Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ducati monster 937 mi ktm duke 790 mı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı motoizmir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba, hornet'i yakından gördüm hocam fakat pek baan hitap etmedi açıkçası tasarımını ve işçiliğini biraz zayıf buldum.
    alalah tasarım konusu tabiki görecelide kalite olarak ben eski mt09a yakın buldum.mesela monster 937 den de iyi hornet işçilik kalite olarak.duke 790 göremediğim için onu kıyaslayamıyorum.tridentte inceledim oda fena değildi onuda beğenmiştim.zaten atla deve değil aradaki kalite işçilik farkları ama işte belli bir gruba alıştıysanız diğerleri farklı geliyorda olabilir.benim ilk hondam oldu hayatta aklıma gelmezdi honda alacağım.bu arada honda made in japon olarak geliyor diğerleri gibi uzakdoğu tayland hint vs değil.zaten bu yüzden beğenmişim aldıktan sonra gördüm üretim yerini.cidden fark ediyor kendini belli ediyor.suzuki gsx8 nerede üretiliyor onu bilmiyorum ama onada oturunca evet dedim.ayrıca alternatif 450 bin lere aprilla tuono da veriyorlar 2023 model.güzel motor ama onada güvenemedim enteresan arızalar veriyor korkutuyor yoksa cihaz iyi
    motoizmir bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    22 Şubat 2022
    Motosikleti
    Kawasaki z900
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alalah tasarım konusu tabiki görecelide kalite olarak ben eski mt09a yakın buldum.mesela monster 937 den de iyi hornet işçilik kalite olarak.duke 790 göremediğim için onu kıyaslayamıyorum.tridentte inceledim oda fena değildi onuda beğenmiştim.zaten atla deve değil aradaki kalite işçilik farkları ama işte belli bir gruba alıştıysanız diğerleri farklı geliyorda olabilir.benim ilk hondam oldu hayatta aklıma gelmezdi honda alacağım.bu arada honda made in japon olarak geliyor diğerleri gibi uzakdoğu tayland hint vs değil.zaten bu yüzden beğenmişim aldıktan sonra gördüm üretim yerini.cidden fark ediyor kendini belli ediyor.suzuki gsx8 nerede üretiliyor onu bilmiyorum ama onada oturunca evet dedim.ayrıca alternatif 450 bin lere aprilla tuono da veriyorlar 2023 model.güzel motor ama onada güvenemedim enteresan arızalar veriyor korkutuyor yoksa cihaz iyi
    hocam honda eskisi kadar iyi işçilik örnekleri sergileyemiyor eski motorlarına laf yok o konuya birşey diyemem. ama iki motoru da ducatı ve honda'yı yan yana gördüm. emin olun ducati'nin yanından geçemez. ktm'de ki olay da biraz görecelidir belki ama bana göre hornet'ten daha iyi geldi. dediğim gibi bu benim bakışım. trident hindistanda toplanmasına rağmen harika içşiliği var keza diğer triumph'ların da işçiliği bambaşka seviye. ben yıllardır kawa ve yamaha kullandım. belki de benimkisi ufak bir göz aşinalığıdır devamlı kullandığım markalara göre bilemiyorum.

