MT-25 ile motor sürmeye başlanır mı?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Evet, kişinin karakteri çok önemli. @voltaren gibi geç yaşta motosiklete başlayan insanlar aklıma gelmişti daha çok, ya da genç olmasına rağmen olgun karakterde insanlar da mevcut. Kendi oğlum oldum olası tehlikeden uzak durmuştur. Zamanı geldiğinde altına 250cc naked vermekten çekinmem açıkçası.
Ben de sizinle yaklaşık fikirdeyim. Duke 250 ile başladım ve ailem motoru sevmemesine rağmen böyle agresif yapıda bir motosiklet almamı sorun etmedi çünkü yaşantımı ve tarzımı biliyorlar. Risk almayı sevmeyen bir yapım var. Bu yüzden benim için bir sorun olmadı. Hatta önüme engeller çıkmasaydı bu kampanyalar vesilesiyle yüksek cc adventure bir motosiklet alacaktım. Ben halihazırda araba ve bisiklet kullandığım için sorun yaşamadım. İlk 2000 km sadece motoru tanıyarak geçti. Bu süreçte kontra, revmatch, frenleme, pozisyon alma vs. daha bir çok şeyi öğrendim ve pekiştirdim. Gerek eğitim videoları gerek ise tecrübeli abilerim olsun bana bunları öğretti ve şu an olduğum konumdan çok memnunum. Bence insan kontrollüyse ve trafik tecrübesi varsa 250cc veya pratik yüksek cc ile başlayabilir. Hatta çıtayı biraz daha yükselteyim param yetseydi duke 390 ile başlamayı tercih ederdim.
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
.....Hmm. Muridlerimiz var diyosun?....
Hayalin bumuydu
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
lehibeny adlı üyeden alıntı
.....Bence insan kontrollüyse ve trafik tecrübesi varsa 250cc veya pratik yüksek cc ile başlayabilir. Hatta çıtayı biraz daha yükselteyim param yetseydi duke 390 ile başlamayı tercih ederdim.....
Herkes kontrollü mü ? herkesin trafik tecrübesi varmı ? şu ayrıntıyı bu konu içinde fark edemeyen isterse 50 yıl motosiklet sürmüş olsun benim gözümde hala acemidir , ayrıca siz hiç MT25/R25 kullandınız mı , bu motor almayı düşündüğünüz KTM390 nın bile içinden geçiyor , bunu biliyormuydunuz ?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
SS ile başlama çok başka bir konu. Onun için bunu açık açık belirttim:
Tuono V4 olur yani?
Bu arada ben daha kendisini aklı başında, öyle son hızla işi olmayan (son hızla işi olmak ne demekse) efendim motor becerileri gelişmiş, refleksleri iyi olarak tanımlamayan insana denk gelmedim.
Yanlış anlaşılma olabileceği düşüncesiyle açıklık getireyim. 250cc ile motosiklete başlanır elbette, MT-25 doğru değil. Bu deler efsanesi boşuna oldu sanıyorsunuz galiba =)
-
Konuya cevap yazacaktım ama üyelerin en ufak fikir ayrılığında bile kavga etmesini izlemek daha keyifli.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Herkes kontrollü mü ? herkesin trafik tecrübesi varmı ? şu ayrıntıyı bu konu içinde fark edemeyen isterse 50 yıl motosiklet sürmüş olsun benim gözümde hala acemidir , ayrıca siz hiç MT25/R25 kullandınız mı , bu motor almayı düşündüğünüz KTM390 nın bile içinden geçiyor , bunu biliyormuydunuz ?
Ondan bahsediyorum işte "kontrollüyse-tecrübesi varsa" gibi kelimeler kullandım bu yüzden. Soruyu soran arkadaşa cevap vermedim. Sadece tartışma arasında fikrimi belirttim.
R25 ve 390 deneme fırsatım oldu. 390 her şekilde daha zor bir alet. Daha hafif, daha fazla beygir, daha fazla tork. Ayrıca dişli oranları yüzünden top speedde beraber gidebilir ama kesinlikle içinden geçme gibi bir durum yok hatta ihtimali yok, abartmayalım.
-
lehibeny adlı üyeden alıntı
R25 ve 390 deneme fırsatım oldu. 390 her şekilde daha zor bir alet. Daha hafif, daha fazla beygir, daha fazla tork. Ayrıca dişli oranları yüzünden top speedde beraber gidebilir ama kesinlikle içinden geçme gibi bir durum yok hatta ihtimali yok, abartmayalım.
