Motorun hava filtresine bakacaktım
-
Böyle bir şey çıktı içinde hava filtresi mi yok yoksa elimde tuttuğum şey filtre mi bu nasıl filtre komiğime gitti
https://i.imgyukle.com/2023/04/21/Qbbk5U.jpeg
Reklamlar
-
Evet filtreniz bu, genelde bu tarz motosikletlerde filtreler süngerdir bakım zamanlarında hava ile temizleyebilir veya ezdirmeden su ile yıkayabilirsiniz.
-
Bu altai çok enteresan bir motor 2 damla yağ ile haftalarca bir çocuk trendyolda çalışmıştı rodaj yağını değiştirdin mi diye sorduğumuzda farkında değildi rodajın bittiğinin en sonunda biz bakalım dedik yağ çubuğundaki 2 damla yağı da biz almıştık farkında olmadan
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Evet filtreniz bu, genelde bu tarz motosikletlerde filtreler süngerdir bakım zamanlarında hava ile temizleyebilir veya ezdirmeden su ile yıkayabilirsiniz.
tecrube0 adlı üyeden alıntı
Bu altai çok enteresan bir motor 2 damla yağ ile haftalarca bir çocuk trendyolda çalışmıştı
rodaj yağını değiştirdin mi diye sorduğumuzda farkında değildi rodajın bittiğinin en sonunda biz bakalım dedik yağ çubuğundaki 2 damla yağı da biz almıştık farkında olmadan
500 km de rodaj bakmını yaptırdım 1000 km geldi hava filtresini kendim söktüm tertemiz 1500 olsun bu sefer yağını kendim değişirim varyotor kapağını söküp balata spreyi ile temizlerim.yola devam servis gereksiz para alıyor rodaj bakimi diye yağ değişti 370 lira aldı bir de yağı kendim almistim yağı servise götürmeyi unuttum o yağı kullancam ben olmazz yoksa 😂
-
burak r25 adlı üyeden alıntı
500 km de rodaj bakmını yaptırdım 1000 km geldi hava filtresini kendim söktüm tertemiz 1500 olsun bu sefer yağını kendim değişirim varyotor kapağını söküp balata spreyi ile temizlerim.yola devam servis gereksiz para alıyor rodaj bakimi diye yağ değişti 370 lira aldı bir de yağı kendim almistim yağı servise götürmeyi unuttum o yağı kullancam ben olmazz yoksa 😂
E garantiden çıkar?
-
burak r25 adlı üyeden alıntı
500 km de rodaj bakmını yaptırdım 1000 km geldi hava filtresini kendim söktüm tertemiz 1500 olsun bu sefer yağını kendim değişirim varyotor kapağını söküp balata spreyi ile temizlerim.yola devam servis gereksiz para alıyor rodaj bakimi diye yağ değişti 370 lira aldı bir de yağı kendim almistim yağı servise götürmeyi unuttum o yağı kullancam ben olmazz yoksa 😂
Motor yağını değişeceğiniz zaman mutlaka şanzıman yağınıda kaliteli bir marka ile değiştirin (80w-90 kullanılır genelde), varyatörü söktüğünde kapak ile kasa arasında klingrit conta bulunmaktadır onuda yenisini ile değiştirip takarsanız sistemin içine su vb. şeylerin girmesini engellemiş olursunuz. Yağı değişirkende 5 dakika çalıştırın ve tapayı açın yağ biraz daha sıvılaşacağı içinde daha rahat süzülecektir, yağ süzgecinide mutlaka balata spreyi gibi arındırıcı sıvılarla temizleyip takmayı özen gösterin, şanzıman yağı değişiminde ise varyatörün gerisinde 2 adet tapa bulunmaktadır her iki tapayı açıp yağı boşlatın yağ iyice süzüldükten sonra alttaki tapayı takın sonra taşana kadar üst tapadan yağ doldurun ardından tekeri 10-15 saniye çevirin ve taşma derecesini kontrol edin, taşma dereceside yağ artık gıdım gıdım damlamaya başladığında doldurma tapasını takıp yolunuza devam edebilirsiniz tabi yine biraz kullanıp şanzıman yağınıda boşaltırsanız yağ daha çabuk boşalıcaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
hakan1969 adlı üyeden alıntı
E garantiden çıkar?
Çin grubunun servisleri maalesef bisiklet tamircilerinden bozmalar motosikletlere ellerini sürmemeleri ömür açısından çok çok çok daha hayırlı .
-
Varyatör filtresi olabilir mi fotodaki ? Eğer hava filtresi sünger ise asla tozlu topraklı yollarda sürme , kağıdın filtrelemesini hiçbirşey yapamaz..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Varyatör filtresi olabilir mi fotodaki ? Eğer hava filtresi sünger ise asla tozlu topraklı yollarda sürme , kağıdın filtrelemesini hiçbirşey yapamaz..
Maalesef değil abi, bunların varyatöründe filtre bulunmamakta tek bir filtre var oda sünger hava filtresi.
-
İnsanın "vay anasını sayın seyirciler" diyesi geliyor...🙂
Bakın bu da bir zamanlar benim de sahip olduğum Lifan ın filtresi...
Yıka yıka, az yağla, devam ...
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Motor yağını değişeceğiniz zaman mutlaka şanzıman yağınıda kaliteli bir marka ile değiştirin (80w-90 kullanılır genelde), varyatörü söktüğünde kapak ile kasa arasında klingrit conta bulunmaktadır onuda yenisini ile değiştirip takarsanız sistemin içine su vb. şeylerin girmesini engellemiş olursunuz. Yağı değişirkende 5 dakika çalıştırın ve tapayı açın yağ biraz daha sıvılaşacağı içinde daha rahat süzülecektir, yağ süzgecinide mutlaka balata spreyi gibi arındırıcı sıvılarla temizleyip takmayı özen gösterin, şanzıman yağı değişiminde ise varyatörün gerisinde 2 adet tapa bulunmaktadır her iki tapayı açıp yağı boşlatın yağ iyice süzüldükten sonra alttaki tapayı takın sonra taşana kadar üst tapadan yağ doldurun ardından tekeri 10-15 saniye çevirin ve taşma derecesini kontrol edin, taşma dereceside yağ artık gıdım gıdım damlamaya başladığında doldurma tapasını takıp yolunuza devam edebilirsiniz tabi yine biraz kullanıp şanzıman yağınıda boşaltırsanız yağ daha çabuk boşalıcaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
Çin grubunun servisleri maalesef bisiklet tamircilerinden bozmalar motosikletlere ellerini sürmemeleri ömür açısından çok çok çok daha hayırlı
.
Hepsi doğru ancak şanzıman yağı denen dişli kutusu yağının taşana kadar doldurulması yanlış bilinen bir şey. Kitapçıkta ya da yağ konan yerde kaç ml koyulacağı yazar. örneğin benimki 17 ml
-
Bizim Gilera Vespa Piaggio ailesinin filtresi de böyle sünger, kağıt filtreye göre hem temizlenip kullanılma özelliği var, 2-3 serviste bir değişir, hem daha ucuzdur, hem de özel spreyi var onu sıkıyorsun yağlı ve daha etkin filtreliyor.
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Hepsi doğru ancak şanzıman yağı denen dişli kutusu yağının taşana kadar doldurulması yanlış bilinen bir şey. Kitapçıkta ya da yağ konan yerde kaç ml koyulacağı yazar. örneğin benimki 17 ml
170 ml olabilir mi ? birde şanzıman yağı motor yağı kadar erken bozulmaz , her seferinde değişilmesi fuzuli , benim Piaggio 110.000 de seviyesini defalarca kontrol ettim yağ pırıl pırıl , sadece 50.000 de bir kere değiştim ama o zaman 70-80bin gidermiş dedimdi..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
170 ml olabilir mi ? birde şanzıman yağı motor yağı kadar erken bozulmaz , her seferinde değişilmesi fuzuli , benim Piaggio 110.000 de seviyesini defalarca kontrol ettim yağ pırıl pırıl , sadece 50.000 de bir kere değiştim ama o zaman 70-80bin gidermiş dedimdi..
Evet 17 cl yazmalıydım, ya da 170 ml. Lambretta 6000 km, Django 5000 km öneriyor yani iki motor yağı değişiminde bir ama daha çok dayanır diyor çok kişi. Fazla bir şey olmadığı için ben kitapçığa uyuyorum.
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Hepsi doğru ancak şanzıman yağı denen dişli kutusu yağının taşana kadar doldurulması yanlış bilinen bir şey. Kitapçıkta ya da yağ konan yerde kaç ml koyulacağı yazar. örneğin benimki 17 ml
170 milim koyduğunuzda büyük ihtimal dediğim gibi taşacaktır, mesela arabaların şanzıman yağ kapasiteside bellidir ama şanzıman yağı taşana kadar doldurulur taşan kısmıda zaten üreticinin belirtmiş olduğu seviyeye denk geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
170 ml olabilir mi ? birde şanzıman yağı motor yağı kadar erken bozulmaz , her seferinde değişilmesi fuzuli , benim Piaggio 110.000 de seviyesini defalarca kontrol ettim yağ pırıl pırıl , sadece 50.000 de bir kere değiştim ama o zaman 70-80bin gidermiş dedimdi..
Arkadaşımın Spacy Alpha'sı 5000 kilometre civarındayken yağ zift gibi çıktı tabi o motosikleti kullajılması gerektiği gibi kullanmaz uzun yola çıkar 100 civarı tapagaz gider, benim şanzıman yağı değiştirilmesindeki tavsiyemde bu tarz motosikletlerde koyulan yağın maliyeti düşürülmesi için dandik yağ kullanmaları benim için başlıca bir sebep.
-
[QUOTE=Motoseverrr;4729237]170 milim koyduğunuzda büyük ihtimal dediğim gibi taşacaktır, mesela arabaların şanzıman yağ kapasiteside bellidir ama şanzıman yağı taşana kadar doldurulur taşan kısmıda zaten üreticinin belirtmiş olduğu seviyeye denk geliyor.[COLOR="Silver"]
Onu da denedik, ağzına kadar doldurunca 250 ml'yi geçiyor ama bu içeride basınca neden olur deniyor.
-
birbilent adlı üyeden alıntı
Onu da denedik, ağzına kadar doldurunca 250 ml'yi geçiyor ama bu içeride basınca neden olur deniyor.
Her şanzıman yağının farklı bir sistemi varmış, dolumdan önce üreticinin belirttiğine göre hareket etmek gerek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)