Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Debriyaj Balatam mı Bitiyor? Performans debriyaj balatası işe yarıyor mu?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Selamlar, daha önce bir yerde okumuştum debriyaj balatasının bitim sinyali diye vitesi 4 5 e alıp kaldırmayı deneyin eğer motor kalkıyorsa bitmiştir yazıyordu. Bugün denedim 5 te kalktı 25 30 km hıza gelince sadece teklemeye başladı o hıza kadar kalkış yaptı motor hatta 6 da bile kalkıyordu ama gitmeyi denemedim sizce bu bilgi doğrumu yani benim bildiğim bu viteste kalkmaması lazım bide bilginiz varsa performans debriyaj balatası gördüm MT25 için isminde ki performans yazısını karşılıyor mu farkı varmı orjinalden


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    yamaha baydar yada yamaha düzceyi arasana telefonla onlarda vardır debriyaj balatası

  3. #3

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Atincozkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yamaha baydar yada yamaha düzceyi arasana telefonla onlarda vardır debriyaj balatası
    Balata var zaten heryerde sorum o değil 5. Viteste kalkabiliyorsa bitmiş anlamına mı geliyor ve orjinal balata haricinde bide performans balataları gördüm onların etkisi daha mı iyi

  4. #4

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    1) Düşük hız yüksek viteste devir artıyor, hız artmıyorsa (40-50 km/sa ile 6. viteste giderken gazı açınca devir artıyor ama hız aynı kalıyor)
    2) Motor dururken debriyaj bırakıldığında durmaya devam etmesine rağmen stop etmiyorsa

    debriyaj sıyırıyordur.

    Sıyırıyorsa:
    a) Tel ayarı hatalıdır
    b) Debriyaj balataları bitmiştir
    c) Yanlış yağ kullanılıyordur.

    Performans balatası nedir bilmiyorum ama 250'lik motorda bir etkisi olacağını sanmam.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Performans balatası değilde performanslı balata yazarsak doğru olacaktır , yüksek ısıya dayanıklı zorlu şartlarda performansı azalmayan üretimlerdir , her motor için bulunabilir , dağ bayır pistte zorlu şartlar yoksa standart üretimler de yıllarca çalışır , sattığım 2013 Vstrom 105.000 km de idi ve üzerinde orijinal debriyaj balatası vardı , zaten yağ içinde çalışan çok diskli debriyaj normal şartlarda kolay kolay bitmez...bahsettiğin yüksek viteste kalkış testini yokuşta yapmalısın , düz yolda 10 tane vites olsa 10. vitestede kalkar.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performans balatası değilde performanslı balata yazarsak doğru olacaktır , yüksek ısıya dayanıklı zorlu şartlarda performansı azalmayan üretimlerdir , her motor için bulunabilir , dağ bayır pistte zorlu şartlar yoksa standart üretimler de yıllarca çalışır , sattığım 2013 Vstrom 105.000 km de idi ve üzerinde orijinal debriyaj balatası vardı , zaten yağ içinde çalışan çok diskli debriyaj normal şartlarda kolay kolay bitmez...bahsettiğin yüksek viteste kalkış testini yokuşta yapmalısın , düz yolda 10 tane vites olsa 10. vitestede kalkar.
    Kolay kolay bitmez ama boş zamanlarımda boş alanlarda sürekli teker yaparım yani bitmesi olası bir durum yarın yokuş yukarı deniyecem bakalım aynı durum olucak mı

