Yokuş yukarı çıkarken yavaşlayıp yokuş aşağı sağa dönüş ?
-
[IMG][/IMG]
https://www.hizliresim.com/f9eyfbh
Arkadaşlar şu şekilde bir yokuş çıkıyorum. Sağa dönen yol da tek şeritli ve yokuş aşağı.
Şimdi yaşadığım problem, yokuşu çıktıktan sonra eğer fazla yavaşlarsam sağa döneceğim için sağ ayağımı yere koymak zorunda kalıyorum ancak bu durumdayken arka frene basamıyorum. Ön frene basmak da tekeri kitlemek ve devrilmek demek olabilir.
+ iyice yavaşlayıp sağa dönerken ayağımı yere koyarsam yokuş çok dik olduğu için daha viraja giremeden motoru sağa devirmekten korkuyorum.
Birazcık hızlı girersem bir problem yok ancak sağ taraftan araç gelirse problem yaşayacağımdan korkuyorum. Aynı şekilde sağdaki yokuşu çıkıp sola dönüp aşağı giderken bu sefer de motoru sola devirmekten çekiniyorum.
Burada en sağlıklı biçimde nasıl dönebilirim ?
Reklamlar
-
ayağını yere koymadan çok rahat dönebilirsin.
tek emin olman gereken şey devrin tamamen sende olması. tüm deviri hissedilebilir en güçlü konumda kullanmaya alışırsan her noktada her açıda ayağını yere koymadan dönersin. tam tepedeyken o noktada motorun devriyle oynayarak güç ver çek güç ver çek metodunu uygularsan hem ani giriş yapmazsın hem de tam sağ tarafta bir araç varsa neredeyse duracak noktaya dahi gelsen ayağını yere koymazsın. (velev ki o an tam koyasın geldi hemen devirden gücü çekiyorsun hooop yine motor dikleşiyor. ayakları yere bırakmıyoruz...)
zaten güç sende hemen pat gücü verir dönüş yaparsın yavaş hızda.
anlatması biraz zor. devri güçlü kullan motoru. her zaman. güç sende olsun her şeyin ilacı güç
ek olarak: nacizane tavsiyem bol bol devirle oyna. ışıkta duracaksan ayağını yere koyamadığın müddet koyma. devirle oynayarak inanamazsın ne kadar tutabileceğini. zaten hem dengeye hem devirle oynamaya alışırsan problemin çözülür. kırmızı ışığı gör herkes dururken sen de dur ama ayağını yere koyma yeşil yanana kadar durmaya çalış. böyle arkandan insanlar ip mi var lan acaba desin.
-
Durarak yapicaksin.ilk once yokus yukari cikarken saga donusun en soluna kadar geliceksin.yani yokus asaagi inisin en solunda yer alicaksin.burnun 45 derece civari saga donuk olunca durup iki ayagini acacaksin.sonra debriyaja basili sekilde on freni azcik sikarak motoru tamamen duzliceksin.sonrasi sag seride gecip devam etmek
-
natijaxın tavsiyesine katılıyorum. Ben de yeni bir sürücüyüm boş zamanlarımda mümkün olduğunda yavaş gidip hatta bazen duracak kadar yavaş gidip ayağımı yere koymadan ilerlemeye çalışıyorum. Sıkışık trafik için güzel bir antrenman oluyor. Hatta sıkışık trafikte de aynı şekilde "acaba ne kadar süre ayağımı koymadan yavaşlayabiliyorum diye" deniyorum.
Bahsettiğiniz bir yola ben de sahibim ilk zamanlar benim için de endişe vericiydi fakat gaz debriyaj ayarıyla oynamaya alıştığımda o korktuğum yokuşların veya inişlerin hiç gözümde büyümediğini fark ettim.
Ek olarak fren konusuna değinmek istiyorum. Manevraya girmeden önce hızınızı ayarlayıp sonra manevra yapmalısınız. dönüşün içinde ön fren basmak kadar arka fren basmakta tehlikeli olabiliyor.
Yokuş iniş kısmında da aynı şekilde eğer vitesiniz yüksek kalırsa yokuş aşağı ivmelenir ve yavaşlamak istedikçe fren yaparsınız. Yokuş aşağı genel olarak devir yüksekte kalıp hafif gaz vererek inmeyi tercih ediyorum böylece kontrol tamamen ben de oluyor.
Her ne kadar burada insanlar anlatsa da malesef çoğu tecrübe ve deneyimle gelişen şeyler. O yüzden boş zamanlarınızda trafiğe kapalı alanlarda sınırlarınızı zorlamalısınız(ön kaldırın stopi yapın manasında demiyorum bunu :D)
-
Yarım debriyaj döneceksin hocam. Ayağı yere koymana gerek kalmaz. Gazı fazla versen bile yarım debriyajla bir kısmı tekere iletileceği için kontrol sende olur. Gazı az verirsen ayağı yere koymak zorunda kalırsın. O dengeyi ayarlayıp dön gitsin.
-
İleri sürüş eğitimi almanızı tavsiye ederim. Yavaş sürüş tekniğindeki gibi debriyaj kavrama noktasını geçecek, yokuş yukarı olduğunuz için gaz da gereğinden biraz fazla açık olacak haliyle. Fakat debriyaj ve gazla işiniz çok yok, ayak freni ile hızınızı ayarlayarak ve muhakkak bakışınızı döneceğiniz yöne çevirerek rahatlıkla dönüş yapabilirsiniz. Başlarda arkadaşların dediği gibi yarım debriyaj, gaz kombinasyonu ile oynarsınız. Alıştıkça debriyaj ve gaz sabit, sadece ayak freni ile kontrol sağlarsanız daha güvenli sürüş olacaktır.
-
Sağa dönen yol aşagıdan yukarıya tek yön mü ? Arac gelebilir demişsiniz. Eger evetse , büyük risk degil mi ters yonden gitmek ? Merakımdan soruyorum.
“I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.
-
xtrafrozen adlı üyeden alıntı
Sağa dönen yol aşagıdan yukarıya tek yön mü ? Arac gelebilir demişsiniz. Eger evetse , büyük risk degil mi ters yonden gitmek ? Merakımdan soruyorum.
Orası birkaç metre yokuş sonra düzlük bir bahçeye iniyor. Araba girişi de çıkışı da oluyor. Sorun olan orayı dönerken yavaşlayınca sağ ayağımla tam olarak ne yapacağımı bilememem.
-
Biraz sacma gelebilir ama neden sag ayaginizi yere koymak zorundasiniz? Sol ayaginizi koymayi denediniz mi hic?
-
Motor sürücüsünün iyisi yavaş giderken belli olur derler.Zor olan zaten yavaş giderken manevra yapmak.Bende iki üç kere motoru düşürdüm hepsinde de dar alanda U yapmaya çalışırken motor stop edip yıkıldık.Artık akıllandım zorlamıyorum.Dönebildiğim yere kadar dönüp ayaklarımla geri itiyorum tekrar dönüyorum.Bende de travma dar alanda U dönüşü.Hede bide eğimliyse yol.Oradan u yapacağımı 2 km yol gidip düz alanda dönmeyi tercih ediyorum.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Motor sürücüsünün iyisi yavaş giderken belli olur derler.Zor olan zaten yavaş giderken manevra yapmak.Bende iki üç kere motoru düşürdüm hepsinde de dar alanda U yapmaya çalışırken motor stop edip yıkıldık.Artık akıllandım zorlamıyorum.Dönebildiğim yere kadar dönüp ayaklarımla geri itiyorum tekrar dönüyorum.Bende de travma dar alanda U dönüşü.Hede bide eğimliyse yol.Oradan u yapacağımı 2 km yol gidip düz alanda dönmeyi tercih ediyorum.
Gidon kilit U dönüşün püf noktası dogru yere bakış. Ama haklısınız benim diyen birçok kişi zorlanıyor siz gibi biz gibi..
“I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.
-
Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı
Biraz sacma gelebilir ama neden sag ayaginizi yere koymak zorundasiniz? Sol ayaginizi koymayi denediniz mi hic?
Sağa döneceğim zaman eğimin olduğu taraf sağda kalıyor yani sağa dönünde yokuş aşağı sağ taraf oluyor otomatikmen motor oraya doğru meyilleniyor zaten. Yatıyor yani yokuş aşağı
-
bende dişk yokuş aşagı sağa dönüşte dik başka bir yokuşa geçerken sinir oluyorum.
en temizi yüksek devirde kullanıp vites değiştirme derdini azaltmak.
-
MOTO62 adlı üyeden alıntı
Orası birkaç metre yokuş sonra düzlük bir bahçeye iniyor. Araba girişi de çıkışı da oluyor. Sorun olan orayı dönerken yavaşlayınca sağ ayağımla tam olarak ne yapacağımı bilememem.
Ilk yazinizda saga dönmeden önce durmaktan bahsediyorsunuz. O yuzden daha yol saga egimli olmamasi gerekiyor.Eger söylediginiz gibi durumda kaliyorsaniz saga dönulecek olan yolu ortalamis oluyorsunuz diye anliyorum. Neyse yolun durumunu bilmeden afaki bir sekilde cevap yaziyorum. Acikcasi ne desem bos.
Bir sey daha aklima takildi. Saga egimli bir yerde siz sag ayaginiz yere koymayi düsündügünüzde normal sartlarda motoru saga yatirmaniz gerekiyor. Bu durumda bence ön tekerligin kaymasindan ziyade motoru sag tarafa dusurme ihtimali daha yüksek degil mi?
-
Cenk Ayvaz adlı üyeden alıntı
Biraz sacma gelebilir ama neden sag ayaginizi yere koymak zorundasiniz? Sol ayaginizi koymayi denediniz mi hic?
Çünkü motosiklet sağa dönerken sağa, sola dönerken sola yatar.
Siz aksi istikamette ayağınızı yere koymaya çalışırsanız adınız Kenan soy adınız Sofuoğlu olsa bile motosikleti yatırırsınız.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Çünkü motosiklet sağa dönerken sağa, sola dönerken sola yatar.
Siz aksi istikamette ayağınızı yere koymaya çalışırsanız adınız Kenan soy adınız Sofuoğlu olsa bile motosikleti yatırırsınız.
Burada yavas hizlardan bahsediliyor. Neredeyse durma hizlarindan. Yani daha motorsiklet saga dönus manevrasini yapmamis oluyor. Motor dik durumda. Ben o sekilde anladigim icin sol ayagi koymayi önerdim. Ayrica motor dik durumdayken saga egimli bir yerde ayaginizi saga koymayi denediginizde sizin dediginiz gibi adiniz Kenan soyadınız Sofuoğlu olsa bile motosikleti yatırırsınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)