Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Orta Segment Motosiklet Tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiflo'nun web sitesine girerek yağ filtresi için küçük bir araştırma yaptım. Buna göre; Moto Morini X-Cape, CF Moto 500, Voge 500 için Hf682 modelini kullanılırken Cb 500,X,F, Cbr 500 R için Hf 204 modeli kullanılmış.

    Aynı şekilde hava filtresi için de "Dna filters" sitesinde bir araştırma yaptım. Buna göre; Voge 500'de R-VO5E23-01 kodlu hava filtresi kullanılırken, Cb 500,X,F, Cbr 500 R için R-H5N20-02 kodlu hava filtresi kullanılmış.

    Belki keçeler, contalar birbiriyle aynıdır.
    Bir kopyalama var ama bire-bir değil anlaşılan...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kopyalama var ama bire-bir değil anlaşılan...
    Biraz da pazarlama hilesi olabilir. Belki bloğun görünüşü Honda bloğuna benziyordur, belki ürettikleri güçler de benzerdir ama Türkiye'de rahat satılabilmesi adına bizim distribütörler atıp sıkıyor da olabilir. Aynı şey Kawasaki'nin 650 cc çift silindir bloğunu kullanan Cf Moto için de söylenebilir. Bir üretici hali hazırda kullanmakta olduğu bloğun üretim iznini neden farklı bir markaya versin ki?
    espresso ve Khaira bunu beğendiler.

  3. #23

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz da pazarlama hilesi olabilir. Belki bloğun görünüşü Honda bloğuna benziyordur, belki ürettikleri güçler de benzerdir ama Türkiye'de rahat satılabilmesi adına bizim distribütörler atıp sıkıyor da olabilir. Aynı şey Kawasaki'nin 650 cc çift silindir bloğunu kullanan Cf Moto için de söylenebilir. Bir üretici hali hazırda kullanmakta olduğu bloğun üretim iznini neden farklı bir markaya versin ki?
    Her iki firmanın da ters mühendislik ile motorları kopyaladığını düşünüyorum. Cfmoto pek çok başka marka ile partnerlik anlaşması var, belki de bedeli karşılığı Kawasaki'den planları kullanma izni almıştır. (Düşük ihtimal...) MT 650 ile Versys'in pek çok bilgisi bire-bir aynı; motor kulaklarının yerleri bire-bir aynıymış. Büyük ihtimal her iki firma da kopyalama yoluna gitmiştir ancak işin içinde patentler olduğu için temel bazı ayrıntılarda değişiklik yapmışlardır.
    espresso ve Khaira bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiflo'nun web sitesine girerek yağ filtresi için küçük bir araştırma yaptım. Buna göre; Moto Morini X-Cape, CF Moto 500, Voge 500 için Hf682 modelini kullanılırken Cb 500,X,F, Cbr 500 R için Hf 204 modeli kullanılmış.

    Aynı şekilde hava filtresi için de "Dna filters" sitesinde bir araştırma yaptım. Buna göre; Voge 500'de R-VO5E23-01 kodlu hava filtresi kullanılırken, Cb 500,X,F, Cbr 500 R için R-H5N20-02 kodlu hava filtresi kullanılmış.

    Belki keçeler, contalar birbiriyle aynıdır.
    Tesekkurler Tommygun verdigin bilgi icin. Sarf malzemeleri, belli basli parcalari muadil olsaydi bi ihtimal mantikli olabilirdi voge. Ama su haliyle buyuk bir risk.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler Tommygun verdigin bilgi icin. Sarf malzemeleri, belli basli parcalari muadil olsaydi bi ihtimal mantikli olabilirdi voge. Ama su haliyle buyuk bir risk.
    Aslında yine de riskli olmayabilir, bol bol araştırmak gerek ve liste hazırlamak gerek. Conta, keçe zaten önemli değil sanayide kestiriliyor, statör desen bobinajcıda sardırılabiliyor, konjektör desen aliexpress'ten getirtiriz, filtrelerde ne kullanıldığını bulduk, zincir dişli zaten problem değil. Bilemiyorum, benim gibi bir kullanıcı için çok riskli değil. Çözülür gibime geliyor, bir de bunlar yeni makine, zart zurt sorun çıkarmaz diye umuyorum.
    Khaira ve espresso bunu beğendiler.

  6. #26

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında yine de riskli olmayabilir, bol bol araştırmak gerek ve liste hazırlamak gerek. Conta, keçe zaten önemli değil sanayide kestiriliyor, statör desen bobinajcıda sardırılabiliyor, konjektör desen aliexpress'ten getirtiriz, filtrelerde ne kullanıldığını bulduk, zincir dişli zaten problem değil. Bilemiyorum, benim gibi bir kullanıcı için çok riskli değil. Çözülür gibime geliyor, bir de bunlar yeni makine, zart zurt sorun çıkarmaz diye umuyorum.
    Ben bakim konusunda tatli su motorcusuyum acikcasi yurtdisi sanayi vs hem zor gelir hemde ugrasmak icin yeteri kadar vaktim olmaz.

    Birde motosiklet benim elim ayagim cok sık bahcesehir bakirkoy yapiyorum. Motorun 3 4 hafta yatmasi parca beklemek hayatimi iskenceye cevirir. Her yol Hondaya cikiyor
    espresso bunu beğendi.

  7. #27
    doberman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2014 Iron 883
    nc750x uzun vadede sizi çok mutlu edecektir

  8. #28
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bakim konusunda tatli su motorcusuyum acikcasi yurtdisi sanayi vs hem zor gelir hemde ugrasmak icin yeteri kadar vaktim olmaz.

    Birde motosiklet benim elim ayagim cok sık bahcesehir bakirkoy yapiyorum. Motorun 3 4 hafta yatmasi parca beklemek hayatimi iskenceye cevirir. Her yol Hondaya cikiyor
    Ahh ahh ahhh ne diyeyim, nasıl söyleyeyim bilemedim. En iyisi "hakkınızda hayırlısı olsun" demek.
    Mr.wind bunu beğendi.

  9. #29
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında yine de riskli olmayabilir, bol bol araştırmak gerek ve liste hazırlamak gerek. Conta, keçe zaten önemli değil sanayide kestiriliyor, statör desen bobinajcıda sardırılabiliyor, konjektör desen aliexpress'ten getirtiriz, filtrelerde ne kullanıldığını bulduk, zincir dişli zaten problem değil. Bilemiyorum, benim gibi bir kullanıcı için çok riskli değil. Çözülür gibime geliyor, bir de bunlar yeni makine, zart zurt sorun çıkarmaz diye umuyorum.
    Aslında şöyle bütçe oldukça sıkıntı çıkarma potansiyeli en yüksek parçaları belirleyip önden bunların stoğunu part part yapmak da bir alternatif olabilir, ama yine de 500cc motora en azından kendim için söylüyorum ne kadar uzun süre binmek isterim orasını bilemem Tabii bir de stokladığımız parçalar hiç sorun çıkarmazsa elimizde koca bir parça yığınıyla ne yapacağız orası da ayrı bir konu
    tommygun bunu beğendi.

  10. #30
    Merdo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2015
    Tiger sports 660 bence en ideal motor olur. hem şehir içi, hem şehir dışı çok rahat kullanılan her yola gelecek bir motosiklet. Korlas bakım ücretlerini problem etmezsen bence ideal motor olur NC'lerden sonra.

    Gerçi bütçeni yeni okudum, bi 100 bin lira daha koyman gerekiyormuş.

  11. #31

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında şöyle bütçe oldukça sıkıntı çıkarma potansiyeli en yüksek parçaları belirleyip önden bunların stoğunu part part yapmak da bir alternatif olabilir, ama yine de 500cc motora en azından kendim için söylüyorum ne kadar uzun süre binmek isterim orasını bilemem Tabii bir de stokladığımız parçalar hiç sorun çıkarmazsa elimizde koca bir parça yığınıyla ne yapacağız orası da ayrı bir konu
    Alternatiften ziyade, Wind'in söylediği gibi eğer motosiklet el ayaksa, beklemeye tahammül yoksa kesinlikle böyle yapılmalı.
    Ama ne kadar parça tutulabilir orası da ayrı mesele, benim XJ6'da 30+30 gün beklememin önüne geçmek mümkün değidi, karenaj mı tutucam kenarda Hadi karenaj kozmetik unsurdu öyle süreyim diye aldım, arka freni de kullanmam hadi diye yine devam ettim, gidon da yamuktu o da yoktu ellerinde.

