Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rüzgarlık Üzerine Deflektör (Rüzgar saptırıcı) Tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Hayırlı günler üstatlar. 125 cc Scooter'a füme renk GP Kompozit rüzgarlık alıp taktım. Ev ile iş arası 3km ve mahalle arası yol olduğu için 30-40km'yi geçemiyorum, bu yüzden de kask takmıyorum, onun yerine yüzüme gözüme toz kaçmasın, saçlarım da uçuşmasın diye bu rüzgarlığı taktırdım ama dik oturduğum için rüzgarlık bir tık ufak kalıyor, yani yüzüm dışarıda kalıyor, bu yüzden de aradaki farkı Deflektör ile kapatmak istedim. Yine GP Kompozit markasının Deflektörünü buldum ama Füme rengini mi yoksa Şeffaf rengini mi almak konusunda çok kararsız kaldığım için önce size bir sormak istedim. Zira 350 TL bir ücreti var, takıldıktan sonra değişim de olmuyor, o yüzden alıp sonradan pişman olmak istemedim.

    Rüzgarlık füme renk olduğu için akşamları biraz görüş mesafesini düşürüyor ama güzergah, genellikle ışıklı şehir içi yollar olduğu için sıkıntı olmuyor, orman yolu gibi zifiri karanlıkta olurdu tabi ki. Gündüzleri de güneş direkt karşımdan vuruyor ise yine Rüzgarlığa yaklaşıyorum, güneş ışınını gerçekten absorbe ettiği için görüş açım çok iyi oluyor. Tabi rüzgar ve güneşten dolayı yüzümü, gözümü korumak için rüzgarlığa iyice yaklaşıyorum ve biraz kambur durmam gerekiyor ama bu da hiç hoş bir görüntü olmuyor Sırf bu yüzden diğer Scooter sürücülerine göre zaten yüksek olan bu GP Kompozit rüzgarlığı, Deflektör ile iyice yükseltip kule gibi yapayım da kambur durmama gerek kalmadan dik otursam dahi yüzüme de rüzgar, toz vs gelmesin dedim. Artık yolda beni gören, ve kendisinde hiç rüzgarlık olmayan ya da olsa da ufağından olan diğer motosiklet sürücülerinin "Yok artık, Scooter'a komple tente yaptırsaydın bari" esprilerine boyun eğeceğim, ne yapalım

    Bu noktada size bir kaç sorum var:

    Sizce Deflektörü şeffaf renk mi yoksa yine rüzgarlık gibi Füme renk mi alayım? Zira Füme renk daha iyi duruyor ve yüzümü hem rüzgardan koruyacak hem de direkt karşıdan vuran güneş ışınını kesecek ama akşam olup eve dönerken artık karşımı da füme renk bu Deflektörden görmek zorunda kalacağım için (aksi taktirde karanlık sokaklarda yoldaki çukurları, ıslaklığı vs görmek için sağa sola eğilmem ya da direkt ayağa dikilmem lazım) sıkıntı olur mu diye düşünüyorum. Şeffaf aldığımda da Füme Rüzgarlığın üstüne Şeffaf Deflektör estetik durmuyor, direkt karşıdan vuran güneş ışınını da kesmez ama en azından akşamları da karanlık sokaklarda yola sağdan soldan bakmak zorunda kalmam sanırım.

    Özetle, GP Kompozitin Rüzgarlık+Deflektör'ünü aynı anda kullanan arkadaşlardan yorumlarını rica ediyorum. Hangi rengini kullandınız, sarsıntılı yollarda Deflektör düşüyor mu ya da titreşimden dolayı Rüzgarlığı çatlatıyor mu, siz hangi renk Deflektörü önerirsiniz ve son olarak bu Deflektör, kaç km üstünde, rüzgar mukavemeti artacağı için Scooter'ın dengesini bozabilir? İkitelli organize sanayiye gidip şu an Scooter'ın üstündeki füme GP Kompozit rüzgarlığa uygun bir Şeffaf ya da Füme Renk Pleksi'yi, GP Kompozit'in Deflektörüne istediği 350 TL'den yarı yarıya daha uyguna üretip takacak ustalar olduğunu düşünüyorum ama öyle bir usta tanımadığım için hem GP Kompozit Deflektöre 350 TL vermeye değer mi hem de gerçekten bu Deflektör'den daha uyguna ve daha işlevsel bir Deflektör üretecek İstanbul Avrupa yakasında bir Pleksi ustası var mı onu da söylerseniz sevinirim. Aslında GP Kompozit'e rica etsem de mevcut Füme Rüzgarlıklarının en az bir 30cm daha uzun halini üretip verseler, Deflektör diye bir sorunum da kalmazdı açıkçası ama nerde



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Sorunuz bu değil, istenmemiş tavsiye vermiş olacağım, yine de belki okuyanlara yardımcı olur diye yazayım. Durumunuz için şu tip bir kask hem sizin güvenliğiniz, hem de motorsikletinizin görünümü, performansı ve yakıt sarfiyatı açısından daha avantajlı olur muhtemelen:



    Satın aldığım ilk kasktı. Takip çıkarması kolay, ferah, sessiz, rahat, çok iyi görüş açısı, ve çok iyi rüzgar koruması vardı. 3/4 kask diye geçiyor bu tipler.
    freasy, espresso, radyoaktif ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    kask takmayıp burda tavsiye istemekte ne bileyim yani kendi seçimin olsada benim onayladığım bir şey değil
    tr'dede yasal zorunluluğun kask takmak
    radyoaktif, GoGi, pea ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Kask olmadığına göre diğer ekipmanları hiç giymiyorsunuzdur. O zaman size tavsiyem füme rengi olanı alın kullanın ki önünüzü hiç görmeyin, ne de olsa dışarıdan görünüme sağlığınızdan daha çok değer veriyormuşsunuz.
    GoGi, radyoaktif, levend84 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kask olmadığına göre diğer ekipmanları hiç giymiyorsunuzdur. O zaman size tavsiyem füme rengi olanı alın kullanın ki önünüzü hiç görmeyin, ne de olsa dışarıdan görünüme sağlığınızdan daha çok değer veriyormuşsunuz.
    Abi pandemiden önce arkadas grubundan birisi anlatmişti,

    Bulgaristan turundan turkiyeye dönen birisi eve geliyor,ekipmanlari çikariyor o arada herzaman sigara aldigi bufede kartini unutuyor,bufeci telefonla ariyor abi kartin burada kalmis gel al,ev ile bufe arasi 1 km var yok,neyse ekipmansiz atliyor motora kenardan usul usul giderim diye,yola çiktiktan kisa sure sonra çop kamyonu altinda kalip rahmetli oluyor.

    Kisaca sen o kadar yolu full ekipman nokta kazasiz bitir,gel 1km yerde vefat et.

    O olaydan sonra ekstra dikkat eder oldum.istemsiz kask ariyor gozlerim.
    radyoaktif, espresso, Dxsec ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Mart 2022
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Rahmetli Haydar Dümen, kendisine cinsellikle ilgili gelen bilgisi az olanların sorularını çok güzel bir dille cevaplardı. Bu sorulara çok güzel bir dille cevaplardı. Senin soruna vereceği cevap da şunlardan farklı olmayacaktı;

    "Bak evladım, işin kısa da olsa uzun da olsa korunmasını bilmelisin, eğer korunmazsan seni korurlar, uzunluk her zaman önemli değildir boşver sen bunlara takılma önemli olan işlevi, hiç koyu renk ile açık renk bir olur mu? koyu renk daha azdırıcı olur"
    espresso, sedattemiz, levend84 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Hassasiyetinize hayran kaldım arkadaşlar zira betimlemeleriniz ve ti'leriniz kadar, tavsiyeleriniz ve nasihatlerinizden ötürü de içten teşekkürlerimi sunuyorum her birinize, ayrı ayrı Tavsiyelerinize uymaya çalıştığımı bilmenizi isterim, bu kardeşiniz için gönlünüzü ferah tutun, elimden geldiğince tedbirli bir şekilde Scooter'ı ev ile iş arası 3km bir mesafede mahalle aralarında 40 km'yi bile geçemeyecek yollarda, çevreme de duyarlı bir şekilde sakin sakin kullanıyorum, bu yüzden her zaman kask takmıyorum. Bu durumu ilk mesajımda da belirtmeme rağmen yine de soruma cevap vermeden direkt uyarılarda bulunmaya başlamanızı anlayış ile karşılıyorum, üzerinize düşen bu "uyarı ve ikaz" görevini fazlası ile yaptığınızı bilmenizi isterim.

    Şimdi sıra, sorduğum soruya cevap vermenize gelsin mi artık GP Kompozit füme renk rüzgarlığın üzerine yine GP Kompozit füme ya da şeffaf Deflektör takıp kullanan oldu mu? Oldu ise hangi renk Deflektörü önerirsiniz, Füme renk olanın, direkt dik açı ile karşıdan vuran Güneş ışınlarını absorbe etme gibi bir avantajı olsa da akşamları, görüş açısını ciddi anlamda etkiliyor mu? Sarsıntı vs gibi durumlarda Rüzgarlığı çatlatıyor mu? Scooter'ın dengesini bozup yakıt tüketimini gereğinden fazla artırıyor mu? Ona göre bir seçim yapıp alacağım. Sağlıcakla kalın.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    40km yavaş gibi düşünebilirsin ama aslında çok hızlı. Yani o hızlarda bedenimiz sağlam kalacak şekilde evrimleşmedik, doğamızda yok o hızlar. En iyi koşucu bile 20 küsür km/saat gibi hızlara ancak çıkabilir. Koşarak dovara kafa atmanızdan daha fena olur yani 40km hızla düşüp kafanızı vursanız.
    Yalnızca kask da değil, 100 metre öteye motoru parkedeyim derken bile tam ekipman giymek gerekir. Giymemek özgürlüğünüz ama bu tehlikeyi farketmediğiniz için de sizi cahil yerine koyup dalga geçmek de bizim özgürlüğümüz oluyor.
    sedattemiz, levend84 ve radyoaktif bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Hocam dozu giderek artırıyorsunuz yalnız Kask kullanan birisiyim, risk alınarak kasksız bir şekilde gidilmesi göze alınmış bomboş, nerede ise trafiksiz, güneşli ve kısa mesafe yollardaki kısmi tehlikeleri de görüyor ve biliyorum, bu durum da beni cahil değil ancak sorumsuz yapabilir. Bu yüzden sizin gibi "Bilinçli ve Deneyimli" arkadaşlardan, gelişi güzel bir şekilde cahil sıfatını kendi şahsıma sarf ettirecek ölçüde kendi bedenime karşı gaflet, dalalet ve hatta hıyanet içerisine girme gibi bir niyetimin olmadığını bilin ve 3. kere aynı hususları belirtmek zorunda bırakmayın artık ve "Cahil" temalı son mesajınızı beğenerek size tekrar tekrar katıldığımı da belirtmeye çalıştığımı anlayacağınızı umuyorum Zamanla bu forum vasıtası ile diğer tüm tecrübelerinizden de peyderpey faydalanacağıma eminim ama şimdilik bu konuyu açma nedenim olan basit soruya gelelim. Deflektör ile alakalı bir tecrübeniz var mı? Var ise belirtin lütfen, yok ise aynı uyarınızı 2. kere aldım ve Deflektör tecrübesi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum. Teşekkürler.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Mart 2022
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Sorduğunuz sorunun içeriği bir çok tecrübeli arkadaşımıza manasız geldiği için işin geyik kısmındayız. Sorduğun sorunun bir anlam kazanabilmesi için önce yapman gerekeni yapıp sonra fikir alışverişinde bulunmalısın. Kanser hastası olan birine önce sigarayı bırakması söylenir. Sonrasında ilaç ve tedavi uygulanır. Ama sigara içmeye devam ederse doktorlar bu hastaya bakmak istemez, baksa bile gönülsüz bakar.
    Sen de önce kaska kullanmayı kendine alıştır. Yukarıda çok güzel bir örnek dahi var. Daha yolun başındasın. Riskin nereden geleceğini en tecrübeli sürücü daha bilemez, kaldı ki riskin ölçümünü sen hiç yapamazsın. Kask takmamak bir alışkanlık olur ve bir daha hiç takmak istemezsin.
    Son olarak kask konusunda risk analizi yapmış biri eminim diğer ekipmanlar konusunda da fikirleri vardır. Yukarıda söylenenler sadece kask ile sınırlı değil.
    sedattemiz, levend84 ve radyoaktif bunu beğendiler.

  11. #11
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı radyoaktif adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dozu giderek artırıyorsunuz yalnız Kask kullanan birisiyim, risk alınarak kasksız bir şekilde gidilmesi göze alınmış bomboş, nerede ise trafiksiz, güneşli ve kısa mesafe yollardaki kısmi tehlikeleri de görüyor ve biliyorum, bu durum da beni cahil değil ancak sorumsuz yapabilir. Bu yüzden sizin gibi "Bilinçli ve Deneyimli" arkadaşlardan, gelişi güzel bir şekilde cahil sıfatını kendi şahsıma sarf ettirecek ölçüde kendi bedenime karşı gaflet, dalalet ve hatta hıyanet içerisine girme gibi bir niyetimin olmadığını bilin ve 3. kere aynı hususları belirtmek zorunda bırakmayın artık ve "Cahil" temalı son mesajınızı beğenerek size tekrar tekrar katıldığımı da belirtmeye çalıştığımı anlayacağınızı umuyorum Zamanla bu forum vasıtası ile diğer tüm tecrübelerinizden de peyderpey faydalanacağıma eminim ama şimdilik bu konuyu açma nedenim olan basit soruya gelelim. Deflektör ile alakalı bir tecrübeniz var mı? Var ise belirtin lütfen, yok ise aynı uyarınızı 2. kere aldım ve Deflektör tecrübesi olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum. Teşekkürler.
    Cahil kelimesini hakaret olsun diye değil 40km hızın aslında ne kadar hızlı bir hız olduğunu bilmediğinizi varsayarak yazdım, yani hakaret değil durum tespiti. Bunu bilerek sürüyorsanız o zaman sorumsuz, girdiği tehlikeyi umursamayan da diyebilirim.

    Füme rengi ön cap karanlıkta görüşü kısıtlıyor. beyaz olanı karanlıkta sürerken daha iyi. Yağmurda çamurda da beyaz olanı daha iyi oluyor. Ben beyaz olanını kullanıyorum.
    levend84, sedattemiz, GoGi ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı GoGi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorduğunuz sorunun içeriği bir çok tecrübeli arkadaşımıza manasız geldiği için işin geyik kısmındayız. Sorduğun sorunun bir anlam kazanabilmesi için önce yapman gerekeni yapıp sonra fikir alışverişinde bulunmalısın. Kanser hastası olan birine önce sigarayı bırakması söylenir. Sonrasında ilaç ve tedavi uygulanır. Ama sigara içmeye devam ederse doktorlar bu hastaya bakmak istemez, baksa bile gönülsüz bakar.
    Sen de önce kaska kullanmayı kendine alıştır. Yukarıda çok güzel bir örnek dahi var. Daha yolun başındasın. Riskin nereden geleceğini en tecrübeli sürücü daha bilemez, kaldı ki riskin ölçümünü sen hiç yapamazsın. Kask takmamak bir alışkanlık olur ve bir daha hiç takmak istemezsin.
    Son olarak kask konusunda risk analizi yapmış biri eminim diğer ekipmanlar konusunda da fikirleri vardır. Yukarıda söylenenler sadece kask ile sınırlı değil.
    Belki siz fark etmemiş olabilirsiniz ama konuyu açmama sebep olan aklımdaki bir takım sorularda da bir anlam var hocam. Siz doktor, ben de hasta isem sizin ilk hastanızım, o yüzden hem benim soruma cevap verip hem de nasihat verebilirsiniz. İkisi aynı anda olur yani. Cevap vermeyip sadece nasihat veren doktor olmaz biliyorsunuz, psikiyatri bölümünde değil isek tabi ki Tüm uyarılarınızın gereğini yapmaya çalışacağım; dediğiniz gibi arada bir de üşengeçliğe ve düşük risk faktörü analizine sığınarak bu gibi sorumsuzluklarda bulunabiliyor insan. Sigara ve Alkol'ün vücuda zararlı olduğunu ve bir gün kendisinin ölümüne sebep olacağını bilmesine rağmen sırf stresinden ya da keyfinden bunları içmeye devam edip doktor karşısına çıkarak teşhis konulan ve akabinde ufak bir nasihat ile yapması gerekenin kendisine doktor tarafından söylendiği insanlar gibi düşünebiliriz bu durumu da. Siz bana teşhis koydunuz, uyarıda bulunduğunuz, nasihat verdiniz, goygoy yaptınız ama bir tek sorumun cevabını vermediniz. Sıra bunda Siz şimdilik sorumu ilgilendiren cevabınızı ve o soru etrafındaki görüş, tavsiye ve varsa tecrübelerinizi de ayrıca belirtirseniz sonra hep birlikte bana kalan nasihat kısmında geyik yapıp gırgır geçeriz. Gücenmem, ti'lerinizdeki payımı hak ettiğim kadarı ile alırım, merak etmeyin zira bu forumda açılan konuların altındaki, sorulan sorular ile alakasız yorum, betimleme, uyarı, nasihat, gırgır vs gibi üye mesajlarına karşı değilim, tam aksine bunları okudukça ben de tebessüm edip hem gülüp hem de bu yorumlardan istifade edip altındaki anlamları yakalayıp alıyorum. Şu anda tam da bu durumun öznesi bu sefer bu açtığım konu ve ben oluyorum, bu girdabın içinden çıkalım ve sizin de espresso hocam gibi bu Deflektör konusundaki yorumunuzu alalım artık, ne dersiniz?

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cahil kelimesini hakaret olsun diye değil 40km hızın aslında ne kadar hızlı bir hız olduğunu bilmediğinizi varsayarak yazdım, yani hakaret değil durum tespiti. Bunu bilerek sürüyorsanız o zaman sorumsuz, girdiği tehlikeyi umursamayan da diyebilirim.

    Füme rengi ön cap karanlıkta görüşü kısıtlıyor. beyaz olanı karanlıkta sürerken daha iyi. Yağmurda çamurda da beyaz olanı daha iyi oluyor. Ben beyaz olanını kullanıyorum.
    Teşekkür ediyorum hocam, benim de aklımda şeffaf olanı almak vardı ama sürekli güneşli havalarda Scooter'ı çıkartacakmışım gibi kendimi şartladığım için Füme rengi olursa direkt karşıdan vuran güneş ışınını da keserek ev-iş arası o kısa mesafeyi daha rahat gidip gelirim diye düşünmüştüm. Ama akşam ve kapalı havalarda görüş mesafesini ciddi anlamda düşürür mü düşürmez mi onu mukayese edemiyordum.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Sizin ön camın deflektör takılmış haline baktım da görüşü epey kapatıyor gibi. O nedenle gece ya da sabah karanlığında sürme durumları varsa ben olsam şeffaf deflektör kullanırdım.
    GoGi, sedattemiz, levend84 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı radyoaktif adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belki siz fark etmemiş olabilirsiniz ama konuyu açmama sebep olan aklımdaki bir takım sorularda da bir anlam var hocam. Siz doktor, ben de hasta isem sizin ilk hastanızım, o yüzden hem benim soruma cevap verip hem de nasihat verebilirsiniz. İkisi aynı anda olur yani. Cevap vermeyip sadece nasihat veren doktor olmaz biliyorsunuz, psikiyatri bölümünde değil isek tabi ki Tüm uyarılarınızın gereğini yapmaya çalışacağım; dediğiniz gibi arada bir de üşengeçliğe ve düşük risk faktörü analizine sığınarak bu gibi sorumsuzluklarda bulunabiliyor insan. Sigara ve Alkol'ün vücuda zararlı olduğunu ve bir gün kendisinin ölümüne sebep olacağını bilmesine rağmen sırf stresinden ya da keyfinden bunları içmeye devam edip doktor karşısına çıkarak teşhis konulan ve akabinde ufak bir nasihat ile yapması gerekenin kendisine doktor tarafından söylendiği insanlar gibi düşünebiliriz bu durumu da. Siz bana teşhis koydunuz, uyarıda bulunduğunuz, nasihat verdiniz, goygoy yaptınız ama bir tek sorumun cevabını vermediniz. Sıra bunda Siz şimdilik sorumu ilgilendiren cevabınızı ve o soru etrafındaki görüş, tavsiye ve varsa tecrübelerinizi de ayrıca belirtirseniz sonra hep birlikte bana kalan nasihat kısmında geyik yapıp gırgır geçeriz. Gücenmem, ti'lerinizdeki payımı hak ettiğim kadarı ile alırım, merak etmeyin zira bu forumda açılan konuların altındaki, sorulan sorular ile alakasız yorum, betimleme, uyarı, nasihat, gırgır vs gibi üye mesajlarına karşı değilim, tam aksine bunları okudukça ben de tebessüm edip hem gülüp hem de bu yorumlardan istifade edip altındaki anlamları yakalayıp alıyorum. Şu anda tam da bu durumun öznesi bu sefer bu açtığım konu ve ben oluyorum, bu girdabın içinden çıkalım ve sizin de espresso hocam gibi bu Deflektör konusundaki yorumunuzu alalım artık, ne dersiniz?



    Teşekkür ediyorum hocam, benim de aklımda şeffaf olanı almak vardı ama sürekli güneşli havalarda Scooter'ı çıkartacakmışım gibi kendimi şartladığım için Füme rengi olursa direkt karşıdan vuran güneş ışınını da keserek ev-iş arası o kısa mesafeyi daha rahat gidip gelirim diye düşünmüştüm. Ama akşam ve kapalı havalarda görüş mesafesini ciddi anlamda düşürür mü düşürmez mi onu mukayese edemiyordum.
    Güneş karşıdan deflektörden geçince zaten deflektörün içinden ilerisi görünmez oluyor ışık kırılmasından. Ben deflektörün üzerindne bakıyorum öyle durumlarda.
    levend84, sedattemiz, GoGi ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #15
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güneş karşıdan deflektörden geçince zaten deflektörün içinden ilerisi görünmez oluyor ışık kırılmasından. Ben deflektörün üzerindne bakıyorum öyle durumlarda.
    Abi benim gunes vizorlu kaskin,vizorunu indirincede bazen gorus kirilmasi oluyor,bunun icin ilave gunes gozlugu takiyorum

    Valla bazen oyle işik kiriliyorki far gormuş tavşan gibi yapiyor.
    GoGi, tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güneş karşıdan deflektörden geçince zaten deflektörün içinden ilerisi görünmez oluyor ışık kırılmasından. Ben deflektörün üzerindne bakıyorum öyle durumlarda.
    Bu durum, şeffaf ve füme deflektörün ikisi içinde mi geçerli hocam? Zira misal sabahları ev ile iş arası gittiğim mahalle arası yollarda yokuş yukarı çıktığımda güneş doğarken ışınlar, direkt rüzgarlığa dik açı ile denk gelerek vuruyor ve akşam eve dönerken de gittiğim düz yolda ya da hafif yokuş aşağı yolda, batan güneşin ışınları, yine direkt rüzgarlığa dik açı ile denk gelerek vuruyor, iki durumda da başımı rüzgarlığa doğru biraz eğdiğim anda güneşin o ışınları, resmen güneş gözlüğü takmışım gibi kesiliyor ve önümü çok daha rahat ve net görebiliyorum.

    Eğer Deflektörü de füme alırsam sabah ve akşam işe gidip gelirken ve güneşin göz hizama denk geldiği o anlarda hiç kafamı rüzgarlığa doğru eğmeme gerek kalmadan dik bir şekilde otursam bile güneş ışınlarını yine keser sanırım. Sırf bu konfor yüzünden eğer Scooter'ı sadece gündüzleri ve güneşli havalarda kullanmak gibi bir mecburiyetim olsa idi kesinlikle Deflektör'ü de füme renk alırdım. Ama dediğim gibi akşamları ya da hava bulutlu iken, aynı füme renk Deflektörün o ışığı, güneş gözlüğü gibi direkt kesen avantajı, önümü zor görmeme sebep olacak bir dezavantaja dönüşebilir diye çok kararsız kaldım. İkisinden birini seçmem gerekiyor, Scooter'ı ekseriyet ile gündüz ve güneşli havalarda sürecek isem zaten füme Deflektör alacağım ama bulutlu ve akşam sürecek isem de füme'nin o gündüzdeki ara ara gözüme denk gelen güneş ışınlarını absorbe etme konforundan vaz geçerek şeffaf olanı alıp, en azından kafamı rüzgardan koruduğunun bilincinde, dik açılı ışınlara denk geldiğimde de gözümü güneşe karşı kısarak devam edeceğim. Acaba füme Deflektör alsam da denk geldikçe gündüzdeki güneş ışını konforunu kullansam, akşamları eğer görüş açımı çok bozar ise suratıma rüzgar yemeyi göze alıp Deflektörü katlayarak mı kullansam, çünkü GP Kompozitin Şeffaf ya da Füme bu Deflektörü katlanabiliyor, lakin akşamları her katlamada ve gündüzleri her geri açmada ne kadar dayanır, ne kadar sağlamdır, ne kadar zamanda yalama olur, kırılır, düşer vs meşhul tabi ki

    Keşke suratı rüzgardan korumak ile kalmayıp hem gündüz güneş ışınlarına karşı konfor sağlayan hem de akşam görüş açısını düşürmeyen bir rüzgarlık bulabilsem, direkt taktıracağım da böyle bir şey mümkün değil sanırım, lüks Motosikletlerde aşağı yukarı otomatik inip kalkan özel rüzgarlık sistemleri mevcut ama o sistemlerin ücreti muhtemelen benim Scooter kadar

  17. #17
    sedattemiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Aralık 2021
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Benelli TNT249-S
    Merhaba,

    Öncelikle diksiyonunuza ve hitaplarınıza bayıldım. Genel olarak Türkiye şartlarında yorumlarda ana bacı küfürler dönüyor olurdu ama ilginç bir şekilde herkes ivedilikle cevap veriyor

    Bu tür şeyleri kullanacak kadar tecrübem yok fakat ''neden kullanılır ki?'' diye şöyle bir düşündüm. Karşıdan gelen rüzgarı kesmesi için tecrih edilen ürünün aslında tehlike oluşturduğunu düşünüyorum. Anlattığınız gibi 40 km/s geçmeden gidiyor olabilirsiniz ama bir kaza ya da basit bir düşme sonucunda bile çok ciddi yaralanmalara sebep olabilir.

    Bu talepleriniz için şöyle bir varsayımda bulunuyorum;

    1-Ceket giymek istemiyorsunuz
    2-Kask takmak istemiyorsunuz

    Çünkü kaskım varken hiç bana şöyle bir düşünce gelmedi ''yav şimdi şu rüzgarı bir şey kesse de az önümü görsem'', ya da ''böğrüm üşüdü şuraya bir kompozit cam alayım rüzgarsız ferah ferah gideyim''.

    İşin özünde aslında herkes size benim de söylemek istediğim şeyi söylüyor. Tahmin ediyorum ki bu yazımı okurken ''ya biz bunları konuştuk ben cam istiyorum kask değil, bana cam rengi söyleyin'' gibi bir düşünce olabilir, bunun için özür dilerim. Henüz yeni taze bir acemi olarak tek öğrendiğim şey önlem almak. Alışkanlık edinmezseniz, bugün her motora oturuşunuzda kafanıza takmazsanız asla takmıyorsunuz çünkü.

    20 km/s ile giderken bir kez yerlerde yuvarlandım 1 hafta pantolon giyemedim. Mesela o güne kadar her gün motosiklet pantolonumu giyiyordum ama o gün giymemiştim. Tedasüf mü? Şans mı? bunları bilemeyiz tek bilebildiğimiz şey ne kadar önlem alabildiğimiz.

    Ek olarak lise düzeyi bildiğim fizik kurallarına göre de o kadar hafif bir motosiklette o kadar yüksek cam ile karşıdan gelebilecek ani bir rüzgar dengenizi çok çok kolay etkileyebilir. Bu örneği daha kötü bir örnekle pekiştirmekte isterim; peki siz 40 km/s ile anayolun en sağında seyrederken yanınızdan 80 km/s ile geçen tır nasıl bir etki yaratır. Bu camlar gs gibi ağır hacimli motorlarda rahat oluyor aerodinamikten çok etkilenmiyor ama sizin camınız o kadar hafif hacimli bir motorun aerodinamiğini çok aşırı etkileyecektir.

    Uzun bir yazı oldu ama son olarak hangisini alırdınız sorunuza da cevap vereyim. Kaskımda şeffaf vizör var ve çok beğendiğimden iridium blue vizör aldım. Taktığımda kask üstünde çok yakışıyor fakat hava hafif karardığında kör oluyorum koklayarak yolumu buluyorum. Tabi hoş gece olunca şeffaf vizörde de karşıdan gelen araçların ışıkları çok yayılıyor yine göremiyorum. Mümkün oldukça akşamları sürmüyorum ama sürmek zorundaysam da vizörümü kaldırıyorum o şekilde devam ediyorum. Peki siz böyle bir durumda kenara çekip o camı yerinden mi sökeceksiniz?
    radyoaktif ve espresso bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Alıntı sedattemiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba
    Bilmukabele hocam. Sizin yazınız, hitabınız ve betimlemeleriniz daha hoş Yazınızın tamamına katılıyorum. Bana yönelttiğiniz son soruya ise cevap verecek olur isem, eğer füme deflektör alırsam, ya akşam olduğunda, her seferinde içe doğru katlayacağım (deflektör içe doğru katlanabiliyor) ya da katladığımda, baktım hem rüzgarlık hem deflektör üst üste geldiğinde göz hizamın 5 metre önündeki yolu gören kısım iyice zifiri karanlık olmuş, o halde yanımda taşıyacağım alyan anahtarı ile Deflektörün 4 vidasını da gevşetip, komple söküp sepete ya da seleye atacağım ve yoluma, suratıma biraz rüzgar yiyerek devam edeceğim, ya da yol müsait ise yine biraz eğilerek en azından yüzümü korumaya devam edeceğim Ya da son çare olarak şeffaf Deflektör alacağım ve gündüzdeki güneş ışınlarını direkt retinama yeme pahasına en azından akşam olduğunda ya da bulutlu havalarda önümü görememe endişesi olmadan yoluma devam edeceğim.

    Gözlük takmayı hiç sevmeyen bir insan olarak acaba en son çare, Deflektörü şeffaf alıp yanına da kopçalı bir güneş gözlüğü mü alsam diye düşündüm ama hayatım boyunca çok nadir ve çok kısa sürelerde güneş gözlüğü taktığım için o gözlüğün ortasının, burnumun üstünde bıraktığı çok garip ve gıcık bir his var, o histen hiç haz etmediğim için gözlük takamıyorum. Artık ileride yaşlanıp amca olursak da gözlerimiz işlevini yitirirse, numaralısından mecbur takacağız ama şimdilik zevkine de olsa güneş gözlüğü vs takmamayı tercih ediyorum Bahsettiğim Deflektörün işlevsel bir videosunu bulup aşağıya ekledim.


  19. #19
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Bende şeffaf kullanıyorum.Benim motorun rüzgar camıda beyaz olduğundan estetik kaygıda duymuyorum.Kaskın sarı renk aynalı vizörü var güneşte çok yararlı ama gece çok kötü görüşü düşürüyor.O yüzden şeffaf vizor her zaman yanımda topcasede duruyor.Ben 170 180 km hızlarada çıksam deflektörde sorun olmuyor.Yağmur yağsa vizöre yağmur damlası gelmiyor.O kadar faydalı bir şey .Tabi kaliteli bir şey almak daha mantıklı ucuz tel maşa bir şey alınırsa aynı performansı vermeyebilir.
    Son olarak 40 km gibi yavaş hızlarda gittiğinizi söylemişsiniz de bir test var.Kafanıza kaskı takıp duvardan bir adım açılıp ellerinizi arakdan bağlayarak kafanızı duvara değdirmeyi bir deneyin.Sonra 40 km yi konuşalım.
    espresso ve radyoaktif bunu beğendiler.

  20. #20
    mertowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    X-MAX 300 ABS , TVS Jupiter 125
    Orjinal camı olan füme renk üzerine ben şeffaf renk rüzgar saptırıcı tercih ettim. Şeffaf renk olanı almanın görüş açısından daha faydalı olacağını düşünüyorum.

    espresso ve radyoaktif bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)