  3. #23

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    Alıntı motoizmir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam honda eskisi kadar iyi işçilik örnekleri sergileyemiyor eski motorlarına laf yok o konuya birşey diyemem. ama iki motoru da ducatı ve honda'yı yan yana gördüm. emin olun ducati'nin yanından geçemez. ktm'de ki olay da biraz görecelidir belki ama bana göre hornet'ten daha iyi geldi. dediğim gibi bu benim bakışım. trident hindistanda toplanmasına rağmen harika içşiliği var keza diğer triumph'ların da işçiliği bambaşka seviye. ben yıllardır kawa ve yamaha kullandım. belki de benimkisi ufak bir göz aşinalığıdır devamlı kullandığım markalara göre bilemiyorum.
    valla işte bakış açısı monster bindim sürdüm oturdum 2 sene sonra gittim yine inceledim 5 kere baktıysam 5.nde de hiç sevmedim kalitelide durmuyor.zaten otoritelerde kalitesini beğenmiyor.yani bir multistrada ile aynı kalitede makine değil.trident ile 765 arasında da baya baya fark var benzeyen bir yanı yok.aynı aileden olsada farklı kalite seviyeleri yapıyorlar.mesela kuzenimde bmw rninet vardı 0km bmw bakmaya gittik oradada rninet pure ve offroad versiyonu vardı.aynı motor aynı güç,donaım farkı evet var ama aralarındaki kalite farkı inanılmazdı.kuzendeki spor model bariz bir şekilde kütüğünden ekranına gidonundan işçiliğine katbe kat öndeydi.bende 8 9 yıldır yamahadan gidiyorum çok yadırgadığımı söyleyemicem beklediğimden hızlı alıştım hornete.bende cb650r vs işçiliğini ve kaliteisni beğenmiyorum ama hornet baya iyi onlardan.kolay gelsin bu klas zor boş makine yok hepsi iddalı.japondan başka yere gitmek yanlız zordur iyi karar verin.bu arada ktm için aldığınız fiyat nedir ?

  4. #24
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı motoizmir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksik yazmışım. honda motosikletlerin genel olarak işçiliğini zayıf buluyorum. Honda o eski honda değil artık.
    Devir KTM devri diyorsun
    motoizmir bunu beğendi.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı motoizmir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksik yazmışım. honda motosikletlerin genel olarak işçiliğini zayıf buluyorum. Honda o eski honda değil artık.
    seni burada çarmıha gererler, üstüne de benzin döküp yakarlar.. =)

    Neden Monster tercih etmeyeceğimi söyleyecektim ama, 790'ı da çok incelemediğim için baktım, onda da ayarsız amortisör varmış. Sürekli kaliteli mallar kullanan bu iki güzide firmanın bu paraları istedikleri naked'larına bunları koymamalarına oha diyorum..

    Bu fiyatlarda Triumph nakedlarını düşünürdüm ben açıkçası ama bu ikisi arasında kalan birine de en çok söyleyebileceğim şey ikisi için de test sürüşü yapıp öyle karar vermek. Amortisörde ayar da olmadığı için karakteristik bir fark varsa, birindeki bir hissiyat keyif kaçıracaksa onu elemine etmeyi sağlar.

    Onun dışında Ducati'nin imajı bir tık daha iyi.
    Frenleri daha iyi.
    Yakıt tüketimi bir tık daha kötüdür.
    8 kilo daha hafif.
    İkisinin de kafa açısı 66 derece, ama cycle-ergo'dan gördüğün üzere Ducati'nin oturuşu biraz daha yatık. Bu da kişisel bir konu, ben sportif naked alıyor olsam biraz yatık olmasını tercih ederim dimdik olmak yerine.
    790'ın malzeme ve montaj kalitesi için "Çin dedirtmez" yorumu çokça okuyorum, ama Monster'dan her türlü geridedir. Monster'ı da çok incik cincik ellemedim, ama Ducati genel olarak şu an bu konuda ayrı bir seviyede.
    Aks mesafeleri falan da neredeyse aynı, günün sonunda senin damak tadında biter gibi görünüyor.
    zihnigonen ve motoizmir bunu beğendiler.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  6. #26
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Malzeme kalitesi dediğimiz şey boya ya da kaynak kalitesi gibi şeyler mi yoksa amortisörden fren sistemine kadar olan tüm bileşenler mi?
    killingroad bunu beğendi.

  7. #27
    Ranke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2023
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Medley 150
    İlk taş atıldığına göre geleneksel banlanma ödüllü motosiklet.net Honda vs. Avrupa yarışması başlamıştır.

  8. #28

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malzeme kalitesi dediğimiz şey boya ya da kaynak kalitesi gibi şeyler mi yoksa amortisörden fren sistemine kadar olan tüm bileşenler mi?
    Müthiş soru. Ben daha buna tek tipte cevap veren görmedim :D

    Ben genelde fren, amortisör vs gibi şeyleri ekipman diye sayıp, malzeme kalitesinde genelde boya, montaj işçiliği, kullanılan plastiklerin durumu düğme müğme falan fıstıktan bahsediyorum.
    tommygun bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  9. #29
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Ranke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk taş atıldığına göre geleneksel banlanma ödüllü motosiklet.net Honda vs. Avrupa yarışması başlamıştır.
    Hehe,

    O konu coktan kapandi.avruplalinin kendisi bile japon diyor.
    Ama arkadas iki avrupali arasinda kalmis.

