Böyle sorulunca kendimi bir an "Bilir Kişi" gibi hissettim
İşin aslı, bildiğim kadarı ile yönetmelik en son 2019 yılında küçük bir değişikliğe uğramış, bunun haricinde bir değişiklik söz konusu olmamıştı. Konuyla ilgili Resmi Gazete' de tarihlere göre araştırılabilir, lakin;
Motosiklet Uygulama(direksiyon) Sınavı' nda ayağınızı sadece
1. Sınav başlamadan önce, sınav yapıcı komisyonunun "Başlayabilirsiniz" talimatı gelip sahada sürüşe başlama anına kadar,
2. Ara hızlanma ve fren kısmında, sadece tek ayak(tercihen sol ayak) bir kez,
3. Sınav bitiminde ayağınızı yere değdirebilirsiniz. Bakın, ayağınızı koyabilirsiniz değil, değdirebilirsiniz. Yani o an refleksle düşme korkusuyla v.s. ayağınızı yere uzatsanız ve Komisyon üyesi "ayağı değdi" derse sınav "Başarısız" kabul edilir.
Aşağıdaki resimde ortada kırmızı çizgiyle gösterilen 30m frenleme sonrası "Durma" ve en üstte yine kırmızıyla gösterilen Ani Fren sonrası "Bitiş" noktaları haricinde ayak yere değmeyecek.
http://bahcelievlersurucukursu.com.t...U-1024x707.jpg
Ayrıca resimde alt kısımda kırmızı ile gösterilen çember çizgilerinin sadece üzerine dahi çıksa aday başarısız sayılabilir, çizgi dışına çıkarsa başarısızlığı kesindir. İşin aslı çizgi üzerine dahi çıkmaması gerekir, ama bazen tölerans gösterebiliyorlar.
Bu iş o kadar sıkıntı olabiliyor ki, krokide başlama kısmında gösterilen o ilk kukanın sağından girerek başlaması gerekirken solundan girerek başlayan aday dahi kalabiliyor, 30m hızlanma kısmında hızlanmayıp sabit gazla giden, ani fren yerine yumuşak frenajla duranın dahi sınavda bırakıldığına defalarca şahit olmuşumdur.