Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet sürüş tekniklerinde Japon ekolü mü? Avrupa ekolü mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    fakebitchess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2023
    Şehir
    Türkiye'nin her yeri.
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60)
    İki parmak mı? Dört parmak mı? (5 ayrı sürücünün/eğitimcinin yorumunu içeriyor.)

    Özet; Tercih meselesi, yerine göre değişir.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Söyle bir gavur memleketlerinde bu konu hakkinda ne diyorlar diye bakayim dedim onlarda da bu durum karisik. Sayfalar dolusu konuyu tartismislar bir cok farkli motorsiklet forumunda.

  3. #43
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Arkadaslar,

    Iki parmakla kullanimin amaci , motosiklet sürüsümüze olan artilari nedir . Bizimle paylasabilirmisiniz.

    Su ana kadar okudugum yorumlardan cikarttigim genel anlam "iki parmak kullanmanin zarari yoktur" gibi birsey.

    Ama ben iki parmak kullaniminin artilarini ariyorum. Mesela yariscilar neden iki parmak kullaniyorlar. Piyasadaki kisa manetlerin amaci ne , bize ne sagliyor. Bunlari bilmeyi isterim.

    Sevgilerimle

  4. #44

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Bir tahminde bulunmak istiyorum.

    2 parmakla frenleme yapilmasi icin kisa manet konulan motorlarda frenleme yapilirken de gaz acip kapatmayi saglayabilmek icin olabilir. Motocroslarda oldugu gibi.

  5. #45
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tahminde bulunmak istiyorum.

    2 parmakla frenleme yapilmasi icin kisa manet konulan motorlarda frenleme yapilirken de gaz acip kapatmayi saglayabilmek icin olabilir. Motocroslarda oldugu gibi.
    Bence gayet mantikli bir tahmin , hatta kisa manet sayesinde elcik üzerinde kalan iki parmagimizin manete engel olma riskinide ortadan kaldiriyor olabilir.

    Baska ne artilari vardir acaba ?
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #46

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bu kadar yılda bir kere fren yaparken gazı kapatamadım açık kaldı, orda da dört parmakla fren yapıyordum. =)
    Dört parmakla fren yapmayı kötülemiyorum da, gazın açık kalması burada çok gerçekçi bir tehlike değil bence. Bunun esas sebebi de iki parmağın gazla kalmasından ziyade bileğin gösterdiği kötü refleks.
    Belki başlangıç seviyesinde daha "ayrıştırılmış kontroller" algısı için öğretilmesi doğru olabilir bilmiyorum, ama tam da söylemek istediğime gelen bir durum, seviye ilerledikçe terk edilmesi gereken bir şey ya da terk edilmesinden fayda görülebilecek bir şey. Baştan beri söylemek istediğim 50bin kmdir başlangıç eğitimi güvenli sürüş eğitimi gibi yetkinliklerle devam edilmesi hatası..

    Ne avantaj sağlıyor?

    * Reaksiyon zamanını azaltıyor
    * Bilek için daha az kompleks bir süreç içeriyor
    * Yavaşlayarak vites küçültürken daha iyi gaz kontrolü sağlamanın yolunu gösteriyor

    Üçüncü maddeyi açıklarken beti de artırıyorum, ben şehir içinde sürüyorsam veya ormanda falan gazlıyorsam bir ya da iki parmağım da frenin üstünde gidiyorum. Durun vumrayın =) Bir parmakla çok hafif bir hız kontrolü yaparken vitesi gaz vererek daha iyi küçültebiliyorum, motorun dengesi daha az bozuluyor. Frenle gaz arasında ideal olmasa da hızlı bir şekilde birden fazla geçiş yapmamı gerektiren bir durum olursa da yine daha hızlı ve daha pürüzsüz çalışmamı sağlıyor. Ani bir şekilde hız düşürmem gerekiyorsa da cebimde davasa bir cephane tutuyorum dört parmak gazda giden kişiye göre.