    Cok zor karar bee.
    Bir tarafta desmo lu dukati.diger tarafta yag kacirip blok patlatmasiyla gonulleri fetheden ktm.

    Harbi zor.
    Ranke, espresso ve Beto87 bunu beğendiler.

  10. #30
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malzeme kalitesi dediğimiz şey boya ya da kaynak kalitesi gibi şeyler mi yoksa amortisörden fren sistemine kadar olan tüm bileşenler mi?
    Honda hem dayanıklı, hem de ucuz. Gördüğüm kadarıyla bunu başarmak için iki yerden kısıyor: 1. Pahalı malzeme ve komponent kullanmıyor. Diğer japonlar bile alaşım arka maşa kullanırken Honda 2023 yılında kör göze parmak balkon demiri kullanıyor. 2. Özellikle yeni alıcının farkedemeyeceği, kağıt üzerinde görünmeyen yerlerden kısıyor, süspansiyon gibi.

    Birincisi benim için sorun değil, ikincisi sorun. Bu temel problem yüzünden de motosiklet kullanmayı gerçekten seven, bu hobiye bütçe ayıran tecrübeli sürücülerin tercihleri arasında yer almıyor haliyle.

    Tabii ki bu durum her Honda için geçerli değil. Uzun yolda Goldwing yıllardır tartışmasız birinci mesela. Fiyatı da ona göre yüksek. Gel gelelim konu naked olduğunda, daha iyi ve zevkli bir motosiklet yaparak rekabet etmek yerine, kolaya kaçıp daha ucuza daha vasat bir ürünü piyasaya sürerek rekabet ediyor. Sonuç olarak her iki durumda da para kazanıyor.
    tommygun, espresso, Ranke ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #31
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malzeme kalitesi dediğimiz şey boya ya da kaynak kalitesi gibi şeyler mi yoksa amortisörden fren sistemine kadar olan tüm bileşenler mi?
    Ducati'deki elcik kalitesini hiç bir motosiklet markasında bulamazsın abi, inanılmaz bir plastik kalitesi var Ducati'lerde ve bir o kadarda zırıltı cızırtı yapmayada bir o kadar uzaklar çünkü esnek yapıya sahipler (bahsettiklerim yeni modeller için geçerlidir, eskilerini inceleme fırsatım daha olmadı). Malzeme kalitesinden bahsediyorsak Ducati bambaşka bir seviyededir.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  12. #32

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    evet monster inanılmaz kaliteli.gidin bakın arkadaşlar bayiye inceleyin motoru komple plastik zaten.elciklere kütüklere tuşlara bakın boyasına ekrana bakın ufacık.genel işçilik kalitesine de bakın sonra gidin başka marka modellere bakın.bende 2018 mt07 varken 937 test sürüşünde kalitesini sevmedim varın siz düşünün.ama bir multistrada öyle değil yada ducati x öyle değil.bakarsan hepsi aynı bloktan kuzen motorlar ? anladığım kadarıylada monster 937 mt09 ktm 890 rs765 rakibi değil zaten.o paraya ayarsız maşa ve genel kalitesi ducati olmayan bir model alıyorsun.isim satın almak isteyenler buyursun gitsin alsın ama alanda zor bulursunuz motor hiç sevilmedi sevilmiyor.ducati 821 mesela daha kaliteli bir motor daha itinalı bir model.0km 2024 model multistrada da bile halojen far var ya o kadar ilgililer düşük seviye modelleri için artık.benim için ducati v4 ten 1260lardan itibaren başlar onada benim param yetmez.gerçi yetsede bwm alırımbu arada normal multistrada950 ile multistrada v4 arasında da fark var öyle ben ducati aldım demekle olmuyor 2024 te
    ha bu arada alırmıyım alırım yine gittim üstüne oturdum foto çektirdim pazarlık yaptım.bu sefer hesap 470 bin liraya alınabilicek en iyi motor hesabına giriyor.
    şu an mart ayı hornet 420 bin tl ducati hala 470bin tl hadi buyrun burdan çıkın şimdi

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ducati'deki elcik kalitesini hiç bir motosiklet markasında bulamazsın abi, inanılmaz bir plastik kalitesi var Ducati'lerde ve bir o kadarda zırıltı cızırtı yapmayada bir o kadar uzaklar çünkü esnek yapıya sahipler (bahsettiklerim yeni modeller için geçerlidir, eskilerini inceleme fırsatım daha olmadı). Malzeme kalitesinden bahsediyorsak Ducati bambaşka bir seviyededir.
    Dukati de elcik kalitesi dedin ya, gercekten baya guldum.
    Yanlis anlama hakketen oyle olabilir.ama yine de komik

    Bunu aklimin bir kosesine yazdim hemen.
    dalga gecmek icin dukatin manet kalitesinden bahsederdim genelde,. simdi elcik kalitesini de ekleyecegim.
    Tesekkur.
    Cyan, espresso, Beto87 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #34

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dukati de elcik kalitesi dedin ya, gercekten baya guldum.
    Yanlis anlama hakketen oyle olabilir.ama yine de komik

    Bunu aklimin bir kosesine yazdim hemen.
    dalga gecmek icin dukatin manet kalitesinden bahsederdim genelde,. simdi elcik kalitesini de ekleyecegim.
    Tesekkur.
    İroni mi çok emin olamadım, çok ince bir çizgi üzerinde duruyor
    espresso bunu beğendi.

  15. #35
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bir de kağıt üzerinde özellikler ve kullanlan ekipmanlar falan da ne kadar önemli. yani kullanılan frenlerin markası, amortisörlerin markası falan ama kalite deyince toplamına ve bu malzemeler toplamının ne kadar birbirine uyumlu ve düzgün kaliteli montajı da önemli. Yoksa artık dandirik çin malı motorlarda da abs var onlardaki abs ile bmw ya da bir japondaki abs bir mi mesela?
    Kendi mesleğim gereki sürekli kullanıcı olarak elimden geçtiği için örnek vereyim, Apple da laptop yapıyor, kağıt üzerinde daha gelişmiş ekipmanlarla çin malı laptopları da üstüne yerli marka basıp piyasaya çakıyorlar onlara da laptop diyorlar, ya da apple sevmeyenler için çok kaliteli laptoplar yapıyorlar ama düzgün iş görecek bir modelini almaya kalkınca aslında macbookdan pahalıya geliyor ama kaliteli, kullanırkenki hissi bile farkediyor, hele eğlencelik değil de iş yapmalık bir aletse yani iş yapılıyorsa iş yapma motivasyonu artıyor daha çok iş çıkartıyor ödenen parayı çıkarmıyor ama dandirik çin malı laptopu çocuğa oynasın diye veriyorsun 6 ay sonra orası burası sorun çıkarmaya başlıyor, kağıt üzerinde daha iyi görünen işlemcisi aslında düzgün soğutulamadığından iyi markanın iş yapmak için üretilmiş modelindeki daha düşük işlemciden daha yavaş hissettiriyor falan gibi şeyler.

    Kesin ducati vb. gibi premium markalarda da bu vardır. yani zenginlerin parası daha kıymetlidir, o kalite hissi olmasa yeterince satamazlardı. Ama tonla para verip sonrasında da idamesi çok pahalı bir ürün alacak kadar zengin olsam hem idamesi dertsiz olsun isterim, parayı bastırayım hemen hallolsun kafama dert etmeyeyim derim hem de his olarak bile bir kalite hissi isterim. Kimse mercedes arabanın içine oturunca renoya binmiş hissi yaşamak istemez, aynı şey.
    Motoseverrr ve motoizmir bunu beğendiler.

  16. #36
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gel gelelim konu naked olduğunda, daha iyi ve zevkli bir motosiklet yaparak rekabet etmek yerine, kolaya kaçıp daha ucuza daha vasat bir ürünü piyasaya sürerek rekabet ediyor. Sonuç olarak her iki durumda da para kazanıyor.
    Honda ve vasat naked mı?

