Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Honda CBR 1000RR ile yavaş gitmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta düsük hiz ile kullanimda yüksek oktanli benzin kullanimi kacinilmaz olmasidir. 98 oktan ve üzeri benzin kullanimi motorunuzun ömrünü uzatacaktir.
    Hocam burda 95 üstü yok onu ne yapıcaz ?
    nowlasnie bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    konuda yazılan ve özellikle sizin yazmış olduğunuz tavsiyelerin her birini dikkate alıcağım teşekkür ederim iyi akşamlar dilerim

  3. #23
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam burda 95 üstü yok onu ne yapıcaz ?
    Oktan arttirici ürünler ile takviye edeceksiniz. Maalesef ülkedeki petrol sirketlerinin 95 oktan benzininin rengini degistirip 98-100 oktan diye milleti kandirip pek cok performansli aracin ölümüne sebep olunca 2010 yilindan beri 95 üzeri yasaklandi. En saglikli cözüm oktan arttiricidir. Liqui Moly de bu tür ürünler var.
    nowlasnie bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #24
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oktan arttirici ürünler ile takviye edeceksiniz. Maalesef ülkedeki petrol sirketlerinin 95 oktan benzininin rengini degistirip 98-100 oktan diye milleti kandirip pek cok performansli aracin ölümüne sebep olunca 2010 yilindan beri 95 üzeri yasaklandi. En saglikli cözüm oktan arttiricidir. Liqui Moly de bu tür ürünler var.
    Elbette oktan arttırıcılar çözüm ama insan bir noktadan sonra sıkılmaz mı? Ey güzel ülkem be yakıtında bile dert var.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı nowlasnie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosikleti zaten daha dün aldım
    Ee mübarek daha önce söylesene motoru dün aldığını, bizler de yıllardır 1000 Rr'ı 70-80 km hızda sürdüğünü düşünüyoruz. Ben yukarıdaki sözlerimi geri aldım o zaman. Hayırlı uğurlu olsun.
    nowlasnie, espresso ve mattiadestro bunu beğendiler.

  6. #26

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    R1200GS
    Düşük devirde çok kullanılan motora neden 98 oktan gerekiyor bunu anlamadım. Yüksek oktan benzin, sıkıştırma oranı belli değerin üzerinde içten yanmalı motorlarda önerilir, amaç, piston hava-yakıt karışımını sıkıştırırken erken yanma olmamasıdır. Böylece verimli bir çevrim elde edilir. Soğutma yetersiz gelecek, erken ateşleme olmasın diye bir öneri ise, soğutma suyundaki 3-5 derece artış, motor bloğuna o oranda yansımaz, yüksek sıkıştırmada sıcaklıklar daha çok artış yapar diye düşünüyorum.

    Motor yarış motoru kardeşim (RR=race replica), yüksek devir çevirmesi ve güç üretmesi için tasarlanmış, amacına uygun kullanmamış oluyorsun ama mal senin, istediğin gibi kullanırsın.

  7. #27

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ee mübarek daha önce söylesene motoru dün aldığını, bizler de yıllardır 1000 Rr'ı 70-80 km hızda sürdüğünü düşünüyoruz. Ben yukarıdaki sözlerimi geri aldım o zaman. Hayırlı uğurlu olsun.
    �� bende aynı şekilde geri aldım hocam zamanla hızlanıcağımı düşünüyorum ulaşım için minibüs yolları değil sahil yolunu tercih etmeyi düşünüyorum en azından sıkışık trafik ve yayalardan bi nebze olsun vakit bulabiliceğimi düşünüyorum. motosikletin derecesinin 90-100 olmamasına dikkat edicem bunu anladım peki kaç derece’de motosiklet normal sağlığında ilerliyor 70-80 derece motosikletin sağlıklı derecelerimidir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------

    Alıntı nowlasnie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    �� bende aynı şekilde geri aldım hocam zamanla hızlanıcağımı düşünüyorum ulaşım için minibüs yolları değil sahil yolunu tercih etmeyi düşünüyorum en azından sıkışık trafik ve yayalardan bi nebze olsun vakit bulabiliceğimi düşünüyorum. motosikletin derecesinin 90-100 olmamasına dikkat edicem bunu anladım peki kaç derece’de motosiklet normal sağlığında ilerliyor 70-80 derece motosikletin sağlıklı derecelerimidir?
    bir soru daha sorayım hazır aklımdayken, motosikletim üstünde abart egzoz var otoparktan atılmam an meselesi motosikleti çalıştırıp ısınmasını bekliyene kadar şikayet alıyorum çalıştırıp 5-10sn bekleyip dışarıya çıksam herhangi bi problem yaşarmıyım mekanik bakımdan, motosikleti kaç derece sıcaklıkta hareket ettirmem daha doğru olur?

