Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet Ehliyet Kapalı Alan Sınav Kuralları.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Konu1 : Kapalı alanda çizgileri takip etmek.

    Görüş 1 : Aday Denge çizgisi(Sarı) dışında da çizgileri takip eder.
    Görüş2 : Aday Denge çizgisi(Sarı) dışındaki çizgilerin üzerinden gitmek zorunda değildir.

    Konu2 : Kapalı alan sınavında yere ayak koymak.

    Görüş 1 : Aday kapalı alan sınavında 30 m.hızlanma-30 metre yavaşlama-duruş ve ani frenleme ve duruş sonrası kalkış yaparken ayağını yerden kaldırıp pege koyduktan sonra tekrar yere koyamaz
    Görüş2 : Aday kapalı alan sınavında 30 m.hızlanma-30 metre yavaşlama-duruş ve ani frenleme ve duruş sonrası kalkış yaparken ayağını yerden kaldırıp pege koyduktan sonra tekrar yere koyabilir. Ayrıca ani frenleme ve duruş yapıldıktan sonra kapalı alan sınavı bitmiştir. Bitmiş olan bir sınav bölümü devam ediyormuş gibi uygulama yapılamaz.

    Ehliyet sınavlarıyla ilgili yukarıdaki konularda bilgisi olan görüş belirtirse sevinirim. Özellikle sınavlara girenlerden görüş bekliyorum.

    Aşağıdaki forma bakınca kalkış yaparken ayağı yerden kaldırdıktan sonra tekrar yere değdirmek kırmızı hata olarak görünüyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu1 : Kapalı alanda çizgileri takip etmek.

    Görüş 1 : Aday Denge çizgisi(Sarı) dışında da çizgileri takip eder.
    Görüş2 : Aday Denge çizgisi(Sarı) dışındaki çizgilerin üzerinden gitmek zorunda değildir.

    Konu2 : Kapalı alan sınavında yere ayak koymak.

    Görüş 1 : Aday kapalı alan sınavında 30 m.hızlanma-30 metre yavaşlama-duruş ve ani frenleme ve duruş sonrası kalkış yaparken ayağını yerden kaldırıp pege koyduktan sonra tekrar yere koyamaz
    Görüş2 : Aday kapalı alan sınavında 30 m.hızlanma-30 metre yavaşlama-duruş ve ani frenleme ve duruş sonrası kalkış yaparken ayağını yerden kaldırıp pege koyduktan sonra tekrar yere koyabilir. Ayrıca ani frenleme ve duruş yapıldıktan sonra kapalı alan sınavı bitmiştir. Bitmiş olan bir sınav bölümü devam ediyormuş gibi uygulama yapılamaz.

    Ehliyet sınavlarıyla ilgili yukarıdaki konularda bilgisi olan görüş belirtirse sevinirim. Özellikle sınavlara girenlerden görüş bekliyorum.

    Aşağıdaki forma bakınca kalkış yaparken ayağı yerden kaldırdıktan sonra tekrar yere değdirmek kırmızı hata olarak görünüyor.
    https://i.hizliresim.com/6ex2d6x.png
    Ben ehliyetimi alırken 2017 yılında bu kapalı alandaki parkuru bir tur döneceğiz diye geçti eğitimlerde ama sınav günü sınav süresi 30 dk, 30dk dolana kadar artık parkur kaç tur dönülecekse devam edeceksiniz denmişti, süre dolana kadar dolanıp durmuştuk. Kaç tur döndük hatırlamıyorum ama her seferinde ani duruş yerinde durduktan sonra tekrar kalkış yapıp ayağı yere koymadan devam etmiştim.
    Dxsec ve AzÇok bunu beğendiler.

  3. #3
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben ehliyetimi alırken 2017 yılında bu kapalı alandaki parkuru bir tur döneceğiz diye geçti eğitimlerde ama sınav günü sınav süresi 30 dk, 30dk dolana kadar artık parkur kaç tur dönülecekse devam edeceksiniz denmişti, süre dolana kadar dolanıp durmuştuk. Kaç tur döndük hatırlamıyorum ama her seferinde ani duruş yerinde durduktan sonra tekrar kalkış yapıp ayağı yere koymadan devam etmiştim.
    Yapılması gereken süreye uygun sınav güzergahı belirlemek. Bu iş mantıksız yapılınca zincirleme trafik kazası gibi birçok mantıksızlık arka arkaya geliyor. Biraz daha uygun olanı süreyi doldurmak için sınav güzergahında çeyrek veya yarım tur daha attırmak. Kapalı alan sınavını başarmışsınız. Kapalı alandaki ekstra turlarda hata yaparsanız değerlendirme yönünden ucube bir durum oluşacaktır. Nasıl değerlendirilecek? Birincide yaptınız. Ama beşincide yapamadınız
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Hatırladığım kadari ile;
    Kapalı parkurda kalkıştan sonra, sadece ani duruş yapılan yerde ayak yere konur, harici parkurda ayak hiç bir şekilde yere değdirilmez.
    Bir de hatırladığım kadarı ile, 30 dakika da sınav bitmezse eğer, kapalı parkurda değil, trafiğe çıktığınız alanda doldurulur süre.
    Tavsiyem trafik parkurunda yardırmayın, aheste aheste tamamlayın.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatırladığım kadari ile;
    Kapalı parkurda kalkıştan sonra, sadece ani duruş yapılan yerde ayak yere konur, harici parkurda ayak hiç bir şekilde yere değdirilmez.
    Bir de hatırladığım kadarı ile, 30 dakika da sınav bitmezse eğer, kapalı parkurda değil, trafiğe çıktığınız alanda doldurulur süre.
    Tavsiyem trafik parkurunda yardırmayın, aheste aheste tamamlayın.
    30m. hızlanma-30m. yavaşlama ve duruş sonrası yere ayak koymadan durmak mümkün mü?

    Sınavlarla daha haşır neşir olan arkadaşlardan cevap yok mu?

  6. #6

    Üyelik
    08 Ağustos 2022
    Motosikleti
    Kymco AK550
    yakın zamanda sınavı geçmiş birisi olarak:

    -hızlanma ve durma çizgileri hariç diğer çizgiler yönlendirme amaçlı. onların üzerinden geçmenize gerek yok. yani düz sarı çizgiden gittiniz. sonra normal duruş/kalkış yapapacağınız çizgiyi tutturup duruş yaptınız. sonra konilerin arasından manevra yapacağınız çizgiyi tutturdunuz ve tamamladınız, son olarak yeşil çizgide hızlanıp sonra kırmızı çizgide ani duruş yaptınız. bunlar dışındaki tüm çizgiler (sarı oklar vs.) sizi yönlendirme amaçlı. onların üzerinden gitmenize gerek yok.

    -normal duruş ve ani duruştan sonra ayağınızı yere koyuyorsunuz. ayağınızı kaldırıp harekete geçtikten sonra tekrar ayağınızı koyamazsınız.

    -bizim sınavda bu parkur tamamlandıktan sonra trafiğe çıktık ve oradaki parkuru da tamamlayıp sınavı bitirdik. süre doldurma vs yoktu.
    AzÇok bunu beğendi.

  7. #7
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı freasy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakın zamanda sınavı geçmiş birisi olarak:

    -hızlanma ve durma çizgileri hariç diğer çizgiler yönlendirme amaçlı. onların üzerinden geçmenize gerek yok. yani düz sarı çizgiden gittiniz. sonra normal duruş/kalkış yapapacağınız çizgiyi tutturup duruş yaptınız. sonra konilerin arasından manevra yapacağınız çizgiyi tutturdunuz ve tamamladınız, son olarak yeşil çizgide hızlanıp sonra kırmızı çizgide ani duruş yaptınız. bunlar dışındaki tüm çizgiler (sarı oklar vs.) sizi yönlendirme amaçlı. onların üzerinden gitmenize gerek yok.

    -normal duruş ve ani duruştan sonra ayağınızı yere koyuyorsunuz. ayağınızı kaldırıp harekete geçtikten sonra tekrar ayağınızı koyamazsınız.

    -bizim sınavda bu parkur tamamlandıktan sonra trafiğe çıktık ve oradaki parkuru da tamamlayıp sınavı bitirdik. süre doldurma vs yoktu.
    Çizgiler konusunda 8 çizme ile ilgili yazılı kural var. Ve denge çizgisi ile ilgili yazılı kural var. Fakat, yine de farklı görüşler ileri sürülebiliyor. Yazılı kuralların dışında çizgi takibi(üzerinden gitmek)konusunu mantıksız ve dayanaksız buluyorum.

    Sözü edilen iki yerde yerden ayak kaldırıldıktan sonra tekrar ayak koymak yukarıdaki değerlendirme formunda kırmızı hata olarak görünüyor. Fakat bu konuda da farklı görüşler olabiliyor.

  8. #8
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Youtube da sınav ile ilgili bir sürü video var. Onlara bakarak olayı çözersiniz. Zaten kursun sizi imtihana gireceğiniz parkurda eğitmesi lazım. Ben iki kez girdim. a2 ve A için sekizin özü bakış. Dönüş yapmadan önce döneceğin tarafa bakmalısın.Çizgi sayılıyor çizgi dışına çıkarsan başarısız sayılıyorsun.

  9. #9
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Ben A ehliyet alırken beni en sona bırakmışlar sınav için.Parkuru yaptım.Trafiğe çıktık bana verdikleri telsizin pilleri bitmiş sen git önden biz yanına gelir ne yapacağını söyleriz dediler.Çıktık yola biraz düz yolda gittik.Araçla yanıma geldiler arakdaşın çişi gelmiş su hastanenin oraya gir dediler girdik.15 dakika adamı bekledik.Neyse yine çıktık yola ilerden göbekten dön tamam dediler.Dönüp geldik bitti sınav.

    Güzelde kullanıyordum onunda etkisi olabilir.
    AzÇok ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Youtube da sınav ile ilgili bir sürü video var. Onlara bakarak olayı çözersiniz. Zaten kursun sizi imtihana gireceğiniz parkurda eğitmesi lazım. Ben iki kez girdim. a2 ve A için sekizin özü bakış. Dönüş yapmadan önce döneceğin tarafa bakmalısın.Çizgi sayılıyor çizgi dışına çıkarsan başarısız sayılıyorsun.
    Sanırım konuyu tam anlayamamışsınız. Ehliyet alalı epey uzun seneler oldu Sözünü ettiğim konu ile ilgili youtube'da kaynak varsa link verebilirmisiniz?

  11. #11
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatırladığım kadari ile;
    Kapalı parkurda kalkıştan sonra, sadece ani duruş yapılan yerde ayak yere konur, harici parkurda ayak hiç bir şekilde yere değdirilmez.
    Bir de hatırladığım kadarı ile, 30 dakika da sınav bitmezse eğer, kapalı parkurda değil, trafiğe çıktığınız alanda doldurulur süre.
    Tavsiyem trafik parkurunda yardırmayın, aheste aheste tamamlayın.
    Benim sınava girdiğim gün kapalı alanda 30 dakika dolanıp durmuştuk, 30 dakika dolduktan sonra işaret verdiler, tutunu tamamlayanlar trafiğe devam etsin diye, en önde bir hoca onun peşine takılıp trafiğe çıkmıştık.

  12. #12
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben A ehliyet alırken beni en sona bırakmışlar sınav için.Parkuru yaptım.Trafiğe çıktık bana verdikleri telsizin pilleri bitmiş sen git önden biz yanına gelir ne yapacağını söyleriz dediler.Çıktık yola biraz düz yolda gittik.Araçla yanıma geldiler arakdaşın çişi gelmiş su hastanenin oraya gir dediler girdik.15 dakika adamı bekledik.Neyse yine çıktık yola ilerden göbekten dön tamam dediler.Dönüp geldik bitti sınav.

    Güzelde kullanıyordum onunda etkisi olabilir.
    Sınav görevlisinin çişi gelmesi lehinize olmuş Şaka bir yana çişini senin sınavın bitince yapması gerekirdi.

  13. #13
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30m. hızlanma-30m. yavaşlama ve duruş sonrası yere ayak koymadan durmak mümkün mü?

    Sınavlarla daha haşır neşir olan arkadaşlardan cevap yok mu?
    E aynı şeyden bahsediyoruz zannımca.

  14. #14
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hatırladığım kadari ile;
    Kapalı parkurda kalkıştan sonra, sadece ani duruş yapılan yerde ayak yere konur, harici parkurda ayak hiç bir şekilde yere değdirilmez.
    Bir de hatırladığım kadarı ile, 30 dakika da sınav bitmezse eğer, kapalı parkurda değil, trafiğe çıktığınız alanda doldurulur süre.
    Tavsiyem trafik parkurunda yardırmayın, aheste aheste tamamlayın.
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E aynı şeyden bahsediyoruz zannımca.
    Kırmızı ile işaretlenmiş ifade yanlış. Ani duruş haricinde normal frenleme ve duruş yeri de var. Ve orada da yere ayak konulur.
    Sanırım Kural(Z) bu konuya el atmazsa sorduğum soru güme gidecek. 40 sene önce bir reklam vardı. "Elmooor yetiş" diye


    Aklıma bir fıkra geldi; Erzurum’a bilgisayarın daha yeni yeni gelmeye başladığı zamanlarda bir işyerine bilgisayar ve stok programı satılır. Teknik servis elemanı bilgisayarı işyerine kurduktan sonra stok programının kullanımı ile ilgili bilgi verir ve ayrılır.

    Aradan bir iki saat geçer, işyerinden telefon:

    – Kardeşim sizin anlattığınız gibi yapirem fakat program düzgün çalışmiir.

    Teknik servis elemanı sorar:

    – Nasıl yapıyorsunuz?

    – Senin anlattığın gibi

    – Hata ne?

    – Yazdığım bilgiler kaydetmeme rağmen saklanmir.

    – İşlem basamaklarını tek tek anlatın.

    Tamam diyor ve başlıyor anlatmaya…

    – Programı açirem. Malın adı bölümüne adını,adedi bölümüne adedini, birim fiyatını vb. yazirem. Hepsini yazdıktan sonra senin anlattığın gibi kayıt bölümüne basirem. Ekrana bir yazı geliir:

    – Kaydetmek ister misiniz?

    – E / H yazısı çıkir.

    – Ben de diyirem He
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırmızı ile işaretlenmiş ifade yanlış. Ani duruş haricinde normal frenleme ve duruş yeri de var. Ve orada da yere ayak konulur.
    Sanırım Kural(Z) bu konuya el atmazsa sorduğum soru güme gidecek. 40 sene önce bir reklam vardı. "Elmooor yetiş" diye


    Aklıma bir fıkra geldi; Erzurum’a bilgisayarın daha yeni yeni gelmeye başladığı zamanlarda bir işyerine bilgisayar ve stok programı satılır. Teknik servis elemanı bilgisayarı işyerine kurduktan sonra stok programının kullanımı ile ilgili bilgi verir ve ayrılır.

    Aradan bir iki saat geçer, işyerinden telefon:

    – Kardeşim sizin anlattığınız gibi yapirem fakat program düzgün çalışmiir.

    Teknik servis elemanı sorar:

    – Nasıl yapıyorsunuz?

    – Senin anlattığın gibi

    – Hata ne?

    – Yazdığım bilgiler kaydetmeme rağmen saklanmir.

    – İşlem basamaklarını tek tek anlatın.

    Tamam diyor ve başlıyor anlatmaya…

    – Programı açirem. Malın adı bölümüne adını,adedi bölümüne adedini, birim fiyatını vb. yazirem. Hepsini yazdıktan sonra senin anlattığın gibi kayıt bölümüne basirem. Ekrana bir yazı geliir:

    – Kaydetmek ister misiniz?

    – E / H yazısı çıkir.

    – Ben de diyirem He
    Çok uzun zaman geçti, şu an parkurda ne gibi değişiklikler var bilmiyorum, parkuru bile net hatırlamıyorum. Hatırladığım kadarı ile bahsettiğin şey denge tahtasından sonra gelip durup, sonra hızlanıp ani duruş yapılan yer.

  16. #16
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Bir tek parkur sonunda ayak yere konuyor.
    Başla, slalom, sekiz, denge, engelden kaçınma, hızlanıp yavaşlama, kutu içinde durma ve ayağı yere koyma. Ayağı yere bir kere koyabilirsin ve dururken bir kere ayağın yere değecek sabit kalacak. Yürür gibi 2,3 adım olmayacak.
    AzÇok bunu beğendi.
    ''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kırmızı ile işaretlenmiş ifade yanlış. Ani duruş haricinde normal frenleme ve duruş yeri de var. Ve orada da yere ayak konulur.
    Sanırım Kural(Z) bu konuya el atmazsa sorduğum soru güme gidecek. 40 sene önce bir reklam vardı. "Elmooor yetiş" diye ...
    Böyle sorulunca kendimi bir an "Bilir Kişi" gibi hissettim

    İşin aslı, bildiğim kadarı ile yönetmelik en son 2019 yılında küçük bir değişikliğe uğramış, bunun haricinde bir değişiklik söz konusu olmamıştı. Konuyla ilgili Resmi Gazete' de tarihlere göre araştırılabilir, lakin;

    Motosiklet Uygulama(direksiyon) Sınavı' nda ayağınızı sadece

    1. Sınav başlamadan önce, sınav yapıcı komisyonunun "Başlayabilirsiniz" talimatı gelip sahada sürüşe başlama anına kadar,

    2. Ara hızlanma ve fren kısmında, sadece tek ayak(tercihen sol ayak) bir kez,

    3. Sınav bitiminde ayağınızı yere değdirebilirsiniz. Bakın, ayağınızı koyabilirsiniz değil, değdirebilirsiniz. Yani o an refleksle düşme korkusuyla v.s. ayağınızı yere uzatsanız ve Komisyon üyesi "ayağı değdi" derse sınav "Başarısız" kabul edilir.

    Aşağıdaki resimde ortada kırmızı çizgiyle gösterilen 30m frenleme sonrası "Durma" ve en üstte yine kırmızıyla gösterilen Ani Fren sonrası "Bitiş" noktaları haricinde ayak yere değmeyecek.



    Ayrıca resimde alt kısımda kırmızı ile gösterilen çember çizgilerinin sadece üzerine dahi çıksa aday başarısız sayılabilir, çizgi dışına çıkarsa başarısızlığı kesindir. İşin aslı çizgi üzerine dahi çıkmaması gerekir, ama bazen tölerans gösterebiliyorlar.

    Bu iş o kadar sıkıntı olabiliyor ki, krokide başlama kısmında gösterilen o ilk kukanın sağından girerek başlaması gerekirken solundan girerek başlayan aday dahi kalabiliyor, 30m hızlanma kısmında hızlanmayıp sabit gazla giden, ani fren yerine yumuşak frenajla duranın dahi sınavda bırakıldığına defalarca şahit olmuşumdur.
    AzÇok, espresso, Mallaca ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #18
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle sorulunca kendimi bir an "Bilir Kişi" gibi hissettim

    İşin aslı, bildiğim kadarı ile yönetmelik en son 2019 yılında küçük bir değişikliğe uğramış, bunun haricinde bir değişiklik söz konusu olmamıştı. Konuyla ilgili Resmi Gazete' de tarihlere göre araştırılabilir, lakin;

    Motosiklet Uygulama(direksiyon) Sınavı' nda ayağınızı sadece

    1. Sınav başlamadan önce, sınav yapıcı komisyonunun "Başlayabilirsiniz" talimatı gelip sahada sürüşe başlama anına kadar,

    2. Ara hızlanma ve fren kısmında, sadece tek ayak(tercihen sol ayak) bir kez,

    3. Sınav bitiminde ayağınızı yere değdirebilirsiniz. Bakın, ayağınızı koyabilirsiniz değil, değdirebilirsiniz. Yani o an refleksle düşme korkusuyla v.s. ayağınızı yere uzatsanız ve Komisyon üyesi "ayağı değdi" derse sınav "Başarısız" kabul edilir.

    Aşağıdaki resimde ortada kırmızı çizgiyle gösterilen 30m frenleme sonrası "Durma" ve en üstte yine kırmızıyla gösterilen Ani Fren sonrası "Bitiş" noktaları haricinde ayak yere değmeyecek.

    http://bahcelievlersurucukursu.com.t...U-1024x707.jpg

    Ayrıca resimde alt kısımda kırmızı ile gösterilen çember çizgilerinin sadece üzerine dahi çıksa aday başarısız sayılabilir, çizgi dışına çıkarsa başarısızlığı kesindir. İşin aslı çizgi üzerine dahi çıkmaması gerekir, ama bazen tölerans gösterebiliyorlar.

    Bu iş o kadar sıkıntı olabiliyor ki, krokide başlama kısmında gösterilen o ilk kukanın sağından girerek başlaması gerekirken solundan girerek başlayan aday dahi kalabiliyor, 30m hızlanma kısmında hızlanmayıp sabit gazla giden, ani fren yerine yumuşak frenajla duranın dahi sınavda bırakıldığına defalarca şahit olmuşumdur.
    Alıntı sallami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir tek parkur sonunda ayak yere konuyor.
    Başla, slalom, sekiz, denge, engelden kaçınma, hızlanıp yavaşlama, kutu içinde durma ve ayağı yere koyma. Ayağı yere bir kere koyabilirsin ve dururken bir kere ayağın yere değecek sabit kalacak. Yürür gibi 2,3 adım olmayacak.
    Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim. Önemli olan sınavlarda farklı uygulama ve yorumlardan dolayı ehliyet sınavına giren ikitekercilerin haksızlığa uğramaması.

    Yapılan yorumlardan sonra kendi düşüncemi de açıklayayım.

    Konu1: Kapalı alan sınavındaki çizgilerin üzerinden gitmek.

    Kapalı alan sınavında üzerinden gidilmesi gereken tek bir çizgi var. O da denge çizgisi(Sarı). Denge çizgisinde her iki tekerinde çizgiye temas halinde(üzerinde) olması gerekiyor. Aksi taktirde aday başarısız sayılıyor. 8 çizerken çizginin üzerinden gitmek değil, dışına çıkmamak konusunda kural var. Fakat, örneğin 30m.hızlanma-30m.frenleme ve duruş bölümünde aday tam olarak çizginin üzerinde değil diye bir hata değerlendirmesi yapılamaz(kanaatimce).

    Konu2: Kapalı alan sınavında yere ayak koymak.

    Kapalı alan sınavında frenleme ve duruş yapılan 2 yerde(hızlanma-yavaşlama-durma ve ani fren ve durma) dururken ve durduktan sonra kalkarken sol ayakla yürür gibi bir kaç adım yere basmak kanaatimce bir hakimiyetsizlik göstergesi değil. Yıllarca ehliyetsiz motor kullanıp sınava gelenler arasında bu gibi sürüş alışkanlıkları edinilmiş olabiliyor. Fakat ilk postumda verdiğim değerlendirme formuna göre bunu yapmak kırmızı hata. Yani kalma sebebi. Yani sınav kuralları yürür gibi bir kaç adım almaya izin vermiyor. Ayrıca bu hareketi yaparken sol ayağın pege takılması sonucunda düşme durumları yaşanabilir. Fakat ani frenleme ve duruş sonrası durup yere ayak koyulduktan sonra kalkış yaparken yürür gibi sol ayağı bir kaç kez yere basan adaya "Yere ayak koydun. Bu nedenle kaldın" denilemez. Çünkü artık sınavın kapalı alan bölümü bitmiştir. Bitmiş olan bir sınav bölümü bitmemiş gibi uygulama yapılamaz.

  19. #19
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle sorulunca kendimi bir an "Bilir Kişi" gibi hissettim

    İşin aslı, bildiğim kadarı ile yönetmelik en son 2019 yılında küçük bir değişikliğe uğramış, bunun haricinde bir değişiklik söz konusu olmamıştı. Konuyla ilgili Resmi Gazete' de tarihlere göre araştırılabilir, lakin;

    Motosiklet Uygulama(direksiyon) Sınavı' nda ayağınızı sadece

    1. Sınav başlamadan önce, sınav yapıcı komisyonunun "Başlayabilirsiniz" talimatı gelip sahada sürüşe başlama anına kadar,

    2. Ara hızlanma ve fren kısmında, sadece tek ayak(tercihen sol ayak) bir kez,

    3. Sınav bitiminde ayağınızı yere değdirebilirsiniz. Bakın, ayağınızı koyabilirsiniz değil, değdirebilirsiniz. Yani o an refleksle düşme korkusuyla v.s. ayağınızı yere uzatsanız ve Komisyon üyesi "ayağı değdi" derse sınav "Başarısız" kabul edilir.

    Aşağıdaki resimde ortada kırmızı çizgiyle gösterilen 30m frenleme sonrası "Durma" ve en üstte yine kırmızıyla gösterilen Ani Fren sonrası "Bitiş" noktaları haricinde ayak yere değmeyecek.

    http://bahcelievlersurucukursu.com.t...U-1024x707.jpg

    Ayrıca resimde alt kısımda kırmızı ile gösterilen çember çizgilerinin sadece üzerine dahi çıksa aday başarısız sayılabilir, çizgi dışına çıkarsa başarısızlığı kesindir. İşin aslı çizgi üzerine dahi çıkmaması gerekir, ama bazen tölerans gösterebiliyorlar.

    Bu iş o kadar sıkıntı olabiliyor ki, krokide başlama kısmında gösterilen o ilk kukanın sağından girerek başlaması gerekirken solundan girerek başlayan aday dahi kalabiliyor, 30m hızlanma kısmında hızlanmayıp sabit gazla giden, ani fren yerine yumuşak frenajla duranın dahi sınavda bırakıldığına defalarca şahit olmuşumdur.
    2017'de benim sınava grdiğim yerde, Göztepe salı pazarı alanındaydı, buna benzer bir parkur vardı. Sarı çizgi yalnızca çizgi halindeydi diğer her şey kukalarla işaretlenmişti yani çizgi yoktu, haliyle çizgiye bastın olayı da yoktu. Zaten sanırım parkurun kukaları da benim girdiğim kursa aitti, sınav öncesi de aynı parkurda hafta sonları defalarca turlamış eğitim görmüştük.
    Tek fark bize sınav günü sınan tek tur değil 30dk boyunca turlayacaksınız şeklindeydi, sınavda defalarca dönmüştür süre dolana kadar sonrasında trafiğe devam edip tamamlamıştık.

    Sınavda dönüşlerde sinyal vermei de unutmayın kalırsınız diye uyarmışlardı da. Zaten öncesinde defalarca turladığımız parkurda hiç kalma korkusu olmadan rahatça bitirmiştim. Benim katıldığım kurstan sınava katılanların hepsi geçmişti ama kalanlar da olmuştu. Üzerinde kask dışında hiç ekipmanı olmayanlar bile vardı, sınav yerinde kim bizim kurstan kim başka kurstan ekipmanlarına bakarak anlayabiliyordum. Demek ki o zamanlar acemi şansıma diğerlerine göre düzgün eğitim veren bir kurs seçmişim, ben diğerlerini görmediğim için bütün kurslar bu şekilde tam ekipmanla uzun uzun öğrete öğrete eğitim veriyor sanıyordum. Kurs seçmek önemliymiş.

    Sınavdan sonra ehliyetimi alınca bu eğitim sınav parkurunu geçecek kadar, tek başıma trafiğe çıkmaya hazır değilim deyip yine motora çok fazla binmeyip kapalı alanda hakimiyet eğitimi alana kadar çok fazla trafiğe çıkmadım. Hatta hakimiyet eğitimi alacağım alana sabah sabah trafikte nasıl gideceğim o kadar yolu diye stres yapmıştım.

  20. #20

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Ehliyet alirken bu tarz bir parkura girdigimi hic hatirlamiyorum. Sadece kukalarin arasindan gectigimi ve baslangic noktasina geri döndügümü hatirliyorum. 2006 senesinin yazinda almistim ehliyetimi. Olumlu gelismelerde oluyormus demek.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)