    Ben demiyorum ki kimse dört parmak fren yapmasın. Bunu söyleyenler de var, ben ona öyle tepeden karar veremem. Kimseye Şile'de ormanda giderken trail brake yapmak zorundasın da diyemem, faydalarını söyleyebilirim, isteyen yapar isteyen yapmaz. Ama birisi trail brake denince "yarış tekniği hiç önermiyoruz" derse olmuyor. Honda GS1 gibi bir eğitim değilse, @tommy'nin eline bant atılınca olmuyor. Adamın 20 yıllık motosiklet serüveninde daha üst seviye bir yetkinlik olarak görülen bir durumun kapısı kapatılmış oluyor.
    Cyan bunu beğendi.

  7. #47
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Killingroad,

    Standart bir sürücünün reaksyon süresi hakkında bilgi verebilirmisin . Parmakların elcikten ayrılıp manete konması arasındaki kayıp süre ne kadardır ?

    Bileğin daha az kompleks hareket yapmasının ne faydası vardır ?

    Yavaşlamak için mi vites düşürülür , yavaşladığın için mi vites düşürülür. Yavaşladığı için vites düşürülen bir araçta ara gazına gerek varmıdır?
    Agresif yavaşlamada vites düşmenin yavaşlamaya pozitif etkisi varmıdır.
    Hocalarımız agresif yavaşlayan bir motorda arka tekerin yavaşlamaya etkisinin %5 lerde olduğunu söylüyorlar. Buna göre senin kullandığın motor önden çeker veya 2x2 bir model mi ?

    Yavaşlamak için agresif devirlerde vites düşürülebilmesi için uygulanan aragazı ne işe yarar ? Kaydırmalı debriyaja kayması için gres mi sürülür ��

    Sana çok mu yükleniyorum , eğer öyle ise lütfen beni affet.


    Şimdilik sorularım bunlar

    Şu ana kadar freni iki parmakla yapmaya dönmeki için ikna olmuş değilim ama senin beni ikna edebileceğine yürekten inanıyorum . Lütfen vazgeçme.

  8. #48

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Gerçekten soruyor olsan iyiydi de... =)

    * Standart sürücünün reaksiyon süresini 1 ila 1,5 saniye olarak verilen genel otomobil kültürü standardı dışında hiç araştırmadım ya da şu an aklıma gelmiyor, ama bunu bilmeme de çok gerek yok. Koşmanın yürümeden hızlı olduğunu biliyorum ama ne koşma hızımı ne de yürüme hızımı ölçmedim.
    Bonus: Otomobil kullanırken de özellikle şehir içinde çoğu zaman sol ayağımla fren yapıyorum. ekşi'de trafik canavarı olduğumu anlatan dayılarla yaptığım kavgalar geldi aklıma =)

    * Bileğin daha az kompleks hareket yapması da yine gereksinim duyulan hareketin daha hızlı ve daha doğru yapılabilmesini sağlıyor.

    * Burada ne için vites düşürdüğümüzün hiç bir önemi yok ki zaten gerçekten fikrimin arka planını merak etmekten kaynaklı bir mesaj olmadığını düşünmem de temelde bu nokta yüzünden. "Parmakların sürekli ön frende beklemesinin, getirdiği alışkanlıkla birlikte daha iyi bir vites küçültmeye olanak sağladığını, bunun da gereksinim olan durumlarda motoru daha az üzdüğünü" belirtmiştim. Soruyu yanıtsız bırakmamak adına, bu kısmın yavaşlamakla uzaktan yakından alakası yok. Ben acil durum freninde debriyajla/vitesle hiç ilgilenmeyen kesimdenim. Orada kompresyonu "yukarı getirmek" için yapmamız gereken debriyaj işlemi sırasında zaten o kompresyonu kaybediyoruz.
    Yani söylemek istediğim şey daha iyi downshift yaparız frenimiz iyileşir değil, direk yazdığım kısım sadece. İki parmakla freni çekmenin değil, iki parmak fren ve sonrasında parmaklar fren üstünde sürüş alışkanlığının getirdiği yan fayda.

    * Ara gazının amacını açıkladığıma göre sanırım buna girmemize gerek yok.


    Farklı düşündüğü insanla fikirlerini tartışmanın bir sakıncası yok benim gözümde. Forumda bunun "haklı çıkana kadar susmamak" olarak algılandığını gördüm ama benim için problem değil. Aynı düşünmek zorunda da değiliz, sonunda anlaşmak zorunda da değiliz, forum denilen şey tam da anlaşamayan daha doğrusu hem fikir olmayan insanların yazışması için var olan bir yer, en azıdan benim gözümde. =)

    Ama ne ikna edebileceğimi inanıyorum ne de niyetim o yönde =)
    hasmet bunu beğendi.

