Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Trafikte yaptığımız en ölümcül hata...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport


    Gavurun deyimi ile Advanced Riding , Türkçesi ile İleri/Gelişmiş sürücülük çok basit bir felsefi kuralı temel alır.

    İlk önceliğin daima kazayı önlemek olmalı...

    Haklı haksız olmayı , geçiş önceliğini , kuralları vb herşeyi kazayı önlemek için ikinci plana atabilirsin. Hiçbir şey can güvenliğinden daha önemli değil.

    Tali yoldan gelen bir araba var ise önceliğin korna çalarak geçiş üstünlüğünün sende olduğunu anlatmaya çalışmak değil , kendini güvene almak olmalıdır. Korna çalarak kaybettiğin o bir saniye , 50km hız ile giderken 15 metre daha araca yaklaşmış olman demektir. Halbuki o hızda motorun doğru frenleme ile aynı mesafede durabilir.

    Çözümü karşı taraftan beklemek yada istemek yapılabilecek en büyük hatadır.

    Sevgilerimle
    zihnigonen, abyasar ve mehmetyasin bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Dalga geçer gibi olmasın ama trafiğe çıkmak.

  3. #3
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Sanırım bu birazda sürücülerin öngörüsü ile alakalı bir mevzu, neyse yorumları merak ediyorum.

  4. #4
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı oldcockroach adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dalga geçer gibi olmasın ama trafiğe çıkmak.
    İşte tam bunu anlatmaya çalışıyordum. Dönüp kendimize bakmak yerine kusuru trafiğe atmak ...

    Bu fikri kafanızdan atabilirseniz bir kat daha güvende olabilirsiniz.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Korna çalmayı neden vurguladın hocam orasını anlamadım , fren yaparkende korna çalabiliriz birçok pozisyonda da korna çalmak sürücülerin normale dönmesine sebep olur bunda hemfikiriz sanırım , elbette 160 ile bir kavşağa yaklaşıyorsak veya 100 km/s ile akan trafikte biz 200 ile gidiyorsak pek bir faydası olmayacaktır ama yinede sesli ikazlar (egzoz dahil) giydiğimiz sarı yelekler gibi azda olsa dikkat çekecektir.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Olabilecekleri öngörememek. Sağa yol ayrımı varken, kaçıran birisinin aniden sağa kırabileceğini beklememek, sağdan gitmeye devam etmek gibi.

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Korna çalmayı neden vurguladın hocam orasını anlamadım , fren yaparkende korna çalabiliriz birçok pozisyonda da korna çalmak sürücülerin normale dönmesine sebep olur bunda hemfikiriz sanırım , elbette 160 ile bir kavşağa yaklaşıyorsak veya 100 km/s ile akan trafikte biz 200 ile gidiyorsak pek bir faydası olmayacaktır ama yinede sesli ikazlar (egzoz dahil) giydiğimiz sarı yelekler gibi azda olsa dikkat çekecektir.
    Korna çalmamalısın demedim. Önceliğin korna olmamalıdır dedim. Önce önlem almalı sonra gerekiyor ise korna çalmalıyız. Egsozun gürültü kirliliği dışında bir etkisi yoktur. Yelekler veya GS ci arkadaşlarımızın çok sevdiği 8-10 adet sis lambası da sadece yardımcı etkenlerdir. Kavşağa girmeyi kafasına koymuş bir sürücüyü bunlarla durduramazsınız.

    Sevgilerimle

  8. #8
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Allah herkese örümcek adam hissiyatı versin, sen ne kadar dikkat edersen et başkası 1 yada 15 tonluk aracıyla dikkat etmedi mi biraz sorun yaşanabiliyor.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Sisleri çakarları , sarı yeleği , sesli egzozuda yabana atma hocam bunları genelde GS li yada gazcı tayfa kullanıyor diye küçümseniyor ama bizim memlekette çok işe yarıyor inan bana , mesela gidiş geliş bölünmemiş yollarda adam seni hiiiiç umursamıyor sollamaya çıkıyor kafa kafaya geliyorsun , öyle yollar varki kaçacak emniyet şeridi bile yok , yol çizgisinin dışı toprak yada bir metre su kanalı , ama o sisleri çakarları yakıp karşıdan gelenlerin gözüne soka soka gidiyorsan bir Allah'ın kulu sollamaya çıkmıyor..
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    04 Mayıs 2022
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial Drift L CBS
    ölümcül mü bilmiyorum ama nedense kornayı hiç kullanmıyorum. acelem olsa bile bekliyorum ya da ne bileyim tali yoldan giren araca arkam müsaitse yol veriyorum. süratli giderken önüme bir cisim atladığı zaman korna yerine frene asılıyorum henüz pişman olmadım. yalan olmasın bazen sinyal verirken elim değiyor.
    Gemileri yak kaptan. Sana da motor alalım.

  11. #11
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Advanced Rider gavur gelsin de burada sürsün görelim...

    Bizde geçiş hakkı, geçiş üstünlüğü, trafik kuralları vs her daim ikinci plana atıldığı için normal prosedürler sökmez. Uygar ülkelerde acil durumlarda kural ihlali normal karşılanabilir ama buradaki normal zaten kural ihlali

    Daha dün olmayacak yerde U dönüşü yapmakta beis görmeyen, beni hiç görmeyerek son anda dönen biri yüzünden forumu zorunlu terk edecektim...

    Ama arkadaş motosiklet sürerken bile en korktuğum tipler yine motosiklet sürenler. Yapmayın, bu kadar da ihlal edilmez trafik kuralları...

  12. #12

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    bence motosiklet sürücüsü olarak yapılabilecek en ölümcül hata dikkat azaltacak şekilde rahatlamaktır. "oh ne güzel akıyor trafik, oh ne güzel herkes duruyor ben gidiyorum, oh ne güzel de akıyorum yollarda, oh en sevdiğim şarkı çalmaya başladı" vs gibi şeyleri düşünüdüğümüzde eğer dikkat seviyemiz azalıyorsa, hatta bizi diri tutan korku gidiyorsa bence hata yapmaya başlamışızdır.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence motosiklet sürücüsü olarak yapılabilecek en ölümcül hata dikkat azaltacak şekilde rahatlamaktır. "oh ne güzel akıyor trafik, oh ne güzel herkes duruyor ben gidiyorum, oh ne güzel de akıyorum yollarda, oh en sevdiğim şarkı çalmaya başladı" vs gibi şeyleri düşünüdüğümüzde eğer dikkat seviyemiz azalıyorsa, hatta bizi diri tutan korku gidiyorsa bence hata yapmaya başlamışızdır.
    Evet bu tehlikeli bir durum.
    Bunun adı kaza çemberidir.
    Genellikle uzun bir yolculuğun sonuna yaklaşırken gittiğiniz mesafenin %10'luk bir kısmına denk gelir.
    Gittiğiniz yol, bölge, veya ülkeler olmak üzere bir çok etken olsa dahi, genelde %10 olarak kabul edebiliriz.
    Yani kabaca 1000 kilometrelik bir yol gidiyorsanız, son 100 kilometresi kaza çemberi demek.
    Çünkü artık yolculuğun sonuna gelinmiştir, yorgunluk ve dikkatsizlik ile birlikte nasıl olsa gideceğim yere vardım mantığı sizi az da olsa tedbirlerde gevşemeye sevk eder. Dikkat ederseniz uzun yol kazalarının büyük çoğunluğu kaza çemberinde olur.
    freasy bunu beğendi.

  14. #14
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    bizim için en ölümcül olanı, evet, kaçınmaktansa uyarmaya öncelik vermek.
    sen önce bi freni sık, kornayı gene çalarsın. görmeyi bilmeyen yaratık duymayı da bilmez; o yüzden egzoz-megzoz kendinizi kandırmayın.

    benim eklemek istediğim, bizzat tecrübemden de hareketle, bir kamera edinmemek ölümcül olmasa da çok bariz bir eksiklik. memlekette neredeyse herkesin motosiklete ve motorcuya önyargısı var. bir olaya karıştığınızda elinizde kendinizi savunabilecek bir kamera kaydı inanılmaz kıymetli hale geliyor.

    acı ama gerçek bence; artık "motoru aldım, sıra ekipman da" argümanı ile iş bitmiyor, sonra da kamera almalısınız.

  15. #15
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Advanced Rider gavur gelsin de burada sürsün görelim...

    Bizde geçiş hakkı, geçiş üstünlüğü, trafik kuralları vs her daim ikinci plana atıldığı için normal prosedürler sökmez. Uygar ülkelerde acil durumlarda kural ihlali normal karşılanabilir ama buradaki normal zaten kural ihlali

    Daha dün olmayacak yerde U dönüşü yapmakta beis görmeyen, beni hiç görmeyerek son anda dönen biri yüzünden forumu zorunlu terk edecektim...

    Ama arkadaş motosiklet sürerken bile en korktuğum tipler yine motosiklet sürenler. Yapmayın, bu kadar da ihlal edilmez trafik kuralları...
    Sevgili Motorsever arkadasim,

    aksine ileri sürücülük teknikleri aynen yukarida tanimini yaptiginiz ortamlarda ise yararlar. Trafigin düzenli ve kurallar uygun aktigi Avrupa ülkelerinde bu tür teknikleri kullanma ihtiyaci duymazsiniz.

    Sevgilerimle
    mertowski bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #16

    Üyelik
    01 Mayıs 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke 250 ABS
    Bence bir motosiklet sürücüsünün en büyük hatası kontra tekniğini bilmemektir veya biliyorsa da pratiğe düzgün şekilde dökememesidir.

  17. #17
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Korna çalmayı neden vurguladın hocam orasını anlamadım , fren yaparkende korna çalabiliriz birçok pozisyonda da korna çalmak sürücülerin normale dönmesine sebep olur bunda hemfikiriz sanırım , elbette 160 ile bir kavşağa yaklaşıyorsak veya 100 km/s ile akan trafikte biz 200 ile gidiyorsak pek bir faydası olmayacaktır ama yinede sesli ikazlar (egzoz dahil) giydiğimiz sarı yelekler gibi azda olsa dikkat çekecektir.
    Hocam bizim aile arabası 21 model Megane'dı. Ses yalıtımından dolayı çoğu egzoz sesini duymuyorduk. Egzoz'un çok faydalı bir dikkat çekme aleti olduğuna emin değilim.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı abyasar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bizim aile arabası 21 model Megane'dı. Ses yalıtımından dolayı çoğu egzoz sesini duymuyorduk. Egzoz'un çok faydalı bir dikkat çekme aleti olduğuna emin değilim.
    Nasıl emin değilsin mübarek yanından dört silindir akrepli bir makine geçtiğinde tüylerin diken diken olmuyor mu , olmuyorsa hemen terket motosiklet alemini :D şaka tabi , çoluk çocuk yaşlısı hastası olan var da boru gibi ses duyan bi irkilir , bişey geliyor der yani ;)

  19. #19
    abyasar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hemen terket motosiklet alemini :D
    Aman hocam, Bajaj'ı yeni aldık daha yolumuz var! :D Tüyler diken diken oluyor tabii duyunca, ama ben Sedat Sayan'ımı açınca bi de camlar kapalıysa o motor sesini duymam ki be hocam. Ya da hiç orijinal Akrep görmedim, o da mümkün tabii.



  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı abyasar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aman hocam, Bajaj'ı yeni aldık daha yolumuz var! :D Tüyler diken diken oluyor tabii duyunca, ama ben Sedat Sayan'ımı açınca bi de camlar kapalıysa o motor sesini duymam ki be hocam. Ya da hiç orijinal Akrep görmedim, o da mümkün tabii.


    https://www.youtube.com/watch?v=UoZBowkr8ok
    Simdi anladım ki arabada Sedat Sayan dinleyenler için dahada gürültülü egzoz takmak yada daha fazla korna öttürmek lazımmış :D
    abyasar bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)