Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR 250R ile uzun yol

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Motor 2012 model ve şuan 50 bin kilometrede. Haziran ayında Antalya’ya, Erzurum’dan çıkarak yaklaşık(3000km) gidiş-dönüş yol yapacağım. Öncesinde gittiğim gezi turları vs organizasyonlar dışında çıkacağım ilk uzun yol diyebilirim. Açıkcası son derece tecrübesizim motorla uzun yol konusunda . Aklıma gelen şeylerden ilki motora bakım yapmak yağ, su filtreler, zincir vs. Bakım dışında;
    Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yorumlar bekliyorum. İyi forumlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    wqaz00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    CBR250R
    Cbr250r ile 3000 km yorucu olacaktır bizzat denendi onaylandı şahsımca. Müzik dinleye dinleye keyif alınarak yapılması gereken yolculuktur tavsiyem ise , zincir gerginliği , zincir yağı , soğutma sıvısı ve motor yağı bakımları yapılması çok önemli ayrıca +160 km/h üzerinde çok uzun süre seyretmenizi önermem hem titreşim fazla oluyor hemde krank için sağlıklı değil. Şimdiden iyi eğlenceler kazasız güzel sürüşler.

  3. #3
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yolculuk için güzel bir motosiklet. Ancak mola ve konaklama yapmaktan çekinmemelisiniz. Iron-But moduna girip o yplu bir kerede kat etmeye çalışmak akıllıca bir yol olmaz.

    Uzun yol ve konaklama ile ilgili daha önce yanınıza almanız gerekenlerle ilgili birçok konuda öneriler mevcut. Yolun uzunluğundan kaynaklı olarak yanınıza zincir gerginlik ayarı yapmanıza imkan tanıyacak basit takımlarla zincir yağı da almanızı şiddetle öneririm.

    CBR250R için uzun yolculuklarda en uygun hız aralığı 110-140 km/h arasıdır ki sakin sürüşte yakın etkonomisi de sağlayacağı gibi hızdan kaynaklı ceza almanızı da en aza indirir. Ayrıca güvenli seyahat hız aralığıdır da diyebiliriz. 160km/h gibi hızlara çok sık çıkmamanızı öneririm, motosikletin o hızlara çıkabilmesi sürekli o hızda gitmenizi gerektirmez. Unutmayın ki uzun yolculuklarda en can sıkacak durumlardan ilki kaza riski ise ikincisi motosikletteki arıza ihtimalidir.

    Motosikletinizde 4000km' de bir motor yağı değişimi yeterli olduğunu da düşünürsek, yolculuk öncesi yağ ve filtreyi değiştirmeniz yeterli olacaktır. İçindeki yağın durumu iyi ise temiz bir kaba boşaltıp, yolculuk sonrası bu yağı motora koyup kalan ömrünü tamamlatarak ekonomi sağlayabilirsiniz.

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Lastiklere patlamayi önleyen bir jel vardi ismi hatirimda degil,gecenlerde konusu gecmisti ondan uygulayin.

    Yaniniza,düz ve yildiz tornavida,10-13 anahtar alin.kucuk pense ve kargaburun alin.balata spreyi alin.

    Yedek H4 ampul,5w stop ampulu alin.

    Cirt kelepçe alin

    Vizor temizligi icin islak mendil
    Yumusak bir minder alin
    Yedek corap,alin
    Yedek spor ayakkabi
    Yagmurluk alin

    Ne olur ne olmaz derseniz,2 adet yedek zincir baklasi alin,eski zincir varsa sokebilirsiniz.

    Bol sivi tuketin.
    Yaninizda snickers olsun
    Ve kahve icin


    100km de ortalama 4lt yaksa.120/130 km/h araliğinda

    3000km yol

    30x4lt=120lt benzin 120×21.50=2600tl kabaca yakit masrafı
    tommygun bunu beğendi.

  5. #5
    ahmetmert58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nc 700 S
    iki seçenekte yolda kalırsınız. birincisi motosikletin kullanılamayacak derecede mekanik bir arıza vermesi. ikincisi ise lastik patlaması. yanınıza kesinlikle fitil takımı ve lastiği şişirmek için bir pompa bulunsun. pompa için birsürü alternatif var size en uygun olanına bakabilirsiniz. köpük, jel vb. ürünleri ne kadar lastikçiye gittiysem tavsiye etmedi. balans bozuyor falanda deniyor. bende açıkçası fitilden yanayım. en azından yama yapacak bir lastikçi bulana kadar idare edecektir sizi. zaten geri kalan herşey aşağı yukarı uzun yola çıkarken dikkat edilmesi gereken şeyler. birde hava güneşli ve sıcak olursa sakın ha vücudunuzda açık yer bulunmasın. ben yaz ayında 1.5 saatlik yolu şortla gittim, günlerce güneş yanığı acısı çektim.

  6. #6
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Pegasus bu işi sizin icin 2700 TL civarı çözer gibi Aktarmayı beklerken de Pubg oynarsınız..
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  7. #7

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Uçak bileti veya otobüs bileti alması problem değil çok daha ekonomik. Fakat uçak şehir içinde de uçurur mu beni?

  8. #8
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uçak bileti veya otobüs bileti alması problem değil çok daha ekonomik. Fakat uçak şehir içinde de uçurur mu beni?
    Sevgili Cr1Enis, o cc de tek silindir bir motosikletle o kadar uzun yola gerek var mı demek istedim.. Tecrubem cok az dedigin icin.. Yoksa elbette bir birey olarak seçim senin, keyif senin.. Şimdiden güvenli sürüşler..
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  9. #9
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Ben dominar 400 ile 413 km yolu aynı gün gittim geldim. Benim olmazsa olmaz şikayetim popo ağrıması oldu. Uzun yolda popo en önemlidi. Ağrıdığında geziden randuman alınmıyor. Dert oluyor. Popo rahatsa gezi muhteşem oluyor. Popo ağrıması olmassa, o motorla gidilir gelinir. Az daha ciğerli olsa daha iyi olurdu, mesela rampalarda yüksek devir çevirmeden rahat rahat zorlamadan gitmek gibi. Dominarın top speedi yokdu ama rampalarda çok rahattı. Elde ne varsa onlada yetinmek lazım. Olmayanlarda var. Mesela benim gibi.

  10. #10

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    2004 yada 2006 unuttum üyeyim foruma yıl 2022 oldu hala şu uzun yol konuları devam ediyor.

    Canım kardeşim insanlar bisikletle dünya turu atıyor , cub motorla bir abimiz Bulgaristan Yunanistan geziyor , Allah rahmet eylesin ümmet pertikan abimiz vardı 125cc lik motorla defalarca Türkiye turu attı Doğu turu attı hemde terörün en yoğun olduğu yıllarda ..

    Yani demem o ki artık şunla bunla uzun yol yapılırmı konuları son bulsa ne güzel olur ..
    yol yapmak heves heyecan bir ruh enerjidir altındaki makineye hacme bakmaz şunu bir anlayalım artık .. bırak motoru insanlar bisikletle dünya turu Avrupa turu atıyor..

    Cbr gelince selesi dışında sana rahatsızlık vericek bir yanı olduğunu sanmam efendi efendi sürer molalarını sık sık düzenli verirsen hem sen hem motor dinlenir gayet güzel yol yaparsın hemde az yakarsın Rs200 ün olsa misal onda daha rahat uzun yol yapardın onda oturma pozisyonun çünkü commuter tipi dik ..

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Değerli kardeşim makinen bakımlıysa o yolu rahatlıkla çıkarır. Güzergahı 1500 km gidiş, 1500 km dönüş olarak düşünürsek bir kaç güne yayman senin için daha az yorucu olur. Buarada uzun tecrüben yoksa da yola çıkana kadar atıyorum 200 km , bir hafta sonra 300 km , sonraki hafta 400 km gibi kendini ufak ufak alıştırmanı tavsiye ederim. Yolda bol bol mola ver, her molanda su iç ve kan dolaşımın için 1-2 dk kültür fizik hareketleri yap.
    levend84 ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Sizinle aynı fikirdeyim motorla, bisikletle uzun yol sabır işi, gerçekten isteyen buna vakti enerjisi olan insanların yapacağı türden geziler bunlar. Ben de sanırım dikkatinizden kaçtı yani gidilir mi gidilmez mi’den ziyade ne şekilde gitmeliyim tavsiyeler neler diye sordum. Yoksa ben de altımdaki motorun bu yola çok rahat gidebilecek giriş-orta sınıf bir motosiklet olduğunu biliyorum. Yani işime yarayan tavsiyelere ihtiyacım var. Bu tarz Tavsiye dışında gidilir gidilmez uçak bileti al, tek silindir motorla zor olur vs gibi tavsiyeler bir işime yaramıyor maalesef. Bunu yazan kişiler haksız değiller eminim ve biliyorum ki daha yüksek silindir ve motor hacmine sahip bir motosikletle aynı yol çok daha keyifli olurdu. Hatta motorda sadece lastik genişliği amartisörler bile sürüş keyfine, konforuna çok katkı sağlıyor kendi gözlemlerim. Ama maalesef ekonomi ortada satıp bir mt03 alalım biraz apaçi kardeşliğine katılalım dedik motora alıcı bulamıyoruz :D satanlar satamıyor motorlarını bakalım sonumuz ne olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

    Abi sen de yanlış hatırlamıyorsam er6f vardı bol bol uzun yol yapıyordun bir ara. Bende motoru satmaya çalışıyorum satıldığında er6f de düşündüğüm bir motor. Sen gerek şehir içinde gerek şehir dışında memnun musun? Yakıt gidiş dengesi, yedek parçada ne kadar üzüyor vs.
    Daha öncesinde 400/500km gibi uzun yollara gittim evet. Bakalım motorun bakımlarına giriştim şimdiden. Umarım yolda mekaniğinden vs sorun yaşamam.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizinle aynı fikirdeyim motorla, bisikletle uzun yol sabır işi, gerçekten isteyen buna vakti enerjisi olan insanların yapacağı türden geziler bunlar. Ben de sanırım dikkatinizden kaçtı yani gidilir mi gidilmez mi’den ziyade ne şekilde gitmeliyim tavsiyeler neler diye sordum. Yoksa ben de altımdaki motorun bu yola çok rahat gidebilecek giriş-orta sınıf bir motosiklet olduğunu biliyorum. Yani işime yarayan tavsiyelere ihtiyacım var. Bu tarz Tavsiye dışında gidilir gidilmez uçak bileti al, tek silindir motorla zor olur vs gibi tavsiyeler bir işime yaramıyor maalesef. Bunu yazan kişiler haksız değiller eminim ve biliyorum ki daha yüksek silindir ve motor hacmine sahip bir motosikletle aynı yol çok daha keyifli olurdu. Hatta motorda sadece lastik genişliği amartisörler bile sürüş keyfine, konforuna çok katkı sağlıyor kendi gözlemlerim. Ama maalesef ekonomi ortada satıp bir mt03 alalım biraz apaçi kardeşliğine katılalım dedik motora alıcı bulamıyoruz :D satanlar satamıyor motorlarını bakalım sonumuz ne olacak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------

    Abi sen de yanlış hatırlamıyorsam er6f vardı bol bol uzun yol yapıyordun bir ara. Bende motoru satmaya çalışıyorum satıldığında er6f de düşündüğüm bir motor. Sen gerek şehir içinde gerek şehir dışında memnun musun? Yakıt gidiş dengesi, yedek parçada ne kadar üzüyor vs.
    Daha öncesinde 400/500km gibi uzun yollara gittim evet. Bakalım motorun bakımlarına giriştim şimdiden. Umarım yolda mekaniğinden vs sorun yaşamam.
    Er6F'in daha güncel modellerini kullanırsan seni mutlu eder. Benim kullanmakta olduğum 2006-2008 kasa Er6F tam patlamaya hazır bomba. Benden 40000 km önce de 2 defa yatak sarmış, krank kırmış. Şimdi yedek parça işi bir değişik. Piyasada sarf malzemesi olarak herşeyi bulabilirsin, lakin kaza yaptın diyelim o zaman parça değişimi olacaksa işin çok zor ve pahalı. Ha gerçi yurtdışından 2 haftada en küçük civatasına kadar getirtebiliyorsun ama haliyle pahalı. Er6F çok atik bir motor ve şehir içinde bisiklet gibi araya dereye girebileceğin kıvraklıkta, yalanım olmasın eski motorum Sym Wolf'ten daha kıvrak geliyor bana şehir içinde. Virajı, dengesi güzel, korkutucu bir motor değil, huyu suyu psikopat değil. 120-140 gibi sabit hızlarda uzun yolda seyredersek benim motor 4,7 lt/100 km yakıyor, normalde de 5-5,5 lt ama devamlı redline gezersen 7'nin bile üstüne çıkarsın. Tabi buarada benim motorun da 82.000 km.de ve bilebildiğim kadarıyla 2 kez içinden geçilmiş ve Allah'a emanet toplanmış olduğunu da unutmayalım.
    espresso ve levend84 bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Mt 03 daha mantıklı olacaktır o halde. Yakıt ve parça konusunda daha ekonomik gibi.

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 03 daha mantıklı olacaktır o halde. Yakıt ve parça konusunda daha ekonomik gibi.
    Mt03'ün son hız düşük, tek silindir, titreşimi fazla, üst devirlerde Er6'dan daha fazla yakıt tüketiyor ve naked olduğundan uzun yolda yorar. Bir de büyük bir çoğunluğunda gösterge bozuluyor, değişim gerekiyor. Bu işler elbet bütçe işi ama 2 motor da miyadını doldurdu bence. Alınacaksa yeni Er6 tavsiye ederim.

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 03 daha mantıklı olacaktır o halde. Yakıt ve parça konusunda daha ekonomik gibi.
    Mt03 yakıt parça ekonomi

  17. #17

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    onunda cozumu var airmaxrider sele minderi cok farkediyo orjinal sele kadar agri yapmaz hic yoktan iyidir

  18. #18

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Mt03 için denilebilecek her şeyi tommygun demiş ayrıca 660 daki motorun bazı kronik sıkıntılarına mt03 de var..

    Bunun dışında aslında kendi motorun grenajlı olması açısından uzun yolda avantaj airhawk tarzı bir tane havalı minder al sık sık kendini yormadan düzenli molalar ver gidersin..

  19. #19
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 03 daha mantıklı olacaktır o halde. Yakıt ve parça konusunda daha ekonomik gibi.
    Dostum,hic bulaşma o motora,cbr250 guzel makinadir yillarca isini gorur.yedek parça da girla..ustalarinda bildigi anladigi blok.

    Maceraya gerek yok.motorunda sorun yoksa kiymetini bil.

    Gecmisini bilmedigin motorlar bezdirir.

    Bayramdan önce arkadasim 2004 model Z750 aldi,makina ciddi anlamda sorun cikartmaya basladi.

    Şimdi bana dert yaniyor,keşke mt25 alsaydim diye.

    Eski model yuksek cc sahipleri son 7-8 aydir yana yana duşuk cc takaslamaya calisiyor(yakit ve isletme giderleri)hatta gir malum siteye bak.
    tommygun bunu beğendi.

  20. #20
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Ben tek başıma sürerken kadıköy'den beylikdüzüne sıkışık trafikte 1 buçuk saatte gidiyorum
    xmax ile yorulduğumu hissedince yarı yolda merter shell'de mola veriyorum. topu topu 55km yolu mola vererek gidiyorum. En uzun molasız 1 saat otobanda sürüp sonra otoban mola yerinde durup bir çay içip devam etmiştim. bir çay, bir soda içimi molalarla her yolu giderim gibi geliyor.
    Yorulduğunuzu hissedince mola verin, su için, soda için, özellikle yazın bol su gerekli. onun dışında motorunuz yeni sayılır, gider.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler