Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ducati monster 937 mi ktm duke 790 mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de kağıt üzerinde özellikler ve kullanlan ekipmanlar falan da ne kadar önemli. yani kullanılan frenlerin markası, amortisörlerin markası falan ama kalite deyince toplamına ve bu malzemeler toplamının ne kadar birbirine uyumlu ve düzgün kaliteli montajı da önemli. Yoksa artık dandirik çin malı motorlarda da abs var onlardaki abs ile bmw ya da bir japondaki abs bir mi mesela?
    Kendi mesleğim gereki sürekli kullanıcı olarak elimden geçtiği için örnek vereyim, Apple da laptop yapıyor, kağıt üzerinde daha gelişmiş ekipmanlarla çin malı laptopları da üstüne yerli marka basıp piyasaya çakıyorlar onlara da laptop diyorlar, ya da apple sevmeyenler için çok kaliteli laptoplar yapıyorlar ama düzgün iş görecek bir modelini almaya kalkınca aslında macbookdan pahalıya geliyor ama kaliteli, kullanırkenki hissi bile farkediyor, hele eğlencelik değil de iş yapmalık bir aletse yani iş yapılıyorsa iş yapma motivasyonu artıyor daha çok iş çıkartıyor ödenen parayı çıkarmıyor ama dandirik çin malı laptopu çocuğa oynasın diye veriyorsun 6 ay sonra orası burası sorun çıkarmaya başlıyor, kağıt üzerinde daha iyi görünen işlemcisi aslında düzgün soğutulamadığından iyi markanın iş yapmak için üretilmiş modelindeki daha düşük işlemciden daha yavaş hissettiriyor falan gibi şeyler.

    Kesin ducati vb. gibi premium markalarda da bu vardır. yani zenginlerin parası daha kıymetlidir, o kalite hissi olmasa yeterince satamazlardı. Ama tonla para verip sonrasında da idamesi çok pahalı bir ürün alacak kadar zengin olsam hem idamesi dertsiz olsun isterim, parayı bastırayım hemen hallolsun kafama dert etmeyeyim derim hem de his olarak bile bir kalite hissi isterim. Kimse mercedes arabanın içine oturunca renoya binmiş hissi yaşamak istemez, aynı şey.
    Bu kağıt üstündeki evliliğin uyumundan ziyade bir de bunun kimin için ne kadar önemli olduğu konusu da var işte, orası gözden kaçırılıyor.
    Biz milletçe inanılmaz agresif şekilde kendi fikrimiz veya tecrübemiz yönünde görüşe sahip oluyoruz - buraya kadar sorun yok da - sonra da başka düşünenleri ya salak, ya da başka bir şeyle hemen eşleştiriyoruz.
    Birisi 500bin TL'ye aldığı motorda iyi bir amortisör ayarı olmasını veya ayarlanabilir olmasını çok önemli görüyor, beriki görmeyince bunu isteyene gerizekalı diyor. Öbürü bir motosikletten sadece bozulmamasını bekliyor, beriki bunu ipleyene beyinsiz diyor falan, en büyük problemler burada.

    İnsanlar bir beğeni oluşturup bu yönde satın alma yapmıyor, bir şey satın alıp sonra kendi alımlarının en doğrusu olduğuna inanmaya ve inandırmaya çalışıyor. Çok boş iş =) Tabii ki MT07'de Hornet'te kullanılan ABS ile STRS'de veya 890'da kullanılan ABS bir değil mesela. Kimisi buna önem verir, kimisi vermez, kime ne.
    Ben burada biraz "bişeyleri arayan" tarafta gördüğüm için kendimi, bunları aramayan insanlara karşı negatif konuşmamaya çalışıyorum. Genelde ömründe iyi amortisörlü motor sürmemiş veya amortisör ayarı yapılmış motoru sürmemiş birine bunları anlattığın zaman hava cıva gözüyle bakıyor. Olabilir o böyle bir şey istemiyordur, fark etmiyordur onun için falan filan.. Ama o tarafta da bunları arayana "ne anlatıyor la bu" kafasıyla bakmaktan çıkmak lazım. Bir arkadaşım S1000XR'ın frenini beğenmeyince "deliye bak" diyen arkadaşlarımız olmuştu, herif başka bir şey de sürdüğü için biliyor neyi beğenmediğini, gitti RCS19 pompa ile birlikte fren sistemini değiştirdi. Yan masada da birisi S1000XR'ın frenlerini övüyor, övsün =)



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birincisi benim için sorun değil, ikincisi sorun. Bu temel problem yüzünden de motosiklet kullanmayı gerçekten seven, bu hobiye bütçe ayıran tecrübeli sürücülerin tercihleri arasında yer almıyor haliyle.
    Bu kitle her konuda olduğu gibi azınlık ama, aynısını 8-10 sene önce otomobil dünyası da yaşadı. RWD hatchback kalmadı falan filan.. Günün sonunda bu adamların sorumluluğu kullanıcılarına değil hissedarlarına karşı. Honda ailesinden bir motosiklet tutkunu olsam bu yeni Honda'ya kızardım belki, veya şu an kendi başına bir motosiklet sever olarak bir çok tercihlerine kızıyor olabilirim, ama hissedarı olsam gıkımı çıkarmazdım =)) Ölçeklediğimiz zaman motosiklet hala bir hobi aracından çok ucuz ve dayanıklı bir ulaşım aracı olarak kullanılıyor, burada da Honda'nın formülü inanılmaz başarılı.

    En nihayetinde TransALp çıktı, heyecanlandım, niyetlendim, baktım bana göre değil, almadım. Honda ne kaybetti? hiç bir şey =)
    motoizmir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili hocam, aslında ikimizin de ortaklaştığı meseleler çoğunlukta. Belki de benzer şeyleri farklı kelime tercihleri ile söylemeye çalışıyoruzdur.

    Şase ve süspansiyonun bir motosiklette (hatta tüm motorlu araçlarda) temel odak noktası olması konusunda hem fikiriz. Sizin farklı bir segmentte yaşadığınız süspansiyon sorununu da biliyoruz artık. Lakin tartışma konusu olan orta sınıf naked olunca (ki burada müthiş bir savaş var tüm dünya genelinde), Hornet rakiplerinden hem şase hem süspansiyon anlamında da pozitif ayrışıyor. Sanıyorum yeni nesil çelik elmas şasesi 16 kg civarında olan, ters maşa 41 mm Showa ön amartisörler ve manuel ayarlanabilir arka amortisör ile Hornet'i 418 bin TL'ye (ki son zamlardan sonra bile fiyat avantajını koruyorken) satın alabiliyor olmak takdir edilmesi gereken bir durum.

    Yeni Ducati Monster'i incelemedim. Hiç listemde olmadı. Ama Duke 790'ı tabiri caiz ise en küçük vidasına kadar elledim. Hiç kimse bana 790'ın Hornet'ten şase ve işçilik kalitesi bağlamında üstün olduğunu kabul ettiremez. Süspansiyon konusunda bir şey diyemeceğim çünkü bunu algılayabilecek düzeyde kullanmadım. Ama Hornet'e sahibim ve gerçekten çok stabil ve konforlu bir süspansiyona sahip olduğunu söyleyebilirim.

    Siz sanıyorum önceki deneyimlerinize göre kağıt üzerinde değerlendiriyorsunuz bu motosikletleri. Aslında bir şansınız varsa hem Monster, hem 790 hem de Hornet'i detaylı incelemenizi ve varsa test sürüşü yapmanızı öneririm.
    Bazı noktalarda hemfikiriz, bazı noktalarda farklı düşünüyoruz. Birinci elden tecrübe sahibi olarak yorumlarınıza saygı duyuyorum. İki motosikleti de kullanmadığım halde hâlâ yazmamın sebebi de önceki tecrübelerim ile az çok güvenilir bulduğum motorcyclist'in, özellikle de Michael Neeves'in yorumlarının örtüşmesi.

    Işçilik kalitesi konusunda katıldığımı defaatle belirttim. Hornet'in 790'dan çok daha iyi bir izlenime sahip olmasından şüphe duymuyorum. Lakin "Hornet rakiplerinden hem şase hem süspansiyon anlamında da pozitif ayrışıyor." yorumunuza şüpheyle yaklaşıyorum.

    Eğer öyleyse 790 ve 8S'in piyasaya bile sürülmemesi lazım. Çünkü satmaları imkansız. Kim niye alsın? Hornet hem daha ucuz, hem daha güçlü, hem işçiliği daha iyi, hem şase ve süspansiyonu daha iyi... E geriye ne kaldı ki? Bu motosiklet işini tek Honda becerebiliyor demek ki. Hem rakiplerinden daha ucuz, hem de her açıdan daha iyi. Bu mümkün mü?

    Bu arada şase'den kastım görüntü ve kaynak değil. Sportif kullanımda nasıl hissettiği, geri bildirimi, yani yol ve tekerleğin çekişi hakkında ne kadar bilgi iletebildiği, çekiş limitine yaklaştığındaki davranışı. Bunu anlamak için de motosiklete sahip olmak, ya da çok sağlam test sürüşü yapmak gerekir. Şase ve süspansiyon birlikte çalışır, uyumu önemlidir.

    "16kg yeni nesil çelik elmas şase" kulağa hoş geliyor ama arka maşaya gösterdikleri özen de belli. Sınıf ve fiyatları farklı olmasına rağmen örnek olarak veriyorum: 10 yaşındaki eski nesil Superduke'un çelik şasesi 10 kilodan hafif, 180 beygir motor için dizayn edilmiş olmasına rağmen.

    Yeni aldığınız motosiklet hakkında negatif yorum belirtmek değildi amacım. Zaten bu yazdıklarım daha çok detay sayılabilecek şeyler. İyi üretilmiş, 200 kilodan hafif, 90 beygir bir motosiklet üzerinde alınabilecek o kadar çok keyif var ki. Kazasız belasız sonuna kadar zevkini çıkarmanızı dilerim.
    motoizmir bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    bu arada ktm zam yaptı mart ayı için 445bin tl oldu yani buna bide paket açtırınca 30 35 daha verince 480 binlere 500e göz kırpar oldu.zaten alan çok azdı şu saatten sonra piyasaya yayılamadan telef olan motorlar arasına girdi gibi duruyor.herkesin merak edip soruşturduğu model ama kims hakkında 1 gram şey bilmiyor.5 6 senelik motor olmasıda tabi biraz düşündürüyor yaşlı ama enteresan şekilde güzel ve güncel donanıma motora hala sahip.ilk çıktığında da kıymet görmemişti zaten gerçi o zamanda inanılmaz pahalıydı.
    motoizmir bunu beğendi.

