Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yakıt Tüketimi Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Merhabalar,

    2016 model 150 NK'ya sahibim son iki benzin almamda denediğim kafa takılan bir olay var sizlerinde fikrini almak istedim.

    Her seferinde depoyu fulleyip 250 km yol yapıyorum depoda 2 litre benzin kalınca benzin göstergesi yanar gider benzinimi alırım.

    Kısaca : Yaptığım yol: 250 KM. Aldığım benzin : 8 Litre Benzin Litresi:21,21 TL Ödeme:173,29 TL

    Hesaplamalarıma göre: Km başına 70 kuruş yakıyorum ve 100 KM de 3,30 LT benzin yakıyorum uzun yol vs. yok full şehir içi

    Sizce 3,30 LT 150 cc için normal bir yakıt tüketimi mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı 1996furkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    2016 model 150 NK'ya sahibim son iki benzin almamda denediğim kafa takılan bir olay var sizlerinde fikrini almak istedim.

    Her seferinde depoyu fulleyip 250 km yol yapıyorum depoda 2 litre benzin kalınca benzin göstergesi yanar gider benzinimi alırım.

    Kısaca : Yaptığım yol: 250 KM. Aldığım benzin : 8 Litre Benzin Litresi:21,21 TL Ödeme:173,29 TL

    Hesaplamalarıma göre: Km başına 70 kuruş yakıyorum ve 100 KM de 3,30 LT benzin yakıyorum uzun yol vs. yok full şehir içi

    Sizce 3,30 LT 150 cc için normal bir yakıt tüketimi mi ?
    Bana biraz fazla gibi geldi. Çünkü daha az yakan 250.likler var. Buarada yakıt tüketiminizi arttıran pek çok faktör vardır. Bunların sebepleri belki fazla dur-kalk yapmanız, belki devirli kullanmanız, belki hava filtrenizin yenileme zamanının gelmiş olması, belki de rüzgara karşı sürüyor olmanız nedeniyle olabilir, hatta zincir dişli veya lastiklerinizden kaynaklı da olabilir.
    1996furkan, levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    3.26 Lt / 100 km yakıt tüketimine sahipsiniz. Normal hatta iyi bir değer.
    1996furkan bunu beğendi.

  4. #4
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana biraz fazla gibi geldi. Çünkü daha az yakan 250.likler var. Buarada yakıt tüketiminizi arttıran pek çok faktör vardır. Bunların sebepleri belki fazla dur-kalk yapmanız, belki devirli kullanmanız, belki hava filtrenizin yenileme zamanının gelmiş olması, belki de rüzgara karşı sürüyor olmanız nedeniyle olabilir, hatta zincir dişli veya lastiklerinizden kaynaklı da olabilir.
    Abi motor 24.000 de 20.000 de değişti hava filtresi buji zincir dişli değişeli 2 hafta oluyor tamam biraz devirli kullanıyorum ama oda 7 - 8 bin devirde bu kadar fark eder mi ki dur kalkta çok oluyor tabi ist. trafiğinde ama bilemedim

    r

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3.26 Lt / 100 km yakıt tüketimine sahipsiniz. Normal hatta iyi bir değer.
    Motorun teknik özelliklerine bakıyorum 2- 2,70 gibi rakamlar dönüyor çok tuhaf geldi

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı 1996furkan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi motor 24.000 de 20.000 de değişti hava filtresi buji zincir dişli değişeli 2 hafta oluyor tamam biraz devirli kullanıyorum ama oda 7 - 8 bin devirde bu kadar fark eder mi ki
    Motorun teknik özelliklerine baktım da 2,1 - 2,7 lt / 100 km tüketim değeri veriliyor. Bunlar en sakin kullanımda ortaya çıkan bir daha da gözlemlemenin zor olduğu değerler. Siz de az biraz devirli kullandığınızı söylediniz, o nedenle ben fikrimi "yakıt tüketiminiz normal" olarak değiştirdim. Bu marka model motoru kullanan diğer arkadaşlar daha sağlıklı bilgi verecektir.
    1996furkan ve levend84 bunu beğendiler.