  7. #7
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Performans balatası değilde performanslı balata yazarsak doğru olacaktır , yüksek ısıya dayanıklı zorlu şartlarda performansı azalmayan üretimlerdir , her motor için bulunabilir , dağ bayır pistte zorlu şartlar yoksa standart üretimler de yıllarca çalışır , sattığım 2013 Vstrom 105.000 km de idi ve üzerinde orijinal debriyaj balatası vardı , zaten yağ içinde çalışan çok diskli debriyaj normal şartlarda kolay kolay bitmez...bahsettiğin yüksek viteste kalkış testini yokuşta yapmalısın , düz yolda 10 tane vites olsa 10. vitestede kalkar.
    Cg lerde performans debriyajı oluyor oda şöyle komple tas değişiyor ve tas içindeki sac ve balata sayısı artıyor bunlarda performans balata diye geçiyor, ne kadar farkı vardır bilemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

    Alıntı Frodo01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay kolay bitmez ama boş zamanlarımda boş alanlarda sürekli teker yaparım yani bitmesi olası bir durum yarın yokuş yukarı deniyecem bakalım aynı durum olucak mı
    Tek teker yaparak debriyaja ciddi zararlar verirsiniz, en basitinden debriyaj tasına ve ayırıcısına ciddi zararlar vermekteseniz bunun yüzündende kötü bir debriyaj hissi ve masraf sizi karşılar, uzun sürede tekerde gitmek bloğun yağsız kalıp sarmasına bile sebebiyet verebilir. Denildiği gibi debriyajı denemek içinde 6. viteste 50-60 ile giderken gazı sonuna kadar açıp devirlenmesini izlemek size sonucu verecektir, eğer hızdan bağımsız devirleniyorsa debriyajınız sıyırıyor demektir.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cg lerde performans debriyajı oluyor oda şöyle komple tas değişiyor ve tas içindeki sac ve balata sayısı artıyor bunlarda performans balata diye geçiyor, ne kadar farkı vardır bilemem.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------



    Tek teker yaparak debriyaja ciddi zararlar verirsiniz, en basitinden debriyaj tasına ve ayırıcısına ciddi zararlar vermekteseniz bunun yüzündende kötü bir debriyaj hissi ve masraf sizi karşılar, uzun sürede tekerde gitmek bloğun yağsız kalıp sarmasına bile sebebiyet verebilir. Denildiği gibi debriyajı denemek içinde 6. viteste 50-60 ile giderken gazı sonuna kadar açıp devirlenmesini izlemek size sonucu verecektir, eğer hızdan bağımsız devirleniyorsa debriyajınız sıyırıyor demektir.
    Peki devirlenmesinde sorun yok ama kavrama gücü yani çekişi düşebilir mi çünkü bu aralar istediğim gücü elde edemiyorum

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Frodo01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki devirlenmesinde sorun yok ama kavrama gücü yani çekişi düşebilir mi çünkü bu aralar istediğim gücü elde edemiyorum
    Debriyaj bitmeye başladığında genellikle çekiş düşüklüğü görülür ama değiştirmeden önce kavrama ayarını yapmanız daha sağlıklı olacaktır, bir arkadaşım R25 ile lastik yapıp zorlarken debriyajı bir anda sertleşmiş ve çekişi ciddi manada düşmüştü (1. vites 7-8 bin devirde 15-20 ile gidiyordu), aşşağıdan ve yukarıdan kavrama ayarı yapıp eski performansına getirmiştim motosikleti, sizde ilk olarak kavrama ayarınızı kontrol etmenizi tavsiye ederim.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj bitmeye başladığında genellikle çekiş düşüklüğü görülür ama değiştirmeden önce kavrama ayarını yapmanız daha sağlıklı olacaktır, bir arkadaşım R25 ile lastik yapıp zorlarken debriyajı bir anda sertleşmiş ve çekişi ciddi manada düşmüştü (1. vites 7-8 bin devirde 15-20 ile gidiyordu), aşşağıdan ve yukarıdan kavrama ayarı yapıp eski performansına getirmiştim motosikleti, sizde ilk olarak kavrama ayarınızı kontrol etmenizi tavsiye ederim.
    Az önce 40 50 ile giderken 6.Viteste denedim anormal bir durum olmadı kavrama ayarımda da sıkıntı yok motor devirni doğru hızda tamamlıyor ama dediğim gibi debriyajı tokatladığımda o çekiş düştü gibi geliyor bana 13 bin Kmde motor eski sahibininde değiştirdiğini sanmıyorum

  11. #11
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Frodo01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az önce 40 50 ile giderken 6.Viteste denedim anormal bir durum olmadı kavrama ayarımda da sıkıntı yok motor devirni doğru hızda tamamlıyor ama dediğim gibi debriyajı tokatladığımda o çekiş düştü gibi geliyor bana 13 bin Kmde motor eski sahibininde değiştirdiğini sanmıyorum
    Zincir gerginliğiniz ne durumda, genellikle yine teker yapıldığında zincire ağır yük bindirir.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir gerginliğiniz ne durumda, genellikle yine teker yapıldığında zincire ağır yük bindirir.
    Onda da sıkıntı yokta hocam bilginiz varsa size bişey sormak istiyorum kalyoncu motorda MT25 performans debriyaj balatası 250 TL orjinal takımı iste 725 hatta kimi yerde 650 TL orjinal diye mi pahalı yoksa bunun içinde ara sacıda var mı? Eğer sadece balata ise performans balatası almak iş görür mü niye bu kadar uçuk fark var?

  13. #13
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Frodo01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Onda da sıkıntı yokta hocam bilginiz varsa size bişey sormak istiyorum kalyoncu motorda MT25 performans debriyaj balatası 250 TL orjinal takımı iste 725 hatta kimi yerde 650 TL orjinal diye mi pahalı yoksa bunun içinde ara sacıda var mı? Eğer sadece balata ise performans balatası almak iş görür mü niye bu kadar uçuk fark var?
    Balatalar orijinal diye pahalı ve sadece balata bulunmakta, debriyaj gibi hayati parça kullanırken orijinaldan şaşmamak gerekiyor ara saçlar her balata değişiminde gerekmiyor yanıksa veya ömrünü tamamlamışsa değişilir yola devam edilir. Eğer değiştirmek istiyorsanız orijinal parçaları alıp değiştirmeniz tavsiyemdir. Balatayı değiştirirken yaylarını ve civatalarında değişmeyi unutmayın.

  14. #14
    Berkay Ersin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2019
    Şehir
    Mersin
    agalar benimde Drift L model motosikletimde yüksek devirlerde vites değiştirmek istediğimde ara sıra debriyaj maneti çok sertleşiyor. Sertleşme sonrası debriyaj manetinin yanındaki ayar vidaları her seferinde gevşiyor. Sizce bunun sebebi ne olabilir?

  15. #15

    Üyelik
    26 Mayıs 2022
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatalar orijinal diye pahalı ve sadece balata bulunmakta, debriyaj gibi hayati parça kullanırken orijinaldan şaşmamak gerekiyor ara saçlar her balata değişiminde gerekmiyor yanıksa veya ömrünü tamamlamışsa değişilir yola devam edilir. Eğer değiştirmek istiyorsanız orijinal parçaları alıp değiştirmeniz tavsiyemdir. Balatayı değiştirirken yaylarını ve civatalarında değişmeyi unutmayın.
    Aslında performans balatasını denemek istemiyor değilim eğer üstteki arkadaşın dediği gibi zorlu şartlara daha dayanıklı ise bana gider sonuçta zorluyorum çok kararsız kaldım 250 tl artık parada değil.

  16. #16
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Frodo01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında performans balatasını denemek istemiyor değilim eğer üstteki arkadaşın dediği gibi zorlu şartlara daha dayanıklı ise bana gider sonuçta zorluyorum çok kararsız kaldım 250 tl artık parada değil.
    Bana kalırsa orijinali gibi olacağını düşünmüyorum ama 250 Tl cidden ucuz bir fiyat, bahsettiğiniz üzerede debriyajınızda problemde bulunmamakta karar sizin .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)