+1
İkisini de kullandım ve 390 son hıza ulaşana kadar mt25'in yetişme imkanı yok. Arada bariz güç farkı var.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
+1
İkisini de kullandım ve 390 son hıza ulaşana kadar mt25'in yetişme imkanı yok. Arada bariz güç farkı var.
R25 değil ama 2023 MT25 kullandım son hızı nedir diye denemedim 390 Adv de kullandım ve kıyasladığım Duke değil , bana göre 12.000 devir çeviren MT25 ciddi güzel uzuyor , Duke ile 390 Adv vites oranları veya ecu farklı olabilir fazla iddia etmiyorum..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
R25 değil ama 2023 MT25 kullandım son hızı nedir diye denemedim 390 Adv de kullandım ve kıyasladığım Duke değil , bana göre 12.000 devir çeviren MT25 ciddi güzel uzuyor , Duke ile 390 Adv vites oranları veya ecu farklı olabilir fazla iddia etmiyorum..
390 ADV üst devirlerde ciddi güzel gidiyor. Zaten kağıt üstündeki verileri de bunu destekler. Hem hafif hemde beygir tork fazla. Bu yüzden MT25/R25, 390 bloklu motorlara çok kafa tutamaz. 390 ADV düz yolda 660 Tenere'yi geçiyor (2 farklı tenere ile denedim). R25lerin 170-180 gibi hızlara çıktığını gösterir videolar var fakat hem yokuş aşağı olmalı hemde 3 gün falan sürer o hızlara çıkması.
-
Gözünüzü seveyim neymiş bu MT25 yahu? A1 A2 diye ehliyet sınıfları var. A2 dediğiniz 47hp sınırı var, MT25'in 36 beygiri (ki tekerde çok daha az) bunun %77si etmiyor.
Devlet 18 yaşındaki bireyin A2 ehliyet almasına izin veriyor. Hadi bizimki yanlış başka ülkelerde de başka sınırlar var; örneğin Okyanusya'da LAMS (Learner Approved Motorcycle Scheme - Yeni Öğrenenlere Uygun Motosiklet Kapsamı) diye bir tanım var, bir bakalım MT25 tarzı motorlar onaylı mı? (Uğraştırmayayım; 321cc 42hp YZF-R3 onaylı mesela.)
Yapmayın etmeyin, cidden. CG'yi modifiye edip üzerine yatarak 180 basan(!) adamlar var bu ülkede, 100cc ile trafiğin içinde kaldırımlarda akrobasi yapan tipler var. Olay kafada biter, motosikletin hacmi gücü (telaffuz ettiğimiz örnekler kapsamında) daha geri planda kalıyor açıkçası. Kafası o "asgari" olgunlukta olmayan kişi motosikletin yanından geçmesin.
Size öyle bisiklet, paten kazaları gönderirim ki şaşar kalırsınız. Gençler bisiklete de binmesin paten de kaymasınlar madem; geçin MT25'i o zaman.
-
Yahu troller azaldi diye yerlerini mi doldurmaya calisiyorsunuz arkadaslar?
killingroad adlı üyeden alıntı
Tuono V4 olur yani?
Ucuncu kez alintiliyorum yazdigimi:
hasmet adlı üyeden alıntı
"Eğer bir insan motosikletin gücüne saygı duyup, yeteneğinin sınırları içerisinde kullanabilecek kararlılıkta ve karakterde biriyse, bence bırakın 250cc herhangi bir motosikleti, uysal karakterli olmak koşuluyla çok daha yüksek hacimli bir motosikletle de başlayabilir."
Anlamak bu kadar mi zor gercekten...
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hayalin bu muydu
Hayir, senden ogrendim varliklarini...
Bu arada, MT25 uzerinde biraz hiz yapinca yuksek devirle gelen gurultu ve vibrasyon yuzunden cok hizli gidiyorum zannetme kendini tecrubeli motosikletci!
-
Avrupa, Amerika ve dünyanın diğer yerlerinden güzel örnekler vermenizi anlıyorum ama hiçbiriniz ülkemiz insanını, gencini, dünyasını, karakterini, huyunu ve suyunu dikkate almıyorsunuz.
Bu arada eski Mt25'i üst devirlerde kullandım, Honda'nın 250 cc tek silindir modellerini hariç tutuyorum titreşimi piyasadaki bir çok 250 cc tek silindirin orta üst devirlerinden daha azdı.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Avrupa, Amerika ve dünyanın diğer yerlerinden güzel örnekler vermenizi anlıyorum ama hiçbiriniz ülkemiz insanını, gencini, dünyasını, karakterini, huyunu ve suyunu dikkate almıyorsunuz.
...
Bilakis çok dikkate alıyorum ve survival of the fittest kuralının işlemesi ve gelecek nesillerin karakteri huyu suyu daha iyi olsun diye ısrar ediyorum
Şaka bir yana; harbi abartı geliyor bana bazı söylemler. Benim de çocuğum var, ileride motosiklete binmek isterse önce 250cc'ye kadar bir scooter ve sağlam eğitimle başlatırım. Sonra gidişata göre bakarız, ama en az 1 yıl / 10.000k böyle devam eder.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bilakis çok dikkate alıyorum ve survival of the fittest kuralının işlemesi ve gelecek nesillerin karakteri huyu suyu daha iyi olsun diye ısrar ediyorum
Şaka bir yana; harbi abartı geliyor bana bazı söylemler. Benim de çocuğum var, ileride motosiklete binmek isterse önce 250cc'ye kadar bir scooter ve sağlam eğitimle başlatırım. Sonra gidişata göre bakarız, ama en az 1 yıl / 10.000k böyle devam eder.
Ok eyvallah, her çocuğun senin gibi bilinçli ve pırıl pırıl babası olmayabilir. Herkesin babası motosiklet sürücüsü de olmayabilir. Bu başlığı açan arkadaşın ben tek hedefinin şekil şukul, piyasa motoru almak ve düzde tapa gaz olduğunu düşünüyorum. Kuvvetle muhtemel bu bakış açısıyla bir gün patlayacak. İşte ben de bu örneğimizde doğal seleksiyon olmasın istiyorum.
-
Mt25 le max 140 falan yaptım ama akselerasyonunu merak edip bir kaç defa 50-60 la giderken 4-3-2 yapıp 11-12bin devir çevirdim hiç rahatsız edici bir titreşim hissetmedim ve motor çok güzel uzadı , 390 Adv ile aynı şekilde yanyana gaz açsak bence 2 ve 3 de MT25 bir iki boy önde giderdi , ikisinide uzun süre kullanmadım Mt25 arkadaşın oğlunundu , 390 Adv yi Sakarya Pamukova daki Yıldırım Motor'dan alıp 50 km kadar test etmiştim.. MT25 in gücü ve torku daha az olsada aralarında tam 3000-4000 redline farkı var ve buda çok daha sportif hisler veriyor , YouTube videolarında baktım R25 ve Duke390 170-180 ne kadar beraber gidiyor..
-
Ben şunu fark ettim, 50 yaşına yaklaştıkça herkesi aynı kafada sanıyoruz galiba. =)
Ben çocuğuma MT-25 vermem. MT125 veririm, onunla beni deldiği gün MT25 alabilir. MT25'le deldiği gün de RS457 alabilir.
Sanki istediği motora 3 senede ulaşsa götü düşecek.
Siz de NT1100 ile başlatın ne diyim baane =)
Motosiklet sürebilmekten kast ettiğimiz farklı, o nedenle anlaşmamız da mümkün görünmüyor.
-
Çocuğumun "birilerini delme" gibi hisleri varsa kesinlikle motosiklet almam, hiç bir hacimde. Kendi parasıyla da almasına izin vermem, evimde kaldığı ve bana madden bağımlı olduğu müddetçe. Canı çekmemesi için kendi motosikletimi de satabilirim. Ne zaman kendi evinde yaşayıp kendi hayatını kazanır, o zaman gidip alır, ona da karışamam. Ama caydırmaya çalışırım.
Buna karşın, eğer kendi limitleri içerisinde kullanabilecek karakterde biriyse, ki an itibariyle görünen o, ona ilk alacağım motosiklet en az 250cc olur. Onda iyice tecrübe kazandıktan sonra Superduke'u da verebilirim kullanması için, yine kendisinden aldığım tepkilere bağlı olarak.
Eğer İzmir'de şehir içinde yaşasaydık, kesinlikle motosiklet kullanmasına izin vermezdim, hacimden bağımsız, kendim de kullanmazdım. Ama yazlıkta ilçe içerisinde skuter, grom ya da elektrikli bisiklet belki.
Velhasıl mesele tamamen riske bağlı. Kimsenin canına zarar gelmesini istemem. Ama kimsenin keyfine ve zevkine engel olmak ta istemem.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Eğer İzmir'de şehir içinde yaşasaydık, kesinlikle motosiklet kullanmasına izin vermezdim, hacimden bağımsız, kendim de kullanmazdım.
