Hızlı kuryelere özel.
Sehirler arasinda uzun yolda kullanilir mi acaba konforu motorun isinmasi dayanmasi vs nasil olur
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Ben alacağım sanırım
İkinci el 30K da cb250r yerine bunu sıfır olarak listeye aldım CLX 250 ye 90K yerine bu motor benim kafama yattı
Tek takıldığım nokta yağ soğutma onun içinde bayagica büyük yağ soğutucusu var deniyor yurtdışı formlarında
Ben de bir süredir Burgman 200'den sıkıldığım için yeni motosiklet arayışına girmiştim. Her yola çıktığımda şimdi altımda şu motor olsa nasıl olurdu diye düşünürüm. Düşününce 5 yaşında ve 38 bin km.deki motorumun sorunsuzluğu ve konforu aklıma geliyor. Bela aramamak adına artık sıkılsamda Burgman'la devam diyorum.
Benimde niyetim MT25 alıp köşeye çekilmek o bana yıllar yıllar yeter ama bu piyasada MT25 almak bana hiç mantıklı gelmiyor motosikletin M sinden anlamayan adamlara tanıdık diye vermişler motoru dursun kar edersin diye adam sıfır fiyatının çok çok üzerinde motor satıyor yanlış anlaşılmak istemem ama adamlar telefonda konuşamıyor bile :(
Hysoung lar yıllarca sürüldü yağ soğutmalı gram sorun çıkarmadılar soğutma sisteminden ..
bunlarda çıkarmaz
Hadi su soğutmadan hava soğutmaya geçişi anladım, ki ben 250cc ye kadar hep hava soğutmadan yana oldum.
Ama bu motor 5 vites ve son hızıda düşürülmüş anladığım kadarıyla.
Enduro tarzı olsa, bir nebze anlayacağım ama makina touring ss commuter karışımı.
Ben adamların bu modeli çıkarmaktaki amacını pek anlayamadım.
Motorun yurtdışı kitapçığında
Bajaj dts-i 20w50 10.000km yağ diyor
5.000 km de bir bakıma giriyormuş ve ilk 5.000de top-Up yapılıyormuş 2. 5.000de yağ değişiyormuş bu Ulkemizdede bu şekilde mi acaba böyleyse çok iyi yılda bir bakımla geçer
Cfmoto da 2.000km de bir di 2 yada 3 ayda bir 700tl servis parası veriyordum
5.şıkta belirtilmiş. Pulsar 200ns ile aynı sayılır hızı tabi bu euro5 modelleri ile, euro5 ler 150 de kesiciye giriyor. F250 ve N250 model 146km hız diyor.
ÖNEMLİ NOTLAR;
1. Ürün genel hatları ile düşük yakıt tüketimi, uzun motor ömrü maksadı ile üretilmiştir,
2. Yağ soğutmalı olmasına karşılık büyük bir yağ radyatör hacmine sahiptir. Su soğutma ile aynı performansı göstermektedir,
3. Alt devir torku yüksek olduğu için özellikle şehir içinde düşük gazla konforlu bir sürüş imkânı sunmakta, aynı zamanda düşük yakıt tüketimi de sağlamaktadır.
4. Arka-Ön abs Bosch fren sistemine sahiptir. Fren sistemi İtalyan Grimeca ‘dır.
5. Düşük devirde yüksek tork verdiği için şanzıman oranları farklı tasarlanmıştır. Çok fazla vites değiştirme ihtiyacı hissedilmediği için 5 vitesli şanzımana sahiptir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:16 ----------
Bajaj motorlar zaten 5000km de bir bakıma giriyor, 5k yağ yağ filtresi 10k da bir hava filtresi değişiyor, 20k veya 25k bakımda benzin filtresi bujiler değişiyor. İlk bakım 500 750km arası, 2500km de ara bakım yapılması tavsiye edilir ve 5k da bakım sonra 10k 15k 20k 25k ve 30k olarak devam ediyor.
Türkiye'de motosiklet fiyatları talebe göre belirlenmiyor. Bu mantıkla sorun çıkınca da düşmesi lazım ama yok öyle bir dünya. Çıksa da, çıkmasa da o fiyat artar. Önümüzdeki bir kaç sene böyle gidecek bu.
Tutarsa da, öyle uçuk rakamlarda artışlar olmaz. Konumlandıkları yer belli. Oradan yapılacak ekstrem hareketler hüsranla sonuçlanır. Bunu en iyi de firmalar bilir zaten.
Milyonlarca dolar harcayıp yatırım yapan adamlar, senelerdir bu piyasanın içndeyken %5 zam yapmanın geri dönüşünü hesaplayamıyor değiller tabii ki.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------
1-Hocam iki kere yazdığınız yazım hatası değil sanıyorum. Motor "yağ soğutmalı"
2- 5 vites doğru. Son hızın düşürüldüğü bilgisi doğru değil. Vites düşüşünden dolayı öyle gibi geliyor ama 250cc motorun yapacağı konforlu top speed 140 km. 100-110 titreşimsiz gidebiliyorsan, gazı açtığında rahat 130'a da çıkabiliyorsan daha ötesini de aramak macera olur. Yok arkadaş ben 140'tan aşağı düşemem diyorsan, 250cc zaten senin motorun değil. (size özel değil, genel olarak yani)
yeni kullanıcı için eksik bulunan vites göstergesi, arka abs, kaydırmalı debriyaj vs gibi konular. Hindistan'da malum metro gibi kullanıyorlar motorları, beygir yerine biraz torka çalışmışlar.
Yük ve eşya taşır, seni de taşır hesabı.
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Yakıt tüketimi için elde bir veri var mı?
Domi dekiyle aynı blok değil galiba bence… blokların genel teknik oranları farklı çünkü dominardan sanki az yakar gibime geliyor aralarında 20 kilo kadar fark var da domi 180 bu 160 kilo
4lt çok değilmi 😳 ben 150nk ile 2.5lt yakıyordum bunun 3.0 - 3.5 arasında gidip gelmesi lazım benim düşüncem
250 cc tek silindir makine için 4 lt/100 km bence biraz fazla, umarım hesap hatası yapılmıştır çünkü daha az yaktıran çift silindir 500 cc var.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)