Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yeni model motosiklet kronik sorun ihtimali?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Arkadaşlar piyasaya yeni girmiş modelin bir sene sonra ki modelleri düzeltilmiş, hatalar giderilmiş gibi bir söylem var genel anlamda. Başınıza geldi mi bu tarz şeyler ne derece doğrudur?

    Aslında benim edindiklerim su şekilde ;

    Yamaha R25 (2014-2015) yağ pompası
    Bajaj Pulsar 2014-2015 stop etme vs.

    Gibi. Ayrıca mesela Pulsar 200NS 2014 5 vites diye biliyorum. Bu tarz düzeltmeler için bile beklemek mantıklı mı? Sizin fikrinizi merak ettim. Beğendiğim bir model var, artık yüksek CC'den ziyade 250 CC'de bir model beğendim bu ekonomi ile 250 CC'de nokta koyacağım sanırım, seneyi beklerim diye düşünüyorum ben ama bu sene almamak için de kararsızım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    kronik soru olmayan bir motor bulma ihtimalin zaten yok.önemli olan bunları tespit etmek.pulsar mesela stop etme sorunu yazılım ile büyük bir çoğunluğunun bu sorununu kestiler bende yaşamadım.r25 ilk serilerde yağ pompası sorunu sonrakilerde giderildi.zaten yeni çıkan bir motor aynı anda tr de satışa çıkmıyor bir 6 ay minumum geçiyor genelde.o yüzden motorlar bize geldiğinde az çok sorunlarını öğrenmiş oluyoruz

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Söylenen şey genel olarak doğrudur, eğer problemle karşılaşılma sıklığının maliyeti düzeltme maliyetinden düşük ise de pek bulaşmazlar.

    Beklemek mantıklı mı? Soru işareti.
    Benim MT-25'in yağ pompası değişti, kontak bağlantısı değişti, genleşme tankı da değişecekti ben o sırada sattım, sattığım arkadaşa da randevu aldım servisten sonra ne yaptı bilmiyorum.

    Elbette yeni çıkan modelde potansiyel problemler vardır ama bu işi kafaya takmanın sonu yok.
    Bir kişi motosiklet alıp 3 sene 5 sene her neyse tık demeden hiç bir soru işareti olmadan falan motosikletine binmeyi hayal ediyorsa ilk yapması gereken şey motosiklet sürmekten vazgeçmek.

    E şimdi RS'te de aynı şey söz konusu. Adamlar 600cc çift silindirden 100hp çıkartmışlar, bunun piyangosuna girdiğini bilecek insan. Noldu ben motoru teslim aldığım gün recall yayınlandı, bir tedarikçideki kollara sahip tüm 660'lara sandık motor gönderildi. Bana isabet etmedi, ama etse de dünyam kararmazdı yani içten yanmalı motor, elektronik, bunlar olağan şeyler. Ki oransal olarak da oldukça az sayıda motorda problem oldu.

    Genelde problemin kendisi daha dikkat çekici bir şey olduğu için problem yaşayan insanlar da bunun acısını şiddetlice aktarmayı sevdiği için insanların gözü korkuyor. Bende var hiç bir problem yaşamadım diye durduk yere kimse sağa sola yazmıyor.

  4. #4

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı NAMASTE7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...

    ...Ayrıca mesela Pulsar 200NS 2014 5 vites diye biliyorum. ...
    Bu bilgi yanlış, , Türkiye'ye gelen pulsarların hepsi 6 vites.

    Onun dışında evet, çıkan sorunları sonraki senelerde düzeltiyorlar. Pulsar'da hava filtresi dizaynı ,ile akü/beyin konumu değişmişti(akü dik konuma getirildi) ve 2-3 sene sonra abs gelmişti. Ancak üretici firmaya göre her zaman da düzeltemeyebiliyorlar. Bahsettiğiniz Pulsar'daki stop etme sorununu tam çözemediler mesela(2014 model pulsar ilk sahibiydim 5 sene, oradan biliyorum, stop etmeyi azalttılar yazılımla ama onu yerine gaza basMAdan marşla direkt çalıştırma olayı gitmişti o yeni yazılım atılanlarda ), şimdi yeni Dominar 250'lerde de bu stop etmenin olduğunu okudum sıkça.

    Ancak düzeltmeler ve her modelde gelen ek özelliklerle o beklememin sonu olmuyor genel olarak.
    Bakınız Honda nc700'den nc750'ye evrilmesi ve eklenen özelliklerle devam etmesi,
    Cbr650f'in cbr650r'a dönüşmesi, ve hatta sonraki 2018-19 cbr650r ile 2020 sonrası cbr650r'in motorlarında ufak farklılıklar olması...

    Daha iyisini/sorunsuzunu alayım diye beklemeyin derim ben, hele Türkiye'de hiç beklemeyin. Çok çok şanssız biri değil iseniz aldığınız yanınıza %95 oranında kâr kalır.
    Ancak motor alırken servis ve yedek parça bulunabilirliği motorun kendisinden daha önemli Türkiye'de. Sorunun çözümü bilinse de "bin dereden su getiren servis/distribütör" ve "bulunamayan yedek parça" ile herhangi bir yol alınmıyor ne yazık ki. Ya da alet-edevatınız olacak ve kendi işinizi kendiniz yapacaksınız(ben öyle yapıyorum).
    levend84 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    13 Nisan 2018
    Aslında yıllardır Bajaj kullanıcıyım servis ile alakalı bir sorunum yok, çokta memnunum sağolsunlar yıllardır Pulsar kullanıcısıyım tatmak istediğim motor da aslında yine Bajaj ailesinden Dominar 250D. Kendimi bildim bileli Pulsar'a biniyorum 4 silindire geçmeyi düşündüm fakat bu ekonomi ile yürütme bedelleri vs. kafamı ve cebimi çok yormak istemedim. Bı değişiklik olsun diyerek Dominar 250yi beğendim, 2022 siyah gri çok hoşuma gidiyor bakalım ne olacak benim sağım solum belli olmuyor bı bakmışım yarın almışım bı bakmışım aklımdan çıkmış ,heyecanı bitmiş 2 yıl daha Pulsar'a binmisim Ama şaka bir yana artık değişiklik istiyorum dediğim gibi aynı göstergeyi, aynı sesi, aynı hisleri duymaktan biraz sıkıldım, değişiklik olsun yine sıfır olsun diye şuan rotamda Dominar 250 var.

  6. #6

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı NAMASTE7 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında yıllardır Bajaj kullanıcıyım servis ile alakalı bir sorunum yok, çokta memnunum sağolsunlar yıllardır Pulsar kullanıcısıyım tatmak istediğim motor da aslında yine Bajaj ailesinden Dominar 250D. Kendimi bildim bileli Pulsar'a biniyorum 4 silindire geçmeyi düşündüm fakat bu ekonomi ile yürütme bedelleri vs. kafamı ve cebimi çok yormak istemedim. Bı değişiklik olsun diyerek Dominar 250yi beğendim, 2022 siyah gri çok hoşuma gidiyor bakalım ne olacak benim sağım solum belli olmuyor bı bakmışım yarın almışım bı bakmışım aklımdan çıkmış ,heyecanı bitmiş 2 yıl daha Pulsar'a binmisim Ama şaka bir yana artık değişiklik istiyorum dediğim gibi aynı göstergeyi, aynı sesi, aynı hisleri duymaktan biraz sıkıldım, değişiklik olsun yine sıfır olsun diye şuan rotamda Dominar 250 var.
    İşletme maliyetlerini düşününce 4 silindire geçmek sizin için "Pulsarı satıp 4 silindir motor alma" şeklinde değil de "pulsarın yanına 4 silindir alma" şeklinde olmalı. Bir süre genelde Pulsara binip keyfine 4 silindire binmelisiniz, ya hevesinizi alınca 4 silindiri satmalı ya da 4 silindir maliyetine katlanırım ve bu keyiften aşağı düşmem diye karar verip pulsarı satmalısınz. Tabi bu maddiyat meselesi azıcık.

    Ama her halukarda pulsarı satıp Dominar D250'ye geçiş bana mantıklı gelmiyor, neredeyse aynı motorlar. İlla geçecek iseniz Dominar D400 ya da daha iyisi D400UG'ye geçin derim, işletme maliyetleriniz de çok değişmeyecektir. Ben öyle yapmıştım,2 sene hem pulsarım hem dominarım vardı, aradaki güç farkı D400 almak için yeterli sebep. Şu anda D400 ile devam.
    levend84 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)