    Valla hocam diğer sınıflarını bilmem ama Honda Hornet ile naked sınıfında hem kalite, hem donanım, hem işçilik, hem güç, hem fiyat ile gerçekten rakipsiz bir çizgi yakaladı.

    Henüz yeni Hornet satın alan ve bu sınıftaki hemen her marka ve modeli incelemiş/test etmiş biri olarak, Hornet'in Duke 790'dan daha kötü işçiliğe sahip olduğunu iddia eden birine ancak gülümserim. Ayrıca Hornet'e vasat diyen birinin samimiyetinden de şüphe ederim. O kadar da değil hani...

    Tamam Hornet tasarım olarak benim de çok eleştirimi alıyor ama ona zevksiz ve vasat demek apayrı bir retorik. Ne yapalım, yegane donanımı ABS olan MT07 ile mi devam edelim? Veya dörtlüsü bile olmayan 790 Duke mü övelim?

  17. #37
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda ve vasat naked mı?

    Valla hocam diğer sınıflarını bilmem ama Honda Hornet ile naked sınıfında hem kalite, hem donanım, hem işçilik, hem güç, hem fiyat ile gerçekten rakipsiz bir çizgi yakaladı.

    Henüz yeni Hornet satın alan ve bu sınıftaki hemen her marka ve modeli incelemiş/test etmiş biri olarak, Hornet'in Duke 790'dan daha kötü işçiliğe sahip olduğunu iddia eden birine ancak gülümserim. Ayrıca Hornet'e vasat diyen birinin samimiyetinden de şüphe ederim. O kadar da değil hani...

    Tamam Hornet tasarım olarak benim de çok eleştirimi alıyor ama ona zevksiz ve vasat demek apayrı bir retorik. Ne yapalım, yegane donanımı ABS olan MT07 ile mi devam edelim? Veya dörtlüsü bile olmayan 790 Duke mü övelim?
    Vasat derken, bu subjektif bir yorum. Benim için bir motosikletin, şase ve süspansiyon başta olmak üzere bütüncül olarak iyi çalışılmış olması şart. Bu noktada Honda'nın karnesi malesef kötü, örnek çok fazla. Bunu aşağıdaki başlıkta Suzuki 8S özelinde konuşmuştuk daha öncesinde:

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...ki-gsx-8s.html

    Yoksa Hornet 750'nin donanım, işçilik ve gücüne lafım yok. İlk bakışta gözle görülebilen, kağıt üzerinde belli olan veriler bunlar. Ama süspansiyon kalitesi, şasenin ne kadar iyi çalışıldığı öyle değil. Bunun farkında olan biri, daha güçsüz olan bir Suzuki 8S, ya da daha dayanıksız ve işçiliği daha kötü olan bir KTM 790 tercih edebilir çok rahat.

    Buna karşın yeni orta sınıf motosiklete geçen biri de fiyat, güç ve işçilik kalitesi avantajından dolayı Hornet 750 tercih edebilir. Öncelik meselesi bunlar. Şahsen süspansiyonda ucuza kaçmayı bırakana kadar herhangi bir Honda nakeda elimi sürmem.

    Gerçi Suzuki 8S'in Türkiye fiyatı saçma yüksekmiş galiba, burada çok yakın olmasına rağmen. Tam aksi burada da KTM 790 daha pahalı. Tahminim Türkiye'deki Japon ürünlerine ekstra yüzde yirmi vergiden dolayı. Keşke tam tersi olaydı. Japon ürünlerinin daha ucuz, Avrupa ürünlerinin daha pahalı olması daha iyi gelirdi ortalama vatandaşa...
    motoizmir bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    siz hornetide 790 ıda boşa eleştiriyorsunuz.ikiside dusuk ccden uste gecen genclere yonelik goreceli dusuk butceli orta sınıf nakedlar.zaten olması gerektigi kadar duzgunler.duke 790 amortisor fren agırlık klasik ktm olarak onde olabilir.duke 790 7bin euro iken duke 890 10k euro.aradaki fark 890ın premium olmasından ve 790ın hedef kitlesi ucuz orta sınıf naked olmasından.
    https://www.thektmcentre.co.uk/new-k...-range/page/2/
    hornet 750 7300 euro ingiltere fiyatı

  19. #39
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı motomad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    duke 790 7bin euro iken duke 890 10k euro.aradaki fark 890ın premium olmasından ve 790ın hedef kitlesi ucuz orta sınıf naked olmasından.
    Çin ve Avusturyadaki işçilik ücreti farkının da etkisi vardır eminim. 890 da komple Çinde üretilmeye başlasa fiyatı şu anki gibi olmazdı herhalde...

  20. #40
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vasat derken, bu subjektif bir yorum. Benim için bir motosikletin, şase ve süspansiyon başta olmak üzere bütüncül olarak iyi çalışılmış olması şart. Bu noktada Honda'nın karnesi malesef kötü, örnek çok fazla. Bunu aşağıdaki başlıkta Suzuki 8S özelinde konuşmuştuk daha öncesinde:

    https://www.motosiklet.net/forum/mot...ki-gsx-8s.html

    Yoksa Hornet 750'nin donanım, işçilik ve gücüne lafım yok. İlk bakışta gözle görülebilen, kağıt üzerinde belli olan veriler bunlar. Ama süspansiyon kalitesi, şasenin ne kadar iyi çalışıldığı öyle değil. Bunun farkında olan biri, daha güçsüz olan bir Suzuki 8S, ya da daha dayanıksız ve işçiliği daha kötü olan bir KTM 790 tercih edebilir çok rahat.

    Buna karşın yeni orta sınıf motosiklete geçen biri de fiyat, güç ve işçilik kalitesi avantajından dolayı Hornet 750 tercih edebilir. Öncelik meselesi bunlar. Şahsen süspansiyonda ucuza kaçmayı bırakana kadar herhangi bir Honda nakeda elimi sürmem.

    Gerçi Suzuki 8S'in Türkiye fiyatı saçma yüksekmiş galiba, burada çok yakın olmasına rağmen. Tam aksi burada da KTM 790 daha pahalı. Tahminim Türkiye'deki Japon ürünlerine ekstra yüzde yirmi vergiden dolayı. Keşke tam tersi olaydı. Japon ürünlerinin daha ucuz, Avrupa ürünlerinin daha pahalı olması daha iyi gelirdi ortalama vatandaşa...
    Sevgili hocam, aslında ikimizin de ortaklaştığı meseleler çoğunlukta. Belki de benzer şeyleri farklı kelime tercihleri ile söylemeye çalışıyoruzdur.

    Şase ve süspansiyonun bir motosiklette (hatta tüm motorlu araçlarda) temel odak noktası olması konusunda hem fikiriz. Sizin farklı bir segmentte yaşadığınız süspansiyon sorununu da biliyoruz artık. Lakin tartışma konusu olan orta sınıf naked olunca (ki burada müthiş bir savaş var tüm dünya genelinde), Hornet rakiplerinden hem şase hem süspansiyon anlamında da pozitif ayrışıyor. Sanıyorum yeni nesil çelik elmas şasesi 16 kg civarında olan, ters maşa 41 mm Showa ön amartisörler ve manuel ayarlanabilir arka amortisör ile Hornet'i 418 bin TL'ye (ki son zamlardan sonra bile fiyat avantajını koruyorken) satın alabiliyor olmak takdir edilmesi gereken bir durum.

    Yeni Ducati Monster'i incelemedim. Hiç listemde olmadı. Ama Duke 790'ı tabiri caiz ise en küçük vidasına kadar elledim. Hiç kimse bana 790'ın Hornet'ten şase ve işçilik kalitesi bağlamında üstün olduğunu kabul ettiremez. Süspansiyon konusunda bir şey diyemeceğim çünkü bunu algılayabilecek düzeyde kullanmadım. Ama Hornet'e sahibim ve gerçekten çok stabil ve konforlu bir süspansiyona sahip olduğunu söyleyebilirim.

    Siz sanıyorum önceki deneyimlerinize göre kağıt üzerinde değerlendiriyorsunuz bu motosikletleri. Aslında bir şansınız varsa hem Monster, hem 790 hem de Hornet'i detaylı incelemenizi ve varsa test sürüşü yapmanızı öneririm.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)