Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Eski, yol yapmış büyük motor alınır mı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Yeri gelip merdivenden inebilmenizin sebebi ruhu olması degil, daha dusuk maliyetli olmasından . Yeni motorların kucucuk parcası dunya para..
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Lüksden başka bir şey değil istersek 50 sayfa konuşalım mantıklı hareket edenler gidip 20 - 30 yaşında motor almaz ..

    Herkesin hayata baktığı bir bakış açısı var bu motor içinde geçerli insanlar heleki şu ekonomik süreçte cep dostu az yakan parçası uygun bulunabilen güncel ikinci eli kuvvetli motorlara yöneliyor yüksek hacim düşük hacim farketmez parası olan kesesine göre modelli piyasa motorlarından çıkmıyor ..
    İster xadv de ister Afrika Twin de ister nc750 de ister cbr500 yada cb500f de ister mt25 r25 de ister xmas nmax pcx de ister pulsar de dominar de me dersen de ama gerçek bunlar ../

    çok paran vardır alır atarsın bir köşeye ister toplamalık ister sürmelik o keyif o hobidir..

    Scooter bu dediklerimin dışında ben 20-30 yaşında scooter alırım 2003-2006 arası burgman 400, beverly 500 x10 bulsam uyguna kelepire çökerim hemen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

    Ek olarak bende böyle yazıyorum ama hayatım boyu hep eski motorlar aldım tdm850 ler silverwing ler f650gs xt600 yzf600 thudercat milletin kaçtığı bulaşma dediği evlat olur dediği bir sürü motor aldım son motorum işte biraz modelli idi cb600f hornet ..

    O zamanlar diyorduk ne olucak en kötüsü 5-10 harcar motoru toplar süreriz kafayı takmıyorduk birde ebay gibi sitelerde bize can suyu oluyordu şimdi ebay kapandı Türkiye ye zaten üstüne 5-10 harcarız dediğimiz şeyler artık oldu 50-100 o yüzden benim gibi hep eski milletin bulaşmaktan bile korkacağı motorları süren biri bile modelli al yeni al diyor …
    dundanbiri bunu beğendi.

  3. #23
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Ebay kapanmadı bu arada, çalışıyor, hala nadiren alışveriş yapıyorum. Paypal çalışmıyor ama kredi kartı geçiyor artık.
    Gümrük vergisini artırmışlar yalnız. Avrupa ülkeleri dışında %30'a çıkmış.

    Eski model motoru olan biri olarak bence 3 şartı sağlıyorsa eski motor alınır.

    1. Eğer taşıt olarak değil de hobi olarak alınacak ve uzun süre satılmayacaksa alınabilir.
    2. Yedek parçası bulunabilen, zamanında bolca satılmış bir motorsa alınabilir.
    3. Tamirat işlerini ve motoru kurcalamayı seviyorsaniz alınabilir.

    Bunun dışında gereksiz masraftan başka bir şey değil.
    dundanbiri bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Yani o kadar varsayımsal bir yorum ki 😀. Keşke motorumun maliyeti yeni nesil motorlar gibi olsa. Mesela mt 07 ile aynı fiyatta olsun ben kabul ederim. Yeri gelip merdivenden inebilmemin sebebi ruhu değil tabiki, xt660’ a benzer bir yükseklikte yapılmış motor ve arka amortisörü oldukça yumuşak bu sebeple kolaylıkta merdivenden inebilir, tekere alabilir veya kaldırımdan atlayabilirsin. Evet yeni nesil motorlar gibi değil öyle iki zorlamada şase kırılmaz mt25 gibi mesela, veya sağı solu dökülmez. Ama sırf model yılı eski diye maliyetin düşeceğini düşünmek komikmiş güldüm buna.

  5. #25

    Üyelik
    03 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW Moto Guzzi CRF Vespa Activa
    BMW Moto Guzzi gibi motorların eskileri her türlü yürür

    BMW lerin 1950 yıllarında üretilen modelleriyle dünya turuna bile çıkılabilir
    Yeni olayı sadece yedek parçanın kolay bulunabilirliği açısından bir artı olabilir
    Bunun haricinde eski ve basit mekaniğe sahip iyi marka motorlar düzgün kondisyondaysa benim gözümde yenilerden daha güvenilirdir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:33 ----------

    O zaman şöyle bir örnek vereyim ters köşe olsun

    Sıfır Honda dio alıp ne kadar tel maşa olduğunu görüp
    2004 orijinal durumda bir Activa aldım sıfır motor gibi kullanıyorum parçaları da dio dan ucuz ve bol, üstelik Dio dan belki 3 kat daha sağlam bir motor.

    Bence yedek parça burada ana kriteri oluşturuyor. Örneğin bazı modeller vardır artık kült olmuştur parçaları her zaman bulunabilir mesela Vespa'nın PX200 1990 lı yıllarda üretilen modelinin parçasını sıfır bir Vespa dan daha kolay ve ucuza temin edebilirsin.

    yalnız arkadaş büyük hacimli motor örneği vermiş o zaman biraz işler değişir.
    Büyük hacimli eski bir motor alınacaksa o motorun oldukça orijinal ve kurcalanmamış durumda olması lazım çünkü eski ve üzerinde fazla işlemler yapılmış büyük hacim motorda çıkacak sürprizler yüksek maliyetlere ulaşabilir ama buna karşın büyük hacimli yeni bir motorun çıkaracağı sürpriz yedek parça ihtiyacı fazla olmayacağı için daha garantidir.

    Yine de ben işi biliyorum diyenler varsa ve eski bir motoru satın alırken kondisyonundan anlayabiliyorlarsa parça ihtiyacını hesap edip bulabilirim diyebiliyorlarsa bence alınır.
    fazil bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    7-8 yaş motosiklet için yaşlı değil. yaşlı diyebilmek için 20 yaş benim için kriter. bununla birlikte yaşlı araç alınıyor ise, kağuçuk parçaların hepsinin değişmesi gerektiğini hatırlatmak isterim.

    - tüm hidrolik hortumları,
    - tüm keçeler,
    - klingrit contalar,
    - kağuçuk manifoldlar,
    - varsa kayış (aktarma kayışı, cvt kayışı)
    - karbüratör tamir takımı,
    - hava hortumları,
    - tüm sıvılar,
    - lastik/kağuçuk takozlar,
    - tüm fren merkezleri keçeleri (alt merkez, üst merkez.)
    - ilaveten yüksek amper çekilen kabloların soketleri de kontrol edilmeli.
    - hassas bir şekilde konjektör ve statör ölçümü de yapılmalı.

    bu değişimlerden sonra ancak o motora gönül rahatlığı ile binilebilir. aksi hali benim için her an yolda bırakacak bir saatli bombadır.

  7. #27
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    İşte bundan bahsediyorum! Ne keyiftir ama 640 adv. Hiçbir motorun çıkarmayacağı arızaları çıkarır ama hiçbir motorun veremeyeceği hizmeti verir. Büyük ve asi bir ruh!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------

    Tüm cevaplar için teşekkürler. Sıradan başlıyorum:

    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir eklemede ben yapayım. Bundan beş sene önce sıfır çinli alana kadar 20 yaşında avrupa alırım diyip KTM 640 Adventure almıştım. Hiçde pişman olmadım. Her türlü zorlukta kullandım. Yanımda giden çeşitli motorlar dökülürken her yerde hakkını verdi. Ve şimdi bende ona bi hediye olsun diye restorasyona soktum.
    İşte bundan bahsediyorum! Ne keyiftir ama 640 adv. Hiçbir motorun çıkarmayacağı arızaları çıkarır ama hiçbir motorun veremeyeceği hizmeti verir. Büyük ve asi bir ruh!!




    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tercih meselesi bunlar eski motorlardan parça ömrü var firmaların verdiği bakım takviminde değişmesi gereken parçalar var eski motorlarda bu parçaların çoğu değişmiyor elli tane el değiştiriyor merdiven altı motordan anlamayan ustalara tamire bakıma veriliyor..

    Şu anda sarf malzeme inanılmaz pahalandı yedek parça en büyük markalarda bile duyuyoruz tedarikte sıkıntılar oluyor kaldı ki bu sıkıntılar yeni makinelerde oluyor .. şu anda eski 5-10 yaş üstü makinelerin parçasını bulmak zor yedek parçasını bulmak çok zor yurtdışından çevrem vardır tanıdık vardır o senin için oralarda kovalar sana yollar o başka .. yakıt fiyatları ortada bugün 20tl yarın bir anda dünyada bir şeyler olur bir yerde savaş çıkar opec açıklama yapar bir şey olur petrolün varil fiyatı artar bizide yansır 20tl bir anda 25-30 olabilir ..

    İnsanlar o yüzden temkinli ve cep dostu az yakan ekonomik ikinci eli olan ikinci elde prim yapan sattığı zaman zarar etmiyceği yedek parçası ustası servisi bol olan kısaca şu sıralar baş ağrıtmıycak motorlara yöneliyorlar ..

    Bu arada konuyu açan arkadaşla çok ortak motor sahibi olmuşuz bende de f650gs silverwing 600 transalp 650 vardı ..
    Yedek parça sorunu yaşamadım. İyi bakılmış motora yine iyi bakarak ve ihtiyacım olacak parçaları 2*3 ay önceden gidip ana markanın distribütöründen isteyerek elde ettim. 15-25 gün içinde ne isteseniz gelir. Zaten pek çok parça yeni modellerin içerisinde de kullanıldığı için çok şahsına münahasır değil ise her parçayı bulabilirim. Pahalı kısmına gelirsek, düşük modelli motor 100 bin ise ve yüksek modelli motor 220 bin ise inanın aradaki farka elinizdeki motoru iki kere revize edersiniz...





    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi işlerimi yola sokabilirsem ve gelir elde etmeye başlayabilirsem gidip alacağım motosiklet Shadow Vlx600 veya Dragstar 650 olacak, eski veya kilometre yapmış olmaları çokta umrumda olacak birşey değil çünkü o dönemin Harley Davidson modellerine yetişebilmek için yüksek derecede kaliteli malzeme kullandıkları için kolay kolay sorun açmazlar zaten kullanılan blok tipide sorun açıcak bir blok tipi değil, crusierde model benim için en sorunsuz ve uyumlu model diyebilirim.

    Vlx 600 ile dragstar 650 karakter olarak çok farklılar aslında. Vlx daha çok intruder vl600 ile ve virago ile alternatif olur. Dragstar daha geniş sürüş tarzına yönelik. virago 750 - Vn800 - Vl800 bu üçü ile iki tarzı da epey sürmüş oldum. Zincir bakımını umursamaz isen 1. önerim kawasaki vn800 vulcan olur.





    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size katılıyorum kilometresi ve yaşına aldanmadan gidip mt 03 660 aldım çok ta memnunum hiç değilse motoru kullanırken motorun bir ruhu olduğunu hissedebiliyorum. Şimdilerde yeni çıkan bu paraya satılan 250/400cc grubu bence çok çıt kırıldım. Ben istediğim yerde istediğin şekilde kullanabiliyorum. Yeri geliyor merdivenden iniyorum yeri geliyor asfaltta viraja yatıyorum memnunun. Bundan 2 öncesinde de eski model biniyordum yeni model bindim sonrasında ama İnsan dayanamıyor geri dönüyor eski modele.
    Ah o Beşiktaş Abbasağa parkının merdivenlerinin dili olsa da konuşsa zaten....




    Alıntı degerk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin çevrenizde iyi insanlar varmış ki onların yönlendirmeleriyle temiz motorlar almışsınız. Herkes sizin kadar şanslı olamıyor. Çevremde büyük cc motordan gol yiyip tövbe etmiş çok insan var. Bu insanlar keyfinden 250cc motora 150-160 bin lira vermiyor. Ya sıfır 250cc alacak, ya da 15-20 yaşındaki patlamaya hazır bombalardan birisini alacak. Eski motosikletlerin dayanıklı olması ölümsüz oldukları anlamına gelmiyor.

    Çevre meselesi değil, vakit harcamak, öğrenmek, ilgi duymak meselesi. Beni kimse yönlendirmedi. Canlı yayın yönetmeniyim, saatlerce kanalda çalıştıktan sonra işten çıktığımda içecek bir şeyler alıp sanayiye usta yanına gidip yanlarında vakit geçirdim. Motorum bile yokken gidip ustalara vakit ve para harcadım onların yanında saatlerce durdum, Boş muhabbet etmedim aksine üste para harcayıp staj yaptım. Pek çok motorun huyunu suyunu öğrendim sonra kendi göbeğimi kesmeye başladım.




    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsiklet iki lastik daha geçen gün kurtuluşta arkadaşın motora kurye doblo lardan biri geri gelirken sert vuruyor .. motor şimdi hasar tespit yapılıcak 2019 tracer 700 bayağı masraf çıkıcak o belli maşa ön jant disk kafa grenajı gitmiş ..

    Keza eski motorun iyisini temizini bulmak çok zor elinde bir arıza verirse parasal olarak çok çok çok üzer.. bunu yaşayan bir sürü insanlar var ustaların servislerin depoları yapılmayı bekleyen bu tip motorlarla dolu .

    Çevremde arkadaşlarımın çoğu minumum 10 senelik motorcu içlerinde 20-30 senedir binenlerde var %90 modelli yeni motorlarda kalmayı tercih ediyor bakın düşük hacim yüksek hacim demiyorum modelli diyorum bir arkadaşımız xadv aldı yeni başkası mt25 aldı 2022 model bir diğeri bajaj 400ug aldı nispeten yeni güncel makine olan cbr500 cb500f olanlar var daha yeni bir arkadaş sıfır 2022 pulsar aldı adam 20 yıllık motorcu geçmişinde bir sürü litrelik motorları oldu ..

    Duygu başka bir şeydir mantık başka hangisiyle hareket edeceğine insan kendi karar verir ..

    Geçmişimde hiç düşük hacim motorum olmadı hala yok geçen sattığım motorum cb600f hormet ti duygusal hareket etsem 4 silindir den devam ederim ama yakıtı bakımları sarf malzemesi yedek parçası en ufak bir tökezlemede tökezlemeden kastım kaza , hasar , motorun kendinden bir arıza vermes kitleme yatak sarma krank sorunları v.b ocağıma incir ağacı diker ..

    Mantığımda sıfır yada 3-5 yaşında hala üretilen piyasa işi yedek parçası bol ustası bol ikinci eli kuvvetli cep dostu ekonomi dostu motor al geç diyor ..

    Saygıyla katılırım dediklerinize. Ben fikrimde diretmek ve bunun aksini yapan yanlış yapar demeye getirmiyorum. 41 yaşındayım, 16 yaşından beri motor üstündeyim ben hayatımda bu yolu seçtim ve üzülmedim diye paylaşmak istedim.





    Alıntı motoloto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her motoru kullanmışsınız nice keyifli gezmelerin olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:41 ----------

    Ben her şeyin sıfırından ve en iyisinden almaktan yanayım yazınızı yüzeysel okudum durumun iyiyse sıfır ve son model al

    Samimi cevabınız için teşekkür ederim. Durumum görece iyi ama derdim farklı Çok çok daha iyileri size nasip olsun dilerim.





    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski motorcu abimiz tamam hadi aldik 2000 model gs motoru.
    -nasil yurutcez o motoru?
    -yan yattik camura battik nasil parca bulucaz?
    -parcayi bulduk nasil odeyecez?
    -eksper abi yanilir motor elimizde patlarsa masraf, motor parasini gecerse napcaz?
    -Parca parca satmaya calip, beceremeyip, parcalari torunumuza miras mi birakacaz?

    Yani simdi yatirim tavsiyesi vermissiniz, o kadar yazmissiniz(hepsini okudum yazi cok guzel) ki, 250 cc motorumdan sogudum canim 2000 motor gs almak istiyor.

    Ama siz degerli motorcudan ricamdir, Sorularimin cevabini da tecrubelerinize dayanarak soylerseniz, hani bu cilginligin artisinin yaninda eksilerini de ogrenelim.

    Yani... riskleri bilmeden Polat Alemdar bile mevzuya girmiyordu. Adam milyon kisi oldurmus yani. Polat reisimiz bile bir tehlikeye atilacaksa, risk-kayip hesabi yapardi. Poyansiyel istrnmeyen sonuclara kendini hazirlardi.

    Simdi Polat abimizin almadigi riskleri biz nasil alalim?

    Tesekkurler
    Eksper abiniz kim mesela bu önemli. Ben GS aldığımda direk Borusana soktum bu alınır mı diye ki zaten motor ilk gününden beri Borusan servisine kayıtlıydı.

    Ben Orijinal servisinde kaydı olmayan motora kolay kolay el sürmem. Ucuz işçilik, ucuz malzeme, ucuz pilotaj motora kol da çıkarttırır bacak ta.

    Kangal besliyorsak günde 3 kilo eti, 1 kilo kemiği verecez değil mi? Komşunun finosu günde 30 gram kuru mama yiyor bizim hayvan çok yakıyor diyebiliyor muyuz?

    Ya da ucuz olsun diye hayvanı veteriner yerine, kendimiz ite kaka tedavi etmeye çalışır mıyız?

    Hepsi aynı kapıdalar.

    Ben eski-yol yapmış motor derken çer çöp alın gözü kapalı binin demiyorum. En az sizin kadar kıymet vermiş insanlardan alabilir motorun seceresini görebilirsiniz. Piyasada 10 tane GS var diyelim. 3 tanesi, 75bintl, 5 tanesi 100bin tl ve 2 tanesi 125 bin tl ise ilk adaylarım bu ikisi olur zaten. Belki piyasaasının en pahalısını alırsınız ama 8 yaş daha genç 250 cc motordan daha ucuza almış olursuınuz. Aradaki fark ile de yıllarca motora bakımınızı rahatlıkla yaparsınız. Ben yaptım bunu söylüyorum sadece.




    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uygun fiyata alındığı sürece her yaştaki motora binilir. Masrafı çok olursa da uygun fiyatı ile kapatır, sonrasında zevk tatmini daha yüksek olur.

    Ülkemizde işçilik fiyatları komik derecede ucuz, bu bir fırsattır. İşçilikten değil de parça bulamamaktan korkmak lazım daha çok.

    Üstad konuşuyor.





    Alıntı Mr.wind adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Simdi boyle bi motora kafadan 100 bin tl para isterler. Tamam saglam motor, sorun yapmaz kolay kolay ama 20 yasinda bu motor sonucta. Illaki masraf acacaktir.

    Kenara ne kadar koycaz 50 70? Yahu nasil rakamlar bunlar akil kari degil bence. Ha bide birsey olsa parcayi bekleyecez paramizla rezil olacagiz. Parcayi bulabilirsek tabi.

    Hadi para tamam, parcalari bir sekilde hallettik yurtdisi falan. Sirada Bolum sonu canavari "Gs gormus yurdum ustasi" var. Kesin yarim yamamalak is yapar motorun saglam yerlerini de bozar.

    Hadi en iyi ustayi bulduk, oda emeginin hakkini ister ucuza is yapmaz bence.Kaldiki isin icine girince kimbilir daha neler cikar neler.

    Hadi herseyi hallettik parayi gomduk cillop gibi yaptik motoru, 170 bin tl cikti cebimizden. O motor araba gibi yakar.

    Bu kadar cile ne icin olacak


    Hicbir sey olmasa bile onun stresi yeter insana. 170 bin tl ile mis gibi guncel motorlar alinir binilir.

    Yukarıda benzer endişelere açıklama yaptım. Ama nihai kısmınıza cevaben: 170 bn tl'ye cillop gibi bir GS 1150 aldıysanız altınıza sizi 2022 model hangi 250cc motora bindirirsek bindirelim bizi o motorla döversiniz. Çünkü 170bin tl'ye başka cc'de sıfır motor bulamazsınız.
    Ek olarak söyleyeyim Pilotaj iyiyise hiçbir motor aynı koşullarda ve yollarda sürülen bir araba gibi yakmaz.



    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyleyse bu ikisi niye aynı fiyat?

    İşte avrupada iş daha farklı mesela. Fiyatları piyasa belirler piyasayı da alıcılar. Bizde bilinç daha farklı gelişmiş vaziyette. Bu yüzden de yeni olsun sıfır olsun diye insanlar küçük motorlara hapis kalabiliyor.




    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimse gidip kötü durumda bakımsız ve çöp olan motoru alın demiyor ki dostlar. Her motor alınır ama fiyatına göre, örneğin piyasasının altında fakat masrafları olan bir motor bulursunuz, ki ben böyle yaptım piyasa altı buldum ve yapıştırıp gidip aldım. Ha ne oldu motoru aldıktan sonra 10/15 bin lira arası da bir harcamam oldu. Bir kısmı keyfi bir kısmı ise mecburi idi. Ama bu durumu motoru almadan önce planladığım için can sıkıcı bir yanı yoktu bir sürprizle karşılaşmadım. Arka diskimin ufaktan yamuk olması dışında ��. Gün sonunda yine çok makul bir paraya nerdeyse mt 07 dengi bir motosiklet kullanıyorum gerek ivmelenmesi gerek duruşu tasarımı. Elbette gönül ister ki 09 binelim, en modellisine binelim ama mevcut piyasa ve ekonomi de sırf modelli yüksek cc alamıyorum yüksek cc olması şart değil istediğim motoru alamıyorum diye de, yanlış anlamasın kullanan arkadaşları gücendirmek değil kesinlikle amacım gidip de Dominar, pulsar veya r25 binmem. Ha illaki o motorlardan da keyif alanlar var. Ama r25 in o ölü devirleri, dominarın cansız gaz tepkisi vs bilemiyorum bana sadece ulaşım amaçlı kullanıma uygun geliyorlar. Ve amaç sadece ulaşım olacaksa 50cc ye kadar yolu var bunun sonuçta keyif almayacağım

    Örneğin önceden cbr250 kullanıcısıydım, cbr ile Nerdeyse Türkiye turu yaptım diyebilirim uzun süre yol arkadaşımdı. Fakat cbr’yi kullandığım süre boyunca hadi bir çıkayım da gazlayayım bir keyif alayım diyemedim açıkcası. Sürerken hiç sürüş ile birlikte kahkaha attığımı veya yüzümde şaçma bir gülümseme oluştuğunu hatırlamıyorum. Ha elbette çok güzel anılarım oldu çokça gezdim o motor ile ama burda demek istediğim şey, motoru eğer zevk için biniyorsanız üzülerek söylüyorum artık üçe beşe bakmayacaksınız üzerinde olduğunuz ve gazlayabildiğiniz anların tadını çıkartacaksınız. Benzini parça fiyatlarını vs motoru kullanırken kafanızdan atacaksınız. İsterse 20 litre yaksın, her yeri dökülsün kimse beğenmesin size keyif verdikten sonra en modelli motor da olsa eski bir motor da olsa o sizin ruhunuza uyan motosiklettir.

    Dipnot: arkadaşlar ben son zamanlarda 03 ile kafayı bozmuş olabilirim :D gerçekten aramızdaki ilişki ilerliyor fakat bu Japon gacı benim cebimi hiç düşünmüyor :(
    Ver elini öpücem.




    Alıntı CRF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zamanın güzel motorları ama bence şuanda bunlara binmek mantıklı değil. Gerek yedek parça gerek yakıt sarfiyatlarından kaynaklı. Kumar gibi geliyor bana
    Parça da yakıt sarfiyatı düşündüğünüz gibi değil... Sakin sürüşte 98 Model GS1100 100km'de 5.4 Litre yakar mesela. Sizce bu korkutucu mu? Ya da benim 1100XX şu anda 100km - 7.5 litre yakıyor. 2022 model 1100 cc- 180 beygir bir 4 silindir de aynı.. Değişen bir şey yok.



    Alıntı GoGi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tür motosikletleri alacak kişi keyfi ve zevki için ikinci motor olarak alacaksa çok çok mantıklı. Ben de böyle bir hobiyi hem otomobillerde hem de motosiklette edinmek isterdim ancak ekonomik koşullar buna izin vermiyor.
    Tek motosiklet olarak dişinden tırnağından artırarak böyle bir motosiklet almak ise genel olarak çok riskli olur. Zaten yukarıda yorumların da bir çoğu bu yönde. Böyle bir riske girebilen kişi de işi gücü motor olan bir usta olması gerek diye düşünüyorum.
    Son cümlenize katılıyorum, usta kadar anlamak belki de güzel bir kriter.





    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende hep yeni küçük cc yerine büyük cc modeli esk model terih ederdim
    sebebi güce olan bağımlılık büyük cc nin vermiş olduğu güven hissi
    hangi sınıfta olursa olsun büyük cc olsun varsın km çok olsun yaşlı olsun bu gün 250 cc crf alacağıma o paraya gider 2006 model xt 660 veya transalp 650 alırım bu gün sıfır t7 alacağıma 5 6 yaşında afrika twin alırım bunlar benim düşüncem bu kadar para verebiliyorsam elbet gider bakımına da 300 500 fark verir 100 km 40 tl fazla benzin parası veririm keyfimi yaparım
    Bal damlıyor bal...




    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki 100k uygun fiyat değildir bilemem , 170k'ya artık ne alabiliyoruz ki? İçini dışını bildiğin, masrafına katlanıp her şeyini cillop gibi yaptığın bir GS'e binmek istiyorsan sıkıntı yok bence. Fırsat maliyeti konusu. Bir de masrafına katlanamayacaksak GS almayalım yani, konu daha orada kopuyor zaten...
    Aklın yolu bir...





    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine kendimi tekrar edeceğim, eğer geçmişi biliniyorsa alınır araç. Yukarıda da bahsetmişler, doğru düzgün bakım görmüş mü o önemli bence.

    BMW konusunda haklı olabilirsiniz ama onu yürütmesi de önemli. İstanbul dışında, belki Ankara ve İzmir'i de dahil edebiliriz, yetkili servis dışında ustası da bulunmaz pek diye düşünüyorum. Kaldı ki güncel Japonların bile ustaları sınırlı sayıda.

    İşin bir de ekonomik boyutu var, o kısma girmiyorum.
    Ekonomik boyutta kazanan siz oluyorsunuz inanın. Önemli olan servis kayıtlı ve iş bilen bir sürücüden almanız. Yetkili servisten hiç şaşmadım. O kısım kar edilecek kısım değil. Para servise harcanır ama kafa rahat eder. Yetkisiz usta şayet motoru onaramaz ya da sorunu gideremezse yeni bir nokta bulmaya çalışır. Yetkili servis sizi bu iş tamam diye yollar ve sorun nüksederse ikinci müdahale de para bile isteyemez. Kendi hatasını telafi etmekle yükümlüdür.




    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bmw nin yetkili servis dışındaki ustaları tamirat konusunda daha becerikli parça değişimi den ziyade tamirat yapabilen birilerini bulmak gerekli
    misal abs modülü tamir edilebilir fakat yetkili servis bunu değişime giderse 1000 öyro sanayi de 2500 tl ye tamir ediliyor işte bu sanayide bu işleri de koşturacak bilinçte usta malesef pek yok
    bizim arkadaş özbekistan da kaldı şaftı bile sökememişler 1200 gs in onu 4 günde söküp keçe değişimi yapabilmiş usta
    sonra şarj dinoması bozuluyor arızayı bulamamışlar uçakla geri geldi 2000 usd harcadı
    eski model de bmw den uzak dururum ama japonun bakımlısı temizi alınır
    Kumar işler. İlk mesajımda yazmışım değil mi, benden daha kırılgn olan bir motora binemem diye. 2010 sonrası motorlarda mekanikten çok elektronik var. Hele 1200 GS 'ler yani afedersiniz ama sümüğümü sürmem. Eminim çok keyifli makinelerdir ama bir motor enduro ise sen onu hırpalayabilmelisin. Geceden gündüze ısı ve nem değişimi yaşadı diye bir sensör kendini kaybedince çalışmayan enduro mu olur? Yalan dolan işler...




    Alıntı Nasate adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsedilen nokta sağlam motorların olduğudur bence. Evet kullanıcısı iyi ise ömürlük olabilir. Ama işte bu durumda şans ve tecrübe öne çıkıyor. Motosikletten anlamayan adam gidip gs alsa patlayabilir, para boşa gidebilir. Bu noktada tabiki sıfır ürüne yanaşır. Ama anlayan birisi gözü kapalı alıp biner temizini bulup.

    Burada iş kullanıcıda bitiyor. Eski kasa mercedesler, ford araçlar var mesela milyon km yapmış. Ama adam düzenli bakım yapmış motoru korumuş vs. Şahsım adına; arabada bile 200bin km geçmiş ise nasıl kullanıldı diye düşünüyorum. Motosiklete keza 20bin km sonrası nasıl diye soru geliyor aklıma.

    Alınmaz mı alınır. "Motor" u yorulmamış düzgün ise her türlü alınıp binilir. Ama ama ilk alım sürecinde canlı canlı bakıp sorun varsa bulabilmek en önemlisidir.
    Teşekkürler.



    Alıntı xtrafrozen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeri gelip merdivenden inebilmenizin sebebi ruhu olması degil, daha dusuk maliyetli olmasından . Yeni motorların kucucuk parcası dunya para..
    Tamamen ruh meselesi. Transalpin de grenajı dünya para. Ama hadi diyor nereye gidiyoruz diyor... Bugün TA 659 80bin tl. O paraya sıfır scooter alırız anca. Ne oldu ruh uçtu kaçtı...




    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lüksden başka bir şey değil istersek 50 sayfa konuşalım mantıklı hareket edenler gidip 20 - 30 yaşında motor almaz ..

    Herkesin hayata baktığı bir bakış açısı var bu motor içinde geçerli insanlar heleki şu ekonomik süreçte cep dostu az yakan parçası uygun bulunabilen güncel ikinci eli kuvvetli motorlara yöneliyor yüksek hacim düşük hacim farketmez parası olan kesesine göre modelli piyasa motorlarından çıkmıyor ..
    İster xadv de ister Afrika Twin de ister nc750 de ister cbr500 yada cb500f de ister mt25 r25 de ister xmas nmax pcx de ister pulsar de dominar de me dersen de ama gerçek bunlar ../

    çok paran vardır alır atarsın bir köşeye ister toplamalık ister sürmelik o keyif o hobidir..

    Scooter bu dediklerimin dışında ben 20-30 yaşında scooter alırım 2003-2006 arası burgman 400, beverly 500 x10 bulsam uyguna kelepire çökerim hemen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

    Ek olarak bende böyle yazıyorum ama hayatım boyu hep eski motorlar aldım tdm850 ler silverwing ler f650gs xt600 yzf600 thudercat milletin kaçtığı bulaşma dediği evlat olur dediği bir sürü motor aldım son motorum işte biraz modelli idi cb600f hornet ..

    O zamanlar diyorduk ne olucak en kötüsü 5-10 harcar motoru toplar süreriz kafayı takmıyorduk birde ebay gibi sitelerde bize can suyu oluyordu şimdi ebay kapandı Türkiye ye zaten üstüne 5-10 harcarız dediğimiz şeyler artık oldu 50-100 o yüzden benim gibi hep eski milletin bulaşmaktan bile korkacağı motorları süren biri bile modelli al yeni al diyor …

    işte çok param yok, ama eski ve yol yapmış onlarca motorum oldu, dertsiz tasasız sürdüm de sürdüm. Bu yüzden de marka marka model model yazdım. Demek ki olabiliyormuş demek istedim. Benimkisi bir inat meselesi değil gücüme mantığıma bu daha yattı ben de tadını çıkardım hepsi bu.




    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ebay kapanmadı bu arada, çalışıyor, hala nadiren alışveriş yapıyorum. Paypal çalışmıyor ama kredi kartı geçiyor artık.
    Gümrük vergisini artırmışlar yalnız. Avrupa ülkeleri dışında %30'a çıkmış.

    Eski model motoru olan biri olarak bence 3 şartı sağlıyorsa eski motor alınır.

    1. Eğer taşıt olarak değil de hobi olarak alınacak ve uzun süre satılmayacaksa alınabilir.
    2. Yedek parçası bulunabilen, zamanında bolca satılmış bir motorsa alınabilir.
    3. Tamirat işlerini ve motoru kurcalamayı seviyorsaniz alınabilir.

    Bunun dışında gereksiz masraftan başka bir şey değil.
    1- hep taşıt olarak kullandım. Neredeyse hep motor grubundan arkadaşlar benim yolumdan gitmek istedikleri iöin benim motorumu aldılar ve ben başka motora geçtim.

    2- Büyük marka ise parça bulunur. Önceden ister biriktiririm.

    3- Kesinlikle şart




    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani o kadar varsayımsal bir yorum ki ��. Keşke motorumun maliyeti yeni nesil motorlar gibi olsa. Mesela mt 07 ile aynı fiyatta olsun ben kabul ederim. Yeri gelip merdivenden inebilmemin sebebi ruhu değil tabiki, xt660’ a benzer bir yükseklikte yapılmış motor ve arka amortisörü oldukça yumuşak bu sebeple kolaylıkta merdivenden inebilir, tekere alabilir veya kaldırımdan atlayabilirsin. Evet yeni nesil motorlar gibi değil öyle iki zorlamada şase kırılmaz mt25 gibi mesela, veya sağı solu dökülmez. Ama sırf model yılı eski diye maliyetin düşeceğini düşünmek komikmiş güldüm buna.
    Model ve yıl eski ise bakım maliyetinin düştüğünü ben söylemedim. Hatta tekrar baktım ama evet öyle bir şey yazılmamış. Yine de gülmüş olmanız güzel. Mutluluğunuz daim olsun.





    Alıntı enolaguy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BMW Moto Guzzi gibi motorların eskileri her türlü yürür

    BMW lerin 1950 yıllarında üretilen modelleriyle dünya turuna bile çıkılabilir
    Yeni olayı sadece yedek parçanın kolay bulunabilirliği açısından bir artı olabilir
    Bunun haricinde eski ve basit mekaniğe sahip iyi marka motorlar düzgün kondisyondaysa benim gözümde yenilerden daha güvenilirdir

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:33 ----------

    O zaman şöyle bir örnek vereyim ters köşe olsun

    Sıfır Honda dio alıp ne kadar tel maşa olduğunu görüp
    2004 orijinal durumda bir Activa aldım sıfır motor gibi kullanıyorum parçaları da dio dan ucuz ve bol, üstelik Dio dan belki 3 kat daha sağlam bir motor.

    Bence yedek parça burada ana kriteri oluşturuyor. Örneğin bazı modeller vardır artık kült olmuştur parçaları her zaman bulunabilir mesela Vespa'nın PX200 1990 lı yıllarda üretilen modelinin parçasını sıfır bir Vespa dan daha kolay ve ucuza temin edebilirsin.

    yalnız arkadaş büyük hacimli motor örneği vermiş o zaman biraz işler değişir.
    Büyük hacimli eski bir motor alınacaksa o motorun oldukça orijinal ve kurcalanmamış durumda olması lazım çünkü eski ve üzerinde fazla işlemler yapılmış büyük hacim motorda çıkacak sürprizler yüksek maliyetlere ulaşabilir ama buna karşın büyük hacimli yeni bir motorun çıkaracağı sürpriz yedek parça ihtiyacı fazla olmayacağı için daha garantidir.

    Yine de ben işi biliyorum diyenler varsa ve eski bir motoru satın alırken kondisyonundan anlayabiliyorlarsa parça ihtiyacını hesap edip bulabilirim diyebiliyorlarsa bence alınır.
    Son paragraf konunun özeti.



    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7-8 yaş motosiklet için yaşlı değil. yaşlı diyebilmek için 20 yaş benim için kriter. bununla birlikte yaşlı araç alınıyor ise, kağuçuk parçaların hepsinin değişmesi gerektiğini hatırlatmak isterim.

    - tüm hidrolik hortumları,
    - tüm keçeler,
    - klingrit contalar,
    - kağuçuk manifoldlar,
    - varsa kayış (aktarma kayışı, cvt kayışı)
    - karbüratör tamir takımı,
    - hava hortumları,
    - tüm sıvılar,
    - lastik/kağuçuk takozlar,
    - tüm fren merkezleri keçeleri (alt merkez, üst merkez.)
    - ilaveten yüksek amper çekilen kabloların soketleri de kontrol edilmeli.
    - hassas bir şekilde konjektör ve statör ölçümü de yapılmalı.

    bu değişimlerden sonra ancak o motora gönül rahatlığı ile binilebilir. aksi hali benim için her an yolda bırakacak bir saatli bombadır.

    Bir kaç keçe ve 3 belki de 4 çıkış manifoldu dışında değişim ihtiyacım olmadı benim. XJR 1200 ile Kıbrısa giderken Beydağları'nın ucunda kara bile girdim. Benzinden çok yağ koyduğum oldu motora. Keçe derdim oldu evet ama tur boyu sorunsuz gezdim. Bombanın patlayıp patlamaması dilinden anlayıp anlamamakla çok alakalı.

    Bakım listesi olarak yazdıklarınız çok değerli. Teşekkürler.

    Wildgoose Rider - Transalp 650

  8. #28

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Xtrafrozen’a cevap olarak yazdım alıntılanayı unutmuşum. O arkadaş eski model olunca maliyetin düşeceğini düşünüyordu

  9. #29
    fullthrottle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2008
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Burgman 650 Executive / Snow Owl
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xtrafrozen’a cevap olarak yazdım alıntılanayı unutmuşum. O arkadaş eski model olunca maliyetin düşeceğini düşünüyordu
    Yess, ben de gülmenize katılıyorum derhal.
    Wildgoose Rider - Transalp 650

  10. #30

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Hayatım boyu eski motorlar sürmüş biri olarak diyorum eski motora en azından şu dönemde girilmez ülkenin mali durumları düzelir biraz sarf yedek parça fiyatları ucuzlar ve bulunabilir hale gelir o zaman bu forumda eski motor alınır niye alınmasın diye en önde bayrak tutanı ben olurum ama şu sıralar şu dönem bence alınmaz ..

    yani sağda solda duyuyorum piyasada peynir ekmek su gibi satan bazı modellerin bile yedek parçasına tedariğine ulaşım da büyük sıkıntılar varmış .. sohbetler de geçiyor işte ne oldu senin motor diyorum ani serviste parça bekliyoruz diyorlar nasıl olmaz senin motorunun parçası peynir ekmek gibi satan model diyoruz yok abi işte diyorlar..

    İkinci motor alırsın hobisel toplamalık o ayrı para çoktur zenginsindir macera arıyorsundur oda ayrı yada scooter alırsın oda ayrı scooterın eskisini bile yürütmek çok kolay çünkü onlarda universal olayı çok var zaten eskisine de gireceksen enseyi karartıp 400-500-600 cc liğine gireceksin ..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:48 ----------

    Örnekli bir ekleme yapıyım burda bir yerde daha yazmıştım belki ustamda kazalı R6 var 2006 model sahibi şakasız 8 aydır motora parça arıyor öyle bir şeyki adama ne 2005 uyuyor ne 2008 sadece 2006-2007 ..
    fazil ve Mr.wind bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)