Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Ustad motorculardan amator motorculara tavsiyeler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Maximum 23 kisinin kullandigi motosiklet.net te bu aralar cok fazla kaza,bela,kirik cikik haberi okuyorum.

    Bu bakimdan ustad motorcularin tavsiyelerini dinlemek onemli bence.



    Bir ustad olarak,sunu diyebilirim ki; yavas kullanim su aleti.
    Dunyanin en super ekipmanlari ile hizli yapilan bir surus, çiplak ama yavas ve konforlu bir surusten daha tehkikelidir.

    Evet,bu boyledir.

    Lutfen sakin olalim.
    Mallaca, Alpbatur, Beto87 ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Pulsar 400CS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Pulsar 400CS
    Kendine ustad motorcu titrini yakıştırdığına göre, kaç bin km tecrüben var, öğrenebilir miyiz?
    yosunum83 bunu beğendi.
    İstedim, vermediler. "Sen şüfersin" dediler...

  3. #3
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Haddim olmayarak üstadım şunu eklemek isterim, çıplak motor kullanmayalım.
    espresso ve Hırbonen bunu beğendiler.

  4. #4
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maximum 23 kisinin kullandigi motosiklet.net te bu aralar cok fazla kaza,bela,kirik cikik haberi okuyorum.

    Bu bakimdan ustad motorcularin tavsiyelerini dinlemek onemli bence.



    Bir ustad olarak,sunu diyebilirim ki; yavas kullanim su aleti.
    Dunyanin en super ekipmanlari ile hizli yapilan bir surus, çiplak ama yavas ve konforlu bir surusten daha tehkikelidir.

    Evet,bu boyledir.

    Lutfen sakin olalim.
    Kendimce söyleyebileceğim bir iki husus var.

    Öncelikle ileri sürüş eğitimi çok önemli. 30 yıllık arkadaşımla eğitim aldık. Çok diretti başta. "30 yıldır kullanıyorum ne eğitimi, ne öğretecek vs vs"

    Eğitimden sonra ilk dediği şey " ben motor kullanmıyormuşum"

    Zaten eğitimden sonra hız düşüyor, daha dikkatli, erkenden konumlanarak daha yumuşak bir sürüş elde ediyorsunuz. Yüksek hız en büyük sıkıntı. Trafiği iyi okumak ve erken konumlanmak çok önemli.

    İleri sürüş eğitimini üç defa aldım. Her eğitim farklı şeyler kattı. Jandarma ileri sürüş eğitmeninden, Fulya Akçay (Zafer Akçay'ın eşi) ve Uğur Ertekin den eğitim aldım. Bence en üst nokta Uğur Ertekin' di. Uğur Hocadan sonra eşim çok rahatladı. Öncesinde artçı iken kasıyordu kendini. Rahat olmadığını hissediyordum. Uğur hocadan eğitimi aldıktan sonra sürüşüm çok ama çok değişti. Farklı ne öğretiyor derseniz hangi birini sayayım. Özetle sizin bile farkında olmadığınız hatalarınızı öğretene kadar eğitim bitmiyor. Akıcı sürüşe sahip oluyorsunuz.

    Sadetle birinci husus eğitim, ikinci hususu hız yapmamak.
    Alpbatur, sey_47, espresso ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Kalkamis

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------

    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalkamis
    Alıntı Pulsar 400CS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendine ustad motorcu titrini yakıştırdığına göre, kaç bin km tecrüben var, öğrenebilir miyiz?

    Benzer nikler,2016 yili,20 gun ara..
    En az 15 tane hesabin oldugunu tahmin ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------

    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendimce söyleyebileceğim bir iki husus var.

    Öncelikle ileri sürüş eğitimi çok önemli. 30 yıllık arkadaşımla eğitim aldık. Çok diretti başta. "30 yıldır kullanıyorum ne eğitimi, ne öğretecek vs vs"

    Eğitimden sonra ilk dediği şey " ben motor kullanmıyormuşum"

    Zaten eğitimden sonra hız düşüyor, daha dikkatli, erkenden konumlanarak daha yumuşak bir sürüş elde ediyorsunuz. Yüksek hız en büyük sıkıntı. Trafiği iyi okumak ve erken konumlanmak çok önemli.

    İleri sürüş eğitimini üç defa aldım. Her eğitim farklı şeyler kattı. Jandarma ileri sürüş eğitmeninden, Fulya Akçay (Zafer Akçay'ın eşi) ve Uğur Ertekin den eğitim aldım. Bence en üst nokta Uğur Ertekin' di. Uğur Hocadan sonra eşim çok rahatladı. Öncesinde artçı iken kasıyordu kendini. Rahat olmadığını hissediyordum. Uğur hocadan eğitimi aldıktan sonra sürüşüm çok ama çok değişti. Farklı ne öğretiyor derseniz hangi birini sayayım. Özetle sizin bile farkında olmadığınız hatalarınızı öğretene kadar eğitim bitmiyor. Akıcı sürüşe sahip oluyorsunuz.

    Sadetle birinci husus eğitim, ikinci hususu hız yapmamak.
    Ben de egitim aldim,ugur ertekin degil de yine cok meshur bir egitimci unuttum ismini.
    Valla ben verdigim paraya acidim biraz 2015 yilinda 500 tl m gitti,aklima geldikce uzulurum :(

  6. #6
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haddim olmayarak üstadım şunu eklemek isterim, çıplak motor kullanmayalım.
    "Motor"a çıplak binilir.
    mertowski bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    İlk kazamı yaptığımda 2008 yılının sıcak bir yaz akşamı idi. Kask dışında ekipman giymediğim gibi ayakta da terlik vardı. Şehir içinde, kırmızı ışıktan yeşile dönüp harekete başladım, arkamdan dolmuş çok yakın takipte, tam 2. Vitese atmışken 4 (veya 5) tane büyük köpek koşarak kaldırımdan yola fırladı. Birine çarpıp yan düştüm.
    SADECE AYAK PARMAKLARIMIN ÜSTÜ YERE ÇARPIP KANADI.
    Bir musibet bin nasihatten iyidir derler; o günden sonra terlikle motora binmedim.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı reo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk kazamı yaptığımda 2008 yılının sıcak bir yaz akşamı idi. Kask dışında ekipman giymediğim gibi ayakta da terlik vardı. Şehir içinde, kırmızı ışıktan yeşile dönüp harekete başladım, arkamdan dolmuş çok yakın takipte, tam 2. Vitese atmışken 4 (veya 5) tane büyük köpek koşarak kaldırımdan yola fırladı. Birine çarpıp yan düştüm.
    SADECE AYAK PARMAKLARIMIN ÜSTÜ YERE ÇARPIP KANADI.
    Bir musibet bin nasihatten iyidir derler; o günden sonra terlikle motora binmedim.
    Bu ulkede hala basibos kopek sorunu olmadığini, iki kere gotumden isirdilar yine sikayetci olmadim diyen ibibiklere gelsin bu.

    Gerci mallar anlamaz.anca kendi basina gelmesi lazim bu luzumsuzlarin.
    Cok kiziyirum bunlara coook.
    benhasan bunu beğendi.

  9. #9
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maximum 23 kisinin kullandigi motosiklet.net te bu aralar cok fazla kaza,bela,kirik cikik haberi okuyorum.

    Bu bakimdan ustad motorcularin tavsiyelerini dinlemek onemli bence.



    Bir ustad olarak,sunu diyebilirim ki; yavas kullanim su aleti.
    Dunyanin en super ekipmanlari ile hizli yapilan bir surus, çiplak ama yavas ve konforlu bir surusten daha tehkikelidir.

    Evet,bu boyledir.

    Lutfen sakin olalim.
    Güzel konu. Şimdi mesele konuya cevap yazabilecek kalibrede motorcu bulmak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------

    Alıntı Pulsar 400CS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendine ustad motorcu titrini yakıştırdığına göre, kaç bin km tecrüben var, öğrenebilir miyiz?
    Km tecrübesi tek başına hiç bir şey ifade etmiyor. Yoldaki yamyam kuryeler çoğumuzdan fazla km yapmıştır mesela.

    100 bin km cbf 150 süren ile 100 bin km caponord süren aynı tecrübede mi sence?

  10. #10
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Alpbatur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haddim olmayarak üstadım şunu eklemek isterim, çıplak motor kullanmayalım.
    Ama bir de şu açıdan bakın, motosikleti çıplak kullanan ful deri tulumla kullanmış oluyor aslında.

    Lakin diğer başlıktan anlaşılacağı üzere telefonun uçma ihtimaline binaen yavaş kullanmakta fayda var sanki
    Alpbatur bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Geldi madalyali gay.espriler yine asiri zekice.cok akilli lan bu adam.
    Maasalh

  12. #12
    harun27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    2023 Vespa Primavera 150
    Taksi, dolmus, servis minibüsü(özellikle faça olanlardan) ve sarı damperli tır-kamyondan uzak durun.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Haşa üstat olamam da yakın zamanda kaza yapmış ve hala tam anlamıyla eski haline dönememiş bir arkadaşınız olarak kısaca bir iki gözlemimi paylaşmak isterim.

    1) Yaptığım kaza her ne kadar benim mallığımdan da olsa, motorumda abs olsaydı bu kaza yaşanmazdı. "Fren yapmayı bileceksin" sözü normal şartlarda belki geçerli olabilir ama panik anında ya da aniden bir tehlike belirince olmuyor. Kas hafızama da alsam olmuyor, o refleks çok başka birşey.

    2) Sol dirseğimin üstüne düştüğümü kazadan 2 hafta sonra montumun dirsek dış yüzeyindeki yırtığı görünce fark ettim. İçte yer alan Hakanit Aramid kumaş sağlam kalmış, hasar yok. Riderdenim Efil File ve Sastec dirsek korumaları güzel iş yapmış. Dirseğimde ve kolumda zerre ağrı, sızı, sıkıntı olmadı.

    3) Kısa, tırto bir yazlık eldiven kullanıyordum. Bileği destekleyen bir bölümü olmadığı için düştüğümde bileğimi zedeledim. Allah korudu da kırmadım. Eldivenin dış yüzeyindeki korumalardan çok artık avuç içi ve bilek kısmındaki korumalara dikkat ediyorum.

    4) Yıllardır giydiğim, memnun olduğumu düşündüğüm Overlap pantolonumun impactec korumaları sınıfta kaldı. Her ne kadar dizime darbeyi yandan almış olsam da impactec bir işe yaramadı. Aynı zamanda impactec korumam pantolon içinde yırtıldı. Dizimi kırmamam bence bir mucize. İlk fırsatta pantolonumu da değiştireceğim, eski pantolonumun korumalarını da. Hatta şu an mafsallı dizlik bana daha koruyucuymuş gibi geliyor.

    5) Motosiklete çok para gidiyormuş onu anladım. 3,5 haftadır gezmeyince cebimde saçma sapan bir para birikti.
    espresso, yosunum83 ve mertowski bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    14 Mart 2023
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS200 / tvs rtr 200
    zenci bi adam konuşmuştu tv'de. motosiklet sürücüsü defansif olmalı demişti. buna katılıyorum. yavaş,dikkatli,trafiği okuyan bir sürüş lazım. insanların tipinden bile ne yapacağını kestirmek lazım. Ekipmanmış kaskmış eldivenmiş, bunlar elbet elzemdir. lakin yukarıdaki yazdıklarım yoksa, ekipman kostüm olmaktan ileri gidemez. ben silahları severim. ama düğünlerde havaya sıkılmaz kardeşim. gidersin poligonda atarsın stresini. hızı sevenlerde bununla ilgili pistlere gitmeli. şunu unutmayın, biz trafiğin bir parçası değiliz. biz trafiğin üvey evlatlarıyız...
    The-Rock bunu beğendi.

  15. #15
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Tommy'ye benzer bir kaza geçirdiğimi yazmıştım, yıllar önce, ilk kazam.

    ABS konusunda yüzde yüz katılıyorum. Çok çok önemli. Arabada olmasın, motosiklette olsun.

    "Low side" tarzı yana düşünce insanın yere temas eden noktaları belli: Dirsek, avuç içi ve yani, kalça yanları, belki omuz. Düşmek üzereyken kafayı korumak için kol ve dirsek dışarı çıkıyor anında, refleks olarak.

    Benim montum yoktu ve dirseğimin derisi gitti. 3 haftasonu sonra iyileşti. Şükür ki deri tekrar geri geliyor. Ama sıkıntı.

    Eldiven konusunda: Özellikle avuç içi iki kat hakiki deri ve iyi dikişli olması önemli. Yoksa parmak üstü karbon fiber korumalar komple fasa fiso. Sahte ve replika eldiven bu yüzden kötü.

    Pantolon konusunda: Kalça korumaları yoksa bile yeri vardır, edinin. Diz koruması kayarken bir şey çarparsa (mesela motosikletin bir yeri) işe yarıyor.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16
    yamtareroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2018
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Birinicisi, motosiklet kazalarında ölenlerin ekseriyeti usta ya da deneyimli motorculardır. İlk kez motorla yere düşünceye kadar hep daha fazla ne ne kadar ileri gidebilirim diye düşünürsünüz. Deneyiminiz ne kadar artarsa artsın "motosiklet trafikte en yüksek ölüm riskine sahip araçtır". Siz yarışçı veya profesyonel değilsiniz, kimse vay be adam ne kadar muhteşem inanılmaz biri diye düşünmez, bilakis arkanızdan bir gün öldürecek kendini bu salak diyerek dalga geçerler. Bunu asla unutmayın ve ona göre, kompleksle değil keyif için motosiklet kullanın.
    Mr.wind, Mallaca, stubborn ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  17. #17
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşa üstat olamam da yakın zamanda kaza yapmış ve hala tam anlamıyla eski haline dönememiş bir arkadaşınız olarak kısaca bir iki gözlemimi paylaşmak isterim.

    1) Yaptığım kaza her ne kadar benim mallığımdan da olsa, motorumda abs olsaydı bu kaza yaşanmazdı. "Fren yapmayı bileceksin" sözü normal şartlarda belki geçerli olabilir ama panik anında ya da aniden bir tehlike belirince olmuyor. Kas hafızama da alsam olmuyor, o refleks çok başka birşey.

    2) Sol dirseğimin üstüne düştüğümü kazadan 2 hafta sonra montumun dirsek dış yüzeyindeki yırtığı görünce fark ettim. İçte yer alan Hakanit Aramid kumaş sağlam kalmış, hasar yok. Riderdenim Efil File ve Sastec dirsek korumaları güzel iş yapmış. Dirseğimde ve kolumda zerre ağrı, sızı, sıkıntı olmadı.

    3) Kısa, tırto bir yazlık eldiven kullanıyordum. Bileği destekleyen bir bölümü olmadığı için düştüğümde bileğimi zedeledim. Allah korudu da kırmadım. Eldivenin dış yüzeyindeki korumalardan çok artık avuç içi ve bilek kısmındaki korumalara dikkat ediyorum.

    4) Yıllardır giydiğim, memnun olduğumu düşündüğüm Overlap pantolonumun impactec korumaları sınıfta kaldı. Her ne kadar dizime darbeyi yandan almış olsam da impactec bir işe yaramadı. Aynı zamanda impactec korumam pantolon içinde yırtıldı. Dizimi kırmamam bence bir mucize. İlk fırsatta pantolonumu da değiştireceğim, eski pantolonumun korumalarını da. Hatta şu an mafsallı dizlik bana daha koruyucuymuş gibi geliyor.

    5) Motosiklete çok para gidiyormuş onu anladım. 3,5 haftadır gezmeyince cebimde saçma sapan bir para birikti.
    Çok geçmiş olsun .Ben de motordan düştüğümde yerde sürüklendiğimi yağmurluğun dirsek ve omzundan farketmiştim .Yağmurluk eriyip monta gelmişti.

    Korumalar zarar görmese belki de sana zarar verecekti.En kötüsü bile olsa işe yarıyor bence (çok düşmekten geliyor bu tecrübe ) Eldivenin avuç içinde kayması için plastik olmasına dikkat edeceğim ben de bi dahaki sefere mukavemet olmadan sürtünmeye devam ettiği için bileğin kırılmasını önlüyormuş .

    Çok pahalı bir hobi olduğuna katılıyorum Hep bi derdi mutlaka var Son düşme hadisesinde kırılan parçaları ben alıp taktığım halde 2000 lira vermiştim.
    tommygun bunu beğendi.

  18. #18
    fancydriver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ocak 2023
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Ns200 - Honda Cb250R - CfMoto Mt650
    Valla abi, kazalarda her zaman sürücüler hatalı olmuyor. Tavsiyenin işe yaramayacağı yerdeyiz. Yavaş bile sürsen, insansın, arabasından bi haber dangalağın yere döktüğü yağ yüzünden de bir yerini kırabiliyor insan.

    Kişi isterse ileri sürüş eğitimi alsın(tavsiyemdir) ama kalanı gerçekten sürücünün elinde olmuyor. En büyük örneği de Barkın ağabeydir ruhu şad olsun. İki psikopatın durmaması gereken, kavga etmemesi gereken yerde kavga etmesiyle de ölebiliyor motorcular.

    Tüm motorcu kardeşlerimi Allah'a emanet ediyorum. Magandaların şerrinden korusun hepimizi.

  19. #19
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eldivenin avuç içinde kayması için plastik olmasına dikkat edeceğim ben de bi dahaki sefere mukavemet olmadan sürtünmeye devam ettiği için bileğin kırılmasını önlüyormuş.
    Plastik slider avuc icinde degil de yaninda oluyor. Kullanirken elcigi iyi kavramak ve hissetmek te onemli cunku.

  20. #20
    Pulsar 400CS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    Pulsar 400CS
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalkamis

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------






    Benzer nikler,2016 yili,20 gun ara..
    En az 15 tane hesabin oldugunu tahmin ediyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:14 ----------



    Ben de egitim aldim,ugur ertekin degil de yine cok meshur bir egitimci unuttum ismini.
    Valla ben verdigim paraya acidim biraz 2015 yilinda 500 tl m gitti,aklima geldikce uzulurum :(
    Sherlock Holmes, Hercule Poirot, Mike Hammer, Behzat Ç., Başkomser Nevzat vd.
    Sen bir acar dedektifsin, adamın dibisin. My man...
    20 gün arayla alınmış 2 kullanıcı adından, en az 15 nikim olduğunu demişsin.
    Az demişsin.
    Bu siteki hırbonen ve tommygun dışındaki tüm nikler benim.
    Bastırdım parayı aldım.
    Dibace: 20 gün arayla alınmış diğer kullanıcı adı kim?









    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)