Yedek parça bulamayan distrübütor hakkında
-
Arkadaşlar merhaba. Qj motor srt550x motorum var. Sağ grenaj parçası lazım oldu. Birkaç servise sordum ama bulamadıkalrını söylediler. RKS ye yazıyorum cevap vermiyor. Bu durumda motoru kullanamıyorum parça kırık. Hukuki olarak ne yapılabilir. Süreç nasıl işliyor. Lütfen daha önce başına gelen varsa yazabilir mi?
Lütfen markadan bağımsız ve konu dışına çıkmadan. Hukuki olarak 10 yıl yedek parça vermek zorunda ama nasııl? Ben ne yaparak bu parçayı isteyebilirim?
Reklamlar
-
Punctum gelir az sonra yardımcı olur....
-
Önce yetkili servise şu parçanın orijinalini ile değiştirilmesini istiyorum, temin edilmediği takdirde kanuni yollara başvuracağımı ihtaren tebliğ ediyorum diye ptt den iadeli taahhütlü ihtar çekiyorsunuz.
Tebligat karşı tarafa ulaşınca çok büyük bir ihtimal onlar sizi arar, aramadığı takdirde Ptt den size dönen tebliğ edildi parçası ve tebligatın fotokopisi ile ilçenizde bulunan tüketici hakem heyetine şikayet ediyorsunuz. Parça temin edilmediği takdirde ürün iadesi yapmak istiyorum deyin. Onlar halleder.
Not: Servis fabrikayı arayın diye aradan sıyrılmaya çalışacak kesinlikle servisten başkasını muhatap almayın. Adı üzerinde yetkili servis.
-
Sorununuzu kısa vadede çözmek adına sağ karenajınız onarılamayacak durumda mı?
-
Fabrikayı ararsanız yardımcı olabilirler ben öyle çözmüştüm
-
fatihpc adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Qj motor srt550x motorum var. Sağ grenaj parçası lazım oldu. Birkaç servise sordum ama bulamadıkalrını söylediler. RKS ye yazıyorum cevap vermiyor. Bu durumda motoru kullanamıyorum parça kırık. Hukuki olarak ne yapılabilir. Süreç nasıl işliyor. Lütfen daha önce başına gelen varsa yazabilir mi?
Lütfen markadan bağımsız ve konu dışına çıkmadan. Hukuki olarak 10 yıl yedek parça vermek zorunda ama nasııl? Ben ne yaparak bu parçayı isteyebilirim?
Geldim...
Genel olarak izlenecek yol, ürünün garanti süresi içinde mi yoksa sonrasında mı arızalandığına göre değişir. Ancak sizin muhtemelen bir kaza sonrası motor kaportası ile ilgili bir talebiniz olduğuna göre, çıkış noktanız "satış sonrası hizmetler" olacaktır.
6502 Sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'un 58. maddesi satış sonrası hizmetleri düzenler. Buna göre;
(1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip= 5
Aynı şekilde 13.06.2014 tarih ve 29029 sayılı resmi gazetede yayınlanan SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ'nin 14. maddesine göre
(1) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi, satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden yetkili servis istasyonları ile birlikte müteselsilen sorumludur.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19783&MevzuatTur=7&MevzuatTertip =5
Motosikletler için yasal kullanım ömrü 10 yıl olduğuna göre, ithalatçı size bu parçayı sağlamak zorundadır. Bakın yönetmelik diyor ki; "yetkili servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi", ithalatçı bu sorumluluktan kaçamaz.
Şimdi yapacağınız şey, öncelikle size en yakın yetkili servis istasyonuna talebinizi yazılı olarak bildirmek (mail, posta, iş talep formu, vb.) Olumsuz yanıt alıyorsanız, aynı talebi ithalatçıya bildireceksiniz. Biraz daha elim güçlü olsun diyorsanız noterden yazılı ihtarname de çekebilirsiniz.
