Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

150km sabit hızla giderken düz yolda ortalama kaç lt yakıyorsunuz ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Toplam 230 bin km nc ile beraberim. 3,4 lt den aşağı depo bitiremedim. Ha anlık 100 km de 2,6 lt gitmişliğim var( Kastamonu dan safranboluya) 150 km üstü suratlerde 180 km de 11 lt tükettiğim de var.
    Nc ni ortalaması 4 lt diyebilirim daha altı zorlama 4,5 üzeri de zorlama


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı mkorkmaz. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Yakıt tüketiminin basmayınca aşağı yukarı tüm modellerde benzer seviyede olduğunu görüyoruz.
    Hava sürtünmesi hızın karesi ile orantılı olduğu için yüksek hızlarda yakıt tüketimlerimiz birden istemediğimiz seviyelere çıkıyor.
    En verimli motosikleti, standart karşılaştırmayı bulmak için aşağıdaki hızlarda sabit gittiğinizde kaç lt yaktığınızı yazar mısınız ?
    Uzun cam için 0,1 lt, yan çanta için 0,1 lt artçılı kullanım için 0,1 lt eksik yazın ki değerler standart bir karşılaştırma olsun.
    **Örneğin uzun camlı 4.3 Lt ise o 4.2 Lt'dir.
    **Örneğin uzun camlı, yan çantalı, artçılı 5,2 ise o 4,9'dur.

    150km sabit hızla giderken düz yolda ortalama kaç lt yakıyorsunuz ?
    130km sabit hızla giderken düz yolda ortalama kaç lt yakıyorsunuz ?
    110km sabit hızla giderken düz yolda ortalama kaç lt yakıyorsunuz ?

    Ben 150km sabit hızda giderken en az yakan adventure/touring motoru çok merak ediyorum.
    Şimdiden teşekkürler.

    Konuyu gözükmesi için yakıt başlığından buraya taşıdım.
    150 km/h sabit hız?

    Böyle yazarsak hiç bir anlam ifade etmez ki...

    Hangi süre boyunca bu hızı gidiyoruz (5 dk, 15 dk, 30 dk, vs), hangi motosiklet ile gidiyoruz, hangi yol şartlarında (düz, eğimli, asfalt, otoban, vs) gidiyoruz, hangi iklim şartlarında gidiyoruz (yaz, kış, yağmur, sıcaklık, vs.), sürücü kaç kilo, artçı, yük, vs. durumu (gerçi 0.1 L eksik yazın demişsiniz ama neye göre), lastik basınçları nedir, lastik ölçüleri nedir, lastik tipi nedir, hatta yakıtı nereden aldınız, vs. vs.?

    Yani demem o ki, bu tür karşılaştırmalar çok havada kalan işler. Belki kendince çok ekonomik sürdüğünü düşünen kitleye haz verir ama sonuçta hiçbir akademik standarta oturmayan, genel forum konularıdır. Otomobilde de çokça yapılır, ama hiç bir şey ifade etmez...

    Yine de herkes yazsın tabii. Ama kimse rakamlara aldanmasın...
    computeus ve ilker a. bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    11 Nisan 2024
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM390ADV
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 km/h sabit hız?

    Böyle yazarsak hiç bir anlam ifade etmez ki...

    Hangi süre boyunca bu hızı gidiyoruz (5 dk, 15 dk, 30 dk, vs), hangi motosiklet ile gidiyoruz, hangi yol şartlarında (düz, eğimli, asfalt, otoban, vs) gidiyoruz, hangi iklim şartlarında gidiyoruz (yaz, kış, yağmur, sıcaklık, vs.), sürücü kaç kilo, artçı, yük, vs. durumu (gerçi 0.1 L eksik yazın demişsiniz ama neye göre), lastik basınçları nedir, lastik ölçüleri nedir, lastik tipi nedir, hatta yakıtı nereden aldınız, vs. vs.?

    Yani demem o ki, bu tür karşılaştırmalar çok havada kalan işler. Belki kendince çok ekonomik sürdüğünü düşünen kitleye haz verir ama sonuçta hiçbir akademik standarta oturmayan, genel forum konularıdır. Otomobilde de çokça yapılır, ama hiç bir şey ifade etmez...

    Yine de herkes yazsın tabii. Ama kimse rakamlara aldanmasın...
    Merhaba,
    Hangi süre boyunca bu hızı gidiyoruz (5 dk, 15 dk, 30 dk, vs)
    Ortalama ölçüm yapıyorsak ve bu foruma üye olup bilgi paylaşmak isteyecek kadar motosiklet tutkunu isek hangi sürede değerin sabitleneceğini az buçuk biliyoruzdur.
    hangi yol şartlarında (düz, eğimli, asfalt, otoban, vs) gidiyoruz, hangi iklim şartlarında gidiyoruz (yaz, kış, yağmur, sıcaklık, vs.),
    yine burada yakıt bilgisi verecek arkadaşların yukarı eğimdeki ortalama yakıtlarını paylaşacaklarını sanmıyorum.
    sürücü kaç kilo, artçı, yük, vs. durumu (gerçi 0.1 L eksik yazın demişsiniz ama neye göre), lastik basınçları nedir, lastik ölçüleri nedir, lastik tipi nedir, artçı için 0,1 lt yaklaşık değer düşülebilir driver weight çok fazla ise kendi içinde 0,1 düşebilir.
    hatta yakıtı nereden aldınız, vs. vs.?
    yakıt istasyonu bence de önemli bir detay değinmek gerekir, ben ekonomi için opet, performans için shell tercih ederim. yakıtım %5-10 arası farkeder.
    örneğin shell ile 100km 3,5 lt olan yeri opet ile 3,3lt ortalama ile tamamlarım.


    Yani demem o ki, bu tür karşılaştırmalar çok havada kalan işler. Belki kendince çok ekonomik sürdüğünü düşünen kitleye haz verir ama sonuçta hiçbir akademik standarta oturmayan, genel forum konularıdır. Otomobilde de çokça yapılır, ama hiç bir şey ifade etmez...
    dünyadaki tüm araştırmalar tahmini ve ortalama değerler üzerinden örneklem alınarak genele yorumlanır burada oluşacak veri boyutu genel bir ortalama yakıt verisi oluşturabilir kimsenin net bir değer vermesini yatırım tavsiyesi boyutunda netlikle beklemiyoruz.
    Motorlarımızın fabrika verileri bile farklı ölçüm cihazları ile farklı zamanlarda farklı sıcaklıklar ile farklı ölçüm personelleri ile ölçülerek oluşturulur, cp cpm ve i indisleri üzerinden matlat ve minitab gibi analiz programları ile ortalama dışındaki değerler bulunur ve sebepleri araştırılır.
    en son bu değerlerin anlamlı değerleri yoksa araştırma dışı bırakılarak ortalama değer hesaplanır. Buna istatiksel proses kontrol adı verilir.
    buradaki forum arkadaşlarımızdan bu kadar detaylı veri toplamak güç olacağı için ortalama yakıt bilgilerini topluyoruz.
    var ise sizde ortalama yakıt değerlerinizi paylaşabilirsiniz, yok ise demotive oluşturacak üst perdeden yorum yapmaya gerek yok

  4. #24
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı mkorkmaz. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,
    Hangi süre boyunca bu hızı gidiyoruz (5 dk, 15 dk, 30 dk, vs)
    Ortalama ölçüm yapıyorsak ve bu foruma üye olup bilgi paylaşmak isteyecek kadar motosiklet tutkunu isek hangi sürede değerin sabitleneceğini az buçuk biliyoruzdur.
    hangi yol şartlarında (düz, eğimli, asfalt, otoban, vs) gidiyoruz, hangi iklim şartlarında gidiyoruz (yaz, kış, yağmur, sıcaklık, vs.),
    yine burada yakıt bilgisi verecek arkadaşların yukarı eğimdeki ortalama yakıtlarını paylaşacaklarını sanmıyorum.
    sürücü kaç kilo, artçı, yük, vs. durumu (gerçi 0.1 L eksik yazın demişsiniz ama neye göre), lastik basınçları nedir, lastik ölçüleri nedir, lastik tipi nedir, artçı için 0,1 lt yaklaşık değer düşülebilir driver weight çok fazla ise kendi içinde 0,1 düşebilir.
    hatta yakıtı nereden aldınız, vs. vs.?
    yakıt istasyonu bence de önemli bir detay değinmek gerekir, ben ekonomi için opet, performans için shell tercih ederim. yakıtım %5-10 arası farkeder.
    örneğin shell ile 100km 3,5 lt olan yeri opet ile 3,3lt ortalama ile tamamlarım.


