Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Yedek parca sıkıntılı yaşlı motosiklet tercihiniz hangisi olur?

Katılımcı sayısı
29. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Enjeksiyonlu

    18 62.07%
  • Karbüratörlü

    11 37.93%
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yaşlı Motosiklet Konusu 2 - Enjeksiyonlu mu yoksa karbüratörlü mü?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    20 yaş dolaylarında bir makına alacagınızı düşünün.

    Enjeksiyonlu olmasını mı karbüratörlü olmasını mı tercih edersiniz?

    yaşlı oldugu için yedek parca sıkıntısı da olacaktır tabi ki.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Şu sıralar böyle bir alımın arefesindeyim. Kriterlerimden biri de enjeksiyonlu olması.
    Çok spesifik bir amaca hizmet eden, spesifik bir alet olmadıkça karbüratörlü bir içten yanmalı araç alacağımı sanmıyorum.

  3. #3
    HappyPuppy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 400
    Kesinlikle karbüratörlü bi motosiklet almazdım. Enjeksiyon sistemi yakıt tüketimi açısından çok daha ekonomik, ayrıca senkron ayarı vb gibi derdi olmaz. Arızası belki daha pahalı çözülebilir ama sonuçta çözülür. Uzun vadede zaten o yakıt tüketimi farkından cebimde kalan para, enjeksiyon ile karbüratör problerindeki tamir bedeli farkını karşılar.
    Atincozkan bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Tabiki enjeksiyonlu ..

    Tek kriter bana dersen hysoung alıcam enjeksiyonlumu karbüratörlü mü olsun karbüratörlü al derim çünkü hyo ların efi sistemleri genelde sorunlu idi böyle spesifik bir kaç marka model dışında genel anlamda kesinlikle enjeksiyon derim ..
    Ugur S. bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    Soyle de bir durum var.sabit yerde yasiyorsaniz karburator ayarlandimi sorun yok.
    Ama mesela yola ciktiniz yukseklik 2bin metre oldu o zaman hava yakit karisimi farklilasiyor motor gucten dusuyor.enjesiyinda ecu surekli degistiriyor bunu.
    Arkadas yazmis enjeksiyonun yakit tuketimi daha dusuk.
    Tek guzel yonu karburatorlunun calisma sesi guzel.bir de guzel egsoz patlatirsin
    Ara gaz verilir vs vs

  6. #6
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    net karbüratör eski makine ne kadar az elektronik o kadar az dert eski kasa motor toplamış (bir kaç defa ) biri olrak tek kriter bu en kötü farklı marka püskürtmeli karbüratör takarsınız yine enjeksiyon kadar verimli olur

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    en kötü enjeksiyon, en iyi karbüratörden iyidir.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    bence 20 yaşındaki bir motosiklet enjeksiyonluda olsa karbratörlüde olsa yedek parça bulma konusunda değişen bir şey olmaz.

    ben her zaman karbratörden yanayım, ne kadar az elektronik o kadar güvenilir bence, özellikle yaşlı motosikletler için.
    Karabulut ve Ugur S. bunu beğendiler.

  9. #9
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Bu işler ekonomi meselesi elbet ama 20 senelik makineyi ucuza alsan bile başına çok iş açma potansiyeli var. Karbüratörlü de olsa fark etmez. Kaldı ki Japon'un feriştahı da olsa ölümsüz değil. İyi ustan varsa al, yedek parçaya erişimin varsa al, paran varsa al ama bunlardan biri bile eksikse alma. Kimsenin ismini verip rencide etmek istemem ama çok iyi niyetli bir kardeşimiz geçen gün eski model Japon 4 silindirli motorunun buji fiyatlarının yüksekliğinden şikayetçiydi. Aynı zamanda muadil enjeksiyonlu motorlara göre 100 km.de en az 2 lt fazla benzin tüketmeyi de hesaba katmak gerek. Sen evden işe git-gel günde 100 km yapıyorsan sadece yakıt farkın günde 40 TL, ayda 880 TL. Masrafın değil ödeyeceğin fazladan yakıt farkı 880 TL.
    espresso ve berk_cglr bunu beğendiler.

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Karbüratörlü ve abs siz motor almam , param yoksa çalışır çabalar beklerim gider biraz daha teknolojik motor alırım..
    Atincozkan ve wing41 bunu beğendiler.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu sıralar böyle bir alımın arefesindeyim. Kriterlerimden biri de enjeksiyonlu olması.
    Çok spesifik bir amaca hizmet eden, spesifik bir alet olmadıkça karbüratörlü bir içten yanmalı araç alacağımı sanmıyorum.
    Senin alacağın şu eski model İtalyanı çok merak ediyorum. Az biraz çıtlatsan iyi olurdu.

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Enjeksiyonlu tabii ki.

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin alacağın şu eski model İtalyanı çok merak ediyorum. Az biraz çıtlatsan iyi olurdu.
    İtalyan dememiş? İtalyansa Motoguzzi olabilir bence.

  14. #14
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tamir edemiyorsam binmem. Her daim karbüratör den yanayım. Öyle abartıldığı gibi bi yakıt tüketimi yok zaten.

  15. #15
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Herkes enjeksiyon demis, hatta enjeksiyonun en kotusu karbüratör den iyidir demis.

    Bir kere o senkron ayari denilen sey sadece karbüratör icin gecerli degil, yasli ve yipranmis enjeksiyonlu makinenin de cok hassas ayara ihtiyaci oluyor.

    Karbüratör, bircok degiskene/paramatreye karsi performansindan bir miktar kaybetse de bir sekilde yol almaya devam ediyor. Ama enjeksiyonlu makine hic beklenmedik bir sensor arizasi ile bir anda yolda kalabiliyor

    +20 yasinda 4 silindir hava soğutmalı karbüratör de kullandim, 20 yasinda enjeksiyonlu da kullandım. Zaten 15-20 yasinda karbüratörlu makinede senkron diyorsaniz muhtemelen bu 4 silindir bir makinedir ve boyle bir makineye biniyorsaniz zaten yeterince cesursunuzdur ve biraz daha cesaret ve arastirma ile o senkron ayarini kendiniz yapar hale gelebilirsiniz.

    Bugun 93 model bir ZZR 1100 un karbüratöruni yurtdisindan bulabilirsiniz, yada tr de custom olarak enjeksiyona dondurebilirsiniz, pahalidir iki yol da evet ama olmaz seyler degil. Ayni sekilde 2000 model enjeksiyonlu ZX-12 nin parcasini sensorunu gene yurtdışından temin edeceginiz icin masraf karbüratörden farkli olmayacaktir, parcayi bulma suresi ve getirtme sekli de cok farkli olmayacaktir.

    Profilimden eski konularimda daha fazla detay bulabilirsiniz

    Kısaca, karbüratör öcü degildir, korkmayin. Hatta sirali 4 karbüratör cok guzeldir kullanmasi digru ayarlanmissa, ozluyorum
    FakeGuru ve ferhatkars bunu beğendiler.

  16. #16
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İtalyan dememiş? İtalyansa Motoguzzi olabilir bence.
    Adamın kullanmakta olduğu 2 motor da İtalyan. Yine eski de olsa İtalyan alır diye düşündüm.

  17. #17

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes enjeksiyon demis, hatta enjeksiyonun en kotusu karbüratör den iyidir demis.

    Bir kere o senkron ayari denilen sey sadece karbüratör icin gecerli degil, yasli ve yipranmis enjeksiyonlu makinenin de cok hassas ayara ihtiyaci oluyor.

    Karbüratör, bircok degiskene/paramatreye karsi performansindan bir miktar kaybetse de bir sekilde yol almaya devam ediyor. Ama enjeksiyonlu makine hic beklenmedik bir sensor arizasi ile bir anda yolda kalabiliyor

    +20 yasinda 4 silindir hava soğutmalı karbüratör de kullandim, 20 yasinda enjeksiyonlu da kullandım. Zaten 15-20 yasinda karbüratörlu makinede senkron diyorsaniz muhtemelen bu 4 silindir bir makinedir ve boyle bir makineye biniyorsaniz zaten yeterince cesursunuzdur ve biraz daha cesaret ve arastirma ile o senkron ayarini kendiniz yapar hale gelebilirsiniz.

    Bugun 93 model bir ZZR 1100 un karbüratöruni yurtdisindan bulabilirsiniz, yada tr de custom olarak enjeksiyona dondurebilirsiniz, pahalidir iki yol da evet ama olmaz seyler degil. Ayni sekilde 2000 model enjeksiyonlu ZX-12 nin parcasini sensorunu gene yurtdışından temin edeceginiz icin masraf karbüratörden farkli olmayacaktir, parcayi bulma suresi ve getirtme sekli de cok farkli olmayacaktir.

    Profilimden eski konularimda daha fazla detay bulabilirsiniz

    Kısaca, karbüratör öcü degildir, korkmayin. Hatta sirali 4 karbüratör cok guzeldir kullanmasi digru ayarlanmissa, ozluyorum
    Hocam, CV tip vakumlu karbünün diyaframı yırtıldığında bak bakalım nasıl yolda kalıyoruz

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, CV tip vakumlu karbünün diyaframı yırtıldığında bak bakalım nasıl yolda kalıyoruz
    Enjeksiyonlu motorda sensör arızasından kolay kolay çalışmamazlık yapmaz , Tps , krank sensörü , eksantrink sensörü , oksijen sensörü vs bozulsa bile motor ekonomik moddan çıkıp çalışmaya devam ediyor , zaten soğuk motor ısınana kadar bu sensörlerden bazıları devre dışıdır , ısındıktan sonra Ecu bunların sinyallerini değerlendirir..senkron ayarı hakkında da yazılmış , yeni nesil elektronik gaz kelebekleri kendi kendine sürekli senkron ayarı yapar..

  19. #19
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, CV tip vakumlu karbünün diyaframı yırtıldığında bak bakalım nasıl yolda kalıyoruz
    Ben yolda kalmaz demiyorum zaten, nekadar az elektronik, okadar az sorun.

    Fzs 600 um karbüratörlu idi, tek bozulan seyi tps sensoruydu. Yani karbüratörlu motorda cok ihtiyac varmis gibi koyulan tek sensor. Sadece 1 tane sensor var ve o da kronik arizasi

    XX de atesleme yuzunden kesilme yapiyodu, yenilemedigim temizlemedigim sensor kalmadi, sorun immobilizer cikti.

    Demek istedigim bu gibi seyler. O karbüratörlerin diyaframi yirtilana kadar makinesi kirilir, dayaniksiz seyler değil okadar eski hacimli motorlarda. Heleki eskilerde her silindire bir karbüratör varken yine diyafram yırtığı ile duzensiz calisir, tekler, alev falan atar egzostan ama bi benzinlige atar adami. Tek silindir motorda kalirsin o ayri

  20. #20
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    bence bu kişiden kişiye değişir. ben karbüratörlü motorda kullandım, şuanda da enjeksiyonlu kullanıyorum. karbüratörlü motor sanırım biraz daha uğraş isteyebilir hele eskiyse çünkü zamanla karbüratörün içindeki parçaların da bakım ya da değişime ihtiyacı oluyor. ha çok karışık bir sistem değil aslında ama kendin yapabilirsen ne ala ben mesela kendi hava ayarımı kendim yapıyordum söküp dağıtmak kısmet olmadı ama muhtemelen başıma bi arıza gelse onuda yapardım. ben enjeksiyondan yanayım daha yeni teknoloji daha dertsiz, daha az yakıt sarfiyatı.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)