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı nowlasnie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    �� bende aynı şekilde geri aldım hocam zamanla hızlanıcağımı düşünüyorum ulaşım için minibüs yolları değil sahil yolunu tercih etmeyi düşünüyorum en azından sıkışık trafik ve yayalardan bi nebze olsun vakit bulabiliceğimi düşünüyorum. motosikletin derecesinin 90-100 olmamasına dikkat edicem bunu anladım peki kaç derece’de motosiklet normal sağlığında ilerliyor 70-80 derece motosikletin sağlıklı derecelerimidir?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------



    bir soru daha sorayım hazır aklımdayken, motosikletim üstünde abart egzoz var otoparktan atılmam an meselesi motosikleti çalıştırıp ısınmasını bekliyene kadar şikayet alıyorum çalıştırıp 5-10sn bekleyip dışarıya çıksam herhangi bi problem yaşarmıyım mekanik bakımdan, motosikleti kaç derece sıcaklıkta hareket ettirmem daha doğru olur?
    5-10 sn bekledikten sonra hareket edip bir kaç yüz metre sakin ve devirsiz sürüp motorun ısındığına kanaat getirdikten sonra normal sürüşünüzü yapmanızın bir sakıncası olacağını düşünmüyorum.
    nowlasnie bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu koyu ile işaretlediğim düşünceniz aslında doğru. Motosikleti tasarlayan, motorunu üreten, tüm diğer fonksiyonlarını harmanlayan mühendisler düşünmüşler, taşınmışlar ve pist koşulları, yüksek hız, yüksek devir ve agresif kullanıma yönelik bir ürün ortaya çıkaralım demişler. Sonuçta CBR 1000 RR ortaya çıkmış.

    Dememiz o ki, bu motosikletin kullanım amacı sizin talepleriniz için uygun değil. Hele hele nadiren 70-80 km/h hızlara çıkan biri için hiç değil. Siz bu durumda zaten 3., 4. vitesi neredeyse hiç kullanmıyor olmalısınız. Bu tür bir kullanım hem motosikletin ısınmasına, hem sağlıklı yağlama yapamamasına, hem yakıt tüketiminin artmasına, hem sağır kalmasına, hem de bahsedilen diğer teknik sorunlara yol açabilir.

    Ha motosiklet çok yakışıklı, görünümü harika, sesi nefis, kalıplı, kafelere falan gidince ilgi çekiyor, kızlar bakıyor, şekil yerinde, ben bunu kullanırken kendimi çok iyi hissediyorum dersiniz ve kimse de buna itiraz edemez. Ancak bu durum motosikletinizi her daim düşük devir, düşük hızda kullandığınızda yaşayabileceğiniz olası teknik sorunları bertaraf etmiyor. Çünkü dediğim gibi motosiklet buna göre tolere edilip, üretilmemiş.

    Bence motosikletinizi bir süre keyif için kullanın. Bu hazzı yaşayın. Ancak eğer gerçekten kullanma alışkanlığınız bu motosiklet ile değişmiyorsa, satın. Biraz daha size uygun bir motosiklet ile devam edin.
    altına imzamı atıyorum
    Punctum bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı mehmetyasin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük devirde çok kullanılan motora neden 98 oktan gerekiyor bunu anlamadım...
    CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı kullanıldığı devire göre değişiyor mu ki böyle bir soru soruyorsunuz, ben de bunu anlamadım? (@Okan Sinan Ocan da aynı minvalde yazmış...) Sıkıştırma oranı çok yüksek ise diğer değişkenlerden bağımsız olarak düşük devirde de gayet vuruntu yapabilir.

    Bu arada; CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı 13:1 imiş, düşük değil. Bununla birlikte fabrikadan 95 Oktan (RON) benzine göre ayarlanmış çıkıyormuş. Kitapçığında da yazar zaten bu bilgiler. (Tuning'e göre ihtiyaç değişebilir tabi...)

  11. #31

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    sehir icinde ekonomi, mobilite, pratiklik=tek silindir

    uzun yol, konfor, dayaniklilik=cift silindir

    yuksek devir, hiz, pist yaris= 4 silindir

    sex on the beach= 3 silindir

    sesi guzel olsun gerisini siktir et=360 derece krankli 2 silindir
    espresso bunu beğendi.

  12. #32
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı kullanıldığı devire göre değişiyor mu ki böyle bir soru soruyorsunuz, ben de bunu anlamadım? (@Okan Sinan Ocan da aynı minvalde yazmış...) Sıkıştırma oranı çok yüksek ise diğer değişkenlerden bağımsız olarak düşük devirde de gayet vuruntu yapabilir.