Hepsinden olumsuz geri dönüş alıyor veya hiç yanıt gelmiyorsa, başvurunuzu kanıtlayan belgeler, talep dilekçeniz, faturanız, motor ruhsat örneği ve hatta talep ettiğiniz parçanın fotoğrafları ile ilinizdeki Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici Mahkemesine başvuracaksınız. Hangisine başvurmanız gerektiğini, T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından o yıl için belirlenen parasal sınır belirler. Örneğin 2024 yılı için bu sınır 104.000 TL olarak belirlenmiştir.
https://tuketici.ticaret.gov.tr/haberler/tuketici-hakem-heyetlerine-basvurularda-2024-yili-parasal-degerleri-yeniden-belirlendi
Yani talep edeceğiniz parçanın değerinin 104.000 TL'nin altında olduğunu düşünüyorsanız İl/İlçe Tüketici Hakem Heyetine, üstünde olduğunu düşünüyorsanız da Tüketici Mahkemesine başvuracaksınız.
Başvuru çok kolay ve ücretsiz. e-devlet üzerinde "UYAP" sistemine girerek yapacaksınız. Hele e imzanız varsa, kahvenizi yudumlarken QJ motora giydirebiliyorsunuz Başvuru dilekçesi örnekleri google'da bolca mevcut. Derdinizi kısa ama anlaşılır cümlelerle ifade edin. Tüm süreci maddeler halinde yazın. Elinizdeki tüm belgeleri başvurunuza ekleyin.
Kolay gelsin...
-
İşte bu yüzden böyle antin kuntin mallara bulaşmıyoruz
-
Şimdi yapacağınız şey, öncelikle size en yakın yetkili servis istasyonuna talebinizi yazılı olarak bildirmek (mail, posta, iş talep formu, vb.) Olumsuz yanıt alıyorsanız, aynı talebi ithalatçıya bildireceksiniz. Biraz daha elim güçlü olsun diyorsanız noterden yazılı ihtarname de çekebilirsiniz.
Servise gidince parça yok diyorlar. Maile cevap vermiyorlar. Posta ile nasıl bir yöntem izlerim ]
-
fatihpc adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba. Qj motor srt550x motorum var. Sağ grenaj parçası lazım oldu. Birkaç servise sordum ama bulamadıkalrını söylediler. RKS ye yazıyorum cevap vermiyor. Bu durumda motoru kullanamıyorum parça kırık. Hukuki olarak ne yapılabilir. Süreç nasıl işliyor. Lütfen daha önce başına gelen varsa yazabilir mi?
Lütfen markadan bağımsız ve konu dışına çıkmadan. Hukuki olarak 10 yıl yedek parça vermek zorunda ama nasııl? Ben ne yaparak bu parçayı isteyebilirim?
yasal olarak yanlış bilmiyorsam (kendi motorumda 10yıl) 10 yıl içerisinde o parçayı size temin etmeleri gerekli süreç nasıldır bilmiyorum
-
fatihpc adlı üyeden alıntı
Servise gidince parça yok diyorlar. Maile cevap vermiyorlar. Posta ile nasıl bir yöntem izlerim ]
Servis kaydı açtırıyor musunuz? Açmayıp "yok" diyorlarsa hiç uğraşmayın. Mail kayıtlarınız yeterlidir. Bu aşamada ayrıca yazılı postaya gerek yok.
Servis size dönmüyorsa dediğim gibi ithalatçıya yazacaksınız. Oradan da olumsuz yanıt geliyor veya gelmiyor ise, talebinizi "ithalatçıya" noter kanalıyla yazılı bildirin. Yine yanıt gelmediyse veya olumsuz ise, elinizdeki belgelerle Tüketici Hakem Heyetine (ki talebinizin değerinin 104000 TL altında olduğunu düşünüyorum) veya Tüketici Mahkemesine başvuracaksınız.
-
Bende bir şey sormak istiyorum. Servise yedek parça için başvurduk ve servis bize yedek parçayı temin edebileceğini söyledi ama çok fahiş bir fiyat verdi. Mesela Mondial scooterin farı için on bin dolar dediler. Bu durumda ne yapabiliriz?
