Bajaj Pulsar 200 NS gaz vermeden çalışmıyor
-
Motorun subap boşlukları ve sentesi kontrol edildi mi?
Reklamlar
-
Karabulut adlı üyeden alıntı
Motorun subap boşlukları ve sentesi kontrol edildi mi?
Merhaba. Bildiğim kadarıyla edilmedi. Motor henüz 1700 km'de, bu süre içinde subap ve sente ayarında bir problem oluşabilir mi?
-
redbullah adlı üyeden alıntı
Merhaba. Bildiğim kadarıyla edilmedi. Motor henüz 1700 km'de, bu süre içinde subap ve sente ayarında bir problem oluşabilir mi?
Fabrikasyon bir hata olmadıysa oluşmaz, bozuk sente motorun tekleyerek vuruntulu çalışmasına sebep olur, subap ayarsızlığı ise rölentide dalgalanma, çekiş düşüklüğü, yakıt artışı ve gevşekse şıkırtılı çalışmaya sebep olur. Sizin probleminiz daha çok elektroniksel bir hataya sahip gibi duruyor.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
redbullah geçmiş olsun.
Bu ne kadar saçma sapan bir olay. Millet "servisi vardır, parçası vardır aman başım yanmasın" diye şu motora bir dünya para ödüyor ve gelinen noktaya bak; "herşey normal, kontak açıkken kill-switchi 2-3 defa aç kapa"
2023 dünyasında neden bu arkadaşımız tarih öncesi motor sürüyormuş gibi gaz vermeden motorunu çalıştıramıyor? Bajaj servisleri neden bu arkadaşımızın sıkıntısını çözemiyor? Sıkıntıyı çözemiyorlarsa çok affedersin yemişim öyle yaygın servis ağını.
Hocam teşekkür ederim. Motoru en son bıraktığım servisteki arkadaşlarla yaptığımız görüşmeyi de not düşmek isterim.
Serviste bulunan 1 adet sıfır km Pulsar NS200, 1 adet de kullanılmakta olan 2021 model NS200'de de aynı şeyi denedik. Ve bu iki motorda da bende olan problemin aynısı gerçekleşti, ilk marşı basarken elektrik kesti motorlar. Bir tane Dominar 400, bir tane de Dominar 250 vardı. Bunlarda denediğimizde ise bir problem olmadı. Servis 10 tane 200'lük Pulsar geliyorsa 8 tanesinde bu sorunun olduğunu söylediler. Bir yazılım güncellemesi var mı diye sordum, yok dediler. Yani bu durumun kronik ve üstüne üstlük Kuralkan tarafından çözül(e)meyen bir problem olduğu kesin.
Ancak en sonunda servisteki bir arkadaş bunun anormal bir durum olduğunu kabul etti ve istersem uğraşıp çözmeye çalışacağını belirtti. En azından "ya bu motorlar böyle"den başka bir şey söyleyen bir servis çıktı, bu bile bir gelişme, buradan kendisine teşekkür ediyorum tekrar. Bakalım, eğer adamlar illallah etmeden zaman ayırıp uğraşırlarsa buraya yazacağım gelişmeleri.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:48 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Fabrikasyon bir hata olmadıysa oluşmaz, bozuk sente motorun tekleyerek vuruntulu çalışmasına sebep olur, subap ayarsızlığı ise rölentide dalgalanma, çekiş düşüklüğü, yakıt artışı ve gevşekse şıkırtılı çalışmaya sebep olur. Sizin probleminiz daha çok elektroniksel bir hataya sahip gibi duruyor.
Katılıyorum. Benim duyduğum kadarıyla motor düzgün çalışıyor, tekleme veya vuruntu yok. Çok hafif bir rölanti dalgalanması var gibi geliyor bana bazen ancak 1600 devirde ibre oynamdan duruyor, o yüzden benim yanılsamam diye düşünüyorum. Şıkırtı yok gibi. Çekiş iyi, yakıt tüketimim ise 2.9 litre/100 km civarında.
-
redbullah adlı üyeden alıntı
Katılıyorum. Benim duyduğum kadarıyla motor düzgün çalışıyor, tekleme veya vuruntu yok. Çok hafif bir rölanti dalgalanması var gibi geliyor bana bazen ancak 1600 devirde ibre oynamdan duruyor, o yüzden benim yanılsamam diye düşünüyorum. Şıkırtı yok gibi. Çekiş iyi, yakıt tüketimim ise 2.9 litre/100 km civarında.
Bloğunuzda hiçbir problem bulunmamakta, bahsettiğiniz o ufak rölanti dalgalanmasıda normaldir ve genelde soğukta motor ısınana kadar yapar. Bu sorunun çözümünü yurt dışındaki forumlarda hiç araştırdınızmı?
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bloğunuzda hiçbir problem bulunmamakta, bahsettiğiniz o ufak rölanti dalgalanmasıda normaldir ve genelde soğukta motor ısınana kadar yapar. Bu sorunun çözümünü yurt dışındaki forumlarda hiç araştırdınızmı?
Bajaj markası Avrupa ve Amerika pazarında olmadığı için daha çok Afrika, Ortadoğu ve Asya'dan yüklenen videolarda ve forumlarda konuşuluyor sanırım bu konu, onlar da İngilizce olmadığı için pek arama yapıma, cevap bulma şansım olmadı...
-
redbullah adlı üyeden alıntı
Bajaj markası Avrupa ve Amerika pazarında olmadığı için daha çok Afrika, Ortadoğu ve Asya'dan yüklenen videolarda ve forumlarda konuşuluyor sanırım bu konu, onlar da İngilizce olmadığı için pek arama yapıma, cevap bulma şansım olmadı...
Bende biraz baktım ama bilgi bulmak çok zor, tps'den bahsetmiştiniz o parça garantiden değiştimi? Birde bu motosikleti cihaza bağlayıp arıza tespiti ve sensörlerin değerlerini kontrol ettilermi?
-
https://www.hepsiburada.com/yuasa-yt...product-detail
Bu akü ile sorunumuz çözülmüştü. 1 yıl önce 500 liraya almıştık hale bak
Buraya bir ekleme yapmam gerekiyor, pulsarlarda düşük amper geldiğinde elektronik olarak ateşlemeyi kesen bir devre bulunuyormuş. Bizim motorda o iptal edilmişti... Bu detayı unutmuşum 😄
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Bende biraz baktım ama bilgi bulmak çok zor, tps'den bahsetmiştiniz o parça garantiden değiştimi? Birde bu motosikleti cihaza bağlayıp arıza tespiti ve sensörlerin değerlerini kontrol ettilermi?
Sanırım etmediler. Ama zaten anormal bir değer olsa arıza lambası yakması gerekmez mi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)