Debriyaj Balatam mı Bitiyor? Performans debriyaj balatası işe yarıyor mu?
-
Selamlar, daha önce bir yerde okumuştum debriyaj balatasının bitim sinyali diye vitesi 4 5 e alıp kaldırmayı deneyin eğer motor kalkıyorsa bitmiştir yazıyordu. Bugün denedim 5 te kalktı 25 30 km hıza gelince sadece teklemeye başladı o hıza kadar kalkış yaptı motor hatta 6 da bile kalkıyordu ama gitmeyi denemedim sizce bu bilgi doğrumu yani benim bildiğim bu viteste kalkmaması lazım bide bilginiz varsa performans debriyaj balatası gördüm MT25 için isminde ki performans yazısını karşılıyor mu farkı varmı orjinalden
Reklamlar
-
yamaha baydar yada yamaha düzceyi arasana telefonla onlarda vardır debriyaj balatası
-
Atincozkan adlı üyeden alıntı
yamaha baydar yada yamaha düzceyi arasana telefonla onlarda vardır debriyaj balatası
Balata var zaten heryerde sorum o değil 5. Viteste kalkabiliyorsa bitmiş anlamına mı geliyor ve orjinal balata haricinde bide performans balataları gördüm onların etkisi daha mı iyi
-
1) Düşük hız yüksek viteste devir artıyor, hız artmıyorsa (40-50 km/sa ile 6. viteste giderken gazı açınca devir artıyor ama hız aynı kalıyor)
2) Motor dururken debriyaj bırakıldığında durmaya devam etmesine rağmen stop etmiyorsa
debriyaj sıyırıyordur.
Sıyırıyorsa:
a) Tel ayarı hatalıdır
b) Debriyaj balataları bitmiştir
c) Yanlış yağ kullanılıyordur.
Performans balatası nedir bilmiyorum ama 250'lik motorda bir etkisi olacağını sanmam.
-
Performans balatası değilde performanslı balata yazarsak doğru olacaktır , yüksek ısıya dayanıklı zorlu şartlarda performansı azalmayan üretimlerdir , her motor için bulunabilir , dağ bayır pistte zorlu şartlar yoksa standart üretimler de yıllarca çalışır , sattığım 2013 Vstrom 105.000 km de idi ve üzerinde orijinal debriyaj balatası vardı , zaten yağ içinde çalışan çok diskli debriyaj normal şartlarda kolay kolay bitmez...bahsettiğin yüksek viteste kalkış testini yokuşta yapmalısın , düz yolda 10 tane vites olsa 10. vitestede kalkar.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Performans balatası değilde performanslı balata yazarsak doğru olacaktır , yüksek ısıya dayanıklı zorlu şartlarda performansı azalmayan üretimlerdir , her motor için bulunabilir , dağ bayır pistte zorlu şartlar yoksa standart üretimler de yıllarca çalışır , sattığım 2013 Vstrom 105.000 km de idi ve üzerinde orijinal debriyaj balatası vardı , zaten yağ içinde çalışan çok diskli debriyaj normal şartlarda kolay kolay bitmez...bahsettiğin yüksek viteste kalkış testini yokuşta yapmalısın , düz yolda 10 tane vites olsa 10. vitestede kalkar.
Kolay kolay bitmez ama boş zamanlarımda boş alanlarda sürekli teker yaparım yani bitmesi olası bir durum yarın yokuş yukarı deniyecem bakalım aynı durum olucak mı
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Performans balatası değilde performanslı balata yazarsak doğru olacaktır , yüksek ısıya dayanıklı zorlu şartlarda performansı azalmayan üretimlerdir , her motor için bulunabilir , dağ bayır pistte zorlu şartlar yoksa standart üretimler de yıllarca çalışır , sattığım 2013 Vstrom 105.000 km de idi ve üzerinde orijinal debriyaj balatası vardı , zaten yağ içinde çalışan çok diskli debriyaj normal şartlarda kolay kolay bitmez...bahsettiğin yüksek viteste kalkış testini yokuşta yapmalısın , düz yolda 10 tane vites olsa 10. vitestede kalkar.
Cg lerde performans debriyajı oluyor oda şöyle komple tas değişiyor ve tas içindeki sac ve balata sayısı artıyor bunlarda performans balata diye geçiyor, ne kadar farkı vardır bilemem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Kolay kolay bitmez ama boş zamanlarımda boş alanlarda sürekli teker yaparım yani bitmesi olası bir durum yarın yokuş yukarı deniyecem bakalım aynı durum olucak mı
Tek teker yaparak debriyaja ciddi zararlar verirsiniz, en basitinden debriyaj tasına ve ayırıcısına ciddi zararlar vermekteseniz bunun yüzündende kötü bir debriyaj hissi ve masraf sizi karşılar, uzun sürede tekerde gitmek bloğun yağsız kalıp sarmasına bile sebebiyet verebilir. Denildiği gibi debriyajı denemek içinde 6. viteste 50-60 ile giderken gazı sonuna kadar açıp devirlenmesini izlemek size sonucu verecektir, eğer hızdan bağımsız devirleniyorsa debriyajınız sıyırıyor demektir.
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Cg lerde performans debriyajı oluyor oda şöyle komple tas değişiyor ve tas içindeki sac ve balata sayısı artıyor bunlarda performans balata diye geçiyor, ne kadar farkı vardır bilemem.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------
Tek teker yaparak debriyaja ciddi zararlar verirsiniz, en basitinden debriyaj tasına ve ayırıcısına ciddi zararlar vermekteseniz bunun yüzündende kötü bir debriyaj hissi ve masraf sizi karşılar, uzun sürede tekerde gitmek bloğun yağsız kalıp sarmasına bile sebebiyet verebilir. Denildiği gibi debriyajı denemek içinde 6. viteste 50-60 ile giderken gazı sonuna kadar açıp devirlenmesini izlemek size sonucu verecektir, eğer hızdan bağımsız devirleniyorsa debriyajınız sıyırıyor demektir.
Peki devirlenmesinde sorun yok ama kavrama gücü yani çekişi düşebilir mi çünkü bu aralar istediğim gücü elde edemiyorum
-
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Peki devirlenmesinde sorun yok ama kavrama gücü yani çekişi düşebilir mi çünkü bu aralar istediğim gücü elde edemiyorum
Debriyaj bitmeye başladığında genellikle çekiş düşüklüğü görülür ama değiştirmeden önce kavrama ayarını yapmanız daha sağlıklı olacaktır, bir arkadaşım R25 ile lastik yapıp zorlarken debriyajı bir anda sertleşmiş ve çekişi ciddi manada düşmüştü (1. vites 7-8 bin devirde 15-20 ile gidiyordu), aşşağıdan ve yukarıdan kavrama ayarı yapıp eski performansına getirmiştim motosikleti, sizde ilk olarak kavrama ayarınızı kontrol etmenizi tavsiye ederim.
-
13 Aralık 2022, 00:41
#10
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Debriyaj bitmeye başladığında genellikle çekiş düşüklüğü görülür ama değiştirmeden önce kavrama ayarını yapmanız daha sağlıklı olacaktır, bir arkadaşım R25 ile lastik yapıp zorlarken debriyajı bir anda sertleşmiş ve çekişi ciddi manada düşmüştü (1. vites 7-8 bin devirde 15-20 ile gidiyordu), aşşağıdan ve yukarıdan kavrama ayarı yapıp eski performansına getirmiştim motosikleti, sizde ilk olarak kavrama ayarınızı kontrol etmenizi tavsiye ederim.
Az önce 40 50 ile giderken 6.Viteste denedim anormal bir durum olmadı kavrama ayarımda da sıkıntı yok motor devirni doğru hızda tamamlıyor ama dediğim gibi debriyajı tokatladığımda o çekiş düştü gibi geliyor bana 13 bin Kmde motor eski sahibininde değiştirdiğini sanmıyorum
-
13 Aralık 2022, 14:54
#11
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Az önce 40 50 ile giderken 6.Viteste denedim anormal bir durum olmadı kavrama ayarımda da sıkıntı yok motor devirni doğru hızda tamamlıyor ama dediğim gibi debriyajı tokatladığımda o çekiş düştü gibi geliyor bana 13 bin Kmde motor eski sahibininde değiştirdiğini sanmıyorum
Zincir gerginliğiniz ne durumda, genellikle yine teker yapıldığında zincire ağır yük bindirir.
-
13 Aralık 2022, 19:34
#12
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Zincir gerginliğiniz ne durumda, genellikle yine teker yapıldığında zincire ağır yük bindirir.
Onda da sıkıntı yokta hocam bilginiz varsa size bişey sormak istiyorum kalyoncu motorda MT25 performans debriyaj balatası 250 TL orjinal takımı iste 725 hatta kimi yerde 650 TL orjinal diye mi pahalı yoksa bunun içinde ara sacıda var mı? Eğer sadece balata ise performans balatası almak iş görür mü niye bu kadar uçuk fark var?
-
13 Aralık 2022, 20:27
#13
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Onda da sıkıntı yokta hocam bilginiz varsa size bişey sormak istiyorum kalyoncu motorda MT25 performans debriyaj balatası 250 TL orjinal takımı iste 725 hatta kimi yerde 650 TL orjinal diye mi pahalı yoksa bunun içinde ara sacıda var mı? Eğer sadece balata ise performans balatası almak iş görür mü niye bu kadar uçuk fark var?
Balatalar orijinal diye pahalı ve sadece balata bulunmakta, debriyaj gibi hayati parça kullanırken orijinaldan şaşmamak gerekiyor ara saçlar her balata değişiminde gerekmiyor yanıksa veya ömrünü tamamlamışsa değişilir yola devam edilir. Eğer değiştirmek istiyorsanız orijinal parçaları alıp değiştirmeniz tavsiyemdir. Balatayı değiştirirken yaylarını ve civatalarında değişmeyi unutmayın.
-
13 Aralık 2022, 20:48
#14
agalar benimde Drift L model motosikletimde yüksek devirlerde vites değiştirmek istediğimde ara sıra debriyaj maneti çok sertleşiyor. Sertleşme sonrası debriyaj manetinin yanındaki ayar vidaları her seferinde gevşiyor. Sizce bunun sebebi ne olabilir?
-
14 Aralık 2022, 00:57
#15
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Balatalar orijinal diye pahalı ve sadece balata bulunmakta, debriyaj gibi hayati parça kullanırken orijinaldan şaşmamak gerekiyor ara saçlar her balata değişiminde gerekmiyor yanıksa veya ömrünü tamamlamışsa değişilir yola devam edilir. Eğer değiştirmek istiyorsanız orijinal parçaları alıp değiştirmeniz tavsiyemdir. Balatayı değiştirirken yaylarını ve civatalarında değişmeyi unutmayın.
Aslında performans balatasını denemek istemiyor değilim eğer üstteki arkadaşın dediği gibi zorlu şartlara daha dayanıklı ise bana gider sonuçta zorluyorum çok kararsız kaldım 250 tl artık parada değil.
-
14 Aralık 2022, 10:02
#16
Frodo01 adlı üyeden alıntı
Aslında performans balatasını denemek istemiyor değilim eğer üstteki arkadaşın dediği gibi zorlu şartlara daha dayanıklı ise bana gider sonuçta zorluyorum çok kararsız kaldım 250 tl artık parada değil.
Bana kalırsa orijinali gibi olacağını düşünmüyorum ama 250 Tl cidden ucuz bir fiyat, bahsettiğiniz üzerede debriyajınızda problemde bulunmamakta karar sizin .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)