-
Hiçbişey. Motosikleti almak istediğinde 50bin dolar deselerdi napabilirdin?
Modern dünyanın bir parçası olarak kalabilmeye devam etseydik bu eblekliğin cezasını piyasa kendisi keserdi zaten. Ama Türkiye'de işler artık pek öyle yürümüyor.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Hiçbişey......
Emin misiniz? Hocam sizin ticaretle uğraştığınızı tahmin ediyorum siz yapmayın bari.
Ben şuna eminim bizim kanun ve kurallarda bir sıkıntımız yok. Bizim uygulamada problemimiz var. Vatandaşımız ne yapacağını bilmediği için böyle oluyor halbuki bir çok şey iki satır dilekçe ile çözülebilir. Yol ve yöntem bilmediği için ya kaba kuvvete başvurup başını belaya sokuyor veya boş verip olana razı oluyor.
killingroad adlı üyeden alıntı
Motosikleti almak istediğinde 50bin dolar deselerdi napabilirdin?
O zaman mondial almaz zondial alırdın.
Bu fiyata devlet karışmaz çünkü serbest rekabet koşulları oluşmuş.
Ne ürün olursa olsun aynı ürünü satanlar ortak fiyat belirlediğinde devlet zaten cezasını kesiyor.
Yani tüketici hiçbir aşamada çaresiz değil. Biz vatandaş olarak maalesef hak arama kültürümüz yok sıkıntı burada..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------
Lombardo adlı üyeden alıntı
Bende bir şey sormak istiyorum. Servise yedek parça için başvurduk ve servis bize yedek parçayı temin edebileceğini söyledi ama çok fahiş bir fiyat verdi. Mesela Mondial scooterin farı için on bin dolar dediler. Bu durumda ne yapabiliriz?
Devletimiz bu işi zaten çözmüş
Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi
e-Devlet
https://www.turkiye.gov.tr › ticaret-bakanligi-haksiz-fiyat...
Bu hizmeti kullanarak, haksız fiyat artışı veya stokçuluk yaptığını düşündüğünüz firmalar hakkında şikayet bildiriminde bulunabilirsiniz.
-
O hiçbişey far fiyatı için söylediğim şey yahu, yedek parça yok denmesi için değil.
-
Lombardo adlı üyeden alıntı
Bende bir şey sormak istiyorum. Servise yedek parça için başvurduk ve servis bize yedek parçayı temin edebileceğini söyledi ama çok fahiş bir fiyat verdi. Mesela Mondial scooterin farı için on bin dolar dediler. Bu durumda ne yapabiliriz?
Devletimiz bu işi zaten çözmüş
Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi
e-Devlet
https://www.turkiye.gov.tr › ticaret-bakanligi-haksiz-fiyat...
Bu hizmeti kullanarak, haksız fiyat artışı veya stokçuluk yaptığını düşündüğünüz firmalar hakkında şikayet bildiriminde bulunabilirsiniz.
-
Lombardo adlı üyeden alıntı
Bende bir şey sormak istiyorum. Servise yedek parça için başvurduk ve servis bize yedek parçayı temin edebileceğini söyledi ama çok fahiş bir fiyat verdi. Mesela Mondial scooterin farı için on bin dolar dediler. Bu durumda ne yapabiliriz?
Hiç bir şey diyen olmuş yav
Yukarıda bahsedildiği üzere e-devlet üzerinden bildirimde bulunabileceğiniz gibi, "Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü"ne de yazılı veya çağrı merkezi üzerinden başvuru yapabilirsiniz. İnanın, geri dönüyorlar. Denenmiştir...
https://tuketici.ticaret.gov.tr/
Tabii Türkiye koşullarında başvuru yapmak ile sonuç almak arasında doğrusal bir korelasyon olmadığından, her daim mutlu sonla karşılaşmanız mümkün olmayabilir ancak bu, hakkımızı aramamıza da engel değil...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)