Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

0 tecrübe ve R25

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Temmuz 2023
    Açıkcası bu konuyu yazarken oldukça çekinerek yazıyorum. Siz değerli forum üyelerinin binlerce kez aynı konuyu tartıştığınızı az çok biliyorum. Öncelikle kendimi tanıtmak istiyorum ismim Nisa 22 yaşındayım yalovada
    Üniversite okuyorum 15 yaşından beri yarış motorlarına karşı büyük bir ilgim var. Motor benim için her zaman bir hayaldi hiçbir zaman gerçekleştirebileceğimi düşünmüyordum fakat geçen sene bu hayalim için para biriktirmeye başladım. 6 Şubat Kahramanmaraş depremini yaşadım. ölümle burun buruna gelmenin verdiği o farkındalık ile aslında onca yıl kendim için hiçbir şey yapmadığımı fark ettim. O gün ölseydim hiçbir hayalime kavuşmadan ölmüş olacaktım. Bu yüzden bu hayalimi bir şeyler için geç olmadan gerçekleştirmek istiyorum. Aceleci değilim motor konusunun aceleye gelmesi halinde bedeli ya hayatınla ya da can sıkacak ekonomik sıkıntılarla ödeyeceğimin farkındayım. Ve geldik o can alıcı noktaya. R25 kullanmak istiyorum (hayır apaçi değilim, hayır şovmen değilim) bu yazıyı sizleri ikna etmek, sizden alacağım olumlu dönüşlerle vicdanımı rahatlatmak adına da yazmıyorum.

    Trafik tecrübem yok motor tecrübem yok bisiklet dışında herhangi bir araç sürmedim. Eğitim konusunda kararlıyım. Babam polis, kendisi de bu konuda oldukça kararlı ve sürecin takibinde. Memlekete döndüğümde motoru da memleketten almak istiyorum, çok değerli bir yunus polis abimizden eğitim alacağım. Kendisi aynı zamanda bir eğitmen. Ardından yamaha riding academy başta olmak üzere birçok eğitim almayı düşünüyorum.

    Ekipman konusunda da oldukça bilinçliyim. Dizlik dirseklik sırt koruyucu eldiven bot vb. Hepsinde oldukça titiz davranacağım. kendimi biliyorum bütçem hazır maddi manevi bir çok durumu düşündüm. Para sorun değil, her türlü kendim çalışıp kendim kazanıyorum. Bu forum yıllardır bana bir çok konuda yardımcı oldu ve artık siz değerli abilerim ablalarıma danışmanın vakti geldi diye düşündüm.

    Düşük cc bir motor veya “düşürdüğümde üzülmeyeceğim” bir motor almak istemiyorum. Düşürme durumları için koruma takozu iş görür gibi hissediyorum. cc yükseltmek gibi bir düşüncem yok. Sadece gerçekten içime sinecek, beni dünyanın en mutlu insanı yapacak motoru almak istiyorum. Sizlerin bana bu konuda bakış açısı nedir? Dikkat etmem gereken neler var? Bu konuda keşke birisi bana önceden söyleseydi diyebileceğiniz her türlü fikre açığım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    R25 ile baslanir mi? Baslanir. Alt devirler olu zaten alisip tecrube kazanana kadar zaten fazla yuksek devirde gezmessiniz olur biter.

    Ben soyle bir noktaya deginmek istiyorum. Trafigi bilen, halihazirda araba kullanan birisinin motosiklet ile trafige adaptasyonu daha kolay oluyor.

    Belirttiniz mi hatirlamiyorum ama zaten araba suruyorsaniz, trafigi biliyorsaniz, isler kolaylasacaktir.

    Araba surmuyor ve trafigi hic bilmiyorsaniz, hem 2 tekere, hem r25e, hem de trafige adapte olmaya calisacaksiniz. Bu durumda daha iyi egitim, daha fazla pratik ve daha fazla dikkat gerekecek.

    Gelelim motor secimine. r25 cok vitrin bir motor. coo guzel sekli semali. Gel gelelim oturma pozisyonu yatik oldugu icin belki begenmeyebilirsiniz.

    Bence imkan varsa naked motorlari da bir test etmeseniz iyi olur. Ayni cc deki motorlar 3 asagi 5 yukari ayni performansi veriyor zaten, performans acisindan karsilastirma yapmaniza gerek yok sadece oturus konfor hakimiyet gibi konularda bi degerlendirme yapabilirsiniz.

    Velhasil sonuc olarak 250 cc ile motora baslanir ve imkan varsa secenekleri test edip hangi modeli alacaginiza oyle karar verirseniz bence daha iyi olur.

  3. #3

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    çok pozitifsin.artılarını söylüyorum bilinclisin,başında baban ve yunus polis gibi iki büyüğün seni her türlü yönlendirecektir.bisiklet kullanmış olman büyük avantaj.trafik bilgim sıfır diyorsun ama illaki araba yolculugu yapmısındır ve trafik akışını biliyosundur.ancak sağa sola donusler,kavsaklar,nerde yol vermen gibi bilgilerin eksiktir.
    tabiki debriyaj kullanımın eksik,motorda çok önemli.
    tabiki r25 ile sürmeye baslayabilirsin.
    ben 125lik cross ile başladım.1 kere oldugu yerde bir kere 10km ile düştü ikisindede debriyaj kolu kırıldı.
    söyle bir durum olucak bendeki cross 110kg idi tutması,hakimiyet kolay.r25 sanırım 170 yada 180kg olıcak çok agıt değil kullandım ama birisinin sana püf noktasını anlatması gerek mesela dusuk hızda ayaklarını yana açmak gibi.

    istersen 125cc naked al mesela nk150.hafif,az güçle limitlerde kullanır isen 10bin km civarı,sonraki daha guclu motorunda çok profesyonel olursun.
    bu demek değilki r25 alma.r25 alırsan düşerse sinyal kırılır,ayna kırılır,krenaj kırılır.
    her iki yolda sorunsuz.
    ben 15nk yı bir yıl sürer r25e gecerdim.tavsiyem bu şekilde.
    sürücü kursunda direksiyon öğretmeniyim.
    hevesini kırmayayım herkes bir değil.r25 ile de başlayabilirsin.kendisi 36 beygir.
    benim özel düşüncem 50 beygire kadar her motor basşangıç için ideal
    pea bunu beğendi.

  4. #4
    Bergson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2023
    Şehir
    Urla-Antakya
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Nacizane yaklaşık 14 yıllık tecrübemle ben olaya farklı bir pencereden bakmak istiyorum,

    Birincisi ülkemiz.Rc motor kim ne derse desin hız tutkusu için kullanılan bir motosiklet.Adı üstünde. Yapıları gereği trafikte çabuk hararet yapan bir alet. Ülkemizdeki motosiklete saygı! kültürünü de bu potaya koyacak olursak, ortaya iki seçenek kalıyor,ya bu aletle şehirler arası, otoban vs da ha babam de babam gazlıyacaksın,yada şehir içinde her ne kadar aksini iddia etsende apaçi tarzı kullanacaksın kullanmak zorunda kalacaksın. Yani şehir trafiği içinde 1000 cc makinalarla dolaşan adamlar görünce benim komiğime gidiyor açıkçası.

    İkinci olarak benim oğlum yada kızım gelip ben rc kullanacağım dese, eğitim alıp üstülikte baya kallavi bir eğitim aldıktan sonra sadece trafiğe kapalı alanda ya da yarış pistleri dışında kullanmasını onaylamazdım. Heleki Türkiye şartlarında hiç hiç onaylamazdım. Bu ülkede boğaz köprüsünde yayaya çarparak hayatını kaybeden çok değerli bir insan gördü. Boğaz köprüsü, yaya ve çarpmak...

    Üçüncü olarak rc yi bunun dışında kullanan yokmu elbette var sürüyle ki bitanesi forumda başlığı var sucuk ekmek yemek için nerelere gidiyor. Ama işte herkes o tecrübeye ve o sabra sahip olmayabilir. Yani şöyle düşünün silah taşıyan bir adam er yada geç bir gün mutlaka o silahı kullanmak zorunda kalır gibi.

    Dördüncüsü yine kişisel bir düşünce belki ama motosiklet birazda keyiftir,huzurdur bence. Nordkkapp dağlarında şelaleri izlemektir, yada ne bileyim karadeniz ormanlarının o eşsiz kokusu içine çekmektir diye düşünüyorum.

    Belki rc düşmanı denecek ama evet biraz rc düşmanıyım. Bu motosikletlerin yarış pistleri dışında kullanılmasına hele ki dandikten bir ehliyet sınavı ile ehliyet alan herkese satılmasına karşıyım.

    Genç olarak sana tavsiye yada öğüt vermek gibi bir haddim yok ama bu ülkede hayatını devam ettireceksEn, bu insanlarla trafikte olacaksan bence bu rc sevdasından vazgeç şimdiden.
    tommygun bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Dizlik ve dirseklik denen garabet şeyleri çıkar kafandan.
    Motosiklet montu ve motosiklet pantolonu korur oraları.

    R25 başlangıç motoru olmayacak bir motor değil. Mesain biraz daha fazla olur o kadar.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Eskidendi o 125 ile başla sonra 250- 600 - 1000 devam et.

    en dandik 125lik motor 100 bin tl; kaç babayiğit var ülkede 1er sene sonra 150 bin daha verip 250 cc 'ye geçecek?

    25 beygirin altında herhangi bir motor ihtiyacları karşılamaz.

    Ekonomik kriz ne yazık ki riske yönlendiriyor bizi.
    mertowski bunu beğendi.

  7. #7
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Gazı açıyorsun karşında bir viraj var, fakat viraj sandığın gibi değil. Hata etmişsin ama hatayı tolere edecek ne bilgin nede altındaki motor buna müsait. O an yaşadığın adrenalin hissi tarif edilemez. Nerden biliyorum. Bizzat başıma geldi. Gazı açmam dersen. O gazı mutlaka açarsın. Ne zaman açarsın? Kendine biraz güvenin geldiğinde. Bandı geriye saralım.

    Trafikte bütün alıcıların açık olacak. Hiç bir taşıta yakın gitmeyeceksin. Önündeki aniden durursa ne yapman gerektiğini bileceksin. Orta şeritten gittiğini varsayalım. Sağındaki ve solundaki araçları geçerken, onların senin şeridine tecavüz ederek gireceğini herzaman hayal etmelisin. Kapanan ve açılan virajlar önemli. Girerken açılacak gibi gelir ama o kapanmaya devam eder. Devamlı kapanan virajda stabil hızda ve çizgini koruyarak gitmelisin. Gazı açmak ve kapamak motorunu farklı yerlere konumlandırır. Araba gibi değil bu. Yapacağın her hareket altındakini etkiler. Güç nekadar çok olursa hata tolere etmekte o kadar zor olur. Gidonu sıkma. Kendi haline bırak. Sadece kontra yapacağında müdahale edersin. Dizlerinde kendini motora bağla. İlk başlarda bacakların ağrır ama sonra kuvvetlenir ve ağrımaz. Her zaman ayna kontrolü ve alıcılar her daim açık olacak. Asla kontrolsüz şerit değiştirmek yok. Araba ile kaza yaptığında seni koruyan karoser var. Motorda açıktasın. O düşerse sende onun aldığı hasarı alırsın. Hiç trafiğe çıkmamış biri için bence r25 çok fazla.

  8. #8

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    bergson bu ne demek kardeş?
    ortaya iki seçenek kalıyor,ya bu aletle şehirler arası, otoban vs da ha babam de babam gazlıyacaksın,yada şehir içinde her ne kadar aksini iddia etsende apaçi tarzı kullanacaksın kullanmak zorunda kalacaksın
    ne demek apaçi tarzında kullanmak zorunda kalacaksın
    ayrıca r25 7bin devre kadar çekiş vermiyor çok tehlikesi yok

  9. #9
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Al kullan hiç bir şey olmaz. Millet 600'lük makinayla başlıyor motora. Abartmayın r25 i bu kadar. Sanki bana r6.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Bergson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üçüncü olarak rc yi bunun dışında kullanan yokmu elbette var sürüyle ki bitanesi forumda başlığı var sucuk ekmek yemek için nerelere gidiyor. Ama işte herkes o tecrübeye ve o sabra sahip olmayabilir. Yani şöyle düşünün silah taşıyan bir adam er yada geç bir gün mutlaka o silahı kullanmak zorunda kalır gibi.
    Üstadım o kişi bensem benim motorun gidonu yüksek, yani ss.ler gibi yatık bir sürüş pozisyonumuz yok. Zaten yatık olsa ben de gidemezdim o kadar yolu.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    maximusti, - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2015
    Şehir
    Elbistan
    Motosikleti
    KTM DUKE 250
    öncelikle büyük geçmiş olsun, eşin dostun akraban illaki kaybettiklerin vardır, başın sağolsun.
    benim tavsiyem ilk olarak scooter ile başlaman olacak ama o devirler neredeyse geçti geçiyor,
    ama çevrende scooter kullanan arkadaşın varsa en az 3 4 saat kullanıp bir nedir ne değildir anlamaya çalış,
    zira vitesli motorda sistem tamamen farklı. sonrası için R25 de apaçi tarza geçmeden gayet güzel kullanılabilir.
    güzel bir eğitim ve kaliteli ekipman şart. sonrası pratik yapa yapa kendinden gelir.

  12. #12

    Üyelik
    09 Nisan 2022
    R25 İle başlanır abartı bir gücü yok. Alt devirlerde çok uysal ve gaz tepkisi olarak ölü bir motordur. Yürütmek için her viteste 12-13 bin devirleri görmen gerekir. Hiç bilmeyen bir adam için erken devirde gelen torkuyla xmax 250 daha tehlikeli bir motosiklet benim gözümde. Motosikletle alakası olmayan çoğu arkadaşım r25-mt-25 ile başlayıp iyice öğrenip yüksek ccye geçti.

  13. #13
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    R25 bahsettiğiniz üzere öyle ahım şahım deli gibi kaçan arı gibi uçan bir motosiklet değil ama en büyük sorunu gittiği kadar duramaması maalesef frenleri zayıf. Oturuş kısmı öyle ss sürüyorum gibide değil ne yatık ne dik tam arada bir oturuş kısmı var.

  14. #14
    Beto87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2018
    Şehir
    Üsküdar
    Motosikleti
    Honda CB 650F
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım o kişi bensem benim motorun gidonu yüksek, yani ss.ler gibi yatık bir sürüş pozisyonumuz yok. Zaten yatık olsa ben de gidemezdim o kadar yolu.
    Yazık adam tüm motorları ss sanıyor. Şahsın mesajını okumak gafletine düştüm sizler düşmeyin. Bu nasıl bir dar görüşlülüktür.
    Oldu olacak şehir içinde cross ya da enduro süren adamı yatırıp .. tövbe tövbe.

    Tommy senin mesajı alıntıladım ama mesajın hedefi farklı.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  15. #15
    Khaira - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Alıntı tilk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 Şubat Kahramanmaraş depremini yaşadım. ölümle burun buruna gelmenin verdiği o farkındalık ile aslında onca yıl kendim için hiçbir şey yapmadığımı fark ettim. O gün ölseydim hiçbir hayalime kavuşmadan ölmüş olacaktım. Bu yüzden bu hayalimi bir şeyler için geç olmadan gerçekleştirmek istiyorum.

    Ve geldik o can alıcı noktaya. R25 kullanmak istiyorum (hayır apaçi değilim, hayır şovmen değilim) bu yazıyı sizleri ikna etmek, sizden alacağım olumlu dönüşlerle vicdanımı rahatlatmak adına da yazmıyorum.
    Öncelikle çok geçmiş olsun, kaybettiklerinize Allah’tan rahmet yaralılarımıza ise tez zamanda şifa diliyorum.

    Yazınızda “kendim için hiçbir şey yapmadığımı farkettim” demişsiniz. Güzel bir farkındalık. “Hiçbir hayalime kavuşamadan ölmüş olacaktım” diye devam etmişsiniz ve isteğinizi net olarak “R25 kullanmak istiyorum” şeklinde belirtmişsiniz.

    Bu sözleriniz üzerine bence bizim söyleyebileceğimiz hiçbir şey yok. Hayalinizi gerçekleştirmenizi sonuna kadar destekliyorum. Malesef günümüzde birçok insan ne istediğini bilmemekte ve bahsettiğiniz konunun farkındalığını yaşayamamakta.

    Eğitim ve ekipman konusundaki bilinçliliğiniz de yazınıza yansımış. Türkiye’deki kazaların büyük bir kısmı trafik kurallarının bilinmemesinden veya eğitimsizlikten, kısacası bilinçsiz davranışlardan ve inatlaşmadan kaynaklanıyor. Ben trafik kurallarına uyan, motosikleti hızlı ulaşım aracı olarak görmek yerine bir taşıt olarak görüp buna göre hareket eden, önünde ve arkasında olan bitenin farkında olan bir sürücü olarak ne arabada ne de motosiklette bir kaza veya ciddi bir tehlike anı yaşamadım. Bazı şeylerin farkında olduğunuz sürece 250 cc’yi de geçtim 600 cc ile başlamanızın bile önünde bir engel olmadığını düşünüyorum.

    Gençsiniz, hayallerinizi gerçekleştirememiş olmanın üzüntüsünü yaşıyorsunuz; hayat fani… Hayallerinizin peşinden gidin ve R25 istiyorsanız R25, Africa istiyorsanız Africa, CBR1000 istiyorsanız onu alın. Gerekli eğitimler alındıktan ve ekipmanlar tamamlandıktan sonra herhangi bir problem olacağını düşünmüyorum. Ama bunun rahatlığı da hiçbir zaman insanı rehavete kaptırmamalı, her zaman tetikte olmayı unutmamalısınız. Tedbir bizden takdir Allah’tan.

    Mutluluğunuzun peşinden gittiğiniz ve kararınız içinize sindiği sürece bence doğru yoldasınızdır. Şimdiden hayırlı olsun, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

  16. #16
    Bergson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2023
    Şehir
    Urla-Antakya
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Beto87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Al kullan hiç bir şey olmaz. Millet 600'lük makinayla başlıyor motora. Abartmayın r25 i bu kadar. Sanki bana r6.
    Şöyle bir mesaj yazan şahısla rc yi tartışmam bile. Yazık adam r25 scooter sanıyor.

    Bu ara Tommy senin mesajı alıntılamadım ama adamsın.
    tommygun bunu beğendi.

  17. #17
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Sen konuya gayet hakimsin eğitimler vs hepsini ayarlamışsın 125cc ile motora başlanır mevzusu Türkiye'de var sanırım.Bilinçli bir sürücü eğitimde aldıktan sonra 1000cc bile kullanabilir bence motto akademi de Halil Kılıç da mesela motora başlarken yüksek cc ile başlamış daha sonra eğitmen olmuş .

  18. #18

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    1000cc demiyelim 1000 ccler 150 beygirden başlıyor lütfen.100 insandan 5i hakim olabilir anca öyle bir durumda.
    50 beygire kadar idealdir başlangıc motoru
    Khaira bunu beğendi.

  19. #19
    Psyduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2022
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Alıntı Bergson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir mesaj yazan şahısla rc yi tartışmam bile. Yazık adam r25 scooter sanıyor.

    Bu ara Tommy senin mesajı alıntılamadım ama adamsın.
    Ben de r25in abartıldığını düşünenlerdenim. Sanki diğer 250ccler çocuk oyuncağıymış da bir tek r25 ölümcülmüş gibi.
    Khaira bunu beğendi.

  20. #20
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Psyduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de r25in abartıldığını düşünenlerdenim. Sanki diğer 250ccler çocuk oyuncağıymış da bir tek r25 ölümcülmüş gibi.
    ss 250 cc ile diğer 250likler arasında elbette fark var. 250cc olup 36 beygirlik birşeyden bahsediyoruz. eski dominar 400ler bile 35 beygir idi.

    250lik motorlar henelde 24-28 beygir arası gidip geliyor; %30-50 lik bu fark cok önemli.


    ama zaten oldum olası neden insanlar ss alır bilmiyorum; uzun yola gelmez, canta takamazsın, esya taşıyamazsın, artçın olsa rahat edemezsiniz. bence cok gereksiz bir motosiklet tipi (yarışlar vs. dahil etmıyorum tabi)
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler