Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletinize sahip olduğunuz süre boyunca değiştiğiniz parçalar.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Merak ettiğim bir konudur, motosikletinizi satın aldığınızdan bu yana yaptığınız kilometre boyunca değiştiğiniz parçalar nelerdir? Ben kendi motosikletimi 77.0xx kilometrede satın aldım ve 79.300 km civarında şu an ve değiştim parça listesi:

    -Ön balata

    -Arka balata

    -Ön disk

    -Arka disk 

    -Soğutma sıvısı

    -Su pompası ve keçesi

    -Su pompası kapağı contası

    -Külbütör kapak contası

    -Benzin filtresi

    -Hava filtresi

    -Akü
    -Termostat kapağı

    -Termostat
    -Karter tapası

    -Karter tapası o-ringi

    -Yedek su deposu

    -Radyatör kapağı 

    -Buji başlıkları

    -Buji lastikleri

    -Debriyaj (tas dahil)

    -Arka fren hidrolik deposu
    -Silindir kapak contası

    -Silindir Alt contası

    -Fren hidrolik sıvıları

    -Ön göbek rulmanları

    -Arka dişli rulmanı

    -Arka dişli somunu 

    -Ön ve arka Lastik 

    -Egzantrik zinciri

    -Egzantrik zincir gergisi

    -Egzantrik zincir gergi civatası ve o-ringi

    -Debriyaj kapak contası

    -Statör kapak conta

    Burada birkaç parça harici yan sanayi genellikle kullanmadım, şu anki fiyatlara göre toplam 13-14.000 TL harcamışımdır üstüne işçilik verseydim 20.000 Tl civarına kadar masraf ederdim diye düşünüyorum, ekipman satın alıp işleri kendimiz yürütmeye başlayınca maliyetler ciddi derecede azalıyor. Motosiklet dışardan bakıldığında ne kadar az masraflı gözüksede işin içine girildiği zaman çıkılamayan derin bir kuyudur, eh tabi verdiği sürüş ve tamir zevkine değinmeyelim .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    some çançiniçon problems sıfırdan motor toplasaymışsın istediğin gibi custom birşey yapardın

  3. #3
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    some çançiniçon problems sıfırdan motor toplasaymışsın istediğin gibi custom birşey yapardın
    77.000 Kilometrede herhangi bir motosiklet alsaydım tüm bu yaptıklarımı yine ondada uygulardım, geçmişini bilmediğim bir araç aldıysam çoğu şeyini kafam rahat etmesi açısından uygularım. Yani bu yaptıklarımın pekte çançiniçon ile alakası yok .

  4. #4

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Zincir, balata, lastik gibi sarf malzemelerini saymıyorum.

    14700 km'de aldım, 89500 km'ye kadar şunlar değişti:
    2 kere fren maneti (Yan yatma)
    Arka rulman (Dağıldı)
    Debriyaj teli (Kopmadı. Esnemeye başladığı için değiştirdim)
    Ön çamurluk (Benzinlikte arabanın teki geri gelirken kırdı)

    Bu kadar.

    Hintli ve Çinli, özellikle düşük hacimli motorlar, astarı yüzünden pahalıya geliyor.

  5. #5
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir, balata, lastik gibi sarf malzemelerini saymıyorum.

    14700 km'de aldım, 89500 km'ye kadar şunlar değişti:
    2 kere fren maneti (Yan yatma)
    Arka rulman (Dağıldı)
    Debriyaj teli (Kopmadı. Esnemeye başladığı için değiştirdim)
    Ön çamurluk (Benzinlikte arabanın teki geri gelirken kırdı)

    Bu kadar.

    Hintli ve Çinli, özellikle düşük hacimli motorlar, astarı yüzünden pahalıya geliyor.
    Bu kilometreye kadar egzantrik zincir değişimi gerekmedimi?

  6. #6
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Radyatör soğutma sıvısı (x3)
    Gidon denge topuzu
    Manet takımı
    Fren hidrolikleri
    Oksijen sensörü
    Arka fren balatası (x2)
    Ön fren balatası
    Statör
    Amortisör keçeleri ve yağı (x2)
    Debriyaj teli (x2)
    Arka sinyal takımı
    Buji(x4)
    Zincir dişli takımı (x3)
    Furş takımı
    Buji pipoları
    Debriyaj yay,saç ve balataları
    Sağ pandizot
    Devir daim pompası keçeleri
    Ayna takımı
    Ön cam (x2)
    Akü
    Ön far ampulü (x2)
    Ön tekerlek rulmanı
    Arka sağ sinyal ampulü
    Yağ filtresi (x15)
    Hava filtresi (x6)
    Statör kapak contası (x3)
    Debriyaj kapak contası
    Sürücü pegleri
    Konfor sele (x2)
    The-Rock bunu beğendi.

