Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

MT-25 ile motor sürmeye başlanır mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Kasım 2023
    Merhabalar, bundan 3 ay önce A2 ehliyet aldım şuana kadar sürücü kursunda sürdüğüm dışında bir motor tecrübem yok. Motor için para biriktirdim motor almak istiyorum sizce MT-25 ile başlanır mı? Daha düşük CC motor bende alıp biraz tecrübelenmek isterim fakat daha düşük bir motoru alıp satarsam MT-25 için param kalmayacak almışken Yamaha olsun iyi bir marka olsun istiyorum. Veya RS200 ile başlamayı düşünüyorum hem daha az torklu daha iyi kontrol edebileceğimi düşünüyorum. Tavsiyelerinize açığım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Başlanır ama çift silindirli motoru başlangıç için tavsiye etmem. Viraj da arkasını kaydırabilirsin. Tek silindirli makine başlangıç için her zaman iyidir. Benim yegane tavsiyem masfallı dizlik ve bot ya da çizme kullan. İyi motorlar içinde hiçbir zaman acele etme gelecekte mt25 den daha iyilerine de sahip olursun.

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    başlanır, bileğine azıcık hakimsen bi şey de olmaz.
    neshary, hasmet ve ReapeRR bunu beğendiler.

  4. #4
    Psyduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XSR700
    Başlanır. Tek yapman gereken bileğine hakim olmak ve mümkünse en azından teorik eğitim alıp, kendi kendine antrenman yapmak.

  5. #5

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Mt25 tam baslangic motoru alt devir torku az devir cebirvemeden fiti fiti takilirsin.
    hasmet bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    01 Kasım 2023
    Kendi kendime antrenman yapmayı düşünüyorum, öyle apaçi biri değilim zaten çok hız arttırmadan sürerim kendime hakim olabileceğimi düşünüyorum.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    170 kg sıfırdan motosiklete başlayan biri için bence yüksek bir ağırlık , başlangıç aşamasında hep güce hakim olabilirmiyim diye sorgulanıyor ama sizi zorlayacak olan güç değil motosikletin ağırlığıdır , Mt25 i hareket ettirip yola çıkabilirsin ama tecrübe kazanana kadar en ufak ters bir durumda motoru yatırabilir kendin ve motorun zarar görebilirsiniz , boyunuz 1,70 altında ve fiziken zayıfsanız hafif bir sukuterle iki teker dinamiklerini tecrübe etmek daha hayırlıdır , dört silindir 1000 lik motorla bile başlayanlar var evet ama yaşadıklarını sor bakalım ne badireler atlatmıştır..

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    170 kg sıfırdan motosiklete başlayan biri için bence yüksek bir ağırlık , başlangıç aşamasında hep güce hakim olabilirmiyim diye sorgulanıyor ama sizi zorlayacak olan güç değil motosikletin ağırlığıdır , Mt25 i hareket ettirip yola çıkabilirsin ama tecrübe kazanana kadar en ufak ters bir durumda motoru yatırabilir kendin ve motorun zarar görebilirsiniz , boyunuz 1,70 altında ve fiziken zayıfsanız hafif bir sukuterle iki teker dinamiklerini tecrübe etmek daha hayırlıdır , dört silindir 1000 lik motorla bile başlayanlar var evet ama yaşadıklarını sor bakalım ne badireler atlatmıştır..
    Bence ağırlık önemli bir sorun değil. Sadece düşük hızlarda sorun. Düşük hızlarda olabilecek bir şey de en fazla mala zarar verir biraz. Bu da motosiklet üzerinde başınıza gelebilecek şeyler arasında bir öneme haiz değil bence. Ki o ağırlığa da kısa sürede alışıyor insan.

    Kendimden örnek verecek olursam: Burada hiç motosiklet kullanmamış insanlara devletin kurumu 150kg ağırlığında Suzuki GZ250 üzerinde öğretiyor motosiklete binmeyi. İlk motosikletim VLX600 de 200 kg üzerindeydi. Hiç bir ciddi sorun yaşamadım. Bir kere düşük hızda U dönüşü yaparken devirdim. Kaldırdım, devam ettim. Ne bana, ne de motosiklete bir şey olmadı. Yıllar sonra 900cc ve 1300cc motosiklet kullanırken de benzer şekilde çok düşük hızda devirdim. Her ikisinde de birileri koşup geldi yardım etti ve kaldırdık, ayna döndü, fren pedalı biraz yamuldu. Mesele değil bunlar.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence ağırlık önemli bir sorun değil. Sadece düşük hızlarda sorun. Düşük hızlarda olabilecek bir şey de en fazla mala zarar verir biraz. Bu da motosiklet üzerinde başınıza gelebilecek şeyler arasında bir öneme haiz değil bence. Ki o ağırlığa da kısa sürede alışıyor insan.

    Kendimden örnek verecek olursam: Burada hiç motosiklet kullanmamış insanlara devletin kurumu 150kg ağırlığında Suzuki GZ250 üzerinde öğretiyor motosiklete binmeyi. İlk motosikletim VLX600 de 200 kg üzerindeydi. Hiç bir ciddi sorun yaşamadım. Bir kere düşük hızda U dönüşü yaparken devirdim. Kaldırdım, devam ettim. Ne bana, ne de motosiklete bir şey olmadı. Yıllar sonra 900cc ve 1300cc motosiklet kullanırken de benzer şekilde çok düşük hızda devirdim. Her ikisinde de birileri koşup geldi yardım etti ve kaldırdık, ayna döndü, fren pedalı biraz yamuldu. Mesele değil bunlar.
    Ben çocuğumun MT25 gibi bir motosikletle başlamasına asla izin vermem Haşmet..
    killingroad bunu beğendi.