  9. #49

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Hayatimda bir kere sol ayagimla fren yapmayi denedim otomatik aracimda ön cama yapistim.
    espresso ve killingroad bunu beğendiler.

  10. #50

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayatimda bir kere sol ayagimla fren yapmayi denedim otomatik aracimda ön cama yapistim.
    Çok normal. =)

    Bunu yaptığını söyleyenlere trafik canavarı veya gerizekalı muamelesi yapılmadığı müddetçe sorun yok =)
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  11. #51
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Başka bir soru: meseleyi yokuşa sürerek frenleme amacıyla kaç soru kullanılmalıdır?

  12. #52
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    japon veya avrupa bence TÜRKİYE DE en güzel sürüş tekniği defansif yani hayatta kalmaya yönelik sürüş ekolü dür
    adamlar uzakdoğu veya avrupa da teknikler geliştirebilir fakat bu teknikler bizde malesef geçersiz
    yaya geçidinde yol verirsin arkadan vururlar dönel kavşakta yol hakkı senindir gelip vururlar silyal vermezler emniyet şeridinde gelip sollamaya çalışırlar vs vs
    kendinize dikkat edin ey motorcu dostlar

  13. #53
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    japon veya avrupa bence TÜRKİYE DE en güzel sürüş tekniği defansif yani hayatta kalmaya yönelik sürüş ekolü dür
    adamlar uzakdoğu veya avrupa da teknikler geliştirebilir fakat bu teknikler bizde malesef geçersiz
    yaya geçidinde yol verirsin arkadan vururlar dönel kavşakta yol hakkı senindir gelip vururlar silyal vermezler emniyet şeridinde gelip sollamaya çalışırlar vs vs
    kendinize dikkat edin ey motorcu dostlar
    Bu algi cok cok yanlis maalesef.

    Avrupa veya Japon farketmez hangi ekol olursa olsun sizin motosiklet üzerindeki hakimiyetinizi , dolayisi ile acil durumlarda kendinizi daha iyi koruyabilmenizi gelistirirler. Ayrica ileri sürüs teknikleri daha hizli olmanizi degil daha ileriyi öngörerek tedbir almanizi saglayan tekniklerdir.

    Defansif sürüs sizin kararinizdir ama elinizde bilgi ve tecrübe yok ise üzerinize gelen tehlikeden sizi tek basina koruyamaz.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #54
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    hocam çok güzel söylüyorsun ama ben gidiyorum yolumdayım adam karşıdan pat diye çıkıp vuruyor ekol falan dinlemiyor
    trafik kurallarına uyan yok hindistan pakistan gibi şehir içi trafiği biz kurallara uyalım diye seyir edemiyoruz kimin nereden fırlayıp bizi altına alacağı belli değil
    sen eğitim falan diyorsun ama gerçekten bu konuda sana katılmıyorum biz ne kadar eğitim alırsak alalım karşıda ÖKÜZ var

  15. #55
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam çok güzel söylüyorsun ama ben gidiyorum yolumdayım adam karşıdan pat diye çıkıp vuruyor ekol falan dinlemiyor
    trafik kurallarına uyan yok hindistan pakistan gibi şehir içi trafiği biz kurallara uyalım diye seyir edemiyoruz kimin nereden fırlayıp bizi altına alacağı belli değil
    sen eğitim falan diyorsun ama gerçekten bu konuda sana katılmıyorum biz ne kadar eğitim alırsak alalım karşıda ÖKÜZ var
    İşte tam o öküzlerden kaçabilmen içindir eğitim. Güvenli sürüş yol eğitimlerinin odaklandığı konu budur. Sen bana katıl veya katılma ama o eğitimlere katıl . Hocam haklıymışsın diyeceksin.
    F54 ve espresso bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #56
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam çok güzel söylüyorsun ama ben gidiyorum yolumdayım adam karşıdan pat diye çıkıp vuruyor ekol falan dinlemiyor
    trafik kurallarına uyan yok hindistan pakistan gibi şehir içi trafiği biz kurallara uyalım diye seyir edemiyoruz kimin nereden fırlayıp bizi altına alacağı belli değil
    sen eğitim falan diyorsun ama gerçekten bu konuda sana katılmıyorum biz ne kadar eğitim alırsak alalım karşıda ÖKÜZ var
    BU eğitimler Trafik kurallarını öğretmemk amaçlı değil ki, onları zaten ehliyetimiz olduğuna göre bildiğimizi varsayıyorlar. Nasıl ki ilkokul mezunu biri 4 işlemi biliyorsa universiteye gelmiş mühendislik okuyan bir öğrenciye diferansiyel denklemler öğretirken 4 işlemi zaten bildiği varsayılırsa aynı şey. Bu eğitimler trafikte beklenmeyen olaylar karşısında, buna trafikteki diğer öküzler de dahil, nasıl yaparız da hayatta kalırız onu öğretiyorlar.


