Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet için airbag çözümleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Merhaba,

    Honda'nın çarpışma anında önden açılan güvenlik sistemleri çözümleri var (sanıyorum sadece Gold Wing için).

    https://global.honda/en/tech/Motorcycle_Airbag_System/

    Bundan farklı olarak, kaza anında sürücüyü tamamen kaplayan ve motosikletten bağımsız olan airbag çözümleri de üretilmiş.

    https://www.indiegogo.com/projects/forteon-airbag-for-bike#/

    Ne dersiniz? Yararlı mı, pratik mi, kullanışlı mı, ekonomik mi, vs...?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Türkiye'ye gelsin, 3 (yazıyla üç) adet satamaz.
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  3. #3
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Airbag li yelekleri bile kullanan çok görmedim. Son bir yılda bir kişiye denk geldim o da videoda. Vücudun tamamını saran bir airbag tertibatı nasıl taşınır bilemedim.

    Bağlantı iplerinin çok kuvvetlice çekilmesi ile aktif oluyordu. Fakat ben o kadar unutkanım ki mutlaka haşırt diye motordan inerken mutlaka ama mutlaka açarım o airbag'i.

    Teknoloji ilerlediğinde çekme kuvveti ile değil de motorun kaza yaptığını anlayan sensörler vasıtası ile wireless olarak açılsa daha mı mantıklı olur.

    Şimdiki motorlar, yatış açısı, kayma, patinaj, yük bilgileri vs her şeyi elektronik yapıyorlar. Motorun kaza yaptığını da kolaylıkla anlayacak sensörler koyulabilir. (Önden, yandan, arkadan darbe, yan yatıp sürüklenme, hatta darbenin kaçınılmaz olacağı, motorun büyüklüğüne göre fiziken kaçış manevrası ile kurtulunmayacak yakınlaşmalar vs) Bu sensörler hava yastığındaki alıcılara açıl komutu verecek ve sadece kaza anında açılacak.

    Tabiki benimki ütopik bir fikir. İşi bilenler mutlaka daha iyisini ve doğrusunu yapacaklardır.

  4. #4
    CRF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CRF 250 L
    geçenlerde bir müşterim çok bilindik bir markadan 20 küsür bir liralık bir ürün satın almış . ürün süper kullanıcı menmun ama yazın çok sıcak oluyor içi dedi. birde urun elektronık oldugu için yıkayamıyorum çok kötü kokmaya başladı dedi. yıkanması için servise gidip elektronıgın sökulmesi ve tekrar takılması gerekiyormus vs vs .

  5. #5
    Punctum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2023
    Şehir
    Giritli
    Motosikleti
    Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
    Sanıyorum motosiklet airbag'i konusunda biraz muhafazakar bir grubuz.

  6. #6
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Motosiklette airbag e Hayır diyoruz. Hayır !
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanıyorum motosiklet airbag'i konusunda biraz muhafazakar bir grubuz.
    Airbag isteyen 4 tekerlekli sıkıcı araçlarına binip gidebilirler .

  8. #8

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Şimdiki motorlar, yatış açısı, kayma, patinaj, yük bilgileri vs her şeyi elektronik yapıyorlar. Motorun kaza yaptığını da kolaylıkla anlayacak sensörler koyulabilir. (Önden, yandan, arkadan darbe, yan yatıp sürüklenme, hatta darbenin kaçınılmaz olacağı, motorun büyüklüğüne göre fiziken kaçış manevrası ile kurtulunmayacak yakınlaşmalar vs) Bu sensörler hava yastığındaki alıcılara açıl komutu verecek ve sadece kaza anında açılacak.
    Burada çok kritik bir nokta var, otomobildeki airbag sistemi kaza anında otomobilin içinde kemerle sabitlenmiş bir sürücüyü korumak için tasarlanmış bir sistem. Motosiklette ise böyle olmayabiliyor..
    Sensörleri okuyorum... :p
    Açı 40, ön arka teker hız farkı %5, gaz açıklığı %10
    Açı 38, ön arka teker hız farkı %20, gaz açıklığı %10
    Açı 15, ön arka teker hız farkı %1, gaz açıklığı %0
    Problem yok, ama sürücü o esnada I believe I can fly eşliğinde ormanın yeşiline kavuşma yolculuğunda olabilir. =)

    Demek istediğim şu, bu hesaplamaları yapmaları gereken sensörler kıyafetin içinde olmalılar. Mevcut uygulamaların da ipli bağlantı aparatlı olmayanları böyle zaten, Dainese'nin iç yelek airbag'i veya airbagli deri montları mont üstündeki sensörler ile çalışıyor.
    Mallaca ve espresso bunu beğendiler.

  9. #9
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada çok kritik bir nokta var, otomobildeki airbag sistemi kaza anında otomobilin içinde kemerle sabitlenmiş bir sürücüyü korumak için tasarlanmış bir sistem. Motosiklette ise böyle olmayabiliyor..
    Sensörleri okuyorum... :p
    Açı 40, ön arka teker hız farkı %5, gaz açıklığı %10
    Açı 38, ön arka teker hız farkı %20, gaz açıklığı %10
    Açı 15, ön arka teker hız farkı %1, gaz açıklığı %0
    Problem yok, ama sürücü o esnada I believe I can fly eşliğinde ormanın yeşiline kavuşma yolculuğunda olabilir. =)

    Demek istediğim şu, bu hesaplamaları yapmaları gereken sensörler kıyafetin içinde olmalılar. Mevcut uygulamaların da ipli bağlantı aparatlı olmayanları böyle zaten, Dainese'nin iç yelek airbag'i veya airbagli deri montları mont üstündeki sensörler ile çalışıyor.
    Bu seferde şu soru aklıma geliyor; yelek üstündeki sensörler düşme hareketini algılıyor ise, yelekte kapama düğmesi falan mı var da yeleği çıkardığında airbag açılmıyor. Terledim, mola verdiğimde yeleği üstümden çıkarınca ne yatış açısı ne de eğim kalır.

    Önemli olan motorun kaza yapacak şekilde yatması.

    Burada yaptığımız beyin fırtınasına bakarak, böyle bir motor yaparlarsa telif ücretimizi almayı unutmayalım bu arada

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu seferde şu soru aklıma geliyor; yelek üstündeki sensörler düşme hareketini algılıyor ise, yelekte kapama düğmesi falan mı var da yeleği çıkardığında airbag açılmıyor. Terledim, mola verdiğimde yeleği üstümden çıkarınca ne yatış açısı ne de eğim kalır.

    Önemli olan motorun kaza yapacak şekilde yatması.

    Burada yaptığımız beyin fırtınasına bakarak, böyle bir motor yaparlarsa telif ücretimizi almayı unutmayalım bu arada
    Yanında bir bardak su da benden =)
    Evet en azından Dainese'nin montunda bir açılma kapanma sistemi var.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hava yastikli tulum 2018'den beri motoGP de zorunluymus.

    Eskiden motosiklete bagli sensorler aktive ediyormus. Ama uzun suredir ceket (tulum) motosikletten bagimsiz karar veriyormus ve kaza olup olmadigini belirleme noktasinda cok iyiymis. Hatta neredeyse kaza olacakken son anda kurtarinca acilmiyormus.

    Zannetmiyorum ceketi cikarip atinca hava yastigi acilsin. Saniyede bilmemkac vucudun tum uzuvlarindaki ivme ve yon olculerini toplayan sistem, gobegin titremesinden ve el kol hareketlerinden samimi mi yoksa yapmacik mi guldugunu bile anliyordur. AI nelere kadir gunumuzde.
    espresso bunu beğendi.

  12. #12
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanında bir bardak su da benden =)
    Evet en azından Dainese'nin montunda bir açılma kapanma sistemi var.
    Abi hayırlı olsun Tuareg 660 almışsın, yok mu bu güzelliğin bir fotosu ?

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi hayırlı olsun Tuareg 660 almışsın, yok mu bu güzelliğin bir fotosu ?
    Çok teşekkürler, bi bok yedik bakalım.
    Aralık sonundan beri hastalığın türlü çeşidinden kurtulamadım, eve zar zor getirdim motoru.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  14. #14
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler, bi bok yedik bakalım.
    Aralık sonundan beri hastalığın türlü çeşidinden kurtulamadım, eve zar zor getirdim motoru.
    Bu aralar bir salgın gibi bişe vardı, ilk defa yorgan ve poların altında üşüdüğümü gördüm. Çok garip hastalık var.

  15. #15
    Robinson_C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2019
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Honda CB 125 R
    Kim alacak giyecek bunu yav ben kask takmaya eriniyorum üşeniyorum,
    Herif Manyak Yüzünden Belli,

  16. #16

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı Punctum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanıyorum motosiklet airbag'i konusunda biraz muhafazakar bir grubuz.
    bu forumun motosikletle ilgili konularda muhafazakar olmadığı herhangi bir şey yok ki. sosyal medya/youtube olmasa forumun %90'ı hala cbf/ybr kullanıyor olurdu muhtemelen.

  17. #17
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu forumun motosikletle ilgili konularda muhafazakar olmadığı herhangi bir şey yok ki. sosyal medya/youtube olmasa forumun %90'ı hala cbf/ybr kullanıyor olurdu muhtemelen.
    Adminin evinin camını kıralım diyorum
    freasy bunu beğendi.
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu forumun motosikletle ilgili konularda muhafazakar olmadığı herhangi bir şey yok ki. sosyal medya/youtube olmasa forumun %90'ı hala cbf/ybr kullanıyor olurdu muhtemelen.
    Otomatik vites sevmiyoruz diye muhafazakar mı olduk yahu? =)

    Karbon veya magnezyum jantları seviyoruz.
    Ben daha forumda rider by wire'a küfreden pek kimseyi görmedim.
    Pist veya offroad dışında ABS'yi istemem diyene rastlamadım - sadece ben motosiklet ABS'siz motorla öğrenilir diyorum :p.
    TCS neymiş koymasınlar olmasın diyen görmedim.
    Güzel alaşım bir şasi ile hafif motosiklet yapana "boş iş bunlar, motor ağırlığıyla güzelce oturacak" diyen de çıkmadı.

    Ben bir tutuculuk görmüyorum. Otomatik vites isimli garabeti sevmeme özgürlüğümüz yok mu? =))
    tommygun, freasy ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik vites sevmiyoruz diye muhafazakar mı olduk yahu? =)

    Karbon veya magnezyum jantları seviyoruz.
    Ben daha forumda rider by wire'a küfreden pek kimseyi görmedim.
    Pist veya offroad dışında ABS'yi istemem diyene rastlamadım - sadece ben motosiklet ABS'siz motorla öğrenilir diyorum :p.
    TCS neymiş koymasınlar olmasın diyen görmedim.
    Güzel alaşım bir şasi ile hafif motosiklet yapana "boş iş bunlar, motor ağırlığıyla güzelce oturacak" diyen de çıkmadı.

    Ben bir tutuculuk görmüyorum. Otomatik vites isimli garabeti sevmeme özgürlüğümüz yok mu? =))
    Bu arada kaç gündür yoktum, yazılanları yeni okuyorum. Yeni motorun hayırlı olsun. Kazasız belasız sürmen dileğiyle.
    killingroad bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik vites sevmiyoruz diye muhafazakar mı olduk yahu? =)

    Karbon veya magnezyum jantları seviyoruz.
    Ben daha forumda rider by wire'a küfreden pek kimseyi görmedim.
    Pist veya offroad dışında ABS'yi istemem diyene rastlamadım - sadece ben motosiklet ABS'siz motorla öğrenilir diyorum :p.
    TCS neymiş koymasınlar olmasın diyen görmedim.
    Güzel alaşım bir şasi ile hafif motosiklet yapana "boş iş bunlar, motor ağırlığıyla güzelce oturacak" diyen de çıkmadı.

    Ben bir tutuculuk görmüyorum. Otomatik vites isimli garabeti sevmeme özgürlüğümüz yok mu? =))
    hocam sen bu forumun uçlarında sayılırsın, ana akım cb125f kutlamalarında şu anda

    tuareg hayırlı olsun bu arada. fotoğraflarda bu kadar çirkin görünüp de gerçekte bu kadar farklı görünen nadir motorlardan bence. bir de çok hafifmiş cidden.
    killingroad bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)