü bir şirkettir. Umarım bu durumdan en az zararla çıkarlar...
Yabancı forumlarda inceledim konuyu. Meğerse, dünyada da pek seveni yokmuş. Herkes servis ve yedek parça temininden şikayetçi.
300 milyon EUR borç almış, kapatamamış. Bu yıl satışları %27 düşmüş, yetmemiş 195 milyon EUR zarar etmiş.
Bu verilere göre KTM bitmiştir bence.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)