Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Orta Sınıf Supersport'a Bir Üye Daha - Triumph Daytona 660

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Esasen hemen hemen bütün amortisörler 75kg ortalamasına göre bir yayla geliyor. Ama amortisörün içindeki "kalite" ile iş değişiyor. Bu iç yapıdaki kabaca kalite nedeniyle hem o yayın ne kadar iyi çalışabileceği, hem ne kadar ayarlama yapılabileceği hem de yapılan ayarların skalası belirleniyor.

    Örneğin benim motorun da her iki tarafta yine yayı 75kg civarı birine göre bir yay. Benim kilom için ön tarafta cehennemin dibine kadar ayar yapabiliyorum, skala ciddi geniş. Bu sayede zaman içerisinde yağ gevşedikçe de ayarı ileriye alarak optimuma yakın dengeyi korumaya devam edebiliyorum. Ama arka amortisör daha ucuz yollu bir arkadaş olduğu için, yüksek kilodaki kişilerde ayarın sonuna daha yakın bir yerden başlamak gerekiyor. Bunun tek sebebi sürücü ağırlığının arkada olması da değil bu arada, neticede özellikle pist veya benzeri sürüşler için ayar yaparken bütün o ağırlığın öne gitmesi var, o da buna dayanabilmeli.

    CB'deki durum da kaba tahminle bunun gibidir, kendim tecrübe etmedim ama gavurlarda "ne yapsam istediğim seviyeye gelmedi" şikayetine rastlamak mümkün.
    Cyan, espresso ve hasmet bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasen hemen hemen bütün amortisörler 75kg ortalamasına göre bir yayla geliyor. Ama amortisörün içindeki "kalite" ile iş değişiyor. Bu iç yapıdaki kabaca kalite nedeniyle hem o yayın ne kadar iyi çalışabileceği, hem ne kadar ayarlama yapılabileceği hem de yapılan ayarların skalası belirleniyor.

    Örneğin benim motorun da her iki tarafta yine yayı 75kg civarı birine göre bir yay. Benim kilom için ön tarafta cehennemin dibine kadar ayar yapabiliyorum, skala ciddi geniş. Bu sayede zaman içerisinde yağ gevşedikçe de ayarı ileriye alarak optimuma yakın dengeyi korumaya devam edebiliyorum. Ama arka amortisör daha ucuz yollu bir arkadaş olduğu için, yüksek kilodaki kişilerde ayarın sonuna daha yakın bir yerden başlamak gerekiyor. Bunun tek sebebi sürücü ağırlığının arkada olması da değil bu arada, neticede özellikle pist veya benzeri sürüşler için ayar yaparken bütün o ağırlığın öne gitmesi var, o da buna dayanabilmeli.

    CB'deki durum da kaba tahminle bunun gibidir, kendim tecrübe etmedim ama gavurlarda "ne yapsam istediğim seviyeye gelmedi" şikayetine rastlamak mümkün.
    Static ve rider sag olması toleransların dışına çıkıyorsa geçmiş olsun; doğru güçte yay kullanmak şart.

  3. #23
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Anası Fazer , babası 650R bişeyler
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  4. #24
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O CB100R'ın amortisörünün sorunu neydi tam olarak? Yani acaba yayları falan mı yetersizdi? (Bu cücük boylu vitaminsiz Japonlar genelde 70kg sürücü ağırlığına göre yay koyuyorlar, daha ağır sürücüler için zayıf kalıyor...) Elektronik kısmı hariç amortisör dediğin esasen basit bir mekanizma; illa ki bir uzmana götürülüp düzeltilebilir / kişiye göre ayarlanabilir. Pire için yorgan yakmış olmayasın?
    1. Yay yumuşak. Ama preload'u sona dayadığımda normal sag elde edebildim.

    2. Amortisör kalitesiz, hissiz. Bunu nasıl elde ediyorlar bilemiyorum. Ama güvenle rahatla yatamıyorsun. Geri bildirim sıfır. Compression ve rebound ekleyince kütük gibi oluyor sadece, ama geri bildirim yine sıfır.

    Forumunda yapanların yazdığına göre amortisörleri değişince güzel oluyormuş. Ama ön ve arka düzgün amortisörle değişim toplamda aşağı yukarı $3000 masraf. Motosikletin kendisini her şey dahil sıfır $11000'a almıştım zaten. Saçma. 2013 yılında 1000cc olup ta ABS bile olmayan motosiklete o kadar masraf saçma.
    killingroad ve Cyan bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Japonların vazgeçemedikleri durum. Yumuşak yay, ince yağ. Uygun yollu bir amortisörle konforlu gibi gelen bir yolculuk yapmanın en zahmetsiz, masrafsız ve kolay uygulanabilir formu. Farklı bir şey sürdükten sonra fark daha da anlaşılıyor. Ama her insan da buna tabii ki çok fazla dikkat etmiyor, etmesi gerekir falan da denemez yani kişisel bir zevk bu sonuçta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Static ve rider sag olması toleransların dışına çıkıyorsa geçmiş olsun; doğru güçte yay kullanmak şart.
    Durum öyle ise eyvahlar olsun zaten, hoş bizim millet farkında olmadan sürer, "virajı da yeterli ağbii" der.
    Benim kiloda RS'in arka amortisörü biraz tatsız, piste göre ayarda arka rebound sınıra 3-4 klik kalmış oluyor. Bu yaz bi 6-7 kilo vermiştim son piste çıkmadan önce, biraz da güzel bir "suspension guru" yönlendirmesiyle bir tık daha yumuşak ayarla daha hızlı bir tempo yakaladım, oh dedim amortisör masrafını biraz daha erteledik =) Çok üst düzey bir amortisör alsam bile ama yayın yine kiloma göre olması doğrusu, yoksa o amortisörü de gereği olmayan bir sertliğe çıkarmam gerekecek. Yolda çok farketmese de cidden amortisöre iş bindirince yine kayıp oluyor.
    Cyan bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)