Motosikletinizin marka-model-buji kilometresi-yakıt sistemi bu özellikleri belirtirseniz daha iyi yanıt yanıt alabilirsiniz.
Flash ışığı parlatmış sanki ama temiz görünüyor buji , en önemlisi simsiyah , yağlı ve erimiş elektrot uçlarının çıkmaması , pistonun üzerindeki karbon birikintiside toz şeklinde normal gibi..fotoda görünmeyen porselen kısmınıda dikkatli inceleyin , kılcal bile olsa çatlak varsa mutlaka değiştirin..
tvs apache rtr 150 2014 model karbüratörlü 40 bin km de
buji km si 1000 km anca olmuştur hatırlamıyorum
çift tırnak bujiyi min 30.000 km kullanabilirsin , yazdığım gibi söküp takarken porselene zarar vermediysen o bujiyi uzun süre kullanabilirsin , elektrotlar fotoda sanki biraz fazla açık gibi geldi bana , çekim açısındanda olabilir ama tavsiyem biraz daralt , hatta katalog ölçüsü atıyorum 0,70 mm ise 0,55 - 0,60 mm yap çekiş artar..
Motosiklet fakir karışımla çalışıyor gibi, kurumdan anladığım kadarıyla sentetik veya yarı sentetik yağ kullandığınızı sanıyorum, bir de motosikletiniz biraz yağ yakıyor.
kutu üzerinde sanırım 0.6 gibi belirtiyordu bujinin katalogda ise internette araştırıp buldum tabı model model değişmiyorsa orada da 0.6 yazıyordu teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
motul 5100 kullanıyorum ve evet yağ eksiltiyor neredeyse 1000 km olmadan mesela en son kayıtlarıma göre yağ değişiminden bu yana çubuğa bakarsak 300 km de 3/1 oranında eksilmiş
fakir karışım olayında ise hocam çok kez uğraştım buradaki bazı abilerin gösterdiği kaynaklara, anlattıklarına ve benim internette araştırdıklarıma göre çok kez deneme yapıp ayarladım en son ayarladığım şu an için en iyisi kendime göre yine de belirli bir km gidip ışıkta durduğumda stop ediyor 3 ışıkta duruyorsam 1 inde kesinlikle stop ediyor rölanti dengesizliği var yani hala çözemedim onu
Karışım ayarını çok az açıp hava ayarını buna göre yeniden yapın. En son rölanti ayarını 1400 d/dk' ya sabitleyerek işlemi bitirin. Eğer ayar tutmuyorsa karbüratör veya manifold boğaz contalarında kaçak olabilir, diyafram problemi yaşıyor olabilirsiniz. Önce ayarla çözmeyi deneyin. Unutmayın, karışım ayar vidası tam tur hesabı ile en fazla 12/1 - 18/1 gibi miktarlarda çevrilir ve en az 20sn kadar sonuç beklenir, ardından gerekirse işlem tekrarlanarak devam edilir. Bu ayarı yaparken acele etmeyin, sabırlı olun çözülür
Yağ olarak 5W-30 kullanıyorsanız 10W-40' da, 10W-40 kullanıyorsanız 15W-40 veya 15W-50' ye dönerek yağ tüketimini tekrar kontrol edin.
teşekkürler kataloğa bakarsak 20 50 yazıyor ama bütün usta ve bu forumda kullanıcılar hep 10/40 diyor bende açıkçası hiç denemedim hatta ustaya göre 5100 yarı sentetiğe bile gerek yok mineral 3000 kullanmalıymışım
manifold ve diyaframı kontrol ettim karbüratör temizliği yaptım yırtık yok gayet yumuşaktı kaçak vesaire yok elimi koyduğum gibi stop ediyor hava alamayınca
Burada hiç birimiz o makineyi üreten adam kadar iyi bilemez. Katalog 20W-50 diyorsa onu kullanmalısınız. Kış şartları göz önünde bulundurulursa en azından 15W-40 veya 15W-50 olmalı kanısındayım. Motosikletinizde kesinlikle madeni yağ önermiyorum, sizin için en uygun seçim yarı sentetik olmalı.
Buji normal, kurum çıkması normal.Yanmış benzinin karbon atığı.
Hortlatıyorum fakat yazmak istedim
Silindir üzerindeki siyah kurumlar için uzun bir karbüratör ayarı için uğraştıktan sonra silindir üzeri ayna gibi tertemiz oldu.
(ayar sonrası 150 km yol yaptım)
Yani denilen gibi sanırım doğru karışımı buldum ve karbonlar yanarak temzlendi buji ucuda gayet iyi gözüküyor.
yalnız o 3 3.5 tur çevirme olayı yerine karışım vidasında öyle bir nokta buldum ki neredeyse çok küçük milimlik hareketlerle motorun çalışma sesinin değiştiğini fark ettim ve sonunda o incecik noktayı buldum :D saat gibi sayıyor artık
arada stop edebiliyor yine ama şuan çekişi ve gidişi eskisine nazaran çok iyi.
bu süreçte bilgi veren büyük küçük tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)