    Ben çocukları arabayla okuldan alıp eve gelirken de bizim oranın trafiği istanbul kadar vahşi olmasa da trafikte öküzleri gösteriyorum ki ileride bisikletle ya da motosikletle trafiğe çıktıklarında şimdiden akıllarında kalsın. Mesela bak şimdi şu ileride sağda parket arabadaki öküz yola bakmadan cart diye kapısını açacak, eğer bisikletle sağdan parketmiş arabalara yakın gidiyor olsaydınız kapıya çarpardınız gibi gösteriyorum. Bak şu ara sokaktan burnunu uzatmmış araba bizim geldiğimizi gördüğü halde çıkar mı çıkar, o zaman neymiş fren yapınca hemen durabileceğimiz hızda gideceğiz böyle yerlerde diye akıl veriyorum şimdiden.
    Okan Sinan Ocan ve F54 bunu beğendiler.

  17. #57
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Samimi olarak soruyorum , freni 2 parmak ile kullanmanin sürüsümüze olan pozitif katkilari nelerdir?

    Okan bey,

    İnsanlar samimi şekilde sorularınıza cevap vermişler, açıkça fikirlerini paylaşmışlar. Eğer gerçekten samimiyseniz siz de aynısını yaparsınız. Profesyonel bir eğitmen olarak mantıklı bulup mantıklı bulmadığınız yönlerini açık seçik paylaşırsınız, hepimiz öğreniriz. Ama aşağıda alakalı alakasız sürüyle soru sormuşsunuz. Ortalama yetişkin insan tepki süresini internette aratıp bulmak mümkün. Eee sonra? Ne demek istiyorsunuz? Bu soruyu sormanızdaki amaç nedir? Açık açık yazın da öğrenelim yahu. Kaydırmalı debriyaja kayması için gres mi sürülürmüş mü? Yahu ne diyorsunuz? Neymiş, kullandığımız motosiklet önden çeker miymiş, yoksa 2x2 çeker miymiş... Dalga mı geçiyorsunuz Allah aşkına?

    Ne demek istiyorsanız açık seçik yazın yahu... Ne gerek var böyle saçmalıklara, anlamsız manipülatif sorulara... Ya da hiç yazmayın, sallayın gitsin. Kime ne borcunuz var ki? Kim ne diyebilir? Ama böyle yapmanız daha kötü bence... Hele bir de "Samimi olarak soruyorum" dedikten sonra.

    "Sevgili" diye başlayıp "Sevgilerimle" diye bitiriyorsunuz, lakin araya böyle şeyler yazınca anlamsız oluyor bence...

    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Killingroad,

    Standart bir sürücünün reaksyon süresi hakkında bilgi verebilirmisin . Parmakların elcikten ayrılıp manete konması arasındaki kayıp süre ne kadardır ?

    Bileğin daha az kompleks hareket yapmasının ne faydası vardır ?

    Yavaşlamak için mi vites düşürülür , yavaşladığın için mi vites düşürülür. Yavaşladığı için vites düşürülen bir araçta ara gazına gerek varmıdır?
    Agresif yavaşlamada vites düşmenin yavaşlamaya pozitif etkisi varmıdır.
    Hocalarımız agresif yavaşlayan bir motorda arka tekerin yavaşlamaya etkisinin %5 lerde olduğunu söylüyorlar. Buna göre senin kullandığın motor önden çeker veya 2x2 bir model mi ?

    Yavaşlamak için agresif devirlerde vites düşürülebilmesi için uygulanan aragazı ne işe yarar ? Kaydırmalı debriyaja kayması için gres mi sürülür

    Sana çok mu yükleniyorum , eğer öyle ise lütfen beni affet.

    Şimdilik sorularım bunlar

    Şu ana kadar freni iki parmakla yapmaya dönmeki için ikna olmuş değilim ama senin beni ikna edebileceğine yürekten inanıyorum . Lütfen vazgeçme.

  18. #58

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    japon veya avrupa bence TÜRKİYE DE en güzel sürüş tekniği defansif yani hayatta kalmaya yönelik sürüş ekolü dür
    adamlar uzakdoğu veya avrupa da teknikler geliştirebilir fakat bu teknikler bizde malesef geçersiz
    Abi defansif sürüş elbette bir artıdır ve bizimki gibi Texas trafiklerde işe yarar ama bu "japonya'da oluşturulan sistem burda çalışmaz" demek de değil. Bu ekollerin kapalı alan eğitimleri, insan evrimine ters olan motosiklet fiziği ile insanın tanışık olmasını sağlıyor, benim gözümde en büyük faydası bu. Honda GS eğitimlerinde yaptığın şeyleri yolda pek fazla yapmazsın, sadece "ekstra" bir durum olduğunda motosikletin neler yapabileceğini ve nasıl davranırsan ne tepki vereceğini öğrenmek için çok iyidir.

    Yol eğitimlerinde de, ben "sadece sistem" bakışını çok yanlış bulduğumu söyledim ama sıfır yetkinlik sadece sistem sürmek yine de sıfır yetkinlik sıfır sistem deli dumrul sürmekten daha güvenli. Yetmez ama evet durumu gibi yani =))

  19. #59
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Haşmet senin Okan hocaya sorduğun soruya adaşı olarak ben cevap vereyim.Eğitmenler genelde bu konularda açık açık bilgi paylaşmayı fazla sevmiyorlar.Parayı bu işten kazanan biride bunları bedava paylaşmıyor.Eğitim diye verilen şeyde teoride kalıyor.Sen eğitime katılıyorsun bir günlük eğitimde bazı şeyleri gösteriyorlar ama gösterdikleri şeyleri yapabilmek için çok pratik yapman ve yaparken birinin seni gözlemlemesi anında yaptığın yanlışları düzeltmesi gerekir.Genelde sorulan soruya bu şu eğitimin konusu bunun için şu eğitime katılman gerekir gibi bir cavap alıyorsun.

  20. #60
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Adaşım,

    Başka eğitmenler adına konuşamam ama kendi adıma maddi beklentilerimden dolayı cevap vermiyor değilim. Killingroad eğitmen kadar olmasa da motosiklet konusunda oldukça yetkin cevaplar veriyor ve ben ona daha fazlasını yazdırabilmek adına işi biraz yokuşa sürüyorum . Maalesef bu tür değerli bilgi paylaşımı başlıklar çok fazla rağbet görmüyor. Ne kadar canlı tutabilirsek o kadar çok kişinin okumasını sağlarız.

    Diğer yandan bilgiyi paylaşma konusunda hiç cimri davranmıyorum bu forumda defalarca başka başlıklar altında fren teknikleri konusunda gayet uzun ve açıklayıcı mesajlarım var ama maalesef forumun yapısı nedeni ile ben bile o bilgileri kolayca bulamıyorum.

    Malum yönetim ile ters düştüğümüz için eğitmen başlığım ve eğitim bölümüne başlık açma yetkim kaldırıldı o nedenle buralarda merdiven altı bilgi vermeye çalışıyorum.

    Son olarak bazı kritik bilgiler belli bir altyapısı olmayan sürücüler için ölümcül risk yaratabileceğinden bu bilgileri ulu orta paylaşamıyorum . Düz yolda fren yapmayı beceremeyen birisine virajda fren yapmak yada trail braking kullanmak hakkında yazarak öğretmeye çalışmak maalesef mümkün değil . Kaş yaparken göz çıkartmak istemem.

    Sevgilerimle
    okanbagiscan ve F54 bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)