Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ayak basamağı yerine arka frene basmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ncanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2022
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR NS 200 ABS
    Merhaba arkadaşlar, bugün motoru Usta'dan aldım. Motoru sadece a2 dersinde kullandım. Öyle söyleyeyim. Ama ilk sürüşe göre manevralarım vs iyiydi. Usta'dan aldim neyse eve getireceğim. Evle usta arası 1.5 kilometre var. Bismillah dedik attık vitesi 1 e. İlk istopumu orada yaptım. Sıcağı sıcağına. Yolda gelene kadar 20 kere istop ettim. Önemli değil. Fakat asıl bomba şurada. Usta'dan motoru aldığımda ayak freninin oradaki basamak kapaliymis. Ve ben de o comezlikle bunu farketmedim. Gelene kadar motordan ufak ufak dumanlar çıkıyor. Cevredekiler de uyarıyor ama diyorum ki vites atamıyorum ya heyecandan o dur. Neyse kazasız belasız eve geldim. Ama nasıl balata kokuyor. Dan falan kalmamıştı. Ama balatalar da yeni degismisti. Şimdi tekrar arka balata değiştirmek gerekir mi ? Bu da benim ahmakligimdir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Sıkmayın canınızı, olur öyle şeyler. Muhtemelen balata değişimi gerekmeyecektir de yine de bir kontrol etsin ustanız. Ben de geçenlerde frenleri kontrol ettirirken arka frene sert basmamı söylediler, Allah ne verdiyse tüm gücümle arka frene girdim. Servis çıkışında giderken arka frene basmam icap etti, her zaman arka fren pedalının olduğu yere basıyorum, basıyorum boşluk..Hiçbir şey yok. Durduğumda bir baktım arka fren pedalı yok, gözükmüyor üstten bakınca. Meğer 100 kg ağırlığımla ayı gibi abanınca pedal yamulmuş, daha doğrusu korkmuş da aşağıya kaçmış. Elle düzelttik de normale döndü.
    Ncanpolat, sedattemiz, pea ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Motora alışıncaya kadar böyle şeyler olur. Ben de ikinci motorumu ilk aldığımda 250cc'den sonra 600cc'ye geçtiğim için, o gerginlikle arka freni fazla kullanmıştım. Fren hidrolik olduğu için hidrolik sıvısı çok ısınıp kaynamıştı ve fren boşalmıştı. Hidrolik sıvısını değiştirmiştim sonrasında, iyi bir bakım olmuştu.
    Ncanpolat bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Çocukken yaz tatillerinde marangozda çıraklık yapardık. Kaza ile ara sıra çekici parmağımıza vururduk ustalar merak etme ustalık girdi derlerdi.

    Sana da aynısı olmuş tabiri caizse ustalık girmiş. Yani böyle ufak tefek hatalarla ustalaşıyorsun.
    DickName, sedattemiz, fazil ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Aptallığıma gelip balataya wd-40 sıkmam dolayısıyla yaklaşık 7km arka frene basılı gitmek zorunda kaldım. Garanti olsun diye tüm yağ çıktıktan sonra bile 2-3 km basılı devam ettim. Sıfır sıkıntı. 1 sene daha kullandım o balatayı, 1 sene daha kullanırdım ama malum. At yaprağının biri terse atlayıp ben ona kafadan girene kadar bu kadar oldu.
    espresso ve Ncanpolat bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    ilk başladığım zamanlar baktım motor hiçbir şekil gitmiyor. 1 saat 2 saat kullandım ama motor hiçbir şekil 60 üstü gitmiyor meğer tüm yol ayak ucum farkına varmadan arka frene basılı kalmış. aa dedim dur bir kaldırayım bir baktım motor 100ü gördü. oh dedim motorda problem yok.

    olur yani kısaca
    Ncanpolat bunu beğendi.

  7. #7
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı Ncanpolat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, bugün motoru Usta'dan aldım. Motoru sadece a2 dersinde kullandım. Öyle söyleyeyim. Ama ilk sürüşe göre manevralarım vs iyiydi. Usta'dan aldim neyse eve getireceğim. Evle usta arası 1.5 kilometre var. Bismillah dedik attık vitesi 1 e. İlk istopumu orada yaptım. Sıcağı sıcağına. Yolda gelene kadar 20 kere istop ettim. Önemli değil. Fakat asıl bomba şurada. Usta'dan motoru aldığımda ayak freninin oradaki basamak kapaliymis. Ve ben de o comezlikle bunu farketmedim. Gelene kadar motordan ufak ufak dumanlar çıkıyor. Cevredekiler de uyarıyor ama diyorum ki vites atamıyorum ya heyecandan o dur. Neyse kazasız belasız eve geldim. Ama nasıl balata kokuyor. Dan falan kalmamıştı. Ama balatalar da yeni degismisti. Şimdi tekrar arka balata değiştirmek gerekir mi ? Bu da benim ahmakligimdir.
    normalde sürücü ayaklıkları kapanmaz yay olur geri açılsın diye ordaki yayında yenisini takarsan böyle şeyler olmaz bir dahaki sefere
    Ncanpolat bunu beğendi.

  8. #8
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    ben ilk vitesli motosikletimi almadan önce hiç vitesli motor kullanmamıştım sürücü kursunun sınav sırasında kullandırttığı motosiklet hariç... oda cg125 tarzı çok eski bir motosikletti, bisiklet gibi bir şeydi ve mobilete benziyordu, onu da direksiyon sınavından 1 gün önce sürdüm ve sadece 2 tur attım, motorun çalışma prensibini bildiğim için pek öğrenilecek bir şey yoktu aslında benim için, sadece 1 kere dahi olsa pratiğe dökmek gerekti...

    2 sene scooter kullandıktan sonra ilk vitesli motorumu istanbul bahçelievler de bir kurye den aldım, D100 yolunun dibinden direk ana yola bağlandım götürdüm... ama senle aramızda şöyle fark olabilir, ben rüyamda çok cbf150 sürdüm, ilk vitesli motorumu almadan önce ve ehliyet sınavının motorunu da kullanmadan önce 5 ay boyunca rüyamda cbf 150 sürdüm... hatta rüyamda tvs apache ile RTE yi arkama almış sahte RTE den kurtarıyordum son sürat, üçüncü kasa beyaz tvs apache ile kurtardım RTE yi, o zamanlar apache nin beyazı yoktu ama benim rüyamda vardı işte.... oradan tecrüben vardı benim. şimdi de 8 yıllık 150cc serüveninden sonra suzuki gsr 600 aldım ve bir kaç gündür işe gidip geliyorum, işin kötü yanı rüyamda daha önce hiç 4 silindir 100 beygir makine sürmemiştim, tırsarak kullanıyorum 2 gündür...

    uzun lafın kısası tecrübe olmayınca her türlü hata olabiliyor, başlangıçta yavaş olmakta fayda var... ara sıra rüyanda da sür oda ayrı tecrübe.

    forumda sor millete, kaç kişi rüyasında cumhurbaşkanını artçı olarak bir yere götürmüş?
    sedattemiz ve Ncanpolat bunu beğendiler.

  9. #9
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Demek ki arka fren tutuyor. Bu da bir şey. Bazı motosikletlerde arka fren pedalı tavsiye hükmünde çalışıyor...
    Ncanpolat bunu beğendi.

  10. #10
    Ncanpolat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2022
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR NS 200 ABS
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben ilk vitesli motosikletimi almadan önce hiç vitesli motor kullanmamıştım sürücü kursunun sınav sırasında kullandırttığı motosiklet hariç... oda cg125 tarzı çok eski bir motosikletti, bisiklet gibi bir şeydi ve mobilete benziyordu, onu da direksiyon sınavından 1 gün önce sürdüm ve sadece 2 tur attım, motorun çalışma prensibini bildiğim için pek öğrenilecek bir şey yoktu aslında benim için, sadece 1 kere dahi olsa pratiğe dökmek gerekti...

    2 sene scooter kullandıktan sonra ilk vitesli motorumu istanbul bahçelievler de bir kurye den aldım, D100 yolunun dibinden direk ana yola bağlandım götürdüm... ama senle aramızda şöyle fark olabilir, ben rüyamda çok cbf150 sürdüm, ilk vitesli motorumu almadan önce ve ehliyet sınavının motorunu da kullanmadan önce 5 ay boyunca rüyamda cbf 150 sürdüm... hatta rüyamda tvs apache ile RTE yi arkama almış sahte RTE den kurtarıyordum son sürat, üçüncü kasa beyaz tvs apache ile kurtardım RTE yi, o zamanlar apache nin beyazı yoktu ama benim rüyamda vardı işte.... oradan tecrüben vardı benim. şimdi de 8 yıllık 150cc serüveninden sonra suzuki gsr 600 aldım ve bir kaç gündür işe gidip geliyorum, işin kötü yanı rüyamda daha önce hiç 4 silindir 100 beygir makine sürmemiştim, tırsarak kullanıyorum 2 gündür...

    uzun lafın kısası tecrübe olmayınca her türlü hata olabiliyor, başlangıçta yavaş olmakta fayda var... ara sıra rüyanda da sür oda ayrı tecrübe.

    forumda sor millete, kaç kişi rüyasında cumhurbaşkanını artçı olarak bir yere götürmüş?
    Rüyanın fantastikliğine bak. Hiç aklıma gelmezdi. Bu gece "perinçek, perinçek" diye niyetleyeyim. Belki motosikletle yarışırız kendisiyle.
    fatih.met ve pea bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Ulan ne güzel itiraf sayfasına dönmüş sayfa


    Alıntı Ncanpolat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama balatalar da yeni degismisti. Şimdi tekrar arka balata değiştirmek gerekir mi ?
    Görmeden bir şey diyemeyiz. Ama olasılıklar şöyle:

    A) Balata yandığı için sırlanmış, cam gibi olmuş olabilir. Bir zımpara atılırsa düzelir.
    B) Balata bitmiş olabilir. Arkadan bakınca kalınlığı gözükür zaten. Gözükmüyorsa, bitmeye yakınsa ötmeye başlar. Bu durumda değiştirmek gerekir.
    C) Frenler tutuyorsa sıkıntı yok, devam.
    tommygun, Ncanpolat, fatih.met ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan ne güzel itiraf sayfasına dönmüş sayfa



    Görmeden bir şey diyemeyiz. Ama olasılıklar şöyle:

    A) Balata yandığı için sırlanmış, cam gibi olmuş olabilir. Bir zımpara atılırsa düzelir.
    B) Balata bitmiş olabilir. Arkadan bakınca kalınlığı gözükür zaten. Gözükmüyorsa, bitmeye yakınsa ötmeye başlar. Bu durumda değiştirmek gerekir.
    C) Frenler tutuyorsa sıkıntı yok, devam.

    Benim arka balata bittiğinde, balatayı tutan metalle de gayet fren yapılıyordu Diske zımpara attılar ama sorun yok. Arkadan ses geliyorsa ya da fren çok az tutuyorsa kesinlikle değiştirmek gerek. Biten balata olsun.

  13. #13
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hocam tebrik ederim, cok amatörce şey okudum bu forumda ancak sizi en üst seviyeye alıyorum.
    fatih.met bunu beğendi.

  14. #14
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Vitesli motosikletten sonra scootera ilk bindigimde geri geri cikarmam gerekiyor ulan diyorum bu niye gitmiyor neye takiliyor amortisore bastirip geri cekiyorum gelmiyor .Megerse debriyaji sıkıyormusum (arka fren ) :D
    Benim motosiklette arka fren sadece zor anlarda tutuyor mesela hizli bastigim icin. 2 kere on balatalar bir kere baski balata degisti arka fren balatasinin disleri duruyor :D
    fatih.met ve Nymac bunu beğendiler.

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    itiraf edeyim, motorlara yağ eklenmesi ve değiştirilmesi gerektiğini bilmiyordum, 2014 ağustos ayında aldığım ve ilk motosikletim olan 125cc scooter yağsızlıktan silindir piston kitlemişti.

    ben geç ve yavaş öğrenen birisiyim, satan kişi bana yağ bakımından bahsetmemişti.

    not: motosiklet ile işim olmazdı, bisikletçiydim ben, iş hayatına atılıp 1 ay boyunca otobüs işkencesine maruz kaldıktan sonra ne pahasına olursa olsun deyip hiç bilmeden etmeden bir çinli scooter almıştım... yoksa motosiklet işinde gönlüm yoktu benim. ilgim olmadığı içinde bilgim yoktu.
    Nymac bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)