Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklette giderken denge sağlama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    Herkese iyi akşamlar güvenli sürüşler dilerim. Bundan yaklaşık 10 gün önce 125lik motorumu satıp 250cclik bir makine aldım. Yavaş yavaş alışıyorum o konuda problemim yok. Asıl problemim, ki bu problem 125cclikte de vardı, tek elimi bırakıp manevra yapabilirken iki elimi bıraktığım anda motorun sağa sola yatması. Amacım dakikaya kadar ellerimi bırakmak değil hatta bırakmasam da olur ama sürerken dengemi koruyamıyormuşum gibi geldi. 50-80 km/s arasında ne zaman ellerimi bırakmayı denesem sürekli motor sağa veya sola yatıyor. Başta bu durumu yeni motorun güçlü olduğundan veya alışamadığımdan kaynaklandığını düşündüm fakat sorun öyle değil gibi. Dengesiz gibi gelmesinin bir ihtimali daha olabilir kısaca açıklayacağım. 125lik motorumla yolda seyir halindeyken virajda kaza yaptım. Çok hızlı değildim fakat o zamandan sonra motor bana dengesizmiş gibi geldi, başta bir hasar olduğunu düşündüm fakat sonradan fark ettim ki önceden çok rahat aldığım virajları bile alamaz olmuşum. Sanırım korkumu hala daha yenemedim yine kaza yaparım diye. Özellikle iki el ile gidonu tutmazken nasıl denge sağlanabileceğini anlatan biri olursa sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bence sizin durum ciddi, kapalı alanda hakimiyet eğitimi alın, profesyonel bir eğitmenle çözün derim. Direkt sürüşünüzü görmeden burada yazışarak çözülebilecek anlatılacak bir şey değil gibi geldi bana. Zaten her türlü eğitim lazım, bu bahane ile eğitim almış olursunuz. İstanbuldaysanız Honda'nın eğitim merkezi iyi diyorlar.
    DağSevenAdam bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    Şu anlık viraj konusunda vs durumum iyi sadece o dengesizlik durumu var (ki bu durum virajalrda değil sadece ve sadece düz yolda elimi bırakınca oluyor). Maalesef İstanbulda değilim fakat eğitim almak gibi bir düşüncem var.

  4. #4
    HusqM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2024
    Motosikleti
    Husqvarna Svartpilen 250
    Neden doğasında iki elle tutulması gereken bir makineyi ellerinizi bırakarak kullanmak istiyorsunuz anlamayamadım. 50-80 km/s kaza yaptığınızda canınızı yakacak bir sürat ayrıca. İki motorun da dengesiz olması gibi bir durum olmaz. Belki de iki elinizi bırakınca bir şey olacak korkusuyla depoyu bir taraftan daha fazla sıkıp o tarafa yalpalıyorsunuzdur, dengeyi sağlamak için de diğer taraftan baskı uyguluyorsunuzdur ki motor sağ sol yapıyordur.

    Tecrübeli arkadaşlar bu iş nasıl oluyor anlatırlarsa ben de dinlemek isterim, motor üstünde giderken iki el neden bırakılır?
    DağSevenAdam bunu beğendi.

  5. #5
    R4DON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2023
    Bir fıkra var, adamın biri doktora gitmiş demiş kolumu kaldırınca ağrıyor doktar da demiş o zaman kaldırma.

  6. #6

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    En ihtiyacım olan yer fermuarımı kapamaktı :D. Şaka bi yana elleri giderken bırakmak akıl karı değil elbet. 50-80 km/s ise gerçekten feci can yakar tecrübe ile sabit. Dengesizlik konusunda ise dediğiniz çok mantıklı sol eli bıraktığımda bir sıkıntı yokken sağ eli, sol elim tutulu olsa bile, bıraktığımda aynı durum oluyor. Zamanla kazanılacak bir şey sanırım.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Çok düşük hızlarda iki elini bırakınca motorun sağa sola yalpalaması normaldir tekerleklerin jiroskopik etkisi belli bir hızdan sonra motoru dengeler , o hız motorun teknik özelliklerine ve yolun durumuna göre değişir , sana tavsiyem boş bir alanda litrelik pet şişeleri önce 5 mt arayla diz ve slalom çalış , daha sonra mesafeyi 4,3,2 diye azalt yada 10-15 bin lirayı cebine koy Istanbul'a gel merak etme kesin birini bulursun , elini sallasan egitmene denk geliyor artık :D
    espresso, Agasi ve HusqM bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    Aylar önce Harley'e binen bir dayının iki eli bırakıp sırtını arkaya yaslayıp dümdüz gittiğini görmüştüm. Merakım kabardı o yüzden. Ortalama üstü bir hızda gittiği belli ama hız sabitleyicisi olduğu için mi o kadar rahat bilmiyorum. Bulursam belki atarım videoyu.

  9. #9

    Üyelik
    06 Şubat 2024
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok düşük hızlarda iki elini bırakınca motorun sağa sola yalpalaması normaldir tekerleklerin jiroskopik etkisi belli bir hızdan sonra motoru dengeler , o hız motorun teknik özelliklerine ve yolun durumuna göre değişir , sana tavsiyem boş bir alanda litrelik pet şişeleri önce 5 mt arayla diz ve slalom çalış , daha sonra mesafeyi 4,3,2 diye azalt yada 10-15 bin lirayı cebine koy Istanbul'a gel merak etme kesin birini bulursun , elini sallasan egitmene denk geliyor artık :D
    Çok doğru dediniz hocam, bir de ek olarak bacaklarla motora yeterince kenetlemeden de motorda tam manasıyla kontrol sağlanamıyor.

  10. #10

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    Fikrimce motora yön veren kollar değil bacaklardır. Ayaklarını manetlerde ördek gibi tutanlar, açık gezenler genelde ufak virajlarda bile zorlanırken işi bilen bacaklarını etkili kullanan kişiler nispeten daha hızlı ve rahat geçiyorlar virajları. Yani bacaklarım ile sıkıca kavrarsam sorunumun büyük bir bölümü çözülür diyorsunuz.

  11. #11
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    motosikletin bir üretim hatası yoksa, düz ve düzgün bir yolda motor ip gibi gitmeli; gidon titremeye ya da motor sağa/sola çekmeye başlıyorsa hemen şasi/yürür geometrisi bozuk demektir.

    fabrikadan geometrisi bozuk motor çok nadir çıkar. kullanıma bağlı zamanla da oluşabilir bu durum. hava direncini etkileyecek aksesuarlar listenin başını çeker, kaza sonrası kalıcı hasarlar, tekerlek rulmanları, zincir gergisi, yanlış lastik kullanımı, motorda dengesiz oturma, gidona gereğinden fazla yüklenme vb. bir sürü şey sebep olabilir.

  12. #12

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    üretimde hata yok kazası falan da yok motorun. Stok olduğunu ve bakımlarının yeni yapıldığını düşünürsek dengesiz oturma veya gidona yüklenme daha olası gibi gözüküyor. Teşekkürler fikriniz için.

  13. #13

    Üyelik
    04 Mayıs 2022
    Şehir
    İzmir - Van
    Motosikleti
    Mondial Drift L CBS
    Küçüktüm bisiklet kullanırken aynı durumu yaşıyordum. bir gün babam gördü -Oğlum havaya bakarsan dengeni sağlayamazsın. dedi , demem o ki bakış önemli diğer arkadaşların dedikleri doğru ama eğer onlarda sıkıntı yok diyorsan bakışını kontrol et. Sonuçta nereye bakarsan oraya gidersin.
    Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)