Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bir Kazada "Ölüm/Yaralanma Faturası" Hep Bize Çıkıyor...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Her sabah bir motisikletlinin ölüm haberi ile uyanmaya ne kadar dayanırız? İnternette okuduğum haber şu:

    "Çorum'da otomobille elektrikli motosikletin çarpıştığı kazada 1 kişi hayatını kaybetti.
    AA'da yer alan habere göre M.T. (29) idaresindeki otomobil, İnönü Caddesi Hastane Kavşağı'nda, Enes Özçetin'in (27) kullandığı elektrikli motosikletle çarpıştı.
    İhbar üzerine olay yerine polis ve sağlık ekipleri sevk edildi.
    Ağır yaralı olarak ambulansla Hitit Üniversitesi Erol Olçok Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne kaldırılan Özçetin, müdahalelere rağmen kurtarılamadı.
    Otomobil sürücüsü gözaltına alındı."


    Gencecik bir fidanı daha toprağa verdik


    https://www.haberturk.com/kavsakta-feci-kaza-motosiklet-surucusu-oldu-3615367
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Üzücü lakin mantıklı değil mi? Ciddi bir kaza esnasında motosiklet üzerinde mi, yoksa güvenlik kafesi ve hava yastıklarıyla çevrili bir araba içinde mi olmayı tercih edersiniz?

  3. #3
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üzücü lakin mantıklı değil mi? Ciddi bir kaza esnasında motosiklet üzerinde mi, yoksa güvenlik kafesi ve hava yastıklarıyla çevrili bir araba içinde mi olmayı tercih edersiniz?
    Ciddi bir kaza sırasında motosiklet üzerinde olmayı elbette istemem.
    Ancak, son 10 yıldır, şu Türkiye trafiğinde, şu görgüsüz, ne oldum delisi, aşağılık kompleksli maganda sürücüler varken, 4 tekerli kullanmak hiç içimden gelmiyor.
    2 tekerlinin, kalabalık şehirlerde park yeri bulma kolaylığı, sıkışık trafikte aralardan, yanlardan ilerleme avantajı beni cezbediyor.
    Ayrıca motosiklet kullanırken hissedilen o adrenalin, hava direnci ile yapılan o mücadele, virajlardan yatarak geçmek vs. gibi duygular, 2 tekerli sürmeye devam etmemde önemli etkenler.
    espresso bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    gercekten üzücü.

    Ancak biraz da bizim kendimizi düşünmemiz gerekiyor. tehlikede olan 2 teker üstündeki adam ama arabacılardan daha cılgın kullanıyoruz.

  5. #5
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gercekten üzücü.

    Ancak biraz da bizim kendimizi düşünmemiz gerekiyor. tehlikede olan 2 teker üstündeki adam ama arabacılardan daha cılgın kullanıyoruz.
    Hepimiz değil, bir kısmımız.
    Bu "bir kısmın" ortak özellikleri;
    Genç, genellikle ufak cc kullanan, ego sahibi, ezik tipler.
    Motosiklet kullanmaya başladığım 2015 yılından beri, asla tek teker yapmadım, yapmayı aklımdan bile geçirmedim. Çünkü bir amacı yok.
    Virajlarda "Yusuf Çizgisine" kadar yatırayım diye, hiç hevesim olmadı.
    İnsanları rahatsız edecek kadar gaza basmadım, gürültülü egzoz taktırmadım.
    Bizler, düzgün kullanarak diğerlerine örnek olmalıyız.
    Birgün, altımda Pulsar NS 200 var.
    Bandırma'da bir akaryakıt istasyonuna girdim.
    CG tipi ufak cc kullanan bir genç daha geldi. O da akaryakıt almaya başladı.
    O arada benim yanıma geldi, motora biraz baktı.
    "Abi, yarışalım mı?" dedi.
    Ben o tip CG motorların modifiye edilerek 180-190 km/saatleri gördüğünü bilmiyordum.
    Çocuğun (oğlumdan daha genç idi) gönlünü okşamak için, "Sen beni geçersin" dedim.
    O delikanlı da fazla uylamadı.
    Yani eskaza o gence uyup, yarış yapsaymışım, kesin madara olurmuşum
    espresso bunu beğendi.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  6. #6
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Şu bir gerçek. Motosikletin kendi başına karıştığı kaza oranı o kadar düşük ki. İstisna bile kabul edilebilir. Diğer vasıtalar ile karıştığı kazalarda bir hayli yüksek. Araç sürücüleri kendi başlarına bile bir hayli yüksek oranda kazaya karışıyor. Şimdi apaçiyi, donkişötü boş verelim. Suç kimde?

    Hafta sonu araba ile afyona gittim geldim. Ayna kesmeden şeritten çıkan inek o kadar çok ki. Duble olmayan yollarda, virajda yavaş düzlükte basıp giden o kadar çok inek oğlu inek var ki. Düzlükte solluyacağım, arabası güçlü geçemiyorum. Virajda da eşşek arabası gibi gidiyor. Nasıl geçersin bunu. Tabi virajda geçersin bunu. Hemde ödünü bokuna karıştırarak geçersin. Bir dahada arkadan gelene yol verir. Tırlarda var ineklik yapan. Virajda yavaş ama düzlükte basıyor. Arkasındada konvoy. Yiyorsa geç. Konvoy yapan araç sürücüleride tampon tampona gidiyor. Çıksam araya girsem desen oda zor. Bu adamlar trafikte araç kullanıyor. Elbette biz öleceğiz. Bende olsa 160 beygir bir araç tozunu dumana katardım amma 82 beygirlede bir yere kadar. Dominar ilede defalarca gittim geldim aynı yolu. Bir kere bile konvoya takılmadım. Motor varken kim araba sürmek ister o yollarda.

    Trafikte yol vermesini öğreneceksin. Çıkarken yol almıyacaksın, bekleyeceksin. Arkandan hızlı geleni tutmayacaksın. Yoksa çok söverler adama. Hemde ana avrat söverler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)