  4. #44
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kitle her konuda olduğu gibi azınlık ama, aynısını 8-10 sene önce otomobil dünyası da yaşadı. RWD hatchback kalmadı falan filan.. Günün sonunda bu adamların sorumluluğu kullanıcılarına değil hissedarlarına karşı. Honda ailesinden bir motosiklet tutkunu olsam bu yeni Honda'ya kızardım belki, veya şu an kendi başına bir motosiklet sever olarak bir çok tercihlerine kızıyor olabilirim, ama hissedarı olsam gıkımı çıkarmazdım =)) Ölçeklediğimiz zaman motosiklet hala bir hobi aracından çok ucuz ve dayanıklı bir ulaşım aracı olarak kullanılıyor, burada da Honda'nın formülü inanılmaz başarılı.

    En nihayetinde TransALp çıktı, heyecanlandım, niyetlendim, baktım bana göre değil, almadım. Honda ne kaybetti? hiç bir şey =)
    Doğru söze ne nedir... Gel gelelim Honda iyi bir müşterisini kaybetti. Eskiden Honda CRV, Honda S2000, Honda CB1000R sahibiyken artık Toyota Camry, Subaru BRZ ve KTM Superduke var. Tek kalan Honda'm çim biçme makinesi. Onu da bozulunca elektrikli bir şeyle değiştireceğim. Ama ne mümkün

    Benim gibi tipler var olduğu müddetçe zevke yönelik araçlar var olmaya devam eder. Daha pahalı olur, daha dayanıksız olur, daha güçsüz olur, o marka olmaz bu marka olur, ama olur. Hangi firma istediğimizi yaparsa onu alırız... Sayımız az olabilir ama inatçı ve ısrarlıyız!
    motoizmir bunu beğendi.

  5. #45

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    bizdeki algı yabancılardada var.eger reddite bakarsanız japon iyidir dusuncesi hakim.japon iyidir 1960 larda kalmadı hala iyiler ancak hasmetin yazdıgı şeyler dogru.alıntılıyorum.
    Bu arada şase'den kastım görüntü ve kaynak değil. Sportif kullanımda nasıl hissettiği, geri bildirimi, yani yol ve tekerleğin çekişi hakkında ne kadar bilgi iletebildiği, çekiş limitine yaklaştığındaki davranışı. Bunu anlamak için de motosiklete sahip olmak, ya da çok sağlam test sürüşü yapmak gerekir. Şase ve süspansiyon birlikte çalışır, uyumu önemlidir.
    şimdi bende duke 390 var.gidona sıfır eforla kontra vermemle ip gibi viraja girip çıkıyor.yolu ne kadar tutuyor limite ne kadar yaklasıyorum lastiklerden şasenin dengesinden amortisorden hissediyorum.şimdi bu duyguyu atıyorum mondial bilmemne modelde hissedemessiniz.burda muhendislik ve teknoloji ortaya cıkıyor.bu parayla ölculecek birsey değil.
    mesela benim motor eski kasa digital ekran,para verseler tft takmam ama çogu insan tft ekranı var diye model alıyor.yani herkesin istekleri farklı.firmalarda bunlara yonelik yenilikler yapıyor.
    burda ayrılan 2 firma var bana göre biri triumph digeri ktm.her iki firmada sase fren ve amortisore onem veriyor.eminim diger buyuk firmalarda maksimum onemi veriyordur ama ktm ve triumph kadar oldugunu sanmıyorum.
    motoizmir bunu beğendi.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Ooooo yine erkek erkege oynaşmalar baslamis, :d
    Harika ya.

    @Punctum,tarzan yav uzuldum size simdi.yine gittiniz afedersin yarek gibi motor aldiniz.
    Ktm alsaydiniz ya.onda cok iyi komponentler var.

    1390 duke oneriyorum size.

    bir kullansaniz bir daha hornetin yuzune bakmazsiniz.
    Allahin fakirleri de motora binsin diye yapilmis aletler bunlar.

    No offense hacilar(ingilizcem iyidir)
    espresso bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ooooo yine erkek erkege oynaşmalar baslamis, :d
    Harika ya.

    @Punctum,tarzan yav uzuldum size simdi.yine gittiniz afedersin yarek gibi motor aldiniz.
    Ktm alsaydiniz ya.onda cok iyi komponentler var.

    1390 duke oneriyorum size.

    bir kullansaniz bir daha hornetin yuzune bakmazsiniz.
    Allahin fakirleri de motora binsin diye yapilmis aletler bunlar.

    No offense hacilar(ingilizcem iyidir)
    ben ayağım yerden kesilsin kuryelik yaparım diyerekten aldım zaten.ekmeğe işe götürse yeter beni.sonra az daha koyup 1390 alacam zaten adamlar efsane yapıo

  8. #48
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı noktalarda hemfikiriz, bazı noktalarda farklı düşünüyoruz. Birinci elden tecrübe sahibi olarak yorumlarınıza saygı duyuyorum. İki motosikleti de kullanmadığım halde hâlâ yazmamın sebebi de önceki tecrübelerim ile az çok güvenilir bulduğum motorcyclist'in, özellikle de Michael Neeves'in yorumlarının örtüşmesi.

    Işçilik kalitesi konusunda katıldığımı defaatle belirttim. Hornet'in 790'dan çok daha iyi bir izlenime sahip olmasından şüphe duymuyorum. Lakin "Hornet rakiplerinden hem şase hem süspansiyon anlamında da pozitif ayrışıyor." yorumunuza şüpheyle yaklaşıyorum.

    Eğer öyleyse 790 ve 8S'in piyasaya bile sürülmemesi lazım. Çünkü satmaları imkansız. Kim niye alsın? Hornet hem daha ucuz, hem daha güçlü, hem işçiliği daha iyi, hem şase ve süspansiyonu daha iyi... E geriye ne kaldı ki? Bu motosiklet işini tek Honda becerebiliyor demek ki. Hem rakiplerinden daha ucuz, hem de her açıdan daha iyi. Bu mümkün mü?

    Bu arada şase'den kastım görüntü ve kaynak değil. Sportif kullanımda nasıl hissettiği, geri bildirimi, yani yol ve tekerleğin çekişi hakkında ne kadar bilgi iletebildiği, çekiş limitine yaklaştığındaki davranışı. Bunu anlamak için de motosiklete sahip olmak, ya da çok sağlam test sürüşü yapmak gerekir. Şase ve süspansiyon birlikte çalışır, uyumu önemlidir.

    "16kg yeni nesil çelik elmas şase" kulağa hoş geliyor ama arka maşaya gösterdikleri özen de belli. Sınıf ve fiyatları farklı olmasına rağmen örnek olarak veriyorum: 10 yaşındaki eski nesil Superduke'un çelik şasesi 10 kilodan hafif, 180 beygir motor için dizayn edilmiş olmasına rağmen.

    Yeni aldığınız motosiklet hakkında negatif yorum belirtmek değildi amacım. Zaten bu yazdıklarım daha çok detay sayılabilecek şeyler. İyi üretilmiş, 200 kilodan hafif, 90 beygir bir motosiklet üzerinde alınabilecek o kadar çok keyif var ki. Kazasız belasız sonuna kadar zevkini çıkarmanızı dilerim.
    Şu şerhle başlayayım: Yeni aldığım motosikleti ne kendime, ne de foruma en iyi karar olarak dikte etme derdinde değilim. Ne ki, bu meselede ciddi mesai harcayarak, Hornet'i kendi sınıfındaki rakipleriyle objektif karşılaştırmış olmama rağmen.

    Mesele şu; Honda tasarımcıları ne denli özensiz çalışmışlarsa, Honda mühendisleri o denli iyi iş çıkarmışlar. Şüphenize el yükselteyim, Hornet kendi sınıfındaki rakiplerinden şase ve süspansiyon anlamında "oldukça" pozitif ayrışıyor. Sizin farklı bir Honda modelinde yaşadığınız süspansiyon sorununu tüm Honda nakedlara mal etme gayretiniz pek sağlıklı değil. Belki çim biçme makinenizden de memnun olmayabilirsiniz ama bir zahmet edip Hornet kullansanız sanki farklı bir paydada buluşabiliriz gibi geliyor bana.

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer öyleyse 790 ve 8S'in piyasaya bile sürülmemesi lazım. Çünkü satmaları imkansız. Kim niye alsın? Hornet hem daha ucuz, hem daha güçlü, hem işçiliği daha iyi, hem şase ve süspansiyonu daha iyi... E geriye ne kaldı ki? Bu motosiklet işini tek Honda becerebiliyor demek ki. Hem rakiplerinden daha ucuz, hem de her açıdan daha iyi. Bu mümkün mü?


    Bu tercihler dünyanın farklı coğrafyalarında, farklı kriterlere göre şekilleniyor demek ki. Çünkü Türkiye'de Spormoto ve DoğanTrend'in anlamsız fiyat politikası ile tam da dediğiniz oluyor zaten. Hornet her açıdan en iyi olmayabilir ama sunduğu özellikleri en iyi fiyat ölçeğinde müşterisiyle buluşabiliyor. Eh bu da Hornet'i en azından Türkiye'de, en makul orta sınıf naked yapmaya yetiyor doğrusu. Servis, yedek parça, ikinci el avantajı, sorunsuzluk, vs.'de cabası...

    Önceki kötü deneyimlerin, bir ürüne şüpheyle yaklaşmada etkisini yadsımamakla birlikte, sizin Honda konusunda daha agresif bir önyargıya sahip olduğunuz taa okyanus ötesinden hissedilebiliyor. Bunu kırmaya çalışmak, veya sizi ikna etmek, veya Hornet'in ne denli keyifli bir naked olduğunu ispatlamaya çalışmak beyhude olsa da, yine de ısrarla bir Hornet deneyimleyip sonra yazmanızın daha isabetli olacağını düşünüyorum. Hatta aynı gün 790 ve 8S deneseniz daha da iyi olacak.

    Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
    espresso ve hasmet bunu beğendiler.

  9. #49
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir Hornet deneyimleyip sonra yazmanızın daha isabetli olacağını düşünüyorum. Hatta aynı gün 790 ve 8S deneseniz daha da iyi olacak.

    Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.
    Rica ederim. En sağlıklısı dediğiniz gibi bizzat deneyimlemek. Gerisi spekülasyon.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------

    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ayağım yerden kesilsin kuryelik yaparım diyerekten aldım zaten.ekmeğe işe götürse yeter beni.sonra az daha koyup 1390 alacam zaten adamlar efsane yapıo
    Süper bir tercih olmuş o zaman. Maksat iş görsün. Kilometrelerce, 7/24 sorunsuz kullanırsınız, beyaz eşyadan hallice. Tesadüf, sizinki de beyazdı di mi. Lakin bırakın üstüne koymayı, beleş bile verseler 1390'a geçmeyin bence. Allah korusun su birikintisine falan denk gelirsiniz, blok patlayabilir. Malum, nazik alet, kullanımı biraz sınırlı. Güneşli bir haftasonu evden Starbucks'a anca, eğer yakınsa tabi. Yoksa soğukta yağmurda otoyolda falan kullanmayı geçirmeyin aklınızdan. Bloktaki tüm yağı salıverir yola maazallah.

  10. #50

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru söze ne nedir... Gel gelelim Honda iyi bir müşterisini kaybetti. Eskiden Honda CRV, Honda S2000, Honda CB1000R sahibiyken artık Toyota Camry, Subaru BRZ ve KTM Superduke var. Tek kalan Honda'm çim biçme makinesi. Onu da bozulunca elektrikli bir şeyle değiştireceğim. Ama ne mümkün

    Benim gibi tipler var olduğu müddetçe zevke yönelik araçlar var olmaya devam eder. Daha pahalı olur, daha dayanıksız olur, daha güçsüz olur, o marka olmaz bu marka olur, ama olur. Hangi firma istediğimizi yaparsa onu alırız... Sayımız az olabilir ama inatçı ve ısrarlıyız!
    Valla maalesef inadımızı ve ısrarımızı kıvırıp geri bize veriyorlar =)
    Otomobil tarafında bu çok daha belirgin şekilde ortaya çıktı. Elektrik destekli olmayan direksiyon kalmadı sanırım hiç bir yeni otomobilde, M4'e falan burun kıvırıyorum samimiyetle, bu inat bana ne kazandırdı şimdi :p BRZ çok güzel alet ama onu evladiyelik sakla işte. Ben de GT86 olarak bayağı bir meraklanmıştım ama Toyota Türkiye de pek doğru düzgün dönüş yapmayınca salladım gitti.

    Kaybetti de işte, seni beni kaybetse ne olacak onu diyorum. Hissedar açısından baktığın zaman konu kapanmış durumda. Ben gençlik hayalim 600RR'a binmesem ne olacak, adamlar Moto2'den çekilecek kadar "yok" gözüyle bakmış pazara. Şimdi de 20 yaşında 600RR'ı tekrar satıyorlar ve bak güzel para kazanacaklar. Çöp Alpella'ları saıtıp Honda hissesi mi alsam =)))
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  11. #51

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim. En sağlıklısı dediğiniz gibi bizzat deneyimlemek. Gerisi spekülasyon.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:17 ----------


    Süper bir tercih olmuş o zaman. Maksat iş görsün. Kilometrelerce, 7/24 sorunsuz kullanırsınız, beyaz eşyadan hallice. Tesadüf, sizinki de beyazdı di mi. Lakin bırakın üstüne koymayı, beleş bile verseler 1390'a geçmeyin bence. Allah korusun su birikintisine falan denk gelirsiniz, blok patlayabilir. Malum, nazik alet, kullanımı biraz sınırlı. Güneşli bir haftasonu evden Starbucks'a anca, eğer yakınsa tabi. Yoksa soğukta yağmurda otoyolda falan kullanmayı geçirmeyin aklınızdan. Bloktaki tüm yağı salıverir yola maazallah.
    Eyvallah hocam mantıklı oldu baya.yoksa cfmoto duke 790 modelini alıp 4lü sinyal taktırıp üst kapak blokğun terlememesi için dua edip var olan özellikleri kullanmak içinde 1000 euro ateşlicektim.neyseki küçükken annem iyi beslemiş beni iq seviyesi idarelik bir noktada şükür.daha iyileri sizlerin olsun
    espresso bunu beğendi.

  12. #52
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah hocam mantıklı oldu baya.yoksa cfmoto duke 790 modelini alıp 4lü sinyal taktırıp üst kapak blokğun terlememesi için dua edip var olan özellikleri kullanmak içinde 1000 euro ateşlicektim.neyseki küçükken annem iyi beslemiş beni iq seviyesi idarelik bir noktada şükür.daha iyileri sizlerin olsun
    Benim IQ malum, otomatik şanzımanlı Civic parasını motosiklete gömüp, 5000 km sonra silindir pistonu aldım elime... KTM'ler öyle malesef, bırakın dua etmeyi, okutup muska bile taksanız terler, işer, afedersiniz sıçar bile... 4lü sinyal taktırırsınız, bünyesi reddeder, komple elektrik tesisatı iflas eder. Hem doğru, 1000 euro'yu elin KTM'sine ateşleyeceğinize Japon alıp devlet babaya ateşlemek her vatanseverin doğal tercihi olmalı.

