Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR1100XX HAYABUSA K1300S ZZR1400 hakkında sohbetler .

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Arkadaşlar cümleten selamlar.Cbr1100 xx hayabusa zzr1400 k1300 s hakkında paylaşımlarınızı yaparsanız sohbetimiz düzey kazanacaktır. Ben tüm bu makineleri kullandım ama k1300s hakkında yeterince bilgi sahibi değilim ,diğer makineleri uzun yıllar kullandığım için kullanıcı bilgilerine yeteri kadar sahibim. Buradaki amaç sport touring (hyper)tarzı makinalar hakkında toplu paylaşımdır.
    cbr1100xx ten başlayalım

    https://www.youtube.com/watch?v=cAvw...KawasakiMotors" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:50 ----------

    Hayabusa ilk üretim [COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

    gen 3 sonunda :

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

    zzr1400

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

    k1300s
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Yüksek süratlerde (300 civarı) konfor arıyorsanız doğru adres. Artı mekanik toleransları yüksek olsun problem çıkarmasın diyorsanız Japon...
    cbr1100 xx bunu beğendi.

  3. #3
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Bu tip motorlar drag yarışlarında modifiye edilerek kullanılmaya çok müsait..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:32 ----------


  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı cbr1100 xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayabusa Japonca şahin demekmiş, Kawasaki'nin Zzr 1400 reklamının başlarında tepede uçan şahin göstermeleri hoş bir gönderme olmuş.
    cbr1100 xx bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    bahsi geçen motosikletlerle ilgili tek bilgim hayabusa'nın adını peregrine şahininden alması. peregrine şahini kuş avlayan bir tür ve honda'nın blackbird'ünü avlasın diye böyle bir isim verilmiş. nitekim avlamış da.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayabusa Japonca şahin demekmiş, Kawasaki'nin Zzr 1400 reklamının başlarında tepede uçan şahin göstermeleri hoş bir gönderme olmuş.
    ben bir üstteki mesajı yazarken tommygun da benzer bir bilgi vermiş.
    tommygun ve cbr1100 xx bunu beğendiler.

  6. #6
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Fjr1300 Gtr1400 Gt1600 tam touring gt tarzında üretilmişler. Oturuş pozisyonu ve mekanik yapıları itibariyle daha soft ama rahat makinalar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------


  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı goran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek süratlerde (300 civarı) konfor arıyorsanız doğru adres.
    Stabilite falan demek istediniz tahminim 300 km hızla giderken konfor biraz oksimoron değil mi? Saniyede 85 metre ilerlerken çok rahat olmamakta fayda var bence

    Superduke forumunda 8000 devirde titreşimi sormuştum. Biri "o devirde kullanıyorken gidonun nereye işaret ettiğine odaklanıyorum" yazmıştı. 8000 devir çok yüksek değil ama SDR o devirde arka tekerde 140 beygiri geçiyor.

    Alıntı cbr1100 xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tip motorlar drag yarışlarında modifiye edilerek kullanılmaya çok müsait..
    Yolda gördüğüm arkaya uzun salıncak takılmış Hayabusa sayısını hatırlamıyorum. O kadar çok ki... Çok çirkin ve dengesiz gözüküyor açıkçası. Zevkli olsa gerek.

    Bu arada blackbird zamanının en hızlı motosikletiymiş...
    goran ve cbr1100 xx bunu beğendiler.

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bmw , K1300S in motorunu Kawasaki'den tersine mühendislikle aparmıştır , şaka değil
    cbr1100 xx bunu beğendi.

  9. #9
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bmw , K1300S in motorunu Kawasaki'den tersine mühendislikle aparmıştır , şaka değil
    K 1200 ile başlamışlar k 1300 ile tamamlamışlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:00 ----------


  10. #10

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    2023 hayabusa sahibiyim. SDR da kullandım ama bambaşka hayvanlardan bahsediyoruz. FJR konforu 200 civarı neyse Hayabusa 250 üstünde öyle. SDR ile eve yakın yerlerde avlanabilirsiniz ve çok yorar. Hayabusa ile otobandan bambaşka bir şehire hatta Yunan'a ışınlanıp aynı gün oranın hızlı ekibiyle gazlayabilirsiniz.

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı cbr1100 xx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    K 1200 ile başlamışlar k 1300 ile tamamlamışlar..
    Farka bak. Nerden nereye. 25 yilda neler neler degismis. Egzos profili, arka lamba dizayni ve yan aynalarin sekli degismis biraz.