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben çocuğumun MT25 gibi bir motosikletle başlamasına asla izin vermem Haşmet..
    Ayni fikirde olmak zorunda degiliz @Nikkfurie. Ben izin verirdim mesela.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    MT-25 ile başlanır bence, ağırlıkla ilgili yorumları ben hiç anlamıyorum açıkçası; 120 hatta 100kg da insanın kendini sakatlamasına gani gani yetecek kadar yüksek bir ağırlık, iş oraya geldiğinde ha 120kg ha 170kg olmuş çok da fark etmiyor. (Ağırlığı dert edeceksek bisiklete binmemiz gerekiyor açıkçası...) Bunlar bacaklarda bir sakatlık yoksa sıkıntı olacak ağırlıklar değil, kaldı ki MT-25'in sele yüksekliği de oldukça az zaten (78cm); cücük kadar adam bile rahatça biner ve motositleti devirmeyecek bir açıda tutabilir.

    Not: İlk motosikletim (kendi ağırlığımın 2 katından fazla) 185kg ağırlığındaydı.
    hasmet ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special
    Ben R6 ile başladım, 6 ay sonra Hayabusa ile devam ettim ama 2001 yılındaki gibi değil artık yollar, trafik ve İstanbul. Şimdi scooter kullanıyorum.
    ReapeRR bunu beğendi.

  13. #13
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayni fikirde olmak zorunda degiliz @Nikkfurie. Ben izin verirdim mesela.
    Neden benimle aynı fikirde değilsin diye sana sitem mi ettim Haşmet , ben kendi tecrübeme istinaden kendi fikrimi beyan ettim..

  14. #14
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden benimle aynı fikirde değilsin diye sana sitem mi ettim Haşmet , ben kendi tecrübeme istinaden kendi fikrimi beyan ettim..
    Ben de sana çocuğunun MT25 gibi bir motosikletle başlamasına izin vermelisin diye sitem etmedim Nikkfurie, sadece tecrübeme istinaden kendi fikrimi beyan ettim...

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Mübarek adam bana aynı fikirde olmak zorunda değiliz yazan sen değilmisin

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sanırım iletişim kopukluğu yaşıyoruz @Nikkfurrie.

    Sen dedin ki yeni başlayan için ağırlık önemlidir, şu sebeplerden ötürü.

    Ben de dedim ki bence değildir bu sebeplerden ötürü.

    Sonra beni alıntılayıp "cocuğumu ağır motosikletle başlatmazdım" yazdın. Niye böyle bir cevap yazmış olabileceğini düşündüm. Çünkü cevabın argüman içermiyor. Sadece fikrini tekrar ediyor. Aklıma seni ikna etmeye çalıştığımı zannediyor olman geldi. Ben de öyle olmadığını belirtmek için dedim ki "aynı şekilde düşünmekten zorunda değiliz".

    Velhasıl olay benim açımdan böyle gelişti

  17. #17

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Evet başlanabilir, hatta cb250r da olur. Beşlangıç için 250cc çok güzel bi seçenek, hem trafikte sıkışmayı önler kaçışı sağlar, hem de yüksek cclere geçiş için güzel adımdır. Değiştirmem bu güç yeter deseniz ona da ayak uydurur.

    Zaten 250likte problem yaşarsanız 125te de yaşayabilecek olmanız çok muhtemel. Bi de mt25in alt devirleri zaten torksuzdur. İlk aldığınızda 7bin devir altı kullanır, biraz alışınca üstüne çıkarsınız.

  18. #18

    Üyelik
    01 Kasım 2023
    Motor biraz ağır gibi hocam 180 kg olması lazım sıkıntı yaratır mı?

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı neshary adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor biraz ağır gibi hocam 180 kg olması lazım sıkıntı yaratır mı?
    Bu sorunun cevabı yukarıda verilmiş, neden bir daha soruyorsunuz? Cevapları okumayacaksanız soru sormak neden? İlla kısa 1-2 cümle mi yazılmalı?
    espresso bunu beğendi.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Motoru alır almaz, 3-5 gün sürdükten sonra kendinize güveniniz yerine gelecek ve tapa gaz son hızı merak edip yardıracaksınız. Yol düz ve önde engel yoksa her şey yolunda gidecek ama şöyle okkalı bir viraja denk geldiğinizde o süratte ne yapacağınızı bilemediğinizden ya bariyerlere gireceksiniz, ya şarampole yuvarlanacaksınız ya da motoru devirip olmayan ekipmanlarınız nedeniyle bir tarafınızı kıracaksınız.

    Bileğe hakim olmak güzel bir kavram ama o da zaman ve tecrübeyle yerine oturur. Siz bence öncelikle teorik, pratik her eğitimi almaya bakın ondan sonra Mt25 de olur Mt07 de olur.
    yaşlıveacemi, espresso ve dundanbiri bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)