Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Acemiler için İlk Eğitim - Temel Hakimiyet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    04 Mart 2022
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Herkese merhaba;

    Daha önce tanışma bölümünde, motosiklet alma sürecimi, çaylaklık tecrübelerimi ve trafikte gözlemlerimden bahsetmiştim. Bu sefer konu çok daha önemli olduğu için, ayrı bir başlık altında, motosikletimle tanışma ve birbirimizi anladığımızı düşündüğüm Temel Hakimiyet Eğitimi hakkında tecrübelerimi kısaca paylaşmak istedim.

    Öncelikle bu eğitimde en iyi öğrendiğin şey nedir diye sorsanız kesinlikle motosikletimi tanımak derdim. Nedeni ise profesyonel bir eğitmen eşliğinde çaylak olarak motosikletimin sınırlarını, kapalı bir alanda görmek oldu. Slalom ve sekiz çalışmalarını limitleri zorlayarak gerçekleştirdik. Gerçekten ben bile kendime şaşırdım. Çünkü ilk seferde motosikleti bu kadar yatırıp, hızlı bir şekilde slalom yapacağımı tahmin edemezdim. Bununla birlikte farklı bir parkurda daha dar açılı, zor slalom çalışmaları yaptık. Beni Ehliyet Kursu derslerinde en çok tedirgin eden şey ayağımı yere koymaktı. Ancak bu eğitimde zor parkurlarda (bana göre zor) ayağımı hiç yere koymadım. bu iki parkur dışında U dönüşü çalışmaları, yavaş sürüş, frenleme çalışmaları yaptık.

    Şunu anladım ki motosiklet bir fizik dalıymış. Denge, viraj, frenleme, hız, yavaşlama hepsi birer fizik kuralı. Nasıl ki trafik kurallarına uyuyorsak (!) fizik kurallarına aynen uyulması gerek. (Kamu Spotu gibi oldu ama idare edin)

    Bunlar işin pratik kısmı. Teoride ise motosiklet denge noktasını bulma ve motosiklet dengedeyken parmak ucuyla çevresinde dolaşma egzersizi yaptık. Bu çalışma da motosiklet mantığını bana gösteren önemli bir egzersiz oldu.

    Tüm bunlara ek olarak buluşma noktasından, çalışma sahasına trafikte eğitmen ile birlikte gittik ve geldik. Bu da trafik için iyi bir çalışma oldu. Intercomlar aracılığıyla haberleştik, potansiyel tehlikeler üzerinde konuştuk, konumlanma ve ivmelenme nasıl olmalı örnekleriyle çalıştık.

    Gelelim sonuca; ilk olarak dediğim gibi motosikletimle tanıştım. Ben onun potansiyel limitlerini o da benim potansiyel limitlerimi öğrendi. İkinci olarak motosikletin en önemli unsurunun bakışlar olduğunu öğrendim. Kafanı çevir bak ve baktığın yere git. Üçüncü olarak kendime güvenmemi sağladı. Ancak gel gelelim beni en çok zorlayan şey sıkışık trafikte araçların aralarından geçmek oldu. Yavaş sürüşte gayet iyiydim ama sanırım bunun üzerine daha çok pratik yapmam gerekecek.

    Bu eğitim ile edindiğim küçük tecrübe beni 5.000 km kadar götürür diye öngörüyorum. Sonrasında güvenli sürüş, ileri vs artık ne varsa alacağım. Alacağımız eğitimler, motosiklet lastik hava basıncı kadar, yağı kadar, kask kadar önemli. Bir şekilde zaman ve bütçe ayırmak gerek.

    Motosiklete yeni başlayacak, başlayan, cesaret edemeyen herkes için bir miktar bilgi sahibi olmaları için farklı tecrübelerimi buradan sizlerle paylaşma niyetindeyim. Umarım bir faydası dokunur.
    Mr.wind, espresso, ozanturk ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Kapalı alan hakimiyet eğitimlerini her yeni motosiklet alışınızda tekrarlamanızı hatta imkan yaratabiliyorsanız motosikletinizi değiştirmeseniz bile her sene tekrarlamanızı tavsiye ederim. Aynı zamanda bu adaptasyon eğitiminde öğrendiklerinizi de aklınıza estiği zaman kapalı bir alanda kendi kendinize tekrarlamanızın da faydasını çok göreceksiniz. Kazasız belasız, güvenli sürüşler dilerim.
    espresso ve Bisnev99 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)