  6. #6
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Motosikleti
    Honda Nc 750x ed
    Bende cbf150 varken 3.5 lt yakıyordum.yakıtınız normal.
    1996furkan bunu beğendi.

  7. #7
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana biraz fazla gibi geldi. Çünkü daha az yakan 250.likler var. Buarada yakıt tüketiminizi arttıran pek çok faktör vardır. Bunların sebepleri belki fazla dur-kalk yapmanız, belki devirli kullanmanız, belki hava filtrenizin yenileme zamanının gelmiş olması, belki de rüzgara karşı sürüyor olmanız nedeniyle olabilir, hatta zincir dişli veya lastiklerinizden kaynaklı da olabilir.
    kaan hocam hani sana cumartesi günü demiştim ya iridyum bujinin faydası varmı diye

    çok az da olsa sadece yakıt tüketimine etkisi var

    sizden dönüşe eve geldiğimde 3.0 gösteriyodu

    normalde 3.3 civarıydı

    tabi 0.3 litre için 350 liraya değermi bilemedim
    tommygun bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Joymax 250i
    Motorun rodajının düzgün yapılmaması da ilerleyen km'lerde aynı modeldeki araçlara göre fazla yakıt tüketimi olabiliyor.Örnek vermek gerekirse Sym joymax kullanıyorum. Full depo 250 km yapanda var 350 km yapanda var. Ben ( hava filtresi,yağ,buji,lastik basınç vb. ) değişim olduğu halde yakıt halen daha yüksekse motorda da bir problem yoksa rodaja bağlıyorum.
    1996furkan bunu beğendi.

  9. #9
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Değerli yorumlarınız için ayrı ayrı teşekkür ederim <3

  10. #10
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    1500 cc motora, 3 litre üzeri yaktırıyorsan, belki sürüşünü de yeniden gözden geçirmelisin. Agresif kullanıyor olmalısın ve bu seni kazaya da açık hale getiriyor. Yani yakıttan daha önemli problemlerin olabilir.
    Biraz daha sakin sürüp, o şekilde de ölçüm yap bir ara. (5-6000 devir)
    1996furkan bunu beğendi.

  11. #11
    1996furkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO 250CLX
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1500 cc motora, 3 litre üzeri yaktırıyorsan, belki sürüşünü de yeniden gözden geçirmelisin. Agresif kullanıyor olmalısın ve bu seni kazaya da açık hale getiriyor. Yani yakıttan daha önemli problemlerin olabilir.
    Biraz daha sakin sürüp, o şekilde de ölçüm yap bir ara. (5-6000 devir)
    Tavsiyeleriniz için teşekkürler, genelde işe gidip gelirken yüksek devirli kullanıyorum dur kalkım çok oluyor diğer türlü, otoyolda ayda yılda bir kanımız kaynarsa top speed denerim o kadar. Sabah millet uyanık olmuyor herkes birbirinin üstüne çullanıyor hiç bulaşmayıp devri yükseltip yanlarından yörelerinden uzak durmaya çalışıyorum fakat dediğiniz gibi bu da bazı zamanlar tek taraflı kazaya davetiye çıkartabilir
    -Black- bunu beğendi.

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Ben geçmişte Rks Titanic 150-S kullanırken şok olmuştum. Şehir içi 2,5 lt gibi tüketimim vardı, acemi olduğum için çok da basmıyordum, bu tüketimle gözüme müthiş gözüküyordu. Bodrum'a gittim bir gün, otoyolda belli bir hızlı korumak için tapagaz gittiğimde yakıt tüketimim 4-4,5 lt.yi bulmuştu. Tapagaz dediğim de kadranda 132, gps ölçümü 110 falan. Sizde de böyle bence, belli bir hızı korumak için üst devir kullandığınızda tüketim birazcık şaşıyor.
    volkan190, -Black-, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Farklı düşünen var mıdır bilmem ama doğru devir ve vites kullanımı ile
    150 cc, 2.5lt / 100km.
    250 cc, 3.2lt / 100km.
    makul kabul ettiğim değerler. (Tek silindir)
    Bu değerlerin üstü sürüş veya teknik bir problem göstergesi.
    (Rüzgar, sıcaklık, yük gibi konular ayrıca değerlendirilebilir.)
    volkan190 ve denizz1 bunu beğendiler.
    Sentis ad medullis!
    Dengeliyorum.com
    youtube.com/we2strom

  14. #14
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı -Black- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farklı düşünen var mıdır bilmem ama doğru devir ve vites kullanımı ile
    150 cc, 2.5lt / 100km.
    250 cc, 3.2lt / 100km.
    makul kabul ettiğim değerler. (Tek silindir)
    Bu değerlerin üstü sürüş veya teknik bir problem göstergesi.
    (Rüzgar, sıcaklık, yük gibi konular ayrıca değerlendirilebilir.)
    200cc 2.5-3.0 lt aralığında.

  15. #15
    dreams82 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2016
    Şehir
    Bahçeşehir
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 300 ABS / 2018
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaan hocam hani sana cumartesi günü demiştim ya iridyum bujinin faydası varmı diye

    çok az da olsa sadece yakıt tüketimine etkisi var

    sizden dönüşe eve geldiğimde 3.0 gösteriyodu

    normalde 3.3 civarıydı

    tabi 0.3 litre için 350 liraya değermi bilemedim
    O zaman benim 300 lüğün yolculu yolcusuz, 80-140km hız aralığında sabah tem akşam yanyol karışık kullanımda 3.30lt yakması normal sanırım

  16. #16
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    180cc motorumun orjinal 46T olan arka dişlisini 41T olarak degiştirdim.

    Bu degisim bana -2.000rpm avantaj sagladi.ayni zamanda yakit tuketimimde duştu titreşim ciddi anlamda azaldi.

    Motor zaten max torkunu alt devirlerde verdigi icin yokuşlarda bir sorun yaşatmadi.

    Örnek orjinal dişli ile 5.vites 7.000rpm de 80 yapan motor,bu disli ile 100km/h yapiyor.

    9.000rpm de 135 km yapiyor ve ust devirlere ihtiyac kalmiyor.

    Pazar gunu egimli yolda ruzgar arkamdaydi motora kapaklandim, 10K da 150km/h lara ulaştim.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------

    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200cc 2.5-3.0 lt aralığında.
    Heronun da vites araliklari kisa,xpulse kullanmistim.benim tvs ile ayni.

    Ufuk abi,Arka disliyi kucultmeni öneririm.

    Ilk etapta yokusta bayilir diye endise etmistim ama hic boyle bir durumla karsilasmadim.uzun yolada ciktim pisman etmedi.

    Denemeye deger.

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Düşük hacim motorum hiç olmadı gerçi şimdi 250cc bakınıyorum genelde gördüğüm kadarı ile 250cc motorlar fiks yakıyor üç aşağı beşyukarı ortalama 3-3.5 litre arası yakıyor ..

    150cc için 3.3 bana fazla geldi yiğenim yeni pcx aldı sıfır aradaki fark altı üstü 25cc pcx düzde 1.8 leri rahat görüyor uslu sürersen yokuş da 2.1-2.4 falan yani 150cc için bana 3.3 fazla geldi …

    Ben 150cc deyince minumum 2.2-2.3 ile maksimum. 2.6-2.7 arası ideal gibi geliyor sanki ..

  18. #18
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    100km de şehir içi 4lt ortalamam var..

    134kg kuru ağırlık
    21 beygir
    depo 12litre
    200cc

  19. #19
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    180cc motorumun orjinal 46T olan arka dişlisini 41T olarak degiştirdim.

    Bu degisim bana -2.000rpm avantaj sagladi.ayni zamanda yakit tuketimimde duştu titreşim ciddi anlamda azaldi.

    Motor zaten max torkunu alt devirlerde verdigi icin yokuşlarda bir sorun yaşatmadi.

    Örnek orjinal dişli ile 5.vites 7.000rpm de 80 yapan motor,bu disli ile 100km/h yapiyor.

    9.000rpm de 135 km yapiyor ve ust devirlere ihtiyac kalmiyor.

    Pazar gunu egimli yolda ruzgar arkamdaydi motora kapaklandim, 10K da 150km/h lara ulaştim.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------



    Heronun da vites araliklari kisa,xpulse kullanmistim.benim tvs ile ayni.

    Ufuk abi,Arka disliyi kucultmeni öneririm.

    Ilk etapta yokusta bayilir diye endise etmistim ama hic boyle bir durumla karsilasmadim.uzun yolada ciktim pisman etmedi.

    Denemeye deger.
    Levend küçülteceğim dişliyi.
    Aslına bakarsan siparişte vermiştim ama nasıl becerdiysem mondial dişlisi almışım. Adamlarında elinde yokmuş iptal edip para iadesi yaptılar.

    Duyduğum kadarıyla Karizma ve MCT250 dişlisi oluyormuş. Deneyeceğiz bakalım.

    Büyük ihtimal memnun kalırım.
    Doğru tanışımın beni.
    Son hız değilde daha düşük devirde motoru bağırtmadan 90-100 aralığında gitmek keyif veriyor bana.

    Tabi ben 60kg olunca ve artçı olmayınca bu mümkün

  20. #20
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük hacim motorum hiç olmadı gerçi şimdi 250cc bakınıyorum genelde gördüğüm kadarı ile 250cc motorlar fiks yakıyor üç aşağı beşyukarı ortalama 3-3.5 litre arası yakıyor ..

    150cc için 3.3 bana fazla geldi yiğenim yeni pcx aldı sıfır aradaki fark altı üstü 25cc pcx düzde 1.8 leri rahat görüyor uslu sürersen yokuş da 2.1-2.4 falan yani 150cc için bana 3.3 fazla geldi …

    Ben 150cc deyince minumum 2.2-2.3 ile maksimum. 2.6-2.7 arası ideal gibi geliyor sanki ..
    Karburatorlu motorun 50cc olani bile her turlu yakiyor.

    Enjeksiyonlu
    4 valfli
    Sivi sogutmali 125-150cc makinalar cidden cimri.

    Mesela mt125,Ys125 den daha agir bir motor ama daha az yakiyor.ikiside enjeksiyonlu ama mt125 4 valfli sivi sogutmali.6vitesli.

    Esas mesele motorun karakteristik ozellikleri.

    Alt devirleri canli bir motor az yakar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Levend küçülteceğim dişliyi.
    Aslına bakarsan siparişte vermiştim ama nasıl becerdiysem mondial dişlisi almışım. Adamlarında elinde yokmuş iptal edip para iadesi yaptılar.

    Duyduğum kadarıyla Karizma ve MCT250 dişlisi oluyormuş. Deneyeceğiz bakalım.

    Büyük ihtimal memnun kalırım.
    Doğru tanışımın beni.
    Son hız değilde daha düşük devirde motoru bağırtmadan 90-100 aralığında gitmek keyif veriyor bana.

    Tabi ben 60kg olunca ve artçı olmayınca bu mümkün
    T200 un orj.arka dislisi kaç T ?

    Ornek 45 T ise basta 43 yap sonra 40yap.

    Benim motorun arka dislisi ybr ile ayni oldugu icin.

    Orjinal 46T yi ilk etapta 43 e indirdim sonra 41 e.

    Malum ybr parcalari ucuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:57 ----------

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100km de şehir içi 4lt ortalamam var..

    134kg kuru ağırlık
    21 beygir
    depo 12litre
    200cc
    gilera runner 2T mi?

    Yillar once 2T bws100 kullanmistim,100km de 5litre yakiyordu,ama keçi gibi tirmaniyordu fena uzuyordu,denemedim ama 0-100 de nmax,pcx ayarinda motorlarin alayini tokatlar.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)