  13. #53

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Şimdiye kadar bilinmiş tanınmış markalardan motosikletini kullanmadığım (sahibi olmadığım) birkaç tane kaldı sanırım. Hiçbir motosiklette de öyle büyük bir sorun yaşamadım. Sıfır km aldığım motosiklet olmadı hiç. Motosikleterimin tamımının bakımını kendim evde yaptım. Son olarak 4 silindir bir 1000lik Honda dan, çift silindir üst sınıf diyebileceğimiz bir KTM'ye geçtim. Belki 50 motosiklet içinden kullanmasından en çok zevk aldığım motosikletim KTM diyebilirim. İmkanı olan hepsini alsın denesin satsın... belli bir markayı gereksiz övmek yada yermek bazılarına ne kazandırıyor bilmiyorum. Ducati yada KTM yi tercih ettiğinizde motosikleti nüfusunuza kayıt ettirmeyeceksiniz.. Sevmezseniz çok değil 10 binlira aşağısına satar başka motosiklet alırsınız. Hangi modele daha yakın hissediyorsanız kendinizi gidip alın...
    hasmet ve motoizmir bunu beğendiler.

  14. #54
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla maalesef inadımızı ve ısrarımızı kıvırıp geri bize veriyorlar =)
    Otomobil tarafında bu çok daha belirgin şekilde ortaya çıktı. Elektrik destekli olmayan direksiyon kalmadı sanırım hiç bir yeni otomobilde, M4'e falan burun kıvırıyorum samimiyetle, bu inat bana ne kazandırdı şimdi :p BRZ çok güzel alet ama onu evladiyelik sakla işte. Ben de GT86 olarak bayağı bir meraklanmıştım ama Toyota Türkiye de pek doğru düzgün dönüş yapmayınca salladım gitti.

    Kaybetti de işte, seni beni kaybetse ne olacak onu diyorum. Hissedar açısından baktığın zaman konu kapanmış durumda. Ben gençlik hayalim 600RR'a binmesem ne olacak, adamlar Moto2'den çekilecek kadar "yok" gözüyle bakmış pazara. Şimdi de 20 yaşında 600RR'ı tekrar satıyorlar ve bak güzel para kazanacaklar. Çöp Alpella'ları saıtıp Honda hissesi mi alsam =)))
    Hidrolik vs elektrik direksiyon olayi farkli bence. Zamana karsi durmak mumkun degil. Benzinli araclar da azalip tukenecek eninde sonunda, bitmeden once de hemen hemen her sey hibrite donecek. Ama kullanici insan oldugu muddetce kullanimi sportif acidan zevkli araclar var olacak bence, bazilari da nispeten uygun fiyata olacak. Cunku az da olsa pazar mevcut. Secenek cok olmaz, ama olur, pazarin buyukluguyle orantili olarak. Evet, benzinli motor sesi olmayabilir, direksiyon hissi tam istedigimiz gibi olmayabilir; ama buna karsin elektrikli oldugu icin uygun fiyata deli gibi guclu olur, sifir devirde %100 torku olur, ve tork egrisi dumduz olur. Velhasil zamanla evrilen teknolojinin negatif yanlari oldugu gibi pozitif yanlari da oluyor... Negatif yanlarina saplanmak yerine pozitif yanlarina odaklanmayi tercih ediyorum sahsen.

    Saklayacak olsam S2000'i saklardim aslinda, cok guzel arabaydi, elektrikli direksiyonlu olmasina ragmen... Ama yas 15'i gecince zamanla yipranmadan mutevellit sorunlar basliyor, deri koltuklar gidiyor, vs. Klasik arabaya hakkiyla bakmak cok pahali. Nispeten uygun fiyata elektrikli bir Cayman, bir Lotus, ya da baska bir surpriz ortaya cikacak illa ki... Ciktiginda da BRZ gidecek muhtemelen.
    killingroad bunu beğendi.

  15. #55

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik vs elektrik direksiyon olayi farkli bence. Zamana karsi durmak mumkun degil. Benzinli araclar da azalip tukenecek eninde sonunda, bitmeden once de hemen hemen her sey hibrite donecek. Ama kullanici insan oldugu muddetce kullanimi sportif acidan zevkli araclar var olacak bence, bazilari da nispeten uygun fiyata olacak. Cunku az da olsa pazar mevcut. Secenek cok olmaz, ama olur, pazarin buyukluguyle orantili olarak. Evet, benzinli motor sesi olmayabilir, direksiyon hissi tam istedigimiz gibi olmayabilir; ama buna karsin elektrikli oldugu icin uygun fiyata deli gibi guclu olur, sifir devirde %100 torku olur, ve tork egrisi dumduz olur. Velhasil zamanla evrilen teknolojinin negatif yanlari oldugu gibi pozitif yanlari da oluyor... Negatif yanlarina saplanmak yerine pozitif yanlarina odaklanmayi tercih ediyorum sahsen.

    Saklayacak olsam S2000'i saklardim aslinda, cok guzel arabaydi, elektrikli direksiyonlu olmasina ragmen... Ama yas 15'i gecince zamanla yipranmadan mutevellit sorunlar basliyor, deri koltuklar gidiyor, vs. Klasik arabaya hakkiyla bakmak cok pahali. Nispeten uygun fiyata elektrikli bir Cayman, bir Lotus, ya da baska bir surpriz ortaya cikacak illa ki... Ciktiginda da BRZ gidecek muhtemelen.
    Ya farklı mıdır yoksa bu zamana karşı koymak mı yoksa ille de herşeyin değişmesi gerekmediğini düşünmek mi bilmiyorum, bunun felsefesine inebiliriz elbette ama benim midemi bulandıran bir şey. Lakin ben S2000'i çok eskiden kullanmıştım o detayı hatırlamıyormuşum, şu an benim için almama sebebidir. =)

    Ha genel olarak evet bunlara direnmenin anlamı yok. Benim sabah doktora gitmek için 100 milyon yaşında bir dinazoru geri gelmeyecek şekilde yakmam ve içten yanmalı motor dediğimiz kompleksliği arşa varmış gereksiz mühendislik karmaşasıyla uğraşmam akıl alır iş değil. Bir tane brushless dc motorla her şey çözülüyor. Ama bunu kabul etmişiz, keyfi olan kısmına karışmayın demek geliyor insanın içinden. Lakin beyhude bir serzeniş, orası doğru. Nasıl ki muhtemelen Honda bir daha sürüşüne amortisörüne özen gösterilmiş bir motor çıkarmayacaksa, ne teknoloji ne küresel oyuncular da benim kıçımın keyfine bu içten yanmalı motorları sağ bırakmayacaklar.
    hasmet bunu beğendi.

  16. #56
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya farklı mıdır yoksa bu zamana karşı koymak mı yoksa ille de herşeyin değişmesi gerekmediğini düşünmek mi bilmiyorum, bunun felsefesine inebiliriz elbette ama benim midemi bulandıran bir şey. Lakin ben S2000'i çok eskiden kullanmıştım o detayı hatırlamıyormuşum, şu an benim için almama sebebidir. =)

    Ha genel olarak evet bunlara direnmenin anlamı yok. Benim sabah doktora gitmek için 100 milyon yaşında bir dinazoru geri gelmeyecek şekilde yakmam ve içten yanmalı motor dediğimiz kompleksliği arşa varmış gereksiz mühendislik karmaşasıyla uğraşmam akıl alır iş değil. Bir tane brushless dc motorla her şey çözülüyor. Ama bunu kabul etmişiz, keyfi olan kısmına karışmayın demek geliyor insanın içinden. Lakin beyhude bir serzeniş, orası doğru. Nasıl ki muhtemelen Honda bir daha sürüşüne amortisörüne özen gösterilmiş bir motor çıkarmayacaksa, ne teknoloji ne küresel oyuncular da benim kıçımın keyfine bu içten yanmalı motorları sağ bırakmayacaklar.
    Mclauren hidrolik kullanıyormuş ama motoru elektrikmiş. Tahminim endüstri bir yöne gidince eskide ısrar etmenin maliyeti uçuyor. Bugünün BRZ'si, 2000 yılının S2000'inden iki kat daha ucuz nerdeyse, (enflasyonu hesaba katınca) tonla ekstra elektronik ve mekanik donanıma rağmen.

    S2000'in direksiyonu malesef çok hisli değil, ayarsız olmasına rağmen. Ama hidrolik Z4'mü, elektrik S2000'mi desen bence cevap açık net S2000. S2000'in direksiyonu daha hissiz ama direksiyonu çevirdiğinde şasenin verdiği tepki çok daha iyi Z4'ten. Birincisi Z4 yatıyor, S2000 dümdüz kalıyor. İkincisi S2000'de şase direksiyona çok daha hızlı tepki veriyor. Üçüncü olarak ta S2000 oversteer'a daha meyilli, motosiklet gibi virajda gaz verdikçe daha iyi yapışıyor yola. Z4'te bu açılardan fena değil ama S2000 ile karşılaştırınca bariz geride, daha doğrusu S2000 fazla ileride. Tabii ki buna karşın Z4 daha sessiz, daha titreşimsiz, içi daha lüks, vs.

    Sanırım belirleyici soru şu: Viraj zevki için direksiyon hissi mi daha önemli, şasenin direksiyona tepkisi mi? Benim için ikincisi asıl zevk veren kısım. Birinciyi alırlarsa mırın kırın ederim ama ikinciyi alırlarsa isyan ederim

  17. #57

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mclauren hidrolik kullanıyormuş ama motoru elektrikmiş. Tahminim endüstri bir yöne gidince eskide ısrar etmenin maliyeti uçuyor. Bugünün BRZ'si, 2000 yılının S2000'inden iki kat daha ucuz nerdeyse, (enflasyonu hesaba katınca) tonla ekstra elektronik ve mekanik donanıma rağmen.

