Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Buji Sorunu CBR

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Mart 2022
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2015 HONDA CBR125
    Merhaba arkadaşlar benim CBR125 2015 model bir motorsikletim var üstündeki bujinin ömrü bitmiş motor baya bi tekledi sonra çalışmayınca bujiyi söktüm baktım buji bitmiş altı kopmuş bu kopan parça nereye düşmüştür düşen parça küçücük bi parça motora zarar verir mi

    Eski bujiyi söküp atıp yeni buji takım 50 km civarı sürdüm bi ses , sıkıntı görünmüyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Düşen parça subabın arasına sıkışırsa ciddi sıkıntı yaşarsın , aksi halde pistonla beraber iner çıkar belki egzozdan çıkar , bujiyi söküp marşa basarsan şansa deliktende çıkabilir..

  3. #3

    Üyelik
    31 Mart 2022
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    2015 HONDA CBR125
    Ne gibi bir sıkıntı olur o parça için motorun içini açtırmak çok meşakatli ve maaliyetli geliyor bana :/

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Tekelci16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne gibi bir sıkıntı olur o parça için motorun içini açtırmak çok meşakatli ve maaliyetli geliyor bana :/
    parça 2-3 milimetre kalınlığındaysa subap açık kalır kompresyon sıfıra düşer motor çalışmaz , bu motora zarar vermez sonuçta motor çalışmaya devam edemeyeceği için söküp sorun giderilecektir , fakat o parça bir milimetreden ufaksa ve subabın arasına (özellikle egzoz) girerse motor çalışmaya devam eder ama önce egzoz subabı kısa süre sonrada silindir kapağı deforme olabilir..

  5. #5
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    parça 2-3 milimetre kalınlığındaysa subap açık kalır kompresyon sıfıra düşer motor çalışmaz , bu motora zarar vermez sonuçta motor çalışmaya devam edemeyeceği için söküp sorun giderilecektir , fakat o parça bir milimetreden ufaksa ve subabın arasına (özellikle egzoz) girerse motor çalışmaya devam eder ama önce egzoz subabı kısa süre sonrada silindir kapağı deforme olabilir..
    Hocam belirtildiği üzere yaklaşık 50 kilometre civarı sürülmüş kafadan hesabımla motor yüzbinlerce tur atmış, eğer bir problem olsaydı ilk on kilometre içinde sıkıntı vermeye başlamazmıydı?

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam belirtildiği üzere yaklaşık 50 kilometre civarı sürülmüş kafadan hesabımla motor yüzbinlerce tur atmış, eğer bir problem olsaydı ilk on kilometre içinde sıkıntı vermeye başlamazmıydı?
    Demekki egzozdan çıktı gitti , daha doğrusu silindirden çıktı egzoz susturucusunda duruyordur , orda bir zararı yok , bütün seçenekleri yazdım ama bu gibi durumlarda motoru çalıştırmakda bir risk vardır..
    Motoseverrr bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)