Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Rx3i Evo Marş Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Merhaba arkadaşlar son 2/3 aydır yaşadığım bir sorun mevcut. Bazı zamanlar motorda kontağı takıp marş yaptığım zaman elektrik kesiliyor.

    Sorunu açıklamam gerekirse Marş yaptığım esnada marş durup gösterge gidip geri geliyor ve gösterge selamlaması yapıyor. bazen tekrar marş yaptığımda alıyor bazen ise kontağı açıp kapatmam gerekiyor.

    Akü kutup başlarını kontrol ettim oksit yok ve sıkı. normal marş basarken bayılma yok marşı düzgün basıyor akü suyu tam eksiksiz. kontağa wd40 sıktım bir fayda etmedi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    akü kutup başı tamam da... karşı taraf tamam mı... aküden çıkıp marş rölesine bağlanan kabloyu ve gene aküden çıkıp şaseye bağlanan eksi kabloyu kontrol et... onlarda da sıkıntı yoksa aküyü ölçtürmeniz lazım... soğuk havalarda aküler kalitesini belli eder....

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Öncelikle yanıtınız için teşekkürler. hava sıcaklığı farketmiyor. 2/3 ay önce havalar zaten sıcaktı. marş rölesinde ki kabloyu kontrol etmiştim fakat şase kablosunu kontrol etmedim onuda edeceğim

    Edit aşağı inip şasi kablosunu kontrol ettim. Nokta oynamıyor yerinden sapasağlam duruyor
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  4. #4
    iskampavya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2009
    Motosikleti
    BMW F650 GS TWİN
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Edit aşağı inip şasi kablosunu kontrol ettim. Nokta oynamıyor yerinden sapasağlam duruyor
    kabloların bağlantı noktalarında çok sağlam görünmesi oynamaması doğru, kayıpsız ilettikleri anlamına gelmez, oksit, korozyon vs gibi birçok etken vardır. siz her ihtimale karşı bağlantı noktalarını söküp temizleyip (wd40 ile değil)gerekirse çok çok ince zımpara kağıdı ile. mevcut kablodan da pay varsa birkaç cm kısaltıp içindeki bakırın rengini de kontrol edip herhangi bir kararma yanma, kavrulma yoksa(varsa kabloyu yenileyin mutlaka) tekrar monte edip deneyin.

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Çok teşekkür ederim. Dün gece motorun elektrik şemasını buldum. Kontak sadece switch görevi görüyor iki kablo var. Kontağı boş zamanda söküp düz kontak yapacağım kontrol edicem durum ne olacak

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Herkese merhabalar. dün motoru söktüm karenajları vs dağıttım. marş yapmadan önce akü voltajı 12.50 marj yaparken bazen 10 lara bazen 6 lara düştüğünü farkettim. motor çalışırken 14.20 volt rolantide şarj değeri mevcut. Yeni akü alıp taktım hala aynı sorun devam ettiğini farkettim. kontağı söktüm ve kontak bakırlarının karardığını gördüm ince zımpara ile bakırları temizledim tam kontağı takacakken yay ve bilyeleri fırladı. dün pazar olduğu için sanayide kapalıydı 3/4 saat mıknatıs ile bilya aradım. ve bulamadım bugün sanayide uygun yay ve bilya buldum tam takarken yine fırladı gitti gittim yine aldım kontağı taktım hiç kimse yok. Forumun eski üyelerinden Ferhat abi ve Kazım abiden destek alarak motorun sigortalarının yerini buldum. 25 amper ana sigorta atmış sigortayı takınca her şey yerine geldi. gün içinde motoru 10 15 kez çalıştırıp bir yerlere gittim marş alırken sorun çıkarmadı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)