  7. #7
    The-Rock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    RS 200
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Radyatör soğutma sıvısı (x3)
    Gidon denge topuzu
    Manet takımı
    Fren hidrolikleri
    Oksijen sensörü
    Arka fren balatası (x2)
    Ön fren balatası
    Statör
    Amortisör keçeleri ve yağı (x2)
    Debriyaj teli (x2)
    Arka sinyal takımı
    Buji(x4)
    Zincir dişli takımı (x3)
    Furş takımı
    Buji pipoları
    Debriyaj yay,saç ve balataları
    Sağ pandizot
    Devir daim pompası keçeleri
    Ayna takımı
    Ön cam (x2)
    Akü
    Ön far ampulü (x2)
    Ön tekerlek rulmanı
    Arka sağ sinyal ampulü
    Yağ filtresi (x15)
    Hava filtresi (x6)
    Statör kapak contası (x3)
    Debriyaj kapak contası
    Sürücü pegleri
    Konfor sele (x2)
    Vay maşallah
    tommygun bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    24 Temmuz 2020
    Şehir
    sinop
    Motosikleti
    düldül(z-one)
    motor da değişmeyen bir ben kaldım

  9. #9

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kilometreye kadar egzantrik zincir değişimi gerekmedimi?
    Hayır gerekmedi. Honda Hasanpaşa ve DRD Ataşehir gerek yok dedi. Ben de bir gariplik hissetmedim henüz.

    Önceki motorum olan Benelli TNT25 için de 0'dan 8500 km'ye kadar değişenleri yazayım:

    3500 km - Sargı
    4600 km - Üst kapak contası ve komple debriyaj
    6700 km - Komple piston silindir, üst kapak, yağ pompası cart curt, ne varsa.
    6800 km - Tekrar sargı
    7500 km - Devirdaim pompası ve benzin pompası
    7600 km - Marş motoru, akü, akış sensörü

  10. #10
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Bunları kayıt tutuyorsunuz sanırım. Ben hiç böyle kayıt tutabilen birisi olamadım maalesef.

  11. #11
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Sarf malzemelerini parça değişimi olarak görmüyorum.
    4 yıl Kymco CK125 kullandım. Parça değişimi yok.
    1 yıl CBF150 kullandım. Parça değişimi yok.
    6 yıl XCITY250 kullandım. Arka jant. Yakıt pompası. Radyatör fanı.
    4 yıldır Burgman 200 kullanıyorum. Parça değişimi yok. Salak bir ustanın arka disk yamuk diyerek sağlam diski değiştirmesini saymıyorum. Çünkü arka teker somununun aşırı torkla sıkıldığı anlaşılana kadar sorun devam etmişti.

  12. #12

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunları kayıt tutuyorsunuz sanırım. Ben hiç böyle kayıt tutabilen birisi olamadım maalesef.
    Telefon ve bilgisayarda OneNote programını kullanıyorum. Her motor için ayrı bir sayfa açıyorum, işime yarayabilecek her şeyin notunu alıyorum.
    Benzin aldığımda kasa kuyruğu beklerken ya da kasadan motora dönerken ne kadar benzin aldığımı giriyorum. Bakım ve parça değişimlerinde de bolca zaman oluyor zaten, onları da giriyorum.
    Motorda bir gariplik fark edersem, sonraki bakımda kontrol etmek üzere bilgisayar başındayken not alıyorum.
    Kullanım kılavuzunu bir kere okuyup, lastik basınçları, balata modeli, lastik boyutları vb sürekli gerekebilecek şeyleri de ekliyorum.

    Bunlar hem benim işime yarıyor, hem de satacak olursam yeni sahibinin işine yarar. Haftada 10 saniyelik işler zaten, üşenmeye bile değmez
    Khaira, jonvolkan, tommygun ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Önceki motorum olan Benelli TNT25 için de 0'dan 8500 km'ye kadar değişenleri yazayım:

    3500 km - Sargı
    4600 km - Üst kapak contası ve komple debriyaj
    6700 km - Komple piston silindir, üst kapak, yağ pompası cart curt, ne varsa.
    6800 km - Tekrar sargı
    7500 km - Devirdaim pompası ve benzin pompası
    7600 km - Marş motoru, akü, akış sensörü
    Eğer geneli böyleyse kötüymüş Benelli, ya da arkasındaki Çinli firmanın asıl ismi neyse işte.

    Gerçi ben de 5000 km de silindir piston değiştim ama genel bir sorun değildi benimki.

  14. #14

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer geneli böyleyse kötüymüş Benelli, ya da arkasındaki Çinli firmanın asıl ismi neyse işte.

    Gerçi ben de 5000 km de silindir piston değiştim ama genel bir sorun değildi benimki.
    Benimki ilk seri motordu, çoğu sorun zamanla düzeldi diye biliyorum.
    Bisikletçiden bozma servisin etkisi de büyük. "Usta" anlamadığı bir şey olunca garantiden parça değiştiriyordu.

    Benelli sayesinde Honda sahibi oldum. O yüzden yeri ayrıdır bende

  15. #15
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    Egzoz x2 (tiger->akrapovic)
    Hava filtresi (bmc)
    Ön cam
    Plakalık
    Sinyaller x2
    Oksijen sensörü
    Lastik
    Stop çakar
    Yağ, yağ filtresi 4x
    Antifriz
    Tank pad seti
    Jant şeridi
    Koltuk arası grenaj
    Radyatör koruma

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Telefon ve bilgisayarda OneNote programını kullanıyorum. Her motor için ayrı bir sayfa açıyorum, işime yarayabilecek her şeyin notunu alıyorum.
    Benzin aldığımda kasa kuyruğu beklerken ya da kasadan motora dönerken ne kadar benzin aldığımı giriyorum. Bakım ve parça değişimlerinde de bolca zaman oluyor zaten, onları da giriyorum.
    Motorda bir gariplik fark edersem, sonraki bakımda kontrol etmek üzere bilgisayar başındayken not alıyorum.
    Kullanım kılavuzunu bir kere okuyup, lastik basınçları, balata modeli, lastik boyutları vb sürekli gerekebilecek şeyleri de ekliyorum.

    Bunlar hem benim işime yarıyor, hem de satacak olursam yeni sahibinin işine yarar. Haftada 10 saniyelik işler zaten, üşenmeye bile değmez
    Ayrıntılı kayıt tutma huyu bende de var. Hangi işleme tarih tarih ne ödemişim, neleri değiştirmişim hepsini yazıyorum.

  17. #17
    jonvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    2016 Yamaha Xmax 400 ABS
    Peki bu kayıtları tutmak ne gibi faydalar sağlıyor? Ben bakım kilometresinden başka bir şeyi kayıt etmem. Muhakkak bir katkısı vardır size.

  18. #18
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu kayıtları tutmak ne gibi faydalar sağlıyor? Ben bakım kilometresinden başka bir şeyi kayıt etmem. Muhakkak bir katkısı vardır size.
    Bakım km.sine göre her zaman bakım yapılmayabiliyor. Söz gelimi bazı parçaları erken değiştiriyoruz, bazı parçaları da bakım km.sinin dışındaki zamanlarda. Düzenli olarak da motor sürüp her ay belli bir km yapıyorsanız da üç aşağı beş yukarı önünüzdeki ay ya da 2 ay sonra hangi parçalara ihtiyacınız olacağını az çok tahmin edebiliyorsunuz. Bu nedenle belli ürünleri enflasyonun olduğu şu ortamda erken almak size avantaj sağlayabiliyor. Ya da geriye dönük olarak motor için şu kadar para harcamışım demek o motorun işletme gideri hakkında size daha sağlıklı bilgi verebiliyor.
    espresso ve jonvolkan bunu beğendiler.

  19. #19
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu kayıtları tutmak ne gibi faydalar sağlıyor? Ben bakım kilometresinden başka bir şeyi kayıt etmem. Muhakkak bir katkısı vardır size.
    Ben genellikle hep kendim yaptığım için kayıt altına almam bana moral oluyor, nasıl oyunlarda tab tuşuna bastığımızda iyi skor görünce seviniyorsak bende aynı şekilde seviniyorum. Biraz konu dışı ama ben bir tamirat yapacağım zaman yarım tamirat genellikle yapmam, yapılan yarım tamirler (set halinde değişilmemesi) genelde randıman alınmaz, mesela şanzımanım dağılsa şanzımanı değiştirirken krank rulmanlarını ve kol yataklarınıda değiştiririm yani açtığım kısım kolay açılmıyorsa en uzun ömürlü olması yoluna ilerlerim.
    jonvolkan bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı jonvolkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu kayıtları tutmak ne gibi faydalar sağlıyor? Ben bakım kilometresinden başka bir şeyi kayıt etmem. Muhakkak bir katkısı vardır size.
    Mesela bazen motor çok yakıyormuş gibi hissediyorum. Son 100-1000 km tüketimlerime bakıyorum, genel ortalamamla aynı çıkınca rahatlıyorum
    tommygun'ın dediği gibi sarf malzemelerinin değişim zamanını belirlemeye de yardımcı oluyor. Son anda kredi kartına sürprizler çıkmıyor.

    Özetle aşırı bir fayda sağlamıyor aslında. Hem uğraş, hem mental rahatlık diyelim.
    jonvolkan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)