    S2000'in direksiyonu malesef çok hisli değil, ayarsız olmasına rağmen. Ama hidrolik Z4'mü, elektrik S2000'mi desen bence cevap açık net S2000. S2000'in direksiyonu daha hissiz ama direksiyonu çevirdiğinde şasenin verdiği tepki çok daha iyi Z4'ten. Birincisi Z4 yatıyor, S2000 dümdüz kalıyor. İkincisi S2000'de şase direksiyona çok daha hızlı tepki veriyor. Üçüncü olarak ta S2000 oversteer'a daha meyilli, motosiklet gibi virajda gaz verdikçe daha iyi yapışıyor yola. Z4'te bu açılardan fena değil ama S2000 ile karşılaştırınca bariz geride, daha doğrusu S2000 fazla ileride. Tabii ki buna karşın Z4 daha sessiz, daha titreşimsiz, içi daha lüks, vs.

    Sanırım belirleyici soru şu: Viraj zevki için direksiyon hissi mi daha önemli, şasenin direksiyona tepkisi mi? Benim için ikincisi asıl zevk veren kısım. Birinciyi alırlarsa mırın kırın ederim ama ikinciyi alırlarsa isyan ederim
    Ne azılı Hondacı çıktın sen de ya, hemen Z4'e çak oradan =) Z4'ün de elektrik destekli ilk jenerasyon, ama Z4M tamamen hidrolik =)

    Tabii ki herkes (tüketicinin genelinin de beğeneceği bir şey olan) elektrikli direksiyona gittikçe hidrolik direksiyon yok olacak. Zaten benim gibi düşünen adam sayısı çok az, petrolheadlik turbo arabaları inanılmaz güçlere çıkartmaya evrildi biraz. Eleştirmek falan da değil, değişiyor her şey işte zamanla =) Bu kadar küçük bir kitleye kim ne üretecek? Adamlar BMW 1'i FWD'ye çevirmiş, kim takar yalova kaymakamının hidrolik fetişini =)

    Şimdi anlaşamayacağımız bir Z4 vs S2000 düzlemine çekmek istemiyorum ama, bu ikisi arasında benim için direksiyon keskinliği daha önemli. Egea'da dünyanın en iyi direksiyonu olsun onu alırım demiyorum da, Z4 de (sanırım M olmayanını sürmüştün) o kadar berbat değil + beğenmediğim kısımlarda iyileştirme yapabilirim ama S2000'in direksiyonuna yapılabilecek bir şey yok. E tamamen kişisel keyif artık burası tabi.

  18. #58
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne azılı Hondacı çıktın sen de ya, hemen Z4'e çak oradan =) Z4'ün de elektrik destekli ilk jenerasyon, ama Z4M tamamen hidrolik =)
    Honda hakkindaki düşüncelerim malum Ama harbi iyi araba yapmış Ueharasan, ki sonrasında da emekli olmuş. 2006 öncesi ve sonrası Honda çoook farklı.

    Z4 ve S2000 olayına ben şu açıdan bakıyorum: Honda istese çok kolay hidrolik direksiyon koyabilirdi S2000'e, ki 2000 yılında elektrikli direksiyon yaygın değildi zaten. Ama Z4'ün şasesine S2000 kıvraklığını kazandırabilmek ne mümkün? Honda sıfırdan, başka hiç bir modelinde kullanılmayan motor, şanzıman ve şase dizayn etmiş, kârlılık arka plana atılıp prestije yatırım yapılmış. Tüm araç tek motor ve şanzıman opsiyonu için optimize edilmiş. Z4 öyle değil malesef, e haliyle sonucu da ona göre olmuş. Yiğidi öldür, hakkını yeme.

    Zevkli araç üretme noktasında BMW bence iyi dayandı yine. Zamanında E60 denemiştim. Orta sınıf araba, biraz genişlik ve rahatlık bekliyor insan haliyle. Gel gelelim arka ortada kocaman şaft çıkıntısı var. Arkaya üç kişinin rahat oturması mümkün değil, çünkü arka tekerler çok önde konumlandırıldığı için arka koltukları ortaya itmiş. Arka aksı 5 santim geriye alıp arka koltukları genişletme tavizini vermemiş BMW şase dengesi için. İçimden helal olsun dediydim ama nasıl rekabet ediyor E serisiyle, Acura TL'le diye düşünmeden edemediydim. Ki sonraki kasada yumuşattılar 5 serisini...

  19. #59

    Üyelik
    22 Şubat 2022
    Motosikleti
    Kawasaki z900
    Arkadaşlar cevap veren fikir beyan eden yardımcı olmak isteyen herkese teşekkür ederim.

    ktm duke almaya niyetlendim zam üstüne zam yedi.

    ducati almaya niyetlendim bölgemde ki motorael firması geri dönüş yapmadı.

    bütçeyi arttırıp bugün 2024 sıfır kawasaki z900 satın alarak maceramı tamamlamış bulunuyorum. Bazı arkadaşların dediği gibi oldu. Japondan vazgeçmek zor oldu bu süreçte tabi yukarda ki faktörler de kararımı değiştirmeme sebeb oldu.

    Herkese selamlar.
    gurucuk, Cyan, Motoseverrr ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  20. #60
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hayırlı olsun. Güzel bir tercih olmuş. Güle güle kullanın.
    motoizmir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)