    Timsah gibi masallah. Dinazorlar zamaninda da ayni, bugun de. Optimum yeri bulmus. Gecirecek evrim kalmamis. Motosikletlerin Ajda Pekkan'i.

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı goran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....Hayabusa ile otobandan bambaşka bir şehire hatta Yunan'a ışınlanıp.....


    Hocam en fazla 150 km ışınlanırsın , YouTube'da 10 dk video izlemekle Hayabusa gibi motorları çözemezsiniz , 250 km/s üstü hızlarda 150 km de depoyu kurutuyor , 45 dk da bir durup 20 lt benzin alarak nasıl bir ışınlanma yaşanacak açıklarmısın ;)

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam en fazla 150 km ışınlanırsın , YouTube'da 10 dk video izlemekle Hayabusa gibi motorları çözemezsiniz , 250 km/s üstü hızlarda 150 km de depoyu kurutuyor , 45 dk da bir durup 20 lt benzin alarak nasıl bir ışınlanma yaşanacak açıklarmısın ;)
    Harbiden de o kadar yakiyor mu? Neredeyse 3 tonluk 5700cc V8 motorlu Land Cruiser o kadar yakiyor!

    Bu arada:


  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Harbiden de o kadar yakiyor mu? Neredeyse 3 tonluk 5700cc V8 motorlu Land Cruiser o kadar yakiyor!

    Bu arada:

    https://www.youtube.com/watch?v=xQiJkpVk2eY
    Esasen Hayabusa'ya özel bir durumda değil 200-250 üstü giden bütün motorlar yakar , senin makinede 250 ile giderken 10 lt yakıyordur Haşmet , şehirler arası 500 km üstü bir yolda sürekli bu şekilde gidilemez anlatmak istediğim buydu , hem çok yorucu olur hemde yakıt maliyetini düşününce imkansız bir sürüş olduğu apaçık , ara ara 200 üstü genellikle 120-150 normaldir , yolculuğun süresinide bu hızlar üzerinden belirtmek gerçeği yansıtır..
    hasmet bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Önceki motorum RSV4 daha güçlü ve daha hızlıydı ama otobanda sbk ile aynı hız ortalamalarını tutturmak imkansız. Yüksek tempoda tabii ki menzil az ve sık sık benzin almalısınız😔
    hasmet bunu beğendi.

  16. #16
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esasen Hayabusa'ya özel bir durumda değil 200-250 üstü giden bütün motorlar yakar , senin makinede 250 ile giderken 10 lt yakıyordur Haşmet , şehirler arası 500 km üstü bir yolda sürekli bu şekilde gidilemez anlatmak istediğim buydu , hem çok yorucu olur hemde yakıt maliyetini düşününce imkansız bir sürüş olduğu apaçık , ara ara 200 üstü genellikle 120-150 normaldir , yolculuğun süresinide bu hızlar üzerinden belirtmek gerçeği yansıtır..
    Benimki yuksek hizda cok daha fazla yakar eminim, cunku Hayabusa gibi aerodinamik degil, bayagi sekilsiz. Ki zaten 220km/h uzeri hizlarda dik oturup surekli boynu dik tutmak sorun

  17. #17
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Konuyu daha yeni gördüm

    2000 Hayabusa, 2006 Hayabusa, 2010 ZZR 1400, 1999 CBR 1100 XX sahibi olmuş ve toplamda bunları toplamda 35-40.000 km kullanmış biri olarak bişeyler yazabilirim sanırım K1300 hiç kullanmadım, o sebeple onu bu kıyaslamanın dışında turuyorum.

    Konfor: XX:5 ZZR:4 Busa:3

    -XX en konforlusu, daha yüksek bir gidon ve daha yumuşak amortisör sistemi sebebiyle.
    -ZZR ise Hayabusa'dan daha konforlu net bir şekilde. Daha sert ama daha konforlu, kalite

    Hız, Güç, Hızlanma: ZZR:5 Busa:4 XX:3

    -XX'lerin en performanslısı 164 HP enjeksiyonlu 99-2000-2001 modeller. İçlerinde en yavaşı olsa bile ciddi güçlü, şakaya gelmeyecek bir motosiklet

    -Busa ne türlü kullanırsan kullan sakin, hırçın, hiç farketmez hep gazlamak isteyen bir motor, 2 saniye sağ elinizi aklınızdan çıkarsanız kendi kendine hızlanabilen bir motor. Çok güçlü, XX'ten 200 km/h üstü hızlarda farkını belli ediyor. 300 ile giderken gazı kapat, tekrar gaz verdiğinde o hızda bile öne atılan bir motor

    -ZZR içlerinde en hızlısı. Busa'nın aksine gücü nasıl kullandığınıza göre davranıyor. Yavaş ve sakin gitmek istersen o şekilde yürüyor, delirmek istersen senden daha deli olduğunu anında gösteriyor. Bir yerde bu gücün hızlanmanın bitmesini bekliyorsun ama bitmiyor. 2. viteste gazı tak diye açamıyorsun patinaja düşmesin diye, bir miktar yediriyorsun, 3. viteste artık patinaja düşmez deyip tam gaz verdiğinde bir alt vitese göre daha iyi hızlandığını farkediyorsun. 4 e attığında daha düşük bir hızlanma kapasitesi beklerken 4'ün sonlarında "acaba tekere mi gelecek bu yaaa? diye düşünüyorsun. Bambaşka bir his. Biraz sert kullandığın bir sürüş sonunda " İyi bugün ölmediysem bir daha ölmem herhalde " dedirtir.

    Sürüş, viraj: ZZR:5 Busa:4 XX:4

    -ZZR içlerinde en kısa dingil mesafesine sahip. Şasi XX ve Busa'daki gibi motoru iki yandan sarmak yerine motorun üstünden gidiyor. Aslında şasi bile değil bakınca, dikine bir alüminyum parça. Hızlı, manevra kabiliyeti her hızda diğerlerinden çok keskin. Viraj hızı daha yüksek. Yatırmak, sağdan sola tam yatırmalarda hareket kabiliyeti daha kolay, daha rahat. İçlerinde en dik ön maşa açısına sahip ve dolayısıyla en ufak harekete tepkisi de en net ve fazla olanı. Makyajlı kasa öhlins arka amortisöre sahip olanı daha da iyidir.

    -Busa uzun dingil mesafesini hissettiriyor ve uzun hızlı virajı çok iyi, çok fazla yatma açılarında ön taraf biraz kopuk, iletişimsiz ama limitleri çok yüksek yine ZZR kadar canlı hissettirmese de.

    -XX, en ağır ve hantal hissettireni içlerinde ama bu kabiliyetsiz olduğu anlamına gelmesin. 2016-2017 yıllarında uçmakdere de siyah bir XX e denk gelmiş olanlar ne demek istediğimi anlayacaktır Ayarsız ön amortisöre sahip olması en kötü yanı. Ben ön maşa yağlarını değişirken daha kalın bir yağ ile daha sert bir ön amortisör hedeflemiştim ama sonra vazgeçip orjinale döndüm. 100.000 km de olmasına rağmen ön yayların ezilme durumu tolerans değeri arasında olunca, standart kullanmak istedim. Bir virajda tam yatıkken diğer viraja yatırmak Busa'dan daha kolay.

    Fren: XX:5 ZZR:4.5 Busa:3

    - XX kombine fren sistemini ilgisi olanlar incelesin. Sağ önde yüzer kaliper, diski ısırınca diskle birlikte hareket etmeye başlıyor, bağlı olduğu kaliperden bağımsız pistonu mecburen ittirip arkaya fren gücü gönderiyor. Fikir, çalışma prensibi ve düz yol frenlemesi muazzam. Ben rbf660 hidrolik, sinter balata, kaliper tamir takımı ile öyle bir fren yapmıştım ki, ısırma hissi, dozajlama ve fren gücü bambaşka bir seviyedeydi. Tam da 96 yılındaki testlerde anlatıldığı gibi, ön freni aniden sıkınca, arkaya öyle bir fren gücü gidiyordu ki arka teker kilitlenebiliyordu ön freni 200+ hızlarda çok sert sıkınca. Sırf fren yapmak için hızlandığım bir motordu. Frende öne yığılmak yerine yere doğru çekilme hissi olan çok acayip bir freni vardı. Art arda gelen sağ sol virajlarda bir virajdan diğerine yatmaya çalışırken fren yaptığımda yatma hareketini çok zorlaştırıyordu arkaya giden frenle dik durmak istediği için.

    -ZZR de çok çok iyi frenlere sahip fakat his olarak XX kadar etkili değil. Belki XX ile aynı puanı vermeliydim fren gücü bir tık eksik olsada ön ve arkayı bağımsız kullabilmekten dolayı. Hızlı kısa art arda gelen virajlarda XX'ten daha etkili frenlere sahip fakat 250 ile giderken limit frende XX 'in yaşattığı duygudan biraz yoksun

    -Hayabusa, eveeet hayabusa. Durmuyor. Balata, kaliper tamir takımı, farklı disk, farklı lastik, durmuyor. Tabiki duruyor ama o hızın ve gücün hakkı bir şekilde duramıyor. Çelik fren hortumu vs ne yaparsan yap çok etkili olmuyor

    Bakım, sorunsuzluk, yürütme maliyeti : XX:5 Hayabusa:5 ZZR:4

    -XX avrupada kurşun geçirmez bir motor olarak anılıyor. 300.000 km lerde pist günlerine katılanlar var. Egzantrik gergisi haricinde kronik sıkıntısı yok. Heleki karbüratörlü olanlarda bozulacak bir sensör vs olmadığından tam anlamıyla kurşun geçirmez. 98 yılıydı sanıyorum, amerikada motosiklet draglarında turbo XX 500 hp güç ile orjinal kol ve ana yataklar ile gazlıyordu. Hal böyleyken 164 hp ile o motoru kırmak şmkansıza yakın. Tek sıkıntı TR'de çok parça olmaması.

    -Busa da çok çok dayanıklı. Top speedde dakikalarca kesicide gidebilen bir makina. Alırken göstergede gördüğüm km yi iki ile çarpıyordum, yine de bu km lerde kırılmaz diye düşünüp alıyordum.

    -ZZR ile hiçbir problem yaşamadım. Hatta en ufak bir sorun yaşamadığım tek motorumdu. Ona rağmen piayasada o kadar kırılgan bir algısı var ki, o yüzden 4 puan verdim. 50.000 km de almıştım ve ben almadan çnceki sahibi motoru alırken "abi nolur alma, bu parayı denize at ama bu motoru alma" dedim. O halde bir motoru aldık ve eksiklerini giderdik, 15.000 km kadar eski sahibi, 10.000 km kadar da ben kullandım, en ufak bir sorun yaşamadık. Bazıları ilk kasa ZZR'lerde yağ soğutucu olmadığı için hararet yapar vs derler, korkmayın, Busa'dan fazla hararet sorunu yaşayan bir motor değil.

    -Ekstra olarak, hepsinde 5000 km de bir yağ değiştirmek lazım, malum yaşlı motorlar. Hepsi sert kullanımda 5000 km de arka lastiği düzleyebilir. Ön lastik 10.000km gider. (Ben metzeler rennsport pist lastiğinin yanaklarını 2000 km de bitirdim XX ile. 2017 yılında km de 50 kuruş lastik yakıyordu sadece, onu söyliyeyim.)
    Debriyaj bu güçlerde motorların tüm yükünü çekiyor, komple set değişmesi gerekir ve biraz da teker yapan, sert kullanan biri iseniz 30.000 km de max ön maşa keçesi, debriyaj, 15-20 binde zincir vs değişmesi gerekir. Sinterli güçlü balatalar çok iyi tutar ama diski fazlaca traşlar. Yine bu performansta motorlarda her sene fren ve debriyaj hidrlikleri değişmesi gerekir. Ön maşa yağları ve sökmüşken keçeleri en fazla iki senede değişmesi gerekir. Bunları yapmadan bu motorlarda sadece zevk almaya çalışan yolcular olursunuz, gerçekten zevk almak ve tepesine binmek isteyenler bunları yapmak zorundadır.
    killingroad ve Cyan bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Japon bu kardeşim ne parçası değişiyorsun gereksiz yere :D

    İki tane soru:

    1. Profilinde neden hala SuperBlackBird yazıyor :D
    2. XX'in frende devrilmeye direnmesini adam gibi veya ayarlı bir ön amortisör ile çözebilir miydin? Bana arkaya da fren gittiği için yatmamak istemesi yerine ön amortisör ek yük altında kaldığı için devrilmek istemiyor gibi geldi okuyunca? Yoksa sadece sağdan sola alırken vardı da düz frende yatmak istediğinde usulca dinliyor muydu?
    initial-D bunu beğendi.

  19. #19
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon bu kardeşim ne parçası değişiyorsun gereksiz yere :D

    İki tane soru:

    1. Profilinde neden hala SuperBlackBird yazıyor :D
    2. XX'in frende devrilmeye direnmesini adam gibi veya ayarlı bir ön amortisör ile çözebilir miydin? Bana arkaya da fren gittiği için yatmamak istemesi yerine ön amortisör ek yük altında kaldığı için devrilmek istemiyor gibi geldi okuyunca? Yoksa sadece sağdan sola alırken vardı da düz frende yatmak istediğinde usulca dinliyor muydu?
    İmzaya hiç dikkat etmemişim bile

    Abi şöyle düşün. Arka arkaya iki viraj var, ilki hızlı 100 ile dönüyorsun, ikincisi 60 ile. 150 ile geldin ilk viraj için 90 a düştün hiç bir sıkıntı yok, 90a inip devirdin motoru ve gazla dönmeye başladın hızın oldu 110,hiç düzlük falan yok hemen diğer viraja bağlanıyosun ama 50 ye düşmen gerek fakat hala 1110 ile tamamen yatık durumda ilk viraj çıkışındasın. İşte orada 110 ile motoru kaldırıp aynı anda ön freni sıktığında çok hızlı dik hale geliyor motor arkayada fren gücü gidince, ama sonraki viraj için yatarken çok zorlanıyor. 1 birim hızda kalkarken 2 birim hızda yatıyor, virajı birbirine bağlarken 3 birim zaman geçiyor. Ama aynı virajı zzr 1100 veya 1400 ile bağlamak çok daha zevkli çünkü bir virajdan diğerine yavaşlayarak yatık-dik-yatık yapma zevkin törpüleniyor XX te, kafanın yumuşaklığından yığılma ile hareket edemiyor değil yani. Bence böyle herçekleşiyor olay
    killingroad bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmzaya hiç dikkat etmemişim bile

    Abi şöyle düşün. Arka arkaya iki viraj var, ilki hızlı 100 ile dönüyorsun, ikincisi 60 ile. 150 ile geldin ilk viraj için 90 a düştün hiç bir sıkıntı yok, 90a inip devirdin motoru ve gazla dönmeye başladın hızın oldu 110,hiç düzlük falan yok hemen diğer viraja bağlanıyosun ama 50 ye düşmen gerek fakat hala 1110 ile tamamen yatık durumda ilk viraj çıkışındasın. İşte orada 110 ile motoru kaldırıp aynı anda ön freni sıktığında çok hızlı dik hale geliyor motor arkayada fren gücü gidince, ama sonraki viraj için yatarken çok zorlanıyor. 1 birim hızda kalkarken 2 birim hızda yatıyor, virajı birbirine bağlarken 3 birim zaman geçiyor. Ama aynı virajı zzr 1100 veya 1400 ile bağlamak çok daha zevkli çünkü bir virajdan diğerine yavaşlayarak yatık-dik-yatık yapma zevkin törpüleniyor XX te, kafanın yumuşaklığından yığılma ile hareket edemiyor değil yani. Bence böyle herçekleşiyor olay
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İmzaya hiç dikkat etmemişim bile

    Abi şöyle düşün. Arka arkaya iki viraj var, ilki hızlı 100 ile dönüyorsun, ikincisi 60 ile. 150 ile geldin ilk viraj için 90 a düştün hiç bir sıkıntı yok, 90a inip devirdin motoru ve gazla dönmeye başladın hızın oldu 110,hiç düzlük falan yok hemen diğer viraja bağlanıyosun ama 50 ye düşmen gerek fakat hala 1110 ile tamamen yatık durumda ilk viraj çıkışındasın. İşte orada 110 ile motoru kaldırıp aynı anda ön freni sıktığında çok hızlı dik hale geliyor motor arkayada fren gücü gidince, ama sonraki viraj için yatarken çok zorlanıyor. 1 birim hızda kalkarken 2 birim hızda yatıyor, virajı birbirine bağlarken 3 birim zaman geçiyor. Ama aynı virajı zzr 1100 veya 1400 ile bağlamak çok daha zevkli çünkü bir virajdan diğerine yavaşlayarak yatık-dik-yatık yapma zevkin törpüleniyor XX te, kafanın yumuşaklığından yığılma ile hareket edemiyor değil yani. Bence böyle herçekleşiyor olay
    İmza değil yaw, "motosikleti" kısmı.

    Vaziyeti anladım da, bunun neden arka frenden kaynaklandığını anlamadım.
    Dümdüz geldin 180'den 110'a indin, freni geç başlatırsan hatırı sayılır ön fren varsa ki kombine denen eşşek yüzünden bunu da ölçemiyorsun da, tek bir sağa dönüş var. Orada da yatmaya direnç olmuyor mu, sadece transtionda mı var bu durum?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)