Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vitesli motosiklet hakkında yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Şubat 2023
    Şehir
    Antalya
    Öncelikle kendimden bahsedeyim bu güne kadar onlarca motor kullandım(hepsi scooter) ve tamamiyle ulaşım için kullanan bilinçsiz bir sürücüydüm. Bir kaç gün önce ilk vitesli motorum MT 25’i aldım sıfır km ve artık eğlence amaçlı zevk almak için kullanmak istiyorum. Motorumu ekipmanımı her şeyimi aldım. En yakın zamanda da eğitim almak istiyorum yine de kendim videolar izleyerek okuyarak denemeler yaptım. Teorik olarak öğrenmeye çalıştım. Vitesli motorlarla alakalı bir kaç sorum var yardımcı olursanız memnun olurum.
    1- Öncelikle sorum vitesi düşürürken sorun yaşamıyorum sarsmadan güzel bir şekilde yapıyorum ancak yükseltirken her yükselttiğimde sanki ileri atılıyor bunu nasıl çözerim veya neyi yanlış yapıyor olabilirim?

    2- Yokuş aşağı inerken yüksek vites bol fren mi yoksa düşük vites az fren mi yapmam gerektiğine karar veremedim mesela 3. 4. Vites ama bol fren ya da 2. vites az fren mi yapmalıyım?

    3- Antalya’da yaşıyorum ve hava gerçekten bu günlerde sıcak yaklaşık 10 km’lik yol gittikten sonra motor fan açıyor bu normal mi kesinlikle sıkıştırmıyor rodaj kurallarına uyuyorum.

    4- Yarım debriyaj terimini sıkça duyuyorum ama hakkında hiç bir şey bilmiyorum nedir ne zaman kullanılır?

    Sorulara numaraları ile cevap verebilirsiniz şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    1- Vites düşürürken motosiklete aragaz vermelisiniz, aragaz verdiğiniz zaman öne yığılmayı engelleyecektir (https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ)videoyu izlemenizi öneririm.
    2- Bu durum kullanma biçiminize bağlıdır ben genellikle az fren kullanmayı ve defansif kullanmayı daha çok tercih ederim.
    3- Evet fan açması normaldir, benzinli motorlar özellikle motosiklet motorları çabuk ısınırlar tabi buna rodaj döneminin etkisi bulunmaktadır.

  3. #3

    Üyelik
    02 Şubat 2023
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Vites düşürürken motosiklete aragaz vermelisiniz, aragaz verdiğiniz zaman öne yığılmayı engelleyecektir (https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ)videoyu izlemenizi öneririm.
    2- Bu durum kullanma biçiminize bağlıdır ben genellikle az fren kullanmayı ve defansif kullanmayı daha çok tercih ederim.
    3- Evet fan açması normaldir, benzinli motorlar özellikle motosiklet motorları çabuk ısınırlar tabi buna rodaj döneminin etkisi bulunmaktadır.


    Teşekkür ederim ama ilk soruyu yanlış anladınız düşürürken söylediğiniz gibi yapıyor ve problem yaşamıyorum yükseltirken her yükselttiğimde ileri atılarak sarsılıyor problemim bu

  4. #4
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Serkangöztaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim ama ilk soruyu yanlış anladınız düşürürken söylediğiniz gibi yapıyor ve problem yaşamıyorum yükseltirken her yükselttiğimde ileri atılarak sarsılıyor problemim bu
    ya debriyaj iyi ayırmıyordur ya da sen maneti yeterince sıkmıyorsundur.
    mıymıntı musa suşi yerken halıya ispirto döktü

  5. #5
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15" -- Rks Spontini 110 23"
    Alıntı Serkangöztaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim ama ilk soruyu yanlış anladınız düşürürken söylediğiniz gibi yapıyor ve problem yaşamıyorum yükseltirken her yükselttiğimde ileri atılarak sarsılıyor problemim bu
    Kusura bakmayın yanlış anlamışım, bahsedilenden ayrı olarak kavrama noktasını tam kavrayamamış olabilirsiniz. Kavradı diye sanarken gaz açarsınız ve daha kavrama noktasında olmadığı için devir yükselir ardında kavrama noktasına geldiği zamanda motor yüksek devir halinde olur ve birden kavrayacağı için öne atma durumu söz konusu olabilir. Debriyaj ayarı düzgün olmayabilirde, debriyaj manetinin hareket kısmını 5 eşit parçaya bölersek ve 1. kademeyi tam sıkılı 5. kademeyi hiç sıkılı olmayan vaziyette sayarsak 2. veya 3. kademede kavraması gerekir eğer 4. kademede kavrıyorsa zaten debriyajınız yukarda kavrıyor demektir ve buda bahsettiğim gibi sorun yapacaktır.

  6. #6
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Debriyaj bırakma işi bitmeden gazı erken açıyor olabilirmisin? Bu şekilde yaparsan öne atılır. Gaz açıkken bırak çok az ara gaz ver debriyaja bas vitesi at sonra gazı aç. Bu şekildede ileri atlılmaması lazım. Birde son olarak gaz koluna bak ne durumda. Gaz kolundada büyük ihtimal hiç boşluk yoktur, sen dokunur dokunmaz tepki veriyordur. Az bir boşluk olsa iyi olur.

  7. #7
    Metehan48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2021
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Triumph Rocket 3 GT 221 Edition
    Alıntı Serkangöztaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kendimden bahsedeyim bu güne kadar onlarca motor kullandım(hepsi scooter) ve tamamiyle ulaşım için kullanan bilinçsiz bir sürücüydüm. Bir kaç gün önce ilk vitesli motorum MT 25’i aldım sıfır km ve artık eğlence amaçlı zevk almak için kullanmak istiyorum. Motorumu ekipmanımı her şeyimi aldım. En yakın zamanda da eğitim almak istiyorum yine de kendim videolar izleyerek okuyarak denemeler yaptım. Teorik olarak öğrenmeye çalıştım. Vitesli motorlarla alakalı bir kaç sorum var yardımcı olursanız memnun olurum.
    1- Öncelikle sorum vitesi düşürürken sorun yaşamıyorum sarsmadan güzel bir şekilde yapıyorum ancak yükseltirken her yükselttiğimde sanki ileri atılıyor bunu nasıl çözerim veya neyi yanlış yapıyor olabilirim?

    2- Yokuş aşağı inerken yüksek vites bol fren mi yoksa düşük vites az fren mi yapmam gerektiğine karar veremedim mesela 3. 4. Vites ama bol fren ya da 2. vites az fren mi yapmalıyım?

    3- Antalya’da yaşıyorum ve hava gerçekten bu günlerde sıcak yaklaşık 10 km’lik yol gittikten sonra motor fan açıyor bu normal mi kesinlikle sıkıştırmıyor rodaj kurallarına uyuyorum.

    4- Yarım debriyaj terimini sıkça duyuyorum ama hakkında hiç bir şey bilmiyorum nedir ne zaman kullanılır?

    Sorulara numaraları ile cevap verebilirsiniz şimdiden teşekkürler
    2-) Sürüş tarzınıza göre değişir fakat kendim genelde yokuşun dikliğine, eğimine, trafik oranına ve uzaklığına göre farklı şekillerde kullanıyorum. Trafik varsa ve dik bir yokuştaysam, düşük vites ve motor freni ile beraber iniş yapıyorum, acil bir durumda daha iyi frenleme ve yavaşlama yapabilmek için bence bu şekilde iyi oluyor. Başka bir açıdan yol boş çokta dik olmayan bir yokuştaysam normal hızımda seyrediyorum gibi gibi.

    3-) Fethiye'de ikamet ediyorum bende, şehir içi için söylüyorsanız fan açması kesinlikle normal, nk250 aldım 3. günü bugün, motoru çalıştırıyorum 60-70 derecelere geldiğinde yola çıkıyorum, 2-3 dk. sonra 90derecelere geliyor ve direk fan açıyor, şehir içinde hızlı gidemediğimizden motor rüzgar yiyip kendini soğutamıyor, mecburen fan açıyor. Daha sonra şehir dışı sürüşünüzde de durumu gözlemleyin.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)