0 ALDIĞIM RKS BİTTER 125 10 KERE MARŞ BASMAMA RAĞMEN ÇALIŞMIYOR,
-
RKS BİTTER 125 10 KERE MARŞ BASMAMA RAĞMEN ÇALIŞMIYOR, MOTORU DAHA BUGÜN ALDIM 24 KM OLDU , MARŞ BASAERKEN AKÜ RESMİ YANIP SÖNDÜ BİR KAÇ KERE, SONRA BİR ABİ GÖRDÜ DE YARDIM ETTİ AYAK MARŞI İLE BİR KAÇ KERE POMPALAYIP MARŞ BASINCA ÇALIŞTI, SIFIR MOTORUN AKÜSÜ HEMEN BİTER Mİ , SERVİSE GİDİP SORMALI MIYIM YOKSA ŞARJ ETTİRSEM DÜZELİR Mİ, fikirlerinizi bekliyorum abilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------
BİRDE ŞARJ ETTİRİRSEM GARANTİDEN ÇIKAR MI ACABA,
Reklamlar
-
Şarj ettirseniz herhangi bir problem yaşamazsınız ama o akü çoktan fişi çekilmiştir, ne kadar sıfır motosiklet alsanızda motosikletin aküsü kalitesiz olduğu için erkenden işi bitmiş. Genelde dandik aküler 6 ay civarı dayanır ama bu akü dayanmamış. Servisten garanti talebi oluşturmasını isteyin eğer garantiden onaylanmazsa onların satacağı aküyü almayın, onun yerine BS ve Yuasa gibi kaliteli markaların akülerini kullanıp uzun süre sorunsuz kullanabilirsiniz.
-
Sıfır motorun aküsü hemen biter. Neden biter? Çünkü satan bayii ve kişi hiçbirşeyden anlamadığı için aküsü üzerinde bekletir. Ara ara şarj etmez vs. Normal bir kullanıcının aküsü nasıl bitiyorsa o da aynen öyle biter.
Bu arada biter derken yanlış anlaşılmasın, bitmesi normal değil.
Aldığınız yer ile görüşün derim. Servisle görüşmeden şarj ettirmeyin.
-
hocam çok teşekkürler, akü dandik olduğu için bu şekilde oldu anladığım kadarıyla, marşta vs herhangi bir sorun yok sanırsam, 10 kere falan basıp gaz vermeyi denedim ama herhangi bir sorun olmamıştır sanırsam değil mi, en mantıklısı garanti karşılar ise akü değişimi talep etmem, kabul etmezlerse dediğiniz gibi sıfır akü almam, çok teşekkürler bilgilendirmeniz için ,
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------
akü değişimini başka yerde yaptırsam garantiden çıkma durumu olmaz değilmi hocam,
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:37 ----------
Anladım hocam çok teşekkürler servis ile görüşeceğim ,
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
bu arada bunu servise nasıl izah etmeliyim, atıyorum ki marş yaptıklarında tekte alsa marşı veya başka bir şey çıkarsalar karşıma, nasıl tepki vermeliyim,
-
sevgili kardeşim önce panik yapmayı bırak,
ben akünün bozulduğunu düşünmüyorum.
yeni de olsa akü boşalmış olabilir,bir akü şarj cihazı bulup bir kaç saat bağla kendine gelir.bu motorunu da aküyü de garantiden çıkarmaz.elinde şarj aleti yoksa
ayak marşı ile çalıştırıp servise git,onlar şarja baglasın.
Motorunu güle güle kullan.
-
10 kere marş basabiliyorsan o akü sağlamdır yahu..ben mi yanlış anladım çalıştırmak için 10 defa marş mı yaptınız yoksa hepi topu 10 defa marş yaptım mı diyorsunuz
-
Abi bir kerede 10 20 kere marş yaptım ayak marşı yaptım gene aynı şekilde şuna dikkat ettim ayak marşı yapatıkça farın gücü artmaya başladı
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
Valla abi sıfır motorun bunu yapması beni çıldırttı açıkçası, yarın bir servise gideyim o zaman , 15 km yol yaptıktan sonra motoru kapayıp tekrar marş basınca tekte aldı yine ,
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Ayak marşı yapıp gaz açtım zar zor çalıştı yani en sonunda 🥲
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
Çalıştırabilmek için marş yaptım abi
-
savaskayan adlı üyeden alıntı
sevgili kardeşim önce panik yapmayı bırak,
ben akünün bozulduğunu düşünmüyorum.
yeni de olsa akü boşalmış olabilir,bir akü şarj cihazı bulup bir kaç saat bağla kendine gelir.bu motorunu da aküyü de garantiden çıkarmaz.elinde şarj aleti yoksa
ayak marşı ile çalıştırıp servise git,onlar şarja baglasın.
Motorunu güle güle kullan.
Arkdaşın dediği gibi. Sakin ol... Sonra senin yerinde ben olsam, bir arkadaştan 12V akü şarj aleti bulup 3-5 saat şarj ederdim. Sonra çalıştığını göreceksin. Aküyü şarj etmek garantiyi de bozmaz rahat ol.
Ayak marşı ile çalıştırırsan eğer en az 30-40 dk sürekli dolaşman lazım. Bu da bir miktar şarj eder. Ama en iyisi şarj aleti ile şarj etmen.
Bu tip kuru aküler sürekli dolu tutulmak isterler. Bayi de uzun süre bekledi ise akü markasının da iyi olmadığını hesaba katarsak bitmesi normaldir. Şarj et ve devam et.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
10 kere marş basabiliyorsan o akü sağlamdır yahu..ben mi yanlış anladım çalıştırmak için 10 defa marş mı yaptınız yoksa hepi topu 10 defa marş yaptım mı diyorsunuz
Akü yeteri kadar marş bassada motosiklet çalışmayabiliyor, mesela bunu benim motosikletimde çokça yaşadım. Motosikletin aküsü marş basacak kadar kuvvetli dönüyor ama çalışmıyor ya marş motorundan sonra enjeksiyon sistemini besleyemiyor veya ateşleme sistemini.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Akü yeteri kadar marş bassada motosiklet çalışmayabiliyor, mesela bunu benim motosikletimde çokça yaşadım. Motosikletin aküsü marş basacak kadar kuvvetli dönüyor ama çalışmıyor ya marş motorundan sonra enjeksiyon sistemini besleyemiyor veya ateşleme sistemini.
Aküden en çok akım çeken parça marş motorudur , eğer bir akü marş motorunu rahatlıkla çevirebiliyorsa enjeksiyonu bobini vs rahatlıkla besler yanlışmıyım Motosever usta ;) ha şöyle birşey olabilir akü zayıf marş yavaş dönüyorsa beyin yeterli tur sayısı olmadığı için enjeksiyonu püskürtmez..
-
Kablolarına baktınız mı tanıdığımdada bitterde aynı sorun olmuştu titreşimden akü kabloları temassızlık yapmıştı bizde aküyü değiştirmeye gidince fark etmiştik
-
acaba motorun çalıştırma işini bayide bir kaç kere deneyip tam öğrensek mi?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Aküden en çok akım çeken parça marş motorudur , eğer bir akü marş motorunu rahatlıkla çevirebiliyorsa enjeksiyonu bobini vs rahatlıkla besler yanlışmıyım Motosever usta ;) ha şöyle birşey olabilir akü zayıf marş yavaş dönüyorsa beyin yeterli tur sayısı olmadığı için enjeksiyonu püskürtmez..
Evet sonuna kadar haklısın abi ama burda farklı bir durum var, akü gayet iyi basıyor ama bir türlü motosiklet çalışmıyordu hatta güvenebileceğim ustanın yanına bir arkadaşımın motosikletini götürdüğümüzde aynısını orda yapınca o bile marş iyi basıyor ama çalışmıyor gibisinden bir cümle kurmuştu ve ona bu problemin aküden kaynaklı oluyor diye bahsettiğimde de yüz ifadesinden pek inanmamış gibi geldi o usta benim düşünceme göre başka şeylerden şüpheleniyordu ama problemim aküydü. Bende daha öncesinde motosikletimde böyle saçma sapan bir durumla karşılaşınca direkt böyle bir kanıya varıyorum, BS akü takınca çok şükür artık böyle saçma sapan arızalarda sona erdi.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Evet sonuna kadar haklısın abi ama burda farklı bir durum var, akü gayet iyi basıyor ama bir türlü motosiklet çalışmıyordu hatta güvenebileceğim ustanın yanına bir arkadaşımın motosikletini götürdüğümüzde aynısını orda yapınca o bile marş iyi basıyor ama çalışmıyor gibisinden bir cümle kurmuştu ve ona bu problemin aküden kaynaklı oluyor diye bahsettiğimde de yüz ifadesinden pek inanmamış gibi geldi
o usta benim düşünceme göre başka şeylerden şüpheleniyordu ama problemim aküydü. Bende daha öncesinde motosikletimde böyle saçma sapan bir durumla karşılaşınca direkt böyle bir kanıya varıyorum, BS akü takınca çok şükür artık böyle saçma sapan arızalarda sona erdi.
Eski akün tahminimce dekompresyon kamını devreden çıkaracak kadar motoru çeviremiyordu , dekompresyon düzeneğinin nasıl çalıştığını biliyorsan mantık yürütebilirsin , motor startta belli bir devire çıkamazsa egzoz subabı sıkıştırma sonunda sürekli açık kalır silindirde kompresyon gerçekleşmez..
-
Motosikletin karbüratörünün rolanti ayarı düşük olabilir. Şimdi kış olduğu için de motor soğukken zor çalışır. Eğer rolanti ayarıda yanlışsa yeterince yakıt alamayıp kendini döndüremeyebilir. Belkide sen 10-20 defa marş motoruyla motoru döndüre döndüre biraz ısıttın o yüzden çalıştı. Rölanti ayarı nerden yapılır youtube'dan bakabilirsin. Garantiyi bozacağını sanmıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler