Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

R1200 gs ,ilk izlenimlerim ve soru işaretleri.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Merhabalar. 2018 R1200GS ADV aldım. Ömrümde ilk defa ikinci el araç aldığımdan, bazı şeyler gözümden kaçmış.
    Kullanıcılara sormak isterim.

    1. Mode düğmesinin yazısı silik. Bu düğüme kaç kilometrede silinir? Arkadaşımın 90 bendeki motorunda silik değil. Benim ki 40 binde? Düğüme sahte olabilir mi?

    2. Yol tümseklerini, gidonda veya selede hissetmiyorum, ama ayak pedlerinde hissediyorum. Elektronik amortisörün tüm
    Hareketleri ayaklarıma yansıyor. Bu tüm elektronik amortisörletde böyle mi? Gene arkadaşımın ki, 2014 model ve ESA yok. Uçan halı gibi gidiyor. Ayaklarda da yol kusurları hissedilmiyor.

    3. Motor ısısı 98 derece ve ayaklarımı yakıyor. Diğer GS bariz benim kinden soğuk. Acaba benim kine ince yağ mı kondu?

    4. Düşük devirde tork düşük geldi.mesela, 10-15 ile 2. Viteste ilerleyemiyor, illa 1 istiyor.

    5. İvmelenmesi, benim eski DL 650'den zayıf. Makas atarken falan yüksek devirde abanmak gerekiyor, düşük devirde çok geç toparlanıyor. Suzukide gaza dokunduğum anda arabanın önüne geçebiliyordum. Öte yandan , suzuki 150'de tüketirken, BMW kolayca 220 ve üstüne çıkabiliyor. Buna rağmen düşük hızlarda ivmelenmiyor.

    6. 1200 GS debriyaj balatası kaç kilometrede biter?

    7. Benim motorun torku zayıflamış olabilir mi? Bakımla falan yükselir mi? Not: 3000 kilometre önce, sübap ayarı dahil, onlarca bakımı yapılmış. Servis dökümü var.

    8. Bu motor nasıl viraj dönüyor öyle, virajda olduğumu anlamıyorum. Suzuki ile,her virajda onlarca hesap yapıyor,gene de virajı alamıyordum. BMW ile virajlarda ,kendimi menülerle oynarken buluyorum. Yahu bu viraj da çok zordu, ne ara döndük.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    Alıntı mayko33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar. 2018 R1200GS ADV aldım. Ömrümde ilk defa ikinci el araç aldığımdan, bazı şeyler gözümden kaçmış.
    Kullanıcılara sormak isterim.

    1. Mode düğmesinin yazısı silik. Bu düğüme kaç kilometrede silinir? Arkadaşımın 90 bendeki motorunda silik değil. Benim ki 40 binde? Düğüme sahte olabilir mi?

    2. Yol tümseklerini, gidonda veya selede hissetmiyorum, ama ayak pedlerinde hissediyorum. Elektronik amortisörün tüm
    Hareketleri ayaklarıma yansıyor. Bu tüm elektronik amortisörletde böyle mi? Gene arkadaşımın ki, 2014 model ve ESA yok. Uçan halı gibi gidiyor. Ayaklarda da yol kusurları hissedilmiyor.

    3. Motor ısısı 98 derece ve ayaklarımı yakıyor. Diğer GS bariz benim kinden soğuk. Acaba benim kine ince yağ mı kondu?

    4. Düşük devirde tork düşük geldi.mesela, 10-15 ile 2. Viteste ilerleyemiyor, illa 1 istiyor.

    5. İvmelenmesi, benim eski DL 650'den zayıf. Makas atarken falan yüksek devirde abanmak gerekiyor, düşük devirde çok geç toparlanıyor. Suzukide gaza dokunduğum anda arabanın önüne geçebiliyordum. Öte yandan , suzuki 150'de tüketirken, BMW kolayca 220 ve üstüne çıkabiliyor. Buna rağmen düşük hızlarda ivmelenmiyor.

    6. 1200 GS debriyaj balatası kaç kilometrede biter?

    7. Benim motorun torku zayıflamış olabilir mi? Bakımla falan yükselir mi? Not: 3000 kilometre önce, sübap ayarı dahil, onlarca bakımı yapılmış. Servis dökümü var.

    8. Bu motor nasıl viraj dönüyor öyle, virajda olduğumu anlamıyorum. Suzuki ile,her virajda onlarca hesap yapıyor,gene de virajı alamıyordum. BMW ile virajlarda ,kendimi menülerle oynarken buluyorum. Yahu bu viraj da çok zordu, ne ara döndük.
    Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah, hiç kullanmadım ancak fikir verebilmek açısından aşağıda bir kaç yanıt yazdım

    1- Düğme aşındırıcılar ile zarar görmüş yada silinmiş olabilir, sahte olup olmadığını renk ve birleşim yerlerinden kıyaslayarak anlayabilirsiniz
    2- Bilgim yok
    3-İnce yağ değil kalın yağ olabilir, soğutma suyu düşük seviyelerde yada antifriz karışımsız olabilir
    4-Aktarma organlarının bakımı tam mı ?
    5-Hissiyatı kullanan kişiler cevaplarsa daha net yanıtlar olur
    6-Debriyaj tokatlayarak, sürekli yarım debriyaj sıkışık trafikte gezerek 10 binde bile bitebilir, geneli
    7-Aktarma organlarında hız odaklı değişiklik yapılmış olabilir, bunu kontrol etmek lazım önce

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    gs lerin 2008 sonrası bütün modellerinde esa standart YANİ 2014 modelde de esa vardır
    senin motorun torku düşmez veya merak ediyorsan yetkili servise gidip makina bağlayabilirsin
    virajları gerçekten güzeldir gs in ne kadar yattığını anlayamazsın

  4. #4

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    8. madde GS sevmeme sebebim. Hatta yakın zamanda bunun videosunu çekmeyi planlıyorum, ağız tadıyla bir linç yiyeyim.

    Yol hissiyatı ayaklarına vuruyor demeyelim, gidona ve seleye gelemeyen feedbackin tamamı sadece ayaklara geliyor. Yapacak bir şey yok.

    DL650'den asla yavaş değil GS. Alakası bile yok hatta öyle diyeyim. O motorda bir haller olabilir.

  5. #5
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Muhtemelen şaft ile ilgili sorunun var. Düğmelerde ki yıpranma km ile ilgili bilgi vermez. Elciklerde ki yıpranma km ile ilgili bilgi verebilir.

  6. #6

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Tüm cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.

  7. #7
    Alpbatur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    BMW F800GS, Tracer 9 GT, Triumph Tiger 1200 GT Pro
    Alıntı mayko33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
    Motorun hayırlı olsun bu arada. Sakıncası yoksa fiyat bilgisi de paylaşır mısın ?...

  8. #8

    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:23 ----------

    Fiyat söylemek benim için sakıncalı değil. Ama site kurallarını bu konuda bilmiyorum.
    700-800 aralığında diyelim.
    Tabi donanımlar ve markaları da önemli paralar tutuyor ve fiyatı etkiliyor.
    Alpbatur bunu beğendi.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Herkes Gs.in virajından bahsediyor, hakikaten çok merak ediyorum şu konuyu.

  10. #10

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes Gs.in virajından bahsediyor, hakikaten çok merak ediyorum şu konuyu.
    Aslında bu motosikletin viraj kabiliyeti ile hiç alakalı değil.
    Tamamen (özellikle) Telelever'in yoldan gelen bildirimi gidona vermemesi ile alakalı. Sen zorladıkça zorluyorsun, ön lastik artık su koyvermeye başladı mı, zemin tutarsız mı, amortisör kasıldı mı falan hiçbişey anlamıyorsun.
    Sonunda da zaten bütün GS kazalarında aynı şeyi duyuyoruz: "Noldu anlamadım"

    Bu şekilde bir sürüş de elbette kişisel tercih bir şey demek düşmez bana. Ama hiç bana göre değil.
    tommygun ve Cyan bunu beğendiler.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  11. #11
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    2006 model kullanıyorum 2. Vitesde 10 km hızda iken yürüyor gidiyor.
    Virajı hesap etme o kendi yolunu buluyor
    Yağ soğutmalı ama sıkışık istanbul trafiğinde bile hararet yapmıyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)