2014 tenere 660 vs 2023 ktm 250 adv ??
-
Merhaba arkadaşlar, soru çok absürt dimi? Evet. Ama soru bu..
Daha önce forum da çokça yazıldı çizildi eski yüksek cc mi, yeni düşük cc mi? Evet kişiye göre değişen artı ve eksileri var biliyorum motorlar denk değil vs bunları bir kenara bırakırsak siz olsanız 1.5 ay önce sıfır alınmış 250adv yi verip 2014 model 660 alır mısınız?
Haftanın 7gunu yaz kış motor üstündeyim hafta içi asfalt hafta sonu biraz asfalt biraz toprak yol gezmem var. Durum vaziyet bu. Sıfır motor düşük cc ile mi, Yoksa biraz yaşlı olsada teneke ile mi devam edeyim? Motor konusunda mantıklı karar verebilen biri değilim genelde kalben karar veren ve sonra ceremesini çeken biriyim oyuzden bu defa sizlerin fikrini sormak istedim..
Sizce?
Reklamlar
-
İkisi arasından benim tercihim temizi bulunursa 660 tenere olurdu.
-
bu alacağın tenereye bağlı yani şimde sadece 8 9 yaş kıstas olmamalı
eğer tenere bakımlı az km li feleğin çemberinde geçmediyse tercih edilir abs li olduğunu varsayıyorum misal ben bildiğim veYa uzun yıllar sahip olduğum 660 ı sadece yeni diye 250 cc ile takas etmem
-
Bence 2014 o kadarda eski değil , 9 sene geçmiş olabilir ama yinede yapı kalitesi olan motosikletler, iki modelide incelemedim ama Ktm'deki kaliteyi bulamayabilirsiniz, gidiş olarak Tenere çok daha fazla tatmin edeceği başındanda belli temizse neden olmasın. Tenere-660'da bildiğim kadarıyla şaselerinde yağ dolaşıyor şasesinde çatlak olması direkt yağ kaçağına sebebiyet verecektir bu konuyada dikkat etmenizde fayda var.
-
F54 adlı üyeden alıntı
bu alacağın tenereye bağlı yani şimde sadece 8 9 yaş kıstas olmamalı
eğer tenere bakımlı az km li feleğin çemberinde geçmediyse tercih edilir abs li olduğunu varsayıyorum misal ben bildiğim veYa uzun yıllar sahip olduğum 660 ı sadece yeni diye 250 cc ile takas etmem
bende yaşa çok takılmadığımdan geçmişte gol yedemedim değil aslında.. bahsettiğim makina abs li evet. ekspertiz yapıldığını ve bir sıkıntı çıkmadığını da kabul edersek sizce olumlu öyleyse? bu arada geçmişte sizde tenere vardı sanki diye hatırlıyorum doğru mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Tenere-660'da bildiğim kadarıyla şaselerinde yağ dolaşıyor şasesinde çatlak olması direkt yağ kaçağına sebebiyet verecektir bu konuyada dikkat etmenizde fayda var.
bunu bilmiyordum iyi oldu bu bilgi teşekkürler.
-
Aslında soru mantıksız sayılmaz, nihayetinde küçük ve yeni adv mi yoksa biraz daha eski yükse cc adv mi diye sormuşsun.
İşin içinde uzun yol varsa yüksek cc her zaman daha keyiflidir. iki motorla da otobanda 120 sabit hızla gidersin ama tenerede anlık bir sollamada elinin altında hala dolu dolu güç varken ktm de maalesef o güç olmayacak.
Ama daha az yaksın, şehirler arası yol da yapmıyorum, araziye daha sık giriyorum ve hafif olması önemli dersen de bu durumda ktm ön plana çıkar ve daha mantıklı olur.
Ama iki motorda bakımlı ve temiz olduğu sürece seni üzmez. Kararın ne olursa olsun ikisi de güzel motor, şimdiden hayırlısı olsun.
-
Tenere tercih ederdim, sebebi de tenere işletme maliyetleri diğer motosikletlere göre fazla yüksek değil. Sonuç olarak elektronik olarak fazla desteği bulunmayan tek silindirli motosiklet.Düzenli bakım aralıkları yapıldığında uzun süreler yoldaşlık eder size.
Tek tavsiyem mutlaka eksterpiz yaptırın ve bakımlı motosiklet alın. Yamaha servislerinde ekspertiz yapılıyor diye biliyorum.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Aslında soru mantıksız sayılmaz, nihayetinde küçük ve yeni adv mi yoksa biraz daha eski yükse cc adv mi diye sormuşsun.
İşin içinde uzun yol varsa yüksek cc her zaman daha keyiflidir. iki motorla da otobanda 120 sabit hızla gidersin ama tenerede anlık bir sollamada elinin altında hala dolu dolu güç varken ktm de maalesef o güç olmayacak.
Ama daha az yaksın, şehirler arası yol da yapmıyorum, araziye daha sık giriyorum ve hafif olması önemli dersen de bu durumda ktm ön plana çıkar ve daha mantıklı olur.
Ama iki motorda bakımlı ve temiz olduğu sürece seni üzmez. Kararın ne olursa olsun ikisi de güzel motor, şimdiden hayırlısı olsun.
sadece hafta sonları yaptığım yakın şehir turları 100/150 kilometreyi saymazsak uzun yol yapmıyorum denebilir bu durumda ktm ağır basıyor. bu durumda beni tek zorlayan motosikletin hafifliğinden dolayı rüzgar oluyor.
-
Günlük işe gitgelde kullanıyorsan tabiki düşük hacimli hafif ve model yılı itibarıyla gelişmiş elektroniklere sahip 250Adv , çiçek gibi bir 660 a denk gelsem 200-300 km lik rotalarda kullanmak için alır kenara koyarım diyecem ama onada 300 falan isterler :D
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Günlük işe gitgelde kullanıyorsan tabiki düşük hacimli hafif ve model yılı itibarıyla gelişmiş elektroniklere sahip 250Adv , çiçek gibi bir 660 a denk gelsem 200-300 km lik rotalarda kullanmak için alır kenara koyarım diyecem ama onada 300 falan isterler :D
ah keşke ikinci motor bütçesi olsa, kapıda 250adv ve yarmagül birlikte dursa... nerdeee
-
KTM kalitesi, Japonlardan geri değil bunu bilin bir kere. Her markanın modellerinde sorunlar çıkmıştır, çıkacaktır. Yalnız şöyle bir husus var, düşük cc KTM makineler Hint üretimi diye biliyorum, yani sadece hacim olarak değil, üretim ve kalite kontrol kalitesi olarak da aralarında fark var. Ktm çok kaliteli cidden ama Avusturya fabrikalarında üretilenleri ile Hint fabrikasından çıkma olanlar arasında bariz fark oluyor.
Tenere 660'ın seveni kadar nefret edeni de çok, bence çok iyi araştırmadan, en az 5-6 farklı kullanıcısına danışmadan girişmeyin bu işe. Bütçe çıkabilirseniz de 390 KTM'e bakın derim.
Hint dedim, gömdüm accık ama bi Bajaj, Hero gibi de değil tabi, daha kaliteli komponentler kullanılıyor üretim aşamasında.
Crf 250 serisini neden eklemiyorsunuz? Düşük km bulursanız kaçırmayın bence. Ktm fiyatlarına bulunabiliyordu Rally'ler diye hatırlıyorum.
-
fancydriver adlı üyeden alıntı
KTM kalitesi, Japonlardan geri değil bunu bilin bir kere. Her markanın modellerinde sorunlar çıkmıştır, çıkacaktır. Yalnız şöyle bir husus var, düşük cc KTM makineler Hint üretimi diye biliyorum, yani sadece hacim olarak değil, üretim ve kalite kontrol kalitesi olarak da aralarında fark var. Ktm çok kaliteli cidden ama Avusturya fabrikalarında üretilenleri ile Hint fabrikasından çıkma olanlar arasında bariz fark oluyor.
Tenere 660'ın seveni kadar nefret edeni de çok, bence çok iyi araştırmadan, en az 5-6 farklı kullanıcısına danışmadan girişmeyin bu işe. Bütçe çıkabilirseniz de 390 KTM'e bakın derim.
Hint dedim, gömdüm accık ama bi Bajaj, Hero gibi de değil tabi, daha kaliteli komponentler kullanılıyor üretim aşamasında.
Crf 250 serisini neden eklemiyorsunuz? Düşük km bulursanız kaçırmayın bence. Ktm fiyatlarına bulunabiliyordu Rally'ler diye hatırlıyorum.
Hocam 250 adv şuan yeni 1.5 ay önce sıfır edindiğim şuan kullandığım motor zaten. diğer taraftan 3. Ktm motorum bu. Severim ve guvenirim ktm motorlara pek üzmediler beni. 390 adv da baktım alırken de yok motor. Mayıs Listesi dolu bi ihtimal Haziran vs. Belirsiz yani motorsuzda kalmak istemedim bende motor olmadı mı mideme ağrı giriyor uyuyamıyorum :(
Crf iyidir hoştur da benlik değil heleki 250 adv ile hiç mi hiç muakeyese etmem kullanım amacima göre. Velhasıl elde var 250adv.. şuanki sorum yola hangisi ile devam etmek, mantık 250 adv diyor gibi gelen cevaplara baktigimda.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Hocam 250 adv şuan yeni 1.5 ay önce sıfır edindiğim şuan kullandığım motor zaten. diğer taraftan 3. Ktm motorum bu. Severim ve guvenirim ktm motorlara pek üzmediler beni. 390 adv da baktım alırken de yok motor. Mayıs Listesi dolu bi ihtimal Haziran vs. Belirsiz yani motorsuzda kalmak istemedim bende motor olmadı mı mideme ağrı giriyor uyuyamıyorum :(
Crf iyidir hoştur da benlik değil heleki 250 adv ile hiç mi hiç muakeyese etmem kullanım amacima göre. Velhasıl elde var 250adv.. şuanki sorum yola hangisi ile devam etmek, mantık 250 adv diyor gibi gelen cevaplara baktigimda.
660 değilde 700 olsun...40 var arada sadece...🙂
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Hocam 250 adv şuan yeni 1.5 ay önce sıfır edindiğim şuan kullandığım motor zaten. diğer taraftan 3. Ktm motorum bu. Severim ve guvenirim ktm motorlara pek üzmediler beni. 390 adv da baktım alırken de yok motor. Mayıs Listesi dolu bi ihtimal Haziran vs. Belirsiz yani motorsuzda kalmak istemedim bende motor olmadı mı mideme ağrı giriyor uyuyamıyorum :(
Crf iyidir hoştur da benlik değil heleki 250 adv ile hiç mi hiç muakeyese etmem kullanım amacima göre. Velhasıl elde var 250adv.. şuanki sorum yola hangisi ile devam etmek, mantık 250 adv diyor gibi gelen cevaplara baktigimda.
sıfır motosiklet almışsın bence değiştirme sebebi şu önümüzdeki 3 5 yıl masrafın olmaz kafan rahat gezersin elbet 660 tenere 250 cc den iyidir fakat ne olduğunu nasıl bakıldığını bilmediğin 660 çok can yakar benden söylemesi
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
sıfır motosiklet almışsın bence değiştirme sebebi şu önümüzdeki 3 5 yıl masrafın olmaz kafan rahat gezersin elbet 660 tenere 250 cc den iyidir fakat ne olduğunu nasıl bakıldığını bilmediğin 660 çok can yakar benden söylemesi
Anladım hocam haklısınız 250 adv ile devam etmek daha mantıklı görünüyor. Teşekkürler.
-
iskampavya adlı üyeden alıntı
Hocam 250 adv şuan yeni 1.5 ay önce sıfır edindiğim şuan kullandığım motor zaten. diğer taraftan 3. Ktm motorum bu. Severim ve guvenirim ktm motorlara pek üzmediler beni. 390 adv da baktım alırken de yok motor. Mayıs Listesi dolu bi ihtimal Haziran vs. Belirsiz yani motorsuzda kalmak istemedim bende motor olmadı mı mideme ağrı giriyor uyuyamıyorum :(
Crf iyidir hoştur da benlik değil heleki 250 adv ile hiç mi hiç muakeyese etmem kullanım amacima göre. Velhasıl elde var 250adv.. şuanki sorum yola hangisi ile devam etmek, mantık 250 adv diyor gibi gelen cevaplara baktigimda.
Hocam mis gibi sıfır motor almışsın, uzun yolda pek yapmıyorum diyorsun, hiç maceraya bulaşma. Kafan rahat bin gez motorunla doya doya. Yakıt tüketiminde dahaaz olacak üstelik. Evet hafif motorda sert rüzgarlar bazen yorucu olabiliyor ama ağır motorda toprak yol ve arazide çok yorucu oluyor. Her avantajın bir dezavantaj yönü de oluyor.
Sen doğru tercihi yapmışın, senin yerinde olsam en az 1 sene daha motordan iyice keyif almadan değiştirmezdim.
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Hocam mis gibi sıfır motor almışsın, uzun yolda pek yapmıyorum diyorsun, hiç maceraya bulaşma. Kafan rahat bin gez motorunla doya doya. Yakıt tüketiminde dahaaz olacak üstelik. Evet hafif motorda sert rüzgarlar bazen yorucu olabiliyor ama ağır motorda toprak yol ve arazide çok yorucu oluyor. Her avantajın bir dezavantaj yönü de oluyor.
Sen doğru tercihi yapmışın, senin yerinde olsam en az 1 sene daha motordan iyice keyif almadan değiştirmezdim.
ilk mesajda da yazdığım gibi genelde mantıksız kalben kararlar verdim hep ve ceremesini çektim, bu defa da Sizlerin bakış açısına görenin cevabını istedim, mutlaka benim görmediklerimi görür göz ardı ettiklerimi sizler etmezsiniz diye, iyide yapmışım. Doğru söylüyorsunuz eldeki ile devam etmek daha mantıklı daha doğru. Dertsiz başa dert almanın anlamı yok.
Konuya iştirak eden vakit ayıran fikrini beyan eden herkese teşekkür ederim. Yola 250 adv ile devam edeceğim.
-
Haftada 7 gün.
Bu eğer meslek olarak dünayı gezmiyorsanız şehir içi ağırlıklı kullanacaksınız demek, sene de bir iki hadi bilemedin on kere tura çıkarsınız, kalan her sefer şehir içi nisbi kısa mesafe kullanırsınız.
Ben olsam ktm adv ile devam ederim, dünya turu, sahra geçişi, nepal seyahati vb gibi bir planım olursa tenere alırım, tur bitince satar yine ktm adv ile devam ederim.
-
BOO_74 adlı üyeden alıntı
Haftada 7 gün.
Bu eğer meslek olarak dünayı gezmiyorsanız şehir içi ağırlıklı kullanacaksınız demek, sene de bir iki hadi bilemedin on kere tura çıkarsınız, kalan her sefer şehir içi nisbi kısa mesafe kullanırsınız.
Ben olsam ktm adv ile devam ederim, dünya turu, sahra geçişi, nepal seyahati vb gibi bir planım olursa tenere alırım, tur bitince satar yine ktm adv ile devam ederim.
Haklısınız hocam 250adv daha bütçe dostu, masrafsız,mantıklı olacak. 👍🏻
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)