Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Honda CBR 1000RR ile yavaş gitmek

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    Merhaba arkadaşlar yaklaşık 5 senedir motosiklet üstündeyim
    bu süre zarfında yer yer motosikleti kullanmayı bıraktım ve cbr 125 mt25 gibi motosikletler kullandım
    ve en sonunda yıllar sonra honda cbr 1000rr 2016 model bi motosiklete sahip oldum fakat hız yapmayı sürat yapmayı seven biri değilim 50-60 nadiren bi kaç yerde 70-80 gibi hızlara çıkıyorum yıllardır kulak aşinalığı olmuş bi cümle duyuyorum 1000cc motosikletle yavaş gitmek conta yakar, motosiklet kitler, kulak çıkarır vs gibi cümleler bu cümlelerin doğruluğu nedir? 2016 gibi yeni nesil cbr 1000rr da koskoca mühendisler bunu düşünememişmi? saygı çerçevesinde cevaplarsanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Bir soru soracağım, madem hızla işiniz yok. Neden aldınız bu motoru? Daha torklu, fıtı fıtı bir motor alsaydınız keşke. Şeytan doldurur, mazallah.
    tommygun, espresso, zihnigonen ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntıdır; https://www.facebook.com/media/set/?...p2XvPHFyY&_rdr

    Sürekli düşük devirlerde kullanılan motorlarda segman yarığında artık madde (kurum) birikimi olabilir. Tıkanan segman yatağı yüzünden basınçlı hava segmanı silindir duvarına itemez, silindir basınç kaybeder. Üretilen güç düşer, motor yağ yakmaya başlar. Bunu önlemek için sıcak motoru zaman zaman yüksek devirlerde kısa süre kullanmak yeterlidir. Yanan kurum segmanların normal çalışmasını sağlayacaktır.

    Bence motosiklet seçiminizi gözden geçirmelisiniz.
    espresso, oialdemir ve zihnigonen bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    kendime hakim olan biriyim hızla işim yok arka lastik ve sesi için görünüş itibari ile baya beğeniyordum almak istedim ve aldım bu kadar basit
    sallami ve Beto87 bunu beğendiler.

  5. #5
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Hızlı olup helvanı yemektense iyidir sanırım

    İnsan bazen korka korka soru soruyor forumda Böyle bir başlık olsa keşke de cahil sorusu ya bu da sorulmaz diye vazgeçtiğim konuları o başlıkta sorsam keşke ben de

  6. #6
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Ben o manada sormadım. Kendine hakim olabilmek gerçekten zor bir şey. Birde alışkanlıkla küçük motordaki gibi gaz açarsan Allah korusun. İçerdeki; bak gider bu bas gaza yavrum, bas gaza diyebilir. Yani biraz bana göre lades olmuş. Ben olsam arkadaşın yerinde HD alırdım. Kimsenin seçimini sorgulamak haddim değil. Ama işte bu ne perhiz bu ne lahana turşusu gibi olmuş. Kazasız belasız.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  7. #7
    marwel114 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Bmw G650 Xmoto
    Hayırlı olsun,güzel günlerde kullanın. Hiç duymadım bunları açıkçası

  8. #8
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    hocam conta yakar mı bilmem ama sürekli düşük hızda motor çok fazla ısınır, yeterli havayı alamadığı için fazla benzin yakar, çok ısınma sonucu yağda seyrelme olabilir, sonuç olarak bazı sıkıntılar baş gösterebilir.

  9. #9
    Meraklı Genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    MT-25 / CF 400 NK
    https://www.youtube.com/watch?v=zhUI7MWE_Fc
    bu konu hakkında güzel bir video mevcut

  10. #10
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2014 Iron 883
    1000cc 4 silindir 180 beygir motoru yavaş sürebiliyorsanız gerisini düşünmeyin, kendini kontrol etme dayanamama açısından değil 1000rr gibi motorları yavaş hızlarda kontrol etmesi çok zor oluyor.

  11. #11
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    O hızda 10km gitsen hararetten motosiklete binilneyecek kadar bacaklarınıza ısı gelir.
    Hiç keyifli olmaz.
    Diğer mekanik olası problemleri arkadaşlar söylemişler zaten.
    doberman bunu beğendi.

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Bu motosikletler mühendislerin düşünmesinden ziyade o amaca hizmet edilmesi için üretilmiş motosikletler değil, bahsettiğiniz hızlarda o motosikletin maksimum 2. vitesini anca kullanırsınız daha üst viteslerde motosikleti zorlayarak yanma odasında kurum oluşmasına sebebiyet verirsiniz. Motosiklet tarzınızı değiştirmeniz sizin için hem daha ekonomik hem de daha sağlıklı olacaktır.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Benim işim tipiyle, sevdim aldım. Bu dürüstlük güzel.