    Hem yeni lojistik kurallarıyla hem de Türkiye'nin ultra fakirliği ile bir şey olduğu zaman beklemekten başka çaremiz kalmıyor.
    Khaira bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  12. #32
    yenividivici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2023
    ya bu şu şuna motor yaptırıyormuş muhabbetide baydı. yok bmw referansı vermeler falan. içinizi böyle soğutun ne teknik servis olacak ne parça. size tavsiyem düştüğünüz yanlışı farkedene kadar milleti manipüle etmeyin.

    evet evet heroda honda motoru var :D
    ktm de aslınca cf moto fkmrkepjgerjg

  13. #33

    Üyelik
    28 Şubat 2023
    Motosikleti
    Dominar D250
    Alıntı Khaira adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni motora geçtiğim ilk gün önce eğitime gideceğim, tazelemekte yarar var. Yalnız tek problem var, Versys’in ABS’li modelleri ilana çok yüksek fiyatlardan düşüyor, ABS’siz almaya da ben asla yanaşamıyorum. Onun haricinde söylediğiniz her şey fazlasıyla kafama yatıyor.

    NC konusundaki soru işaretlerim ise kendisi bir “All-rounder”, her şeyden biraz var ama hiçbirinden tam olarak yok diye bahsediyor herkes. Yakıt ekonomisi hariç güç genel olarak daha düşük, frenler ve amortisörler daha başarısız olarak kabul ediliyor, ama sorunsuzluk konusunda belki de en başı çekiyor. 60-70 bin kilometredeki bir NC bana ne gibi süprizler çıkartabilir veya neresine ne kadar bakmam lazım pek bir fikrim yok 10 yaşındaki bir motor için. Alırken ekspertize sokmak hakkında ne düşünüyorsunuz? Ekspertiz fiyatları hakkında bilgisi olan var mı?
    aslında ilk mesajınızda tarif ettiğiniz motosikleti kullanım şeklinize göre size tam bir "All-rounder" gerekiyor. Abs'li Versys ilanları biraz yüksekten gidiyor. Ben olsam NC'yi tercih ederdim.
    Khaira bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    28 Eylül 2021
    Alıntı foreverlight adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seçenekleriniz arasında en iyisi 10 yaşındada olsa 60.000 km'de olsa NC750x'dir.
    Şehir içi,dışı her yola gelir.Servisi en yaygın kurumsal markadır.Düzgün kullanılmışını al torunlarına bile kalır.
    Yazdığınız tüm beklentiyi mininmum işletme maliyetiyle karşılayacak modeldir.
    2 yıldan beri nc kullanıyorum. Her motorda olduğu gibi Nc de de olumsuz yönler yok değil elbet. Selenin konforsuzluğu, vites geçişlerinin sert oluşu ( ses gelmesi) gibi. Seçeneklerin arasında en mantıklı tercih yine Nc gibi duruyor. Tabi satın aldığınız motorun düzgün kullanılması, bakımlarının zamanında yapılması ve sürücünün kullanımı gibi faktörlere dikkat etmek gerekiyor. Facebookta Nc grubunda temiz motorlar denk gelebilir, oraya da bir bakın isterseniz.
    Khaira bunu beğendi.

  15. #35
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Cf moto 650mt'yi de ciddi anlamda düşünebilirsiniz. Kullanımı nc den daha keyifli. Performans olarak nc den hissedilir bir şekilde daha iyi. Ülkemizde 650mt'nin piyasası da oluştu. 13.000 km'lik uzakdogu turu yapan oldu. 50 derece sıcaklarda dahi sürüp hiç soun yaşamadığından bahsetti. 240.000 tl' lere sıfır ayarında 650 mt'ler bulunabiliyor. Voge 525dsx ve diger 500'lükler güzel ama 650mt'nin yanında performans olarak çok geride oldukları için daha kısa sürede sıkılırsınız bu kesin. Büyük cc tadı almak istiyorsanız 50hp altı motorları boşverin.
    Versys ile 650mt'nin sürüş bissiyatı çok benzer. Bu yorumlarımı uzun yıllar racing, naked, enduro vs. hep büyük cc kullanmış birisi olarak yapıyorum bilginiz olsun.
    Khaira bunu beğendi.

  16. #36
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Seçenekler içinde benim oyum nc750x den yana olurdu.

  17. #37
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Herkese yorumları için teşekkür ederim. Hâla Dominar’ın servis sürecinde olduğum için aktif olarak ilanlara bakmaya devam ediyorum. Bu süreçte özellikle temiz NC ilanlarının bütçemi fazlasıyla aştığına karar verdim. Şu an için elimde 3 seçenek var:

    -Kawasaki Versys 650 2015 ABS
    -CF Moto 650MT
    -CF Moto 700CL-X

    CLX düşünme sebebim elektronik gaz kolu, hız sabitleme, şehir içi pratiklik, sıfıra yakın olması ve diğerlerinden nispeten güçlü olması.

    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cf moto 650mt'yi de ciddi anlamda düşünebilirsiniz. Kullanımı nc den daha keyifli. Performans olarak nc den hissedilir bir şekilde daha iyi. Ülkemizde 650mt'nin piyasası da oluştu. 13.000 km'lik uzakdogu turu yapan oldu. 50 derece sıcaklarda dahi sürüp hiç soun yaşamadığından bahsetti. 240.000 tl' lere sıfır ayarında 650 mt'ler bulunabiliyor. Voge 525dsx ve diger 500'lükler güzel ama 650mt'nin yanında performans olarak çok geride oldukları için daha kısa sürede sıkılırsınız bu kesin. Büyük cc tadı almak istiyorsanız 50hp altı motorları boşverin.
    Versys ile 650mt'nin sürüş bissiyatı çok benzer. Bu yorumlarımı uzun yıllar racing, naked, enduro vs. hep büyük cc kullanmış birisi olarak yapıyorum bilginiz olsun.
    Yorumlarınız için teşekkür ederim. 650MT seçeneklerim arasında ciddi bir yer kaplıyor. NK serisine kıyasla MT hakkında olumsuz yorumlara çok az rastladım, muhtemelen az satmasının da etkisi vardır. 40bin km altında Versys bulabilirsem ilk önceliğim Versys olacak, ancak Shad yan çantalarla gelmesi ve benim zaten arka çantayı kullanmamamla MT de fazlasıyla önde. En kısa zamanda 700CLX ve 650MT için birileriyle görüşüp bir test sürüşü yapmayı planlıyorum (eğer bulabilirsem). Tekrardan teşekkürler güzel yorumlarınız için.

  18. #38
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Rica ederim ne demek. Gönlünüze göre olsun inşallah.

  19. #39
    mgokhan57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Sinop
    Motosikleti
    Honda Forza 250 2022
    Konuyu hortlatmak isterim. Bir karara vardınız mı acaba?

  20. #40
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Bir karara varmıştım ancak elimdeki motorun süpriz problemlerinden dolayı bütçemi şu anlık avukat ve dava ücretlerine ayırmam gerekti. Olaylar durulduğunda tekrardan bütçemi toparlayabilirsem şu an için kararım sıfır km CF Moto 650MT veya 700CLX. İkinci el motosiklet almaya elimdeki Dominar’la yaşadıklarımdan sonra sıcak bakamıyorum, tercihimi sıfırdan yana kullanacağım. 250-260 bin lira bandında alabileceğim en mantıklı sıfır motosikletleri ise bu ikisi olarak görüyorum. Tabii ki riskler mevcut, ancak her şeyiyle benim elimden geçmiş bir motor olmasını tercih edeceğim sanırım.

    Bütçemi artırabildiğim takdirde seçeneklerim arasına düşük kilometrelerde 650 Versys de giriyor, ancak o şimdilik geri planda. En sıcak olduğum model hem uzun yol rahatlığıyla hem de stok modelinde Shad çantayla gelmesiyle 650MT.

    2 haftadır şehir içinde XPulse 200 kullanıyorum, yüksek motor keyfi kesinlikle başka bir şey benim için Kazancım biraz belirsiz, o yüzden her an her şey olabilir diyerek şimdilik bu işi rafa kaldırıyorum. Nasip olursa önümüzdeki 2-3 ay içerisinde yeni motoruma kavuşacağım inşallah
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)