Merhabalar 2020 model 14binde pcx 125imiz var lakin kalkarken titriyor ve rahatsiz ediyor. Acaba ustaya gotursem duzelir mi? Be fiyat cikabilir. Debriyaji mi bitti de titriyor anlamadim ben.
Merhabalar 2020 model 14binde pcx 125imiz var lakin kalkarken titriyor ve rahatsiz ediyor. Acaba ustaya gotursem duzelir mi? Be fiyat cikabilir. Debriyaji mi bitti de titriyor anlamadim ben.
İyi bir ustaya gidersen sorunu kolayca çözer. Sorun varyatör kısmında o belli ama ne masraf çıkar orası varyatör kapağını açıp bakmadan bilinmez.
14bin km debriyajın bitmesi için çok erken, aşırı hor kullanılmışsa belki bir ihtimal ama yinede sanmıyorum. Eğer debriyaj bittiyse debriyaj masrafın olur.
Benim tahminim aşırı tozlanma vardır, o sebeple balata kavrama yaparken kaçırıyordur. Kavrama tası içi ve balata yüzeyleri güzelce temizlenip hafifçe zımparalanırsa geçer diye düşünüyorum.
Bunların haricinde sorun bagalardaki veya kayıştaki aşınma da olabilir, ancak tozlanma yüzünden olma ihtimali daha yüksek.
Çok bir masraf çıkacağını sanmıyorum, dürüst ve işinde iyi bir ustaya gidersen sorununu 1 saat içinde çözer.
Ist da avrupa yakasinda usta tavsiyeniz var mi.
Muhtemelen kartelin içi tozlanmıştır sökebiliyosanız kapağını sökün içini benzinle temizleyin birde varyatörün bagaların oldugu yerde kırıntılar olabilir onuda benzinle temizlerseniz düzelir.Biz kuzenimle yapıyoruz tertemiz oluyor.Hala düzelmiyosa baga veya kayış değişimi olabilir.
Bir çok kişi (ben de dahil) skutere geçince "oh be dünya varmış. Neydi o zincir dişli temizliği" deriz. Fakat öyle bir dünya yok. Varyatör debriyaj bölümleri bir kaç bin km. de bir sökülüp bakım ve temizliği yapılmazsa skuteriniz Azer Bülbül taklidi yaparak sürüş zevkinin içine eder. Varyatör temizliği ve bakımı periyodik olarak yapılmadığında(Benim skuterde 3 bin km.) titreme, varyatör burcunun hasar görmesi nedeniyle burcun boşluk yapması gibi sorunlar ortaya çıkar. Varyatör burcu yağsız kalıp yanmış veya hasar görmüşse o varyatöre baga dayanmaz. Zincir dişli bakımı gibi herkesi becerebileceği bir iş değildir. Servise veya ustaya gitmek gerekir. Son gittiğim usta 300 TL işçilik aldı.
Sizin skuteriniz 14 bin km. boyunca kaç defa varyatör temizliği, varyatör burcu vs greslenmesi yapıldı?
Yeni aldim motru
14.000 de debriyajın bitmesi imkansız , benim Piaggio 87.000 km de orjinal debriyajla gidiyor , genellikle arka varyatörde biriken toz titremeye sebep olur , söküp temizlemek 15-20 dk lık iş , arka varyatörü çıkarıp içindeki tozu silkeleyince titreşim uzun süre kesiyor..bu kadarcık işe 300 lira istemeye utanıyorlar herhalde ustaya götürsen birşeyleri değiştirmeden kapatmazlar , kayışı bagaları değişelim derler..
Bütün sıkıntı varyatörün içinde 3 tane plastik parçadan kaynaklı. Yaprak gibi birşeye takılı. O plastikler boşladığı zaman motor deli gibi titriyor. 2013 pcximde vardı aynı sorun. O parçalar daha sıkı oturtulunca motor birdaha titreme yapmadı kalkarken.
Aldığınız kişiye sormaktan daha kolayı ustaya gidip temizlik ve bakımını yaptırmak. Büyük olasılıkla yedek parça masrafınız olmaz.
Evet 300 TL işçilik bugüne kadar yetkili servis bile almadı. Varyatörü ve debriyajı sökmek torkuna uygun takmak için gerekli ekipmanları alacağım sonunda. Ve yapacağım işçiliğin yetkili servisten de ustadan da iyi olacağını biliyorum.
Ben 50cc lik Çin scooter almıştım (sıfır) oda kalkışta titreme yapıyordu çözümünü ise varyötörü söküp komple balata spreyi ile temizliyordular, kökten çözümünü ise kayış değişimi sağlanarak yapılıyordu. Belki sizdeki durum böyle olabilir.
Herkes yazmis aslinda;
- Debriyaj tasinda balata artiklari birikmistir, tas zimparalanir, zor durumda ise tornadan gecirilir.
- Varyatore cok fazla toz girmistir, balata spreyi ile temizlenir.
- Varyator tirnaklari asinmistir, degistirilmesi gerekir.
- Debriyaj balatasi, baga ve kayis degisimi icin 14.000KM cok erken.
Maslak oto sanayi sitesinde bir ustadan bahsediliyor forumlarda, hic gitmedim, bilmiyorum ama ismini verebilirim ozelden.
İstanbulda varyatör bakımı için hakkını vererek işini yapan benim gördüğüm anadolu yakasında youtube'da tamirci abi kanalıdır. Bende kendisine gittim ve çok memnun kaldım. Herkese tavsiye ederim. Kendi motorumun videosunu izlemek isteyene link bırakıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=i8ig...nel=TamirciAbi
Dr. Pulley baga bariz şekilde kalkıştaki titremeyi azaltıyor, hatta yok ediyor. Ara hızlanmada artıyor. Tabi bunu yaparken varyatör vs temizlenmiş de oluyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)