Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ön dişli birikmiş yağ temizliği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı erkanzdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu mesajı gördüğüm için uzun uzun yazmayacağım.
    Doğru anlatım yapılmış.( videoyu izlemedim)
    Hayati önlem taşıyan zincirlerinizin temizliğini mekanik olarak bez ile harbi yapar gibi silerek temizleyin yeter. kullanılan tüm kimyasallar zincir yağını akıtıp kurulmakta ve dıştan yapılan yağlama yetersiz kalmaktadır.
    konu sahibi arkadaşın bahsettiği çamurumsu yağ tabakası zaten zincirin veya dişlinin üzerinde değil dişlinin kapağında ve etrafında bulunuyor , sıçrayan yağın bıraktığı kalıntıyı temizlemek için çeşitli kimyasallar kullanılabilir yoksa Kural-z hocamında dediği gibi beş kutu zincir temizleme spreyi harcasan ancak temizlenir o kıvamdaki yağ tabakası..tornavidayla kabasını alıp 100 ml mazot , benzin , tiner vs ile tertemiz olur..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------

    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tiner zincir oringlerinin ve fotoda gözüken kauçuk boruların anasını ağlatır bence yanlış bir tavsiye.
    ben yıllarca zinciri mazotla temyzledim , burada bahsedilen yağ yukarıda yazdığım gibi etrafa sıçrayan çamurumsu yağ tabakası , onuda en güzel en çabuk tiner söker..yıkayıp kurutursanız hiçbirşey olmaz kendi atelyemizde de kullanıyoruz..


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #22
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişlinin hemen arkasında rulman keçesi varmış.
    Balata spreyi ya da gazyağı gibi solventler sık kullanımda kauçuğu parçalayabilir. Özellikle gazyağı yavaş uçtuğu için riskli olabilir.

    İşte o keçe!
    https://www.youtube.com/watch?v=u4G3GsS_btg
    Videodaki kişi işinde ustayim diyorsa tüküreyim yaptiği o işe.

    Keçeyi lokmayla çakti yerine,tahta takoz parçasiyla yapilir o iş metalle olmaz.
    pea bunu beğendi.

  3. #23
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videodaki kişi işinde ustayim diyorsa tüküreyim yaptiği o işe.

    Keçeyi lokmayla çakti yerine,tahta takoz parçasiyla yapilir o iş metalle olmaz.
    Levend hocam yeni keçe en sağlıklı şekilde eski keçe kullanılarak çakılır , sert bir cisim keçenin gövdesinde iz yaparsa kısa sürede kaçırmaya başlar , bizde metal keçe çakma aparatları var ama yinede eski keçeyi yenisinin üzerine koyup çakıyoruz , hele teflon keçeler bu konuda çok daha hassas

  4. #24
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Levend hocam yeni keçe en sağlıklı şekilde eski keçe kullanılarak çakılır , sert bir cisim keçenin gövdesinde iz yaparsa kısa sürede kaçırmaya başlar , bizde metal keçe çakma aparatları var ama yinede eski keçeyi yenisinin üzerine koyup çakıyoruz , hele teflon keçeler bu konuda çok daha hassas
    Haklisin Hocam, eski keceyle cakilir,slotlu silindirik tahta ile cakilir,kestamid burc ve kaucuk çekiçle çakilir ama metal lokma veya demirle cakilmaz.

    Çakmak icin kullanilan aparat,çakilan malzemeden bir tık yumuşak olacak veya eşit sertlikte olacak.

    Hem ağizlamasi kolay olur,hem de yuzey zarar gormez.

    Hatta bazi ustalar,parcanin malzemenin konumuna gore çok hafif isitip takiyor.

  5. #25
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu sahibi arkadaşın bahsettiği çamurumsu yağ tabakası zaten zincirin veya dişlinin üzerinde değil dişlinin kapağında ve etrafında bulunuyor , sıçrayan yağın bıraktığı kalıntıyı temizlemek için çeşitli kimyasallar kullanılabilir yoksa Kural-z hocamında dediği gibi beş kutu zincir temizleme spreyi harcasan ancak temizlenir o kıvamdaki yağ tabakası..tornavidayla kabasını alıp 100 ml mazot , benzin , tiner vs ile tertemiz olur..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------



    ben yıllarca zinciri mazotla temyzledim , burada bahsedilen yağ yukarıda yazdığım gibi etrafa sıçrayan çamurumsu yağ tabakası , onuda en güzel en çabuk tiner söker..yıkayıp kurutursanız hiçbirşey olmaz kendi atelyemizde de kullanıyoruz..
    Uzun uzun yazmayacağım demiştim çünkü yazılanların tekrar etmemek için.
    6 yıl ihmal edilmiş dişli, 6 yıl ihmal edilmiş keçe, 6 yıl bakımsız kalmış bir bölge motor kullanılıyor mu kullanılmıyor mu bilmiyorum bile, yaptığım yorum genel zincir dişli temizliği yöntemidir. O kapak en maksimum 5-6 bin km de açılmalı ve tekrar ediyorum ince bir bez ve ince bir tornavida ile mekanik olarak temizlenmelidir. Bu yöntemde yeterlidir. O kapağın açılma sıklığını sizin sürdüğünüz yolun temiz, tozlu, taşlı, çamurlu olması belirler. ek olarak kullandığınız kaliteli zincir yağlayıcılar belirler, çünkü pist kullanıcılarına önerilen yağlama yöntemiyle arazide tozun toprağın içinde geziyorsunuz paranızla rezil olursunuz.
    görseldeki dişlideki kalıntılar hiç pistte gezmiş bir motorun dişlisindeki kalıntılara benzemiyor.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)