Asfaltın dandikliğini geçtim hayatımda İzmir ve Aydın kadar kötü araba kullanılan şehirler görmedim. İzmir ve Aydın'lı arkadaşlar darılmasın.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Ben şunu fark ettim, 50 yaşına yaklaştıkça herkesi aynı kafada sanıyoruz galiba. =)
Ben çocuğuma MT-25 vermem. MT125 veririm, onunla beni deldiği gün MT25 alabilir. MT25'le deldiği gün de RS457 alabilir.
Sanki istediği motora 3 senede ulaşsa götü düşecek.
Siz de NT1100 ile başlatın ne diyim baane =)
Motosiklet sürebilmekten kast ettiğimiz farklı, o nedenle anlaşmamız da mümkün görünmüyor.
Üstadım başını belaya sokma potansiyeli açısından MT125 ile MT25'in farklı olduğunu düşündüğün için anlaşamıyoruz; bir yazılımcı olarak her mevzuya "bu nasıl b.ka sarar" kafası ile baktığım için ben anlamlı bir fark görmüyorum, ikisi de gereğinden fazla riskli ve b.ka sarma potansiyeline haiz zaten. O yaklaşımda olacaksak elimizdeyken motosiklete binmesini engellememiz lazım. Yukarıda boşuna eğitim, karakter, zekâ yazmadım; bu unsurlarda herkes aynı değil. Bu kriterleri geçtiğini farzediyoruz, geçmeyen zaten ocak dışı.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Çocuğumun "birilerini delme" gibi hisleri varsa kesinlikle motosiklet almam,
ay Haşmet.... (e uzatılarak hatta)
Cyan adlı üyeden alıntı
Üstadım başını belaya sokma potansiyeli açısından MT125 ile MT25'in farklı olduğunu düşündüğün için anlaşamıyoruz; bir yazılımcı olarak her mevzuya "bu nasıl b.ka sarar" kafası ile baktığım için ben anlamlı bir fark görmüyorum, ikisi de gereğinden fazla riskli ve b.ka sarma potansiyeline haiz zaten. O yaklaşımda olacaksak elimizdeyken motosiklete binmesini engellememiz lazım. Yukarıda boşuna eğitim, karakter, zekâ yazmadım; bu unsurlarda herkes aynı değil. Bu kriterleri geçtiğini farzediyoruz, geçmeyen zaten ocak dışı.
Abi ben de benzer bir perspektiften bakarak MT25 ile MT125 arasındaki boka sorma potansiyelini farklı görüyorum işte. Sİz MT25 nasıl yürüyor hiç bilmiyor gibisiniz :p :p
Bu arada olur da çocuk yapma hatasına düşersem zaten 8-9 yaşından itibaren motosikletin üstünde olacağı için ehliyetini aldığında MT-25 veya daha güçlü bir "ilk motoru" olabilir, ama tabi burada konuşulan başka şey.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
hasmet adlı üyeden alıntı
Çocuğumun "birilerini delme" gibi hisleri varsa kesinlikle motosiklet almam,
ay Haşmet.... (e uzatılarak hatta)
Cyan adlı üyeden alıntı
Üstadım başını belaya sokma potansiyeli açısından MT125 ile MT25'in farklı olduğunu düşündüğün için anlaşamıyoruz; bir yazılımcı olarak her mevzuya "bu nasıl b.ka sarar" kafası ile baktığım için ben anlamlı bir fark görmüyorum, ikisi de gereğinden fazla riskli ve b.ka sarma potansiyeline haiz zaten. O yaklaşımda olacaksak elimizdeyken motosiklete binmesini engellememiz lazım. Yukarıda boşuna eğitim, karakter, zekâ yazmadım; bu unsurlarda herkes aynı değil. Bu kriterleri geçtiğini farzediyoruz, geçmeyen zaten ocak dışı.
Abi ben de benzer bir perspektiften bakarak MT25 ile MT125 arasındaki boka sorma potansiyelini farklı görüyorum işte. Sİz MT25 nasıl yürüyor hiç bilmiyor gibisiniz :p :p
Bu arada olur da çocuk yapma hatasına düşersem zaten 8-9 yaşından itibaren motosikletin üstünde olacağı için ehliyetini aldığında MT-25 veya daha güçlü bir "ilk motoru" olabilir, ama tabi burada konuşulan başka şey.
-
kendinize güveniyorsanız başlanır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)