    Evet motosikletinin motorunu mutsuz olduğu ortamlarda kullanıyorsun. İki vakte helvasını yersin falan demiyorum asla.
    Ama bana kızma, ben senin motorunu almam mesela. İhtiyacı olduğu yağlama, soğutma, "nefes alma", "nefes verme" durumlarını yaşamıyor motorun.

  14. #14
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı nowlasnie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar yaklaşık 5 senedir motosiklet üstündeyim
    bu süre zarfında yer yer motosikleti kullanmayı bıraktım ve cbr 125 mt25 gibi motosikletler kullandım
    ve en sonunda yıllar sonra honda cbr 1000rr 2016 model bi motosiklete sahip oldum fakat hız yapmayı sürat yapmayı seven biri değilim 50-60 nadiren bi kaç yerde 70-80 gibi hızlara çıkıyorum yıllardır kulak aşinalığı olmuş bi cümle duyuyorum 1000cc motosikletle yavaş gitmek conta yakar, motosiklet kitler, kulak çıkarır vs gibi cümleler bu cümlelerin doğruluğu nedir? 2016 gibi yeni nesil cbr 1000rr da koskoca mühendisler bunu düşünememişmi? saygı çerçevesinde cevaplarsanız sevinirim.
    Şu koyu ile işaretlediğim düşünceniz aslında doğru. Motosikleti tasarlayan, motorunu üreten, tüm diğer fonksiyonlarını harmanlayan mühendisler düşünmüşler, taşınmışlar ve pist koşulları, yüksek hız, yüksek devir ve agresif kullanıma yönelik bir ürün ortaya çıkaralım demişler. Sonuçta CBR 1000 RR ortaya çıkmış.

    Dememiz o ki, bu motosikletin kullanım amacı sizin talepleriniz için uygun değil. Hele hele nadiren 70-80 km/h hızlara çıkan biri için hiç değil. Siz bu durumda zaten 3., 4. vitesi neredeyse hiç kullanmıyor olmalısınız. Bu tür bir kullanım hem motosikletin ısınmasına, hem sağlıklı yağlama yapamamasına, hem yakıt tüketiminin artmasına, hem sağır kalmasına, hem de bahsedilen diğer teknik sorunlara yol açabilir.

    Ha motosiklet çok yakışıklı, görünümü harika, sesi nefis, kalıplı, kafelere falan gidince ilgi çekiyor, kızlar bakıyor, şekil yerinde, ben bunu kullanırken kendimi çok iyi hissediyorum dersiniz ve kimse de buna itiraz edemez. Ancak bu durum motosikletinizi her daim düşük devir, düşük hızda kullandığınızda yaşayabileceğiniz olası teknik sorunları bertaraf etmiyor. Çünkü dediğim gibi motosiklet buna göre tolere edilip, üretilmemiş.

    Bence motosikletinizi bir süre keyif için kullanın. Bu hazzı yaşayın. Ancak eğer gerçekten kullanma alışkanlığınız bu motosiklet ile değişmiyorsa, satın. Biraz daha size uygun bir motosiklet ile devam edin.
    zihnigonen bunu beğendi.

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Biz bu forumda beş kişiyiz, beşimiz de birbirimizi biliriz. Bu "kendime hakim oluyorum" ya da "güvenli sürüşten yanayım" cümleleri herkes için olmasa da bazı arkadaşlar için bir kılıf, bir bahane. Ben samimiyetle şunu merak ediyorum; Cbr 1000 Rr ile 70-80 km hızdan yukarısına çıkmayan bir sürücü olarak kendinizi nasıl hissediyorsunuz? ara ara kendinize bir "acaba?" dediğiniz oluyor mu?

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biz bu forumda beş kişiyiz, beşimiz de birbirimizi biliriz. Bu "kendime hakim oluyorum" ya da "güvenli sürüşten yanayım" cümleleri herkes için olmasa da bazı arkadaşlar için bir kılıf, bir bahane. Ben samimiyetle şunu merak ediyorum; Cbr 1000 Rr ile 70-80 km hızdan yukarısına çıkmayan bir sürücü olarak kendinizi nasıl hissediyorsunuz? ara ara kendinize bir "acaba?" dediğiniz oluyor mu?
    Ben anlamıyorum hala, ama herkesin hayatına da kimse karışamaz elbette. Böyle söyleyip saçma sapan kullanıyor çoğusu, ama işte ilk kez gerçekten konu sahibi arkadaşın dediği gibi süren biriyle tanıştım iki sene önce. Maalesef motora çok eziyet veriyor bu şekilde supersport kullanımı.
    Ama sonuçta hayat onun keyif onun tabi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  17. #17
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Tercih meselesi. Belli ki makinenin şeklini seviyorsun ama gücüyle pek alkan yok. Kullanılır kullanılmaz diye bir şey yok sadece cebine ve bedenine zarar

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Merhabalar,

    1000cc lik SS makina ile 70-80 km hizlarda kesintisiz kullanirsaniz kücük viteslerde kullanmak sarti ile kurum hararet vs problemler yasamazsiniz. SS ile yavas gidilmez algisi apaciler icin gazlama bahanesinden baska birsey degildir. Hayatinda 1000cc lik motorun üzerine oturmamis adamlarin motor fan actiginda hararet yaptigini zannetmesi de cabasidir. Kapali alan motosiklet egitimlerime 1000cc ve üzeri pekcok SS makina katildi . Genel ortalamasi 50km civarinda olan bu egitimlerde neredeyse sabahtan aksama kadar 1. viteste kalan SS lerin bugüne kadar sik sik fan acmak disinda bir problem cikarttigini ne gördüm ne de duydum.
    Sikisik trafikte durmadan ara gazi vs ile gürültü etmek disinda icraati olmayan arkadaslarin hararet sorunu yasamasi gayet dogaldir. Insan gibi kullanilan 1000cc lik SS sikisik trafikte dahi fan acmak disinda herhangi bir tepki vermez.

    Gönül rahatligi ile motorunuzu uygun devuirlerde olmak sarti ile yavas sakin kullanabilirsiniz. TOMMYGUN Arkadasimizinda tavsiye ettigi gibi ara ara birkac dakikalik tempolu kullanim ile motor icerisindeki kurum sorununu da halledersiniz.

    Ancak,

    Dikkat etmeniz gereken en önemli nokta düsük hiz ile kullanimda yüksek oktanli benzin kullanimi kacinilmaz olmasidir. 98 oktan ve üzeri benzin kullanimi motorunuzun ömrünü uzatacaktir.

    Sevgilerimle
    nowlasnie, fazil ve Khaira bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    08 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    kendimi daha önce olmadığım kadar iyi hissediyorum her yiğidin yoğurt yiğişi farklı olur diye bi deyim var hocam ben açıkcası bi genç olarak hiçbir şekilde otobana çıkayımda 300 yapayım diyesim gelmiyor motosikleti zaten daha dün aldım böyle bi düşünce içerisine ileride girermiyim açıkcası belli olmaz ama bu motosikleti istanbulda sürmek için değil yazlıkta kullanmak için almıştım kısa mesafe olduğundan dolayı açıkcası sorun olucağını düşünmüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    açıklamanız için teşekkür ederim gayet açıklayıcı buldum, bu vesile ile hangi akaryakıt istasyonunu ve hangi tür yakıt tercih etmeliyim öneri ve tavsiyelerinizden yararlanmak isterim saygılar

  20. #20
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı nowlasnie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendimi daha önce olmadığım kadar iyi hissediyorum her yiğidin yoğurt yiğişi farklı olur diye bi deyim var hocam ben açıkcası bi genç olarak hiçbir şekilde otobana çıkayımda 300 yapayım diyesim gelmiyor motosikleti zaten daha dün aldım böyle bi düşünce içerisine ileride girermiyim açıkcası belli olmaz ama bu motosikleti istanbulda sürmek için değil yazlıkta kullanmak için almıştım kısa mesafe olduğundan dolayı açıkcası sorun olucağını düşünmüyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    açıklamanız için teşekkür ederim gayet açıklayıcı buldum, bu vesile ile hangi akaryakıt istasyonunu ve hangi tür yakıt tercih etmeliyim öneri ve tavsiyelerinizden yararlanmak isterim saygılar
    Maalesef yazlikta kisa mesafelerde kullanacaksaniz isler biraz degisebilir. Tüm icten yanmali motorlar icin düzenli kisa mesafe kullanimi yipraticidir. Tavsiyem motorunuzu 30 dk nin altindaki sürüslerde kullanmamanizdir. Kisa mesafe kullanimi icin bisiklet hem saglikli hemde kesenize faydalidir.

    Yakit konusunda 98 oktanin altina düsmemeniz disinda bir tavsiye veremem . Maalesef ülkemizdeki benzinin kalitesi istasyondan istasyona bile degismektedir. Güvenilir bir istasyon bulmali ve degistirmemelisiniz.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler