Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Benim lastiğin havası neden inmiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Ekim 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym jet x 125,altai pro max 50
    Bu soruyu sorunca belki gülüp geçecek olanlar vardır ama arabada tekerin indigi belli olur.
    Ben motora 6-7 aydır biniyorum sadece aldıgım ilk hafta felan hava basmıstım bir iniklik sezmiyorum.
    Kontrol etmek gerekir mi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Lastik basıncını kontrol etmek çok mu zor yahu :D 35 psi dan 25 e yavaş yavaş inen basıncı farketmeyebilirsin ama emin ol lastiğin ömründen eksiliyordur , tüketimin artabilir yol tutuşda kötüleşir , dediğim gibi süreç uzun olduğu için farkı anlamazsın ama basıncı tamamladığın an vay be ne kadar değişti motor dersin ;)
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    6-7ayda inmemiş olmaması normal değil. 10 bile çıkabilir. normal görünür sana taaa ki üstüne binene kadar. üstüne binince çöküyor olma ihtimali yüksek.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    en azından haftada bir basınçlarını kontrol edin, şüpheniz varsa daha sık kontrol edin. Bu arada tek bir benzin istasyonundaki pompanın gösterdiği basınca güvenmeyin bir kaç ayrı yerde kontrol edin, hatta bütçe varsa basınç göstergeli şarjlı pompa edinin.

  5. #5
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en azından haftada bir basınçlarını kontrol edin, şüpheniz varsa daha sık kontrol edin. Bu arada tek bir benzin istasyonundaki pompanın gösterdiği basınca güvenmeyin bir kaç ayrı yerde kontrol edin, hatta bütçe varsa basınç göstergeli şarjlı pompa edinin.
    Benzin istasyonunda doldururken lastiğin havası 1 haftada hemen iniyordu. Şarjlı hava pompası aldıktan sonra nedense 2 hafta idare ediyor. Haftada bir kontrol ettiğimde basınç değerleri aynı gözüküyordu. Bu kadar farkedeceğini düşünmemiştim bilseydim motoru alırken ilk başta alırdım hava pompasını.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    İnmiyor mu sen mi sezmiyorsun hangisi?
    Benim motor ön arka standda durduğu için inmiyor, müthiş bir konfor. 2 yıldır bir kere bile lastiğin havası azalmış diye hava basmadım, ama tabii piste çıkacağım zaman lastiği indirip pist çıkışı tekrar şişirdiğim için de en kötü 4-5 ayda bir zaten hava tekrar olması gereken seviyeye gelmiş oluyor. O açıdan bakınca 4-5 ay kadar idare edebildiğini söyleyebilirim ama lastiğin yere basmaması ciddi bir fark burada.

    Sen sezmiyorum diyorsan muhtemelen inmiştir de fark etmemişsindir. Lastiğin de huyuna suyuna göre değişmekle birlikte normal şehir içi sürüşlerde inik lastiği anlamak zor olabiliyor.

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    lastik 15e inince jant üzerinde gitmiyorsun sonucta, illa ki inmiştir.

    korkutucu olan 7 aydır kontrol etmemiş olman

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Tekerin indiği belli olmaz 5 8 psi pek gözle görünmez.2-3 haftada bir lastik havaları motor hiç birkaç saat kullanılmamışken lastikler *soğukken* kontrol edilmeli.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alet edevat varsa düzenli olarak lastikler soğukken (yani yola çıkıp ilk bir kaç km yol gitmemişken) ölçmek daha iyi olur. Alet edevat konusunda Xiaomi'nin ürünü bence çok pratik ve başarılıdır. Yakınınızda yörenizde kalibrasyonuna güvendiğiniz benzin istasyonu, motosiklet lastik yeri vs varsa normal şartlarda ayda 1-2 defa kontrol ettirseniz yeterlidir. Lastik havasının inik olduğu genelde gözle bakılarak anlaşılmıyor. Lastik havanız inikken uzun süre kullanmak lastiklerinizin erken aşınmasına neden olur. Virajlarda beklemediğiniz sıkıntılar yaşayabilir hatta kayabilirsiniz. Hani "50lik motor n'oolcak ya?" da diyebilirsiniz ama yarın öbür gün daha büyük motorlara geçtiğinizde bu ihmalkarlığınız Allah korusun başınıza ciddi bir iş açabilir.
    espresso ve MrJ bunu beğendiler.

  10. #10
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en azından haftada bir basınçlarını kontrol edin, şüpheniz varsa daha sık kontrol edin. Bu arada tek bir benzin istasyonundaki pompanın gösterdiği basınca güvenmeyin bir kaç ayrı yerde kontrol edin, hatta bütçe varsa basınç göstergeli şarjlı pompa edinin.
    Konu dışı ama basınç göstergeli şarjlı hangi ürünü kullanıyorsunuz acaba?

    Güvendiğim 2 petrol vardı hava basmak için, onlarında içlerinden geçmişler makinelerin, bende böyle bir şey almayı düşünüyorum.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Konuyu her gördüğümde gelip lastiklerini indiresim geliyor.
    Şunun kullanıcısı çok ve memnunlar diye biliyorum.
    https://www.akakce.com/arac-kompreso...571773616.html
    Italian, espresso ve Metehan48 bunu beğendiler.

  12. #12
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu dışı ama basınç göstergeli şarjlı hangi ürünü kullanıyorsunuz acaba?

    Güvendiğim 2 petrol vardı hava basmak için, onlarında içlerinden geçmişler makinelerin, bende böyle bir şey almayı düşünüyorum.
    Bu forumda Gürcan Öztürk konu açmıştı xioami mi mijia modeli şarjlı pompa aldım diye. O aldığında 250 liraydı, ben ondan görüp karar verip alana kadar 300 liraya almıştım, şimdi bin liranın üzerinde sanırım, ben alalı da iki yıla yakın oldu. 2 yıldır hem arabanın hem motorun havasını tamamlıyorum, hatta motorun lastiklerine formulax jel basarken lastikleri tamamen indirdim, tamamen indirilmiş iki lastiği de komple sıfırdan şişirdi ve daha şarjı vardı hazır başlamışken arabanın lastiklerine de 1-2 psi kadar hava basıp tamamlamıştım.

    iyi ki almışım diyeceğim ekipmanlarımdan oldu. evde unutmazsam sürekli yanımda taşıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:05 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu her gördüğümde gelip lastiklerini indiresim geliyor.
    Şunun kullanıcısı çok ve memnunlar diye biliyorum.
    https://www.akakce.com/arac-kompreso...571773616.html
    Oha, 1500 lirayı geçmiş. 295 liraya aldım diye tüh zam gelmiş deyip üzülmüştüm.
    Metehan48 ve Alman_ bunu beğendiler.

  13. #13
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Gerçekten hiç bir şeyin fiyatını tahmin edemez olduk.Altı ay önce fiyatını bildiğin şeyin olsa olsa şu olmuştur diyemiyorsun.Bende linki eklemk için bakmadan önce 800 900 falan olmuştur diye düşündüm fiyatı göründe bende ohaa çektimm.

    Ben siz almayı düşünürken almadım.Bende büyük bisiklet popmpası şeklinde pompa var.Bisikleti arabayı motoru onla şişiriyorum.şarjlıya gerek yok demiştim.Yanında dijital basınç ölçerim var.
    Benzinlikte falan bile olsa bir iki ps fazla basıp ölçü aletinle ayar yapıyorum.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    mertowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    X-MAX 300 ABS , TVS Jupiter 125
    Alıntı Metehan48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu dışı ama basınç göstergeli şarjlı hangi ürünü kullanıyorsunuz acaba?

    Güvendiğim 2 petrol vardı hava basmak için, onlarında içlerinden geçmişler makinelerin, bende böyle bir şey almayı düşünüyorum.
    Bende de Xiaomi Mijia var ancak güncel fiyatına değecek bir ürün olduğunu düşünmüyorum.

  15. #15
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı mertowski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de Xiaomi Mijia var ancak güncel fiyatına değecek bir ürün olduğunu düşünmüyorum.
    Belki daha güzel alternatifleri de çıkmıştır ama bir kaç sefer ayarsız/kırık dökük benzin istasyonu pompalarında yanlış/eksik hava basıp yola çıkınca farkedince verdiğim paraya değer diyorum.

    Fiyatı yükselmiş, artık bisikletlerinin lastiklerini şişirsinler diye çocukların eline bırakmıyorum, el pompası ile şişirin bisikletleri diyorum.

  16. #16
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Lastik pompası almaktansa lastik basınç ölçer kalemi alıp benzinliklerde bakmak daha mantıklı değil mi? 50-60 liraya alabilceğimiz kalemle benzinlikteki pompaları düzgün kullanabiliriz.
    okanbagiscan bunu beğendi.

  17. #17
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    ben şarjlı pompa kullanıyorum ve basınç göstergesi de var, 2-3 ay da bir kontrol ettiğim birkaç bar düşmüş görünüyor, arada bir hava basmak çok az düşse de gerekli, neden düşmüyor diyeceğinize bu şekilde her aklınıza geldiğinde güvendiğiniz bir yer ya da kendi cihazınızla hava basın olsun bitsin.
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik pompası almaktansa lastik basınç ölçer kalemi alıp benzinliklerde bakmak daha mantıklı değil mi? 50-60 liraya alabilceğimiz kalemle benzinlikteki pompaları düzgün kullanabiliriz.
    Yolda farkettiğinde ya da idare edilebilir bir patlak olduğunda hayat kurtarıyor ama taşınabilir bir pompa olması.
    espresso bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  19. #19
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yolda farkettiğinde ya da idare edilebilir bir patlak olduğunda hayat kurtarıyor ama taşınabilir bir pompa olması.
    Elbette taşınabilenler güzel ama motosikletimde böyle şeyler taşımıyorum daha doğrusu taşıyamıyorum, motosikletime top case yakıştıramıyorum hal böyle olunca sadece küçük bir sırt çantası alıp içine telefonum hariç tüm eşyalarımı koyup yola çıkıyorum, bu sırt çanta olayınıda tommygun ve espresso abilerimin yazılarındaki cebe koyulan anahtar vb. gibi şeylerin düşmede veya çarpmada can yaktığından dolayı taşımama kararı aldım sırt çantama koyuyorum, kullandığım motosiklet montumdada sırt koruması mevcut böyle olunca güvende hissediyorum. Pompaların açıldığı konularda fiyatlar cidden ucuz geliyordu ama şimdi o pompa için hemen hemen 1 hafta çalışmam gerekli .
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  20. #20
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Şarjlı pompa bir keresinde çok işime yaradı orta sehpadan indirdim motoru dengesizlikten deviriyordum motoru meğer lastiğin dikine çivi girmiş havası iyice inmiş az ileri alınca jant üzerinde gidiyordu motor. Çivi lastikte iken hava pompası ile şişirdim en yakın motorcuya kadar sürerek götürdüm. lastiği çıkartıp iç yama yapıldı hiç bir sorun olmadı.

    Bir defa da babamın doblo aracını bir seneye yakın sürmemesinden kaynaklı aynı sorunu yaşadı çakmaklığa takılı hava pompası bozulmuş. Onun lastiği de şişirdim fazlası ile iş görüyor. Benzinlikte kuyruk beklemektense (ki en yakın benzinlik bir kaç km ötede) gider garajımda rahat rahat şişirmek daha iyi. Yine benzinlikte şişirdiğim pompa 1 hafta 3 - 4 birim düşüyordu. Şarjlı da 1 hafta da kayıp yok 2. hafta 2-3 birim düşüyor.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)