    Yani demem o ki, bu tür karşılaştırmalar çok havada kalan işler. Belki kendince çok ekonomik sürdüğünü düşünen kitleye haz verir ama sonuçta hiçbir akademik standarta oturmayan, genel forum konularıdır. Otomobilde de çokça yapılır, ama hiç bir şey ifade etmez...
    dünyadaki tüm araştırmalar tahmini ve ortalama değerler üzerinden örneklem alınarak genele yorumlanır burada oluşacak veri boyutu genel bir ortalama yakıt verisi oluşturabilir kimsenin net bir değer vermesini yatırım tavsiyesi boyutunda netlikle beklemiyoruz.
    Motorlarımızın fabrika verileri bile farklı ölçüm cihazları ile farklı zamanlarda farklı sıcaklıklar ile farklı ölçüm personelleri ile ölçülerek oluşturulur, cp cpm ve i indisleri üzerinden matlat ve minitab gibi analiz programları ile ortalama dışındaki değerler bulunur ve sebepleri araştırılır.
    en son bu değerlerin anlamlı değerleri yoksa araştırma dışı bırakılarak ortalama değer hesaplanır. Buna istatiksel proses kontrol adı verilir.
    buradaki forum arkadaşlarımızdan bu kadar detaylı veri toplamak güç olacağı için ortalama yakıt bilgilerini topluyoruz.
    var ise sizde ortalama yakıt değerlerinizi paylaşabilirsiniz, yok ise demotive oluşturacak üst perdeden yorum yapmaya gerek yok
    Benden alıntı yaptığın hiç bir şeye yanıt vermeden, yine kendin çalıp yine kendin söylemişsin

    Aynı motosiklet, tüm değişkenler sabit bile olsa, bakım durumuna göre bile yakıt tüketiminde farklılık gösterebilir. Bakımda kullanılan parçaların orijinal mi yan sanayi mi olduğu bile bir değişkendir. Öyle senin kafadan yazdığın gibi 0.1 L/100 km verilerin de hiçbir kıymeti harbiyesi yoktur. Ha sen konuyu açtığın için meseleyi biraz daha duygusal bağlamda sahiplenmiş olabilirsin de, yaptığının ne sana ne de foruma katacağı ekstra bir değer olmadığını söylüyorum. Bu ve bunun gibi konular genelde motorlu taşıt forum konularının vazgeçilmezidir. Ayrıca başa sabitlenmiş sayfalar dolusu bir yakıt konusu varken, abesle iştigal ediyorsunuz.

    Burada herkesin bakacağı şudur; motorumun fabrika verisi tüketim değerleri nedir, ben bu değere ideal koşullarda ulaşabiliyor muyum? Bitti...gerisi ergen tartışması...yıllardır motosiklet kullananların şu konuyla motive veya demotive olacaklarını da pek sanmıyorum...selametle...
    computeus ve ilker a. bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benden alıntı yaptığın hiç bir şeye yanıt vermeden, yine kendin çalıp yine kendin söylemişsin

    Aynı motosiklet, tüm değişkenler sabit bile olsa, bakım durumuna göre bile yakıt tüketiminde farklılık gösterebilir. Bakımda kullanılan parçaların orijinal mi yan sanayi mi olduğu bile bir değişkendir. Öyle senin kafadan yazdığın gibi 0.1 L/100 km verilerin de hiçbir kıymeti harbiyesi yoktur. Ha sen konuyu açtığın için meseleyi biraz daha duygusal bağlamda sahiplenmiş olabilirsin de, yaptığının ne sana ne de foruma katacağı ekstra bir değer olmadığını söylüyorum. Bu ve bunun gibi konular genelde motorlu taşıt forum konularının vazgeçilmezidir. Ayrıca başa sabitlenmiş sayfalar dolusu bir yakıt konusu varken, abesle iştigal ediyorsunuz.

    Burada herkesin bakacağı şudur; motorumun fabrika verisi tüketim değerleri nedir, ben bu değere ideal koşullarda ulaşabiliyor muyum? Bitti...gerisi ergen tartışması...yıllardır motosiklet kullananların şu konuyla motive veya demotive olacaklarını da pek sanmıyorum...selametle...
    Benim fazla yakıt tüketmem ile ilgili konuya (Lastik havalarına üfür (!) ) diyerek yakıt problemimi aşmamı sağladığınız ve bugün de bu konu vasıtasıyla yorumunla karşılaştığım için tekrar teşekkür ediyorum hocam :D

  6. #26
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim fazla yakıt tüketmem ile ilgili konuya (Lastik havalarına üfür (!) ) diyerek yakıt problemimi aşmamı sağladığınız ve bugün de bu konu vasıtasıyla yorumunla karşılaştığım için tekrar teşekkür ediyorum hocam :D
    Yanlış hatırlıyorsunuz...

    Ben size yakıt tüketimi ile ilgili açtığınız konuda değil, lastiğinizin güvensiz hissettirdiği ile ilgili açtığınız konuda yanıt vermişim. Hele hele (Lastik havalarına üfür (!) ) diye bir şey yazmamışım

    https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/216214-110cc-scooter-yakit-tuketimi.html
    https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/216287-scooter-lastigi-guvensiz-hissettiriyor.html

  7. #27

    Üyelik
    01 Mart 2024
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış hatırlıyorsunuz...

    Ben size yakıt tüketimi ile ilgili açtığınız konuda değil, lastiğinizin güvensiz hissettirdiği ile ilgili açtığınız konuda yanıt vermişim. Hele hele (Lastik havalarına üfür (!) ) diye bir şey yazmamışım

    https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/216214-110cc-scooter-yakit-tuketimi.html
    https://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/216287-scooter-lastigi-guvensiz-hissettiriyor.html
    Yok hocam ünlemle belirttim o cümle benim kendi algılama şeklime bi vurguydu, cansınız yine de :D

  8. #28
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı bücürmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam ünlemle belirttim o cümle benim kendi algılama şeklime bi vurguydu, cansınız yine de :D
    Rica ederim. Yardımcı olabildiysem ne güzel...

  9. #29

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    yakit tuketimi kullaniciya gore cok degiskenlik gosteriyor. Daha once verdigim bi ornegi vereyim,

    yakin arkadasimda da cb250r var bende de. Onun uzun donem yakit ortalamasi 3.5 benim 2.7. Bana takilir genelde motorun hakkini vermiyorsun diye.

    Cok denedik, beraber surus yapcagimiz zaman trip sifirlariz. Gidecegimiz yere ayni anda variriz, varinca onun tuketimi benden 0.5 ile 1 litre arasi fazla cikar. Ayni yolu geri donerken motorlari degissek te sonuc degismez. Benim kullandigim motor hep daha az yakar. Neden? adam sabit gitmeyi beceremiyor ki ya gaz ya fren.
    Cyan ve espresso bunu beğendiler.

  10. #30
    Meraklı Genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    MT-25 / CF 400 NK
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakit tuketimi kullaniciya gore cok degiskenlik gosteriyor. Daha once verdigim bi ornegi vereyim,

    yakin arkadasimda da cb250r var bende de. Onun uzun donem yakit ortalamasi 3.5 benim 2.7. Bana takilir genelde motorun hakkini vermiyorsun diye.

    Cok denedik, beraber surus yapcagimiz zaman trip sifirlariz. Gidecegimiz yere ayni anda variriz, varinca onun tuketimi benden 0.5 ile 1 litre arasi fazla cikar. Ayni yolu geri donerken motorlari degissek te sonuc degismez. Benim kullandigim motor hep daha az yakar. Neden? adam sabit gitmeyi beceremiyor ki ya gaz ya fren.
    genelde hangi devir aralıklarında kullanıyorsunuz

  11. #31

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakit tuketimi kullaniciya gore cok degiskenlik gosteriyor. Daha once verdigim bi ornegi vereyim,

    yakin arkadasimda da cb250r var bende de. Onun uzun donem yakit ortalamasi 3.5 benim 2.7. Bana takilir genelde motorun hakkini vermiyorsun diye.

    Cok denedik, beraber surus yapcagimiz zaman trip sifirlariz. Gidecegimiz yere ayni anda variriz, varinca onun tuketimi benden 0.5 ile 1 litre arasi fazla cikar. Ayni yolu geri donerken motorlari degissek te sonuc degismez. Benim kullandigim motor hep daha az yakar. Neden? adam sabit gitmeyi beceremiyor ki ya gaz ya fren.
    Ekonomik sürmek için gaz kolunda mm'lik oynamalar bile çok fark ediyor. Doğru viteste doğru hızda ve doğru gaz konumunda gitmeyi becerebilmek lazım. Bu da biraz dikkat ve özen gerektiriyor.

    Frene ne kadar çok basıyorsanız o kadar çok yakıt harcarsınız; bunu anlamayan adam verimli / ekonomik süremez.
    Mr.wind bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)