Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

İnanılmaz sert ve değişken vites geçişleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Bende de aynı dert var.
    Genelde ya zincir yağsız kaldığı için oluyor ya da hava sıcaklığı değiştikçe debriyaj teli uzuyor/kısalıyor, tekrar ayarlamak zorunda kalıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motosiklet şanzımanları sıralı denilen senkromençsiz viteslere sahip , bu tip sanzımanlarda vites değişimi hızlı yapılmalı , vites levyesine kararlı bir şekilde basılmalı yada çekilmeli , motorunuzun vites geçişleri bir gün yumuşak diğer gün sert ise bu sizin o günkü ruh halinizden , konsantrasyonunuzdan ve hatta giydiğiniz ayakkabı yada bottan kaynaklanabilir , bir çok defa kampta vs terlikle , spor ayakkabı ile bir iki kilometre ilerdeki markete gittim , sert bota alışan ayağıma vitesler bir garip gelmistir , sizdede böyle bir şey olabilir..

  3. #23
    fb__ömer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MonsterR25(x)- 450SR(x)- Street Triple 765RS(&#998
    2 adet 450sr, biri benimki 3200km 5100 yağ. Diğeri arkadaşımın 1600km putoline ntech pro r+ yağ.

    Benim zincirimin gerilmesi de lazım.

    Ama böyle bir fark olamaz. Arkadaşın motorunda resmen yapay zeka var vitesi atacağımı hissediyor yok böyle yumuşaklık.

    Benim motor ise sanki basketbol topuna vuruyorum. Yok böyle sertlik.


    Bugün motorun yağını değişeceğim.

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Benim motor ise sanki basketbol topuna vuruyorum. Yok böyle sertlik.

    Bugün motorun yağını değişeceğim.
    Uygunsuz / kalitesiz veya zamanı geçmiş bir yağ değilse (öyle olsa bile şüpheli de...), sırf yağ yüzünden vites geçişlerinin bu kadar sertleşmesi bence mümkün değil. Başka bir yerde / mekanik bir sıkıntı / ayarsızlık vs. olmalı...

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı fb__ömer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 adet 450sr, biri benimki 3200km 5100 yağ. Diğeri arkadaşımın 1600km putoline ntech pro r+ yağ.

    Benim zincirimin gerilmesi de lazım.

    Ama böyle bir fark olamaz. Arkadaşın motorunda resmen yapay zeka var vitesi atacağımı hissediyor yok böyle yumuşaklık.

    Benim motor ise sanki basketbol topuna vuruyorum. Yok böyle sertlik.


    Bugün motorun yağını değişeceğim.
    Sym Wolf kullanırken bir ara yağ olarak 5100 kullanıyordum. Bizim yağ değişim aralıklarımız 3000'de birdi ve ilk 1500-2000 km arası 5100 çok iyi bir yağken nedense bu aralıktan sonra yağın huyu suyu değişiyor ve vites değiştirirken dal kırıyor gibi çat çut uğraşıyordum. 5100'e mok atmak istemem ama benim o motora iyi gelmiyordu. Bence siz de farklı bir yağ kullanın ve bir kaç bin km deneyimleyin eğer düzelirse sorununuz yağdandır, düzelmiyorsa farklı yerlere bakmak gerek. Bir de debriyaj telinizin ayarı da çok önemli, o da vites geçişlerinde sıkıntı yaratabiliyor.
    Cyan bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sym Wolf kullanırken bir ara yağ olarak 5100 kullanıyordum. Bizim yağ değişim aralıklarımız 3000'de birdi ve ilk 1500-2000 km arası 5100 çok iyi bir yağken nedense bu aralıktan sonra yağın huyu suyu değişiyor ve vites değiştirirken dal kırıyor gibi çat çut uğraşıyordum. 5100'e mok atmak istemem ama benim o motora iyi gelmiyordu. Bence siz de farklı bir yağ kullanın ve bir kaç bin km deneyimleyin eğer düzelirse sorununuz yağdandır, düzelmiyorsa farklı yerlere bakmak gerek. Bir de debriyaj telinizin ayarı da çok önemli, o da vites geçişlerinde sıkıntı yaratabiliyor.
    (Senin mesajına cevap veriyorum ama ortaya yazıyorum @tommygun)
    Tel ayarı çok önemli: Benim dikkat ettiğim bir konu var; memleketin ort. boyu pek uzun sayılmaz, dolayısıyla eller de çok büyük değil. Eller büyük olmadığı ve motosikletlerin %99'unda ayarlı debriyaj maneti olmadığı için pek çok sürücü debriyaj manet boşluğunu kullanım kitapçıklarında tavsiye edilenden daha fazla ayarlıyor ki parmakları kavramaya yetişsin, kavramayı daha rahat kontrol edebilsin. Çoğu motosikletlerin kullanım kitapçığında debriyaj manet boşluğunu 1-1,5 cm civarı ayarlanması tavsiye edilir. Boşluğu mümkün olan en az şekilde ayarladığınızda hem hızlı ve ani vites geçişlerini çok daha rahat yapıyorsunuz hem de ayırmanın tam olduğundan emin olabiliyorsunuz. Boşluğu fazla ayarlamak vites geçişlerinde en çok problem çıkaran sebeplerin başında geliyor.

    Kendi adıma boşluğu 1cm'den fazlasına ASLA ayarlamıyorum, ne kadar az o kadar iyi. (Ama mutlaka bir boşluk olacak yoksa debriyajı erken yeme riski var...) (Hava durumuna göre telde çekme olduğu için hava koşulları değiştiğinde hemen boşluğu tekrar ayarların; zaten alıştığım gibi olmayınca rahat edemiyorum...) Bu arada güzel ve kolay bir başka ölçüt var; debriyaj manetinin pivot noktasında en fazla 2 kredi kartı girecek kadar boşluk bırakın, öyle ayarlaması bana daha kolay ve tekrarlanabilir geliyor. (Bunu Ari Henning'in MC Garage veya Revzilla videolarından birinde görmüştüm sanırım...)

    Vites geçiş problemlerinin bir önemli sebeplerinde biri debriyaj telini de her daim temiz ve yağlı tutmayı ihmal etmek; telin yuvasında çok ama çok rahat hareket edebilmesi gerekiyor...
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bir tık gerginlik belki gerekenden fazla olup siz motosiklete bindiğinizde zinciri fazla gerip şanzımanı şıkıştırdığı için sert geçişlere sebebiyet veriyor olabilir, zincirinizi 2 cm civarı hareket edecek şekilde gererseniz optimum ayarı tutturmuş olursunuz ve bu sayede şanzımanın daha sağlıklı çalışmasına izin verirsiniz.
    Evet konuya bi açıklık getireyim zinciri iki gün önce falan gevşelttim hissediliyor bir fark oldu gibi ama yeteri kadar değil hala arada olması gerekenden sert olabiliyor sanırım dahası motorun karakteri ile ilgili çünkü bir çok motora bindim ilkkez böyle bişeyle karşılaştım teşekkürler yardımın için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:55 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet şanzımanları sıralı denilen senkromençsiz viteslere sahip , bu tip sanzımanlarda vites değişimi hızlı yapılmalı , vites levyesine kararlı bir şekilde basılmalı yada çekilmeli , motorunuzun vites geçişleri bir gün yumuşak diğer gün sert ise bu sizin o günkü ruh halinizden , konsantrasyonunuzdan ve hatta giydiğiniz ayakkabı yada bottan kaynaklanabilir , bir çok defa kampta vs terlikle , spor ayakkabı ile bir iki kilometre ilerdeki markete gittim , sert bota alışan ayağıma vitesler bir garip gelmistir , sizdede böyle bir şey olabilir..
    Yok kendimden bazlı bi problem değil çünkü ilk motorum değil bir çok motor kullandım zinciri gevleştince hissedilir bi düzelme oldu ama yeterli olmadı tabi hala yer yer sertleştiği oluyor genel cf motolara bakarsak sanırım bu hepsinde var zamanı gelince tekrar bi japona döneriz.

  8. #28
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Alıntı iskampavya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2015 Nc750x var bende, aynı sizdeki gibi. Motor sıcak,soguk,ılık hiç belli olmuyor nezaman ne yapacağı,bazen sogukken pamuk gibiyken bazen taş gibi sert oluyor veya sıcakken.. devir yakalamaya çalışmakta nafile.. motul7100 yağ kullanıyorum şuan.
    Nc750x özelinde benim buldugum formül vites feçişlerini cok yavas yapmak daha sorunsuz oluyor hızlı vites geçişlerini sevmiyor. Konuya gelecek cevapları bende merak ediyorum.
    7100 yağ kullanımında benzer problemleri yaşayanları okudum.Genelde yarı sentetik ve 5100 serisi öneriliyor.
    iskampavya bunu beğendi.
    İyi bir yol arkadaşınız varsa hiçbir yol uzak değildir.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)