Motosiklette giderken denge sağlama
-
Herkese iyi akşamlar güvenli sürüşler dilerim. Bundan yaklaşık 10 gün önce 125lik motorumu satıp 250cclik bir makine aldım. Yavaş yavaş alışıyorum o konuda problemim yok. Asıl problemim, ki bu problem 125cclikte de vardı, tek elimi bırakıp manevra yapabilirken iki elimi bıraktığım anda motorun sağa sola yatması. Amacım dakikaya kadar ellerimi bırakmak değil hatta bırakmasam da olur ama sürerken dengemi koruyamıyormuşum gibi geldi. 50-80 km/s arasında ne zaman ellerimi bırakmayı denesem sürekli motor sağa veya sola yatıyor. Başta bu durumu yeni motorun güçlü olduğundan veya alışamadığımdan kaynaklandığını düşündüm fakat sorun öyle değil gibi. Dengesiz gibi gelmesinin bir ihtimali daha olabilir kısaca açıklayacağım. 125lik motorumla yolda seyir halindeyken virajda kaza yaptım. Çok hızlı değildim fakat o zamandan sonra motor bana dengesizmiş gibi geldi, başta bir hasar olduğunu düşündüm fakat sonradan fark ettim ki önceden çok rahat aldığım virajları bile alamaz olmuşum. Sanırım korkumu hala daha yenemedim yine kaza yaparım diye. Özellikle iki el ile gidonu tutmazken nasıl denge sağlanabileceğini anlatan biri olursa sevinirim.
Reklamlar
-
Bence sizin durum ciddi, kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın, profesyonel bir eğitmenle çözün derim. Direkt sürüşünüzü görmeden burada yazışarak çözülebilecek anlatılacak bir şey değil gibi geldi bana. Zaten her türlü eğitim lazım, bu bahane ile eğitim almış olursunuz. İstanbuldaysanız Honda'nın eğitim merkezi iyi diyorlar.
-
Şu anlık viraj konusunda vs durumum iyi sadece o dengesizlik durumu var (ki bu durum virajalrda değil sadece ve sadece düz yolda elimi bırakınca oluyor). Maalesef İstanbulda değilim fakat eğitim almak gibi bir düşüncem var.
-
Neden doğasında iki elle tutulması gereken bir makineyi ellerinizi bırakarak kullanmak istiyorsunuz anlamayamadım. 50-80 km/s kaza yaptığınızda canınızı yakacak bir sürat ayrıca. İki motorun da dengesiz olması gibi bir durum olmaz. Belki de iki elinizi bırakınca bir şey olacak korkusuyla depoyu bir taraftan daha fazla sıkıp o tarafa yalpalıyorsunuzdur, dengeyi sağlamak için de diğer taraftan baskı uyguluyorsunuzdur ki motor sağ sol yapıyordur.
Tecrübeli arkadaşlar bu iş nasıl oluyor anlatırlarsa ben de dinlemek isterim, motor üstünde giderken iki el neden bırakılır?
-
Bir fıkra var, adamın biri doktora gitmiş demiş kolumu kaldırınca ağrıyor doktar da demiş o zaman kaldırma.
-
En ihtiyacım olan yer fermuarımı kapamaktı :D. Şaka bi yana elleri giderken bırakmak akıl karı değil elbet. 50-80 km/s ise gerçekten feci can yakar tecrübe ile sabit. Dengesizlik konusunda ise dediğiniz çok mantıklı sol eli bıraktığımda bir sıkıntı yokken sağ eli, sol elim tutulu olsa bile, bıraktığımda aynı durum oluyor. Zamanla kazanılacak bir şey sanırım.
-
Çok düşük hızlarda iki elini bırakınca motorun sağa sola yalpalaması normaldir tekerleklerin jiroskopik etkisi belli bir hızdan sonra motoru dengeler , o hız motorun teknik özelliklerine ve yolun durumuna göre değişir , sana tavsiyem boş bir alanda litrelik pet şişeleri önce 5 mt arayla diz ve slalom çalış , daha sonra mesafeyi 4,3,2 diye azalt yada 10-15 bin lirayı cebine koy Istanbul'a gel merak etme kesin birini bulursun , elini sallasan egitmene denk geliyor artık :D
-
Aylar önce Harley'e binen bir dayının iki eli bırakıp sırtını arkaya yaslayıp dümdüz gittiğini görmüştüm. Merakım kabardı o yüzden. Ortalama üstü bir hızda gittiği belli ama hız sabitleyicisi olduğu için mi o kadar rahat bilmiyorum. Bulursam belki atarım videoyu.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Çok düşük hızlarda iki elini bırakınca motorun sağa sola yalpalaması normaldir
tekerleklerin jiroskopik etkisi belli bir hızdan sonra motoru dengeler , o hız motorun teknik özelliklerine ve yolun durumuna göre değişir , sana tavsiyem boş bir alanda litrelik pet şişeleri önce 5 mt arayla diz ve slalom çalış , daha sonra mesafeyi 4,3,2 diye azalt yada 10-15 bin lirayı cebine koy Istanbul'a gel merak etme kesin birini bulursun , elini sallasan egitmene denk geliyor artık :D
Çok doğru dediniz hocam, bir de ek olarak bacaklarla motora yeterince kenetlemeden de motorda tam manasıyla kontrol sağlanamıyor.
-
Fikrimce motora yön veren kollar değil bacaklardır. Ayaklarını manetlerde ördek gibi tutanlar, açık gezenler genelde ufak virajlarda bile zorlanırken işi bilen bacaklarını etkili kullanan kişiler nispeten daha hızlı ve rahat geçiyorlar virajları. Yani bacaklarım ile sıkıca kavrarsam sorunumun büyük bir bölümü çözülür diyorsunuz.
-
motosikletin bir üretim hatası yoksa, düz ve düzgün bir yolda motor ip gibi gitmeli; gidon titremeye ya da motor sağa/sola çekmeye başlıyorsa hemen şasi/yürür geometrisi bozuk demektir.
fabrikadan geometrisi bozuk motor çok nadir çıkar. kullanıma bağlı zamanla da oluşabilir bu durum. hava direncini etkileyecek aksesuarlar listenin başını çeker, kaza sonrası kalıcı hasarlar, tekerlek rulmanları, zincir gergisi, yanlış lastik kullanımı, motorda dengesiz oturma, gidona gereğinden fazla yüklenme vb. bir sürü şey sebep olabilir.
-
üretimde hata yok kazası falan da yok motorun. Stok olduğunu ve bakımlarının yeni yapıldığını düşünürsek dengesiz oturma veya gidona yüklenme daha olası gibi gözüküyor. Teşekkürler fikriniz için.
-
Küçüktüm bisiklet kullanırken aynı durumu yaşıyordum. bir gün babam gördü -Oğlum havaya bakarsan dengeni sağlayamazsın. dedi , demem o ki bakış önemli diğer arkadaşların dedikleri doğru ama eğer onlarda sıkıntı yok diyorsan bakışını kontrol et. Sonuçta nereye bakarsan oraya gidersin.
Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)