    Bu arada; CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı 13:1 imiş, düşük değil. Bununla birlikte fabrikadan 95 Oktan (RON) benzine göre ayarlanmış çıkıyormuş. Kitapçığında da yazar zaten bu bilgiler. (Tuning'e göre ihtiyaç değişebilir tabi...)
    Benzinde oktan'ın önem ateşleme zamanlaması ile ilgili diye biliyorum. Yani kitapçığında 95 Oktan yazıyorsa sıkıştırma oranı ve ateşleme zamanlamaları zaten ona göre yapılmıştır, 98 oktan benzin koymak tüketimi ve masrafı arttırır sadece.

  13. #33
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Arkadaslar,

    Herkes gelip yüksek oktana takilmis. Yüksek oktanli benzin tavsiyemin nedeni sudur. Yüksek oktanli benzinin düsük oktandan farki ateslemeden bagimsiz olarak kontrolsüz yanmanin olmamasidir.Bu özellikle düsük devirde vuruntulu calismayi engeller. Ülkemizdeki 95 oktanin da ne kadar 95 oktan oldugu tartisilir bu nedenle imkaniniz var ise yüksek oktanli benzin kullanmak motorunuzun ömrünü arttiracaktir. Amac sadece performans degildir.

    Sevgilerimle

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı kullanıldığı devire göre değişiyor mu ki böyle bir soru soruyorsunuz, ben de bunu anlamadım? (@Okan Sinan Ocan da aynı minvalde yazmış...) Sıkıştırma oranı çok yüksek ise diğer değişkenlerden bağımsız olarak düşük devirde de gayet vuruntu yapabilir.

    Bu arada; CBR1000RR'ın sıkıştırma oranı 13:1 imiş, düşük değil. Bununla birlikte fabrikadan 95 Oktan (RON) benzine göre ayarlanmış çıkıyormuş. Kitapçığında da yazar zaten bu bilgiler. (Tuning'e göre ihtiyaç değişebilir tabi...)
    Şöyle enteresan bir yazı buldum:
    https://www.cycleworld.com/story/blo...w-octane-fuel/
    Buna göre devir yükseldikçe ihtiyaç duyulan oktan değeri düşüyormuş. (Bununla birlikte bu bilginin pratik bir sonucu yok...)

    95 oktan için ayarlanmış bir motosiklette 98 oktan benzin kullanımını gerektirecek bir durum olacağını düşünmüyorum.

  15. #35
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinde oktan'ın önem ateşleme zamanlaması ile ilgili diye biliyorum. Yani kitapçığında 95 Oktan yazıyorsa sıkıştırma oranı ve ateşleme zamanlamaları zaten ona göre yapılmıştır, 98 oktan benzin koymak tüketimi ve masrafı arttırır sadece.
    Kitapciktaki 95 oktan ibaresi " en az 95 oktan" anlamina gelir. Yüksek oktanli benzin kullanimi yakit sarfiyatini arttirmaz aksine düsürür.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle enteresan bir yazı buldum:
    https://www.cycleworld.com/story/blo...w-octane-fuel/
    Buna göre devir yükseldikçe ihtiyaç duyulan oktan değeri düşüyormuş. (Bununla birlikte bu bilginin pratik bir sonucu yok...)

    95 oktan için ayarlanmış bir motosiklette 98 oktan benzin kullanımını gerektirecek bir durum olacağını düşünmüyorum.
    Iste bende tam onu söylüyorum , yüksek oktana ihtiyaciniz olan bölge düsük devir bandidir devir yükseldikce bu ihtiyac azalir. Konu basindan beri düsük devirde kullanmak oldugu icin yüksek oktan tavsiye ediyorum.
    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #36

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Arkadaslar,

    Herkes gelip yüksek oktana takilmis. Yüksek oktanli benzin tavsiyemin nedeni sudur. Yüksek oktanli benzinin düsük oktandan farki ateslemeden bagimsiz olarak kontrolsüz yanmanin olmamasidir.Bu özellikle düsük devirde vuruntulu calismayi engeller. Ülkemizdeki 95 oktanin da ne kadar 95 oktan oldugu tartisilir bu nedenle imkaniniz var ise yüksek oktanli benzin kullanmak motorunuzun ömrünü arttiracaktir. Amac sadece performans degildir.

    Sevgilerimle
    Yüksek oktanlı benzin daha sıcak yanar yalnız. 95 oktan ile vuruntu yapmayacak bir motora 98 oktan benzin koyarak bu sefer de olduğundan sıcak çalışmaya zorluyor olacağız. Hani fayda?

    Benzini Allah'ın unuttuğu (haşa!), kuş uçmaz kervan geçmez metruk bir istasyondan almıyorsak sorun olmaz. 95 oktan benzinin maliyeti 98 oktandan yüksek olduğu için zaten oktanın olması gerektiğinden düşük değil daha yüksek olmasından korkmamız lazım.

    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Iste bende tam onu söylüyorum , yüksek oktana ihtiyaciniz olan bölge düsük devir bandidir devir yükseldikce bu ihtiyac azalir. Konu basindan beri düsük devirde kullanmak oldugu icin yüksek oktan tavsiye ediyorum.
    Teorik olarak öyle de bizim örneğimizde pratik bir etkisi yok; motosiklet zaten 95 oktan için tune edilmiş durumda. Bu arada motoru düşük devirde zorlamak vuruntudan çok kranka gereksiz yük bindirecektir, oradaki zarar daha çabuk oluşur zaten.

    Özet: CBR1000RR'ı sürekli 60-70-90 ile kullanmayalım. Bu süratlerde kullanmak için başka bir motor daha uygun olur.
    espresso bunu beğendi.

  17. #37
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek oktanlı benzin daha sıcak yanar yalnız. 95 oktan ile vuruntu yapmayacak bir motora 98 oktan benzin koyarak bu sefer de olduğundan sıcak çalışmaya zorluyor olacağız. Hani fayda?
    Yanlis bilgi sevgili kardesim,

    Yüksek oktanli benzin düsük oktana göre daha gec ve kontrollu yanar bu nedenle hararet üzerinde arttirici degil serinletici etkisi olur.YÜksek oktanli benzinin tek amaci kontrollu yanma ile vuruntunun önüne gecilmesidir.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #38

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlis bilgi sevgili kardesim,

    Yüksek oktanli benzin düsük oktana göre daha gec ve kontrollu yanar bu nedenle hararet üzerinde arttirici degil serinletici etkisi olur.YÜksek oktanli benzinin tek amaci kontrollu yanma ile vuruntunun önüne gecilmesidir.

    Sevgilerimle
    Oktan nasıl yükseltilir? (Dikkat trick soru...)

    Ekleme: Vuruntu niye ve hangi şartlarda olur?

  19. #39
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oktan nasıl yükseltilir? (Dikkat trick soru...)

    Ekleme: Vuruntu niye ve hangi şartlarda olur?
    Sevgili Kardesim,

    Konuyu amacindan cikartip s...k yarisina dökmek istedigin cok acik.

    Tamam sen haklisin sen en büyüksün ne diyorsan dogrudur.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #40

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Kardesim,

    Konuyu amacindan cikartip s...k yarisina dökmek istedigin cok acik.

    Tamam sen haklisin sen en büyüksün ne diyorsan dogrudur.

    Sevgilerimle
    Bir yarışa dökmeye çalışmıyordum. (Bununla birlikte sana senin üslûp ve yönteminle cevap vermek için de özel bir çaba gösterdiğimi itiraf ediyorum; kişiye kendi ilacından tattırmak güzeldir...) Amaç tartışarak bir cümle ile geçiştirilen şeylerin altını doldurmak, okuyanların faydalanmasını sağlamak.

    1. Oktan değerini artıran temel katkılardan bir tanesi alkol; yüksek oktanlı yakıtlarda (diğer katkılarla beraber) daha fazla alkol katkısı oluyor, çünkü alkolün kendi kendine tutuşma sıcaklığı benzinden daha yüksek; bu şekilde vuruntu olasılığı azaltılmış oluyor.
    2. Alkol katkılı benzinin enerji içeriği alkol katkısız (veya daha düşük oranda alkol katkılı) benzinden daha az, bununla birlikte alkol buharlaşırken çevresinden daha fazla ısı enerjisi emiyor. Dolayısıyla oktanı alkol katılarak artırılmış yakıtlar motoru (marjinal olarak) daha iyi soğutacak ve yanarken de daha az ısıtacaktır. (Burada haklısın, "Yüksek oktanlı benzin daha sıcak yanar yalnız. 95 oktan ile vuruntu yapmayacak bir motora 98 oktan benzin koyarak bu sefer de olduğundan sıcak çalışmaya zorluyor olacağız." ifadem hatalı. Benim kafa katkısı yüksek yakıtın fakir karışım gibi davranacağı gibi bir ihtimale gitmiş. I stand corrected.)

    Bununla birlikte: 95 oktan için ayarlanmış bir motora 98 oktan yakıt koymanın hiçbir anlamı, faydası veya katkısı da yoktur. Onu